Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 07 Maj 2010 16:44
    krzaquu
    Poziom 8  

    Witam

    Mam problem ostatnio zauważyłem (przypadkowo), że mam przerwany gumowy przewód z kolektora dolotowego. Nie wiem dokładnie za co jest odpowiedzialny nie mogłem nigdzie znaleźć pełnego opisu silników. Poniżej fotka

    Mondeo Mk3 Benzyna 1.8 - Kolektor dolotowy Gasnie silnik



    Mój problem dotyczy właśnie tego przewodu po wymianie na nowy kilka razy zgasł mi samochód w czasie jazdy na wolnych obrotach.

    Czy mógłby mi ktoś doradzić co jest nie tak.

    Dzięki za pomoc.
    Damian

  • #2 09 Maj 2010 11:43
    krzaquu
    Poziom 8  

    Czy ktoś wie za co odpowiedzialna jest ta gumowa rurka?

  • #3 09 Maj 2010 12:11
    Usunięty
  • #4 09 Maj 2010 20:15
    krzaquu
    Poziom 8  

    Do czego ta rurka jest podłączona to chciałbym się dowiedzieć od ludzi z tego forum, przeglądnąłem wiele wątków ale nie znalazłem informacji opisujących ten element, ani także zdjęć takich, na których mógłbym przedstawić element.

    Widoczny na zdjęciu koniec zasysa wiec albo powietrze albo spaliny? Na początku myślałem że to EGR ale raczej nie występuje w silnikach benzynowych. Może to coś związanego z podciśnieniem.

    Próbowałem także znaleźć książkę serwisowa do tego modelu ale w necie udało mi się zassać
    Sam naprawