Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Światła do jazdy dziennej - podłączenie.
Autor
Wiadomość
Bilin
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 3

Post#1 Post autora tematu 07 Maj 2010 16:18   

Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Witam, chce podlaczyć w moim autku światła do jazdy dziennej, nie chce jednak bawić sie w moduły samozapalajace tylko chce je podlaczyć pod oddzielny włącznik.
Jednak nie wiem do końca jak to zrobić, czekam na wasze wypowiedzi.
Mówie odrazu ze nie obchadzą mnie zdania krytyków na temat takiego podłączenia, czekam na odp od normalnych ludzi ktorzy chcą pomóc.

Światła do jazdy dziennej - podłączenie.

Niech ktoś dokończy ten schemat.
Powrót do góry
   
ajpier
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 3303
Miasto: Liechtenstein

Post#2 07 Maj 2010 16:24   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Wszystkie niebieskie razem i do akumulatora. Wszystkie czerwone razem i przez włącznik też do akumulatora.
Powrót do góry
   
Bilin
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 3

Post#3 Post autora tematu 07 Maj 2010 16:33   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Możesz rozrysować?
Powrót do góry
   
ajpier
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 3303
Miasto: Liechtenstein

Post#4 07 Maj 2010 16:43pomocny post - solucja   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


To nad akumulatorem to nie wiem co to ale reszta jak na obrazku:
Światła do jazdy dziennej - podłączenie.
Powrót do góry
   
Bilin
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 3

Post#5 Post autora tematu 07 Maj 2010 16:52   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


To nad aku to wlacznik dwu położeniowy.






Ok, dzieki.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 07 Maj 2010 16:52   





Powrót do góry
   
ajpier
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 3303
Miasto: Liechtenstein

Post#6 07 Maj 2010 16:54   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


W końcu załapałeś.
Moderator w końcu może swoje zrobić.
Powrót do góry
   
zapotek
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 5

Post#7 24 Mar 2011 08:20   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Ja bym dołożył między plusem z akumulatora a przełacznikien gniazdo z bezpiecznikiem 15A
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Mar 2011 08:20   





Powrót do góry
   
MACIEK_M
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 03 Lip 2003
Posty: 584
Miasto: Uć

Post#8 24 Mar 2011 09:23   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Podłącz to do + po stacyjce anie do akumulatora. Będą włączać się i wyłączać z zapłonem. Bezpiecznik koniecznie.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Mar 2011 09:23   





Powrót do góry
   
Explosivelabs
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 97
Miasto: Zachodniopomorskie

Post#9 24 Mar 2011 09:43   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Światła dzienne
1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika

2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych.

3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej

W innej sytuacji policja ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

url=http://obrazki.elektroda.pl/1048192300_1300953251.jpg]Światła do jazdy dziennej - podłączenie.[/url]
Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2737
Miasto: Bielsko-Biała

Post#10 24 Mar 2011 15:06   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Ad. 3):
Dotyczy to pojazdów noworejestrowanych PO 31 grudnia 2009; pojazdy zarejestrowane wcześniej mogą mieć te światła włączane lub nie - zależnie od woli posiadacza, jak to sobie podłączył. Ponieważ są z tym problemy (także finansowe niestety [m. in. próby nałożenia mandatów a to za brak świecących pozycji, a to za świecenie właśnie]) - polecam zwrócić na to uwagę i posiłkować się w dyskusjach nowelizacją prawa, m.in. Rozporządzeniem (...) z dnia 4 maja 2009 roku
http://lex.pl/ustawa/?akt=Dz.U.2009.75.639.html
Powrót do góry
   
koloboro
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 157
Miasto: Czarne

Post#11 16 Mar 2012 18:32   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Witam fachowców

Podepnę się pod temat

Mam problemik. Założyłem światła do jazdy dziennej LEDy. Po miesiącu używania w jednej lampie zaczęły mrugać trzy ledy, w sumie jest pięć. Zaraz po włączeniu zapłonu świecą się wszystkie i po kilkunastu sekundach w jednej lampie trzy zaczynają mrugać.
Poradźcie coś. Czy da się z tym coś zrobić czy do wywalenia.
Z góry dzięki
Powrót do góry
   
MACIEK_M
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 03 Lip 2003
Posty: 584
Miasto: Uć

Post#12 17 Mar 2012 11:22   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Zwróc je na gwarancji - wymienią na nowe.
Powrót do góry
   
koloboro
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 157
Miasto: Czarne

Post#13 17 Mar 2012 18:22   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


to nie takie proste bo zgubiłem gdzieś paragon :(
Powrót do góry
   
wuzdus
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 34

Post#14 18 Mar 2012 23:23   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Witam

I ja chciałbym się podpiąć pod ten temat. Kupiłem w tym tygodniu samochód (Matiz) wraz z zamontowanymi światłami do jazdy dziennej (LED). Problem w tym, że coś z podłączeniem ich jest chyba nie tak. Poczytałem dzisiaj na temat kodeksowych wymagań wobec takich dodatkowych świateł i jeśli chodzi o mój przypadek, to np. nie uruchamiają się one wraz z przesunięciem kluczyka w pozycję umożliwiającą pracę silnika, czyli jak załączam zapłon. Będąc parę dni temu na przeglądzie tego samochodu zostałem poinstruowany, że światełka takie nie mogą pracować wraz ze światłami mijania, a właśnie u mnie świecą niestety razem. Również świecą razem ze światłami pozycyjnymi i akurat w takim przypadku ponoć mogę się (tylko w dzień!) poruszać po polskich drogach. Gorzej właśnie z jazdą w nocy i dlatego też chciałbym tutaj uzyskać pomoc odnośnie ewentualnych zmian w ustawieniu tych dodatkowych świateł. Dodam, że przynajmniej na razie, zarówno ja jak i gość ze stacji diagnostycznej, nie zlokalizowaliśmy żadnego włącznika tych świateł (nie wiem czy musi on gdzieś być, czy może być jakiś układ automatyczny). Zostałem poinstruowany, że być może coś w sterowniku tych świateł musi być nie tak. Problem jedynie taki, ze nie bardzo wiem gdzie go szukać, a nawet gdybym znalazł, to co z nim można zrobić. Jutro postaram się napisać dokładnie co to są za światła, jedno wiem na pewno, że mają one homologację, ponieważ dość dokładnie było to na diagnostyce sprawdzane. Aż tak bardzo mi na tych światłach nie zależy, ale jeśli nie wiązałoby się to z jakimiś większymi zmianami, to mogą sobie być, zawsze to mniejsze obciążenie dla akumulatora, a i nie trzeba będzie zaślepiać dziur w zderzaku.
Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2737
Miasto: Bielsko-Biała

Post#15 18 Mar 2012 23:31   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Kupić przekaźnik tzw. "Chiński" za kilka złotych, koniecznie posiadający styk 87a.
Odnajdujemy przewód zasilający lampy, by było łatwiej - jak najbliżej zderzaka - i po przecięciu go, wstawiamy ten kupiony przekaźnik. Przekaźnik będzie sterowany pobraniem napięcia z dowolnej żarówki pozycyjnych (tak łatwiej, bo trzeba by inaczej brać z żarówek mijania i drogowych + separować to diodami). Po włączeniu pozycyjnych a tym bardziej także mijania czy drogowych, dzienne będą gasły - i po sprawie.
Opis "łopatologiczny":
- 30 - przewód skądś "z auta" do lamp dziennych;
- 87a - wyjście na obie lampy dzienne;
- 86 - z plusa żarówki pozycyjnych (lewych czy prawych, bez różnicy);
- 85 masa.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 18 Mar 2012 23:31   





Powrót do góry
   
sandamiano
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 487
Miasto: wielkopolska

Post#16 19 Mar 2012 10:04   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Zico63 napisał:

Opis "łopatologiczny":
- 30 - przewód skądś "z auta" do lamp dziennych;
- 87a - wyjście na obie lampy dzienne;
- 86 - z plusa żarówki pozycyjnych (lewych czy prawych, bez różnicy);
- 85 masa.

Troszkę skoryguję pod styk 30 podepnij plus pojawiający się po kluczyku w poz MAR. Wtedy po odpaleniu samochody automatycznie lampy dzienne się zaświecą.No i oczywiście to jest schemat zasilania plusem tych lamp led . Drugi kabel lamp - minusowy podłączasz pod masę auta
Powrót do góry
   
wuzdus
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 34

Post#17 19 Mar 2012 12:40   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Zgodnie z zapowiedzią spisałem z tych lamp wszystkie dane. Są to lampy LED HDN JS09308 12V/6W. Oznaczenia homologacyjne mają zarówno RL jak i w kółku poniżej E4 oraz również w kółku E11, dodatkowo jeszcze 000010 oraz 10R-035624. Czytając o tych lampach można znaleźć taki cytat: "Decydując się na światła model HDN JS308 możesz być pewien prostego montażu, gdyż zostały one wyposażone w moduł który wyłącza je po włączeniu świateł mijania. Specjalne wejście (żółty przewód) eliminuje konieczność stosowania zewnętrznego przekaźnika." Sprawdziłem pod maską i widać jeden kabel który z jednej strony wychodzi od całej kopuły ze światłami mijania, pozycyjnymi itp, następnie przechodzi przez obie lampy dzienne. Skoro na specyfikacji jest napisane, że nie wymaga żadnego dodatkowego przekaźnika, to co może być źle, bo niestety nie zapalają się one wraz z załączeniem silnika, ani też nie gasną przy włączonym silniku gdy włączam światła pozycyjne bądź mijania? Jeśli trzeba będzie zrobić tak jak wyżej piszecie to będę musiał o pomoc poprosić kogoś, kto mi to na pewno dobrze podłączy. Póki co mam takie jeszcze pytanie, bo na diagnostyce mi powiedzieli, że mogę jechać z włączonymi dziennymi oraz pozycyjnymi, a czy można mieć zamontowane te dodatkowe LEDy i z nich nie korzystać? Po prostu jeździć na normalnych światłach mijania. Jeśli tak, to jak najlepiej na ten czas póki ich nie naprawię wyłączyć te światła do jazdy dziennej?
Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2737
Miasto: Bielsko-Biała

Post#18 19 Mar 2012 14:28   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Co do opisu podłączenia styku 30, zakładam że jest tak podpięty, a jedynie część włączająca (tzw. moduł) wysiadł i nie działa to poprawnie; także brak reakcji na włączanie mijania na to wskazuje. A montaż chyba jest poprawny, jeśli ten kabelek sterujący wchodzi do reflektora.
Tak więc na zasadzie domniemania, myślę, że podłączone są dobrze a część włączająca jest zepsuta i teraz jeśli Koledze zależy na ich pozostawieniu to można albo dać naprawić "moduł elektronikowi (chyba nieopłacalne...) albo dać przekaźnik jak opisujemy i będzie to to samo (często można w takich zestawach, w ich "module" właśnie przekaźnik spotkać).
Najmiarodajniej wypowiedziałby się jednak oglądający elektryk, zmierzyłby np. czy na przewodzie zasilającym napięcie pojawia się faktycznie z zapłonem itd. To nie jest zły pomysł z podjechaniem do speca!
I jeszcze jedno - zasadniczo, lampy zamontowane w pojeździe MUSZĄ być sprawne, działające - inaczej powinny być zdemontowane. Tyle przepis.
Jednak gdy Kolega zaklei je paskami np czarnej taśmy izolacyjnej na krzyż, że niby nie działają - doraźnie powinno wystarczyć. Zawsze na drodze mogą przecież ulec awarii, a Kolega jedzie teraz na tym co pozostało - czyli na mijania :spoko:
I jeszcze w kwestii homologacji: E11 to Wielka Brytania i ruch lewostronny. W reflektorach asymetrycznych jak mijania, czy w świetle przeciwmgielnym ma to zasadnicze znaczenie i nie mogą takie lampy być używane na Kontynencie.
Jednak dzienne mają rozsył symetryczny i tu nie wiem: czy formalność jest ważniejsza czy rosądek?
Powrót do góry
   
jerzyf
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 454
Miasto: Warszawa

Post#19 19 Mar 2012 19:15   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Wydaje mnie się że każda lampa ma wbudowany własny moduł (u mnie tak jest), więc żeby oba się zepsuły to mało prawdopodobne, stawiał bym na błędny montaż lub coś w tym stylu.
Powrót do góry
   
mczapski
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 4114
Miasto: Warszawa

Post#20 20 Mar 2012 12:38   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Problem w tym, że pytający niewiele może wykonać samodzielnie (takie mam wrażenie). A tutaj należy sprawdzić, czy na wspomnianym przewodzie sterującym (od świateł mijania lub pozycyjnych) pojawia się napięcie i czy dociera do sterowników. Instalacja na tyle prosta, że można by sprawdzić podłączenie. Może się okazać, że nigdy nie działy poprawnie. A co do legalności to też sprawa umowna, ponieważ w funkcjonowały różne przepisy w tym zakresie i pytanie do których warto podciągnąć tą instalację. Ale generalnie oczywiście nie ma powodów aby nie funkcjonowały w zgodzie z obecnymi regulacjami. Podsumowując w praktyce najlepiej będzie się zwrócić do osób bardziej zaprzyjaźnionych z elektryką. Można też wymontować lub przynajmiej odłączyć te światła i eksperymentować indywidualnie.
Niestety zasadą jest, że istniejące instalacje mają być sprawne.
Aha. Sprzedawca nie deklaruje samoczynnego włączania po uruchomieniu silnika co jest zreszto zrozumiałe z racji uniwersalności zasilana.
Powrót do góry
   
wuzdus
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 34

Post#21 21 Mar 2012 11:09   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Dziękuję wszystkim za pomoc, problem rozwiązałem w sposób najprostszy z możliwych zdejmując światła z samochodu :) Przy odpinaniu ich zauważyłem, że podpięte były dwa kable, tj. biały (o którym pisałem wyżej) z taką chyba oryginalną zakładką z napisem 'S' oraz czarny z zakładką z napisem 'O.K.'. Był jeszcze kabel żółty z zakładką z napisem 'DRL25' jednak przy obu lampach był on zaizolowany i niepodpięty w żaden sposób. Skoro nie jest pewna homologacja tych świateł a i z tym ich podpięciem musiałbym kogoś znającego się na rzeczy dopiero sprowadzać, to uznałem, że lepiej będzie, jak póki co lampy zdejmę.
Powrót do góry
   
Malina SWD
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 12
Miasto: Wodzisław Śląski

Post#22 21 Mar 2012 21:30   

Re: Światła do jazdy dziennej - podłączenie.


Może właśnie ten żółty miał iść do + pozycyjnych, bo kolory kabli są identycznie jak u mnie.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Światła do jazdy dziennej - podłączenie.
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Światła do jazdy dziennej (6)
Światła do jazdy dziennej (5)
światła do jazdy dziennej (34)
Światła do jazdy dziennej (6)
światła do jazdy dziennej (2)
Światła do jazdy dziennej. (34)
Światła do jazdy dziennej (18)
światła do jazdy dziennej podłączenie przez przekaźnik (10)
Światła do jazdy dziennej - podłączenie (9)
Automatyczne światła do jazdy dziennej. (2)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.065 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony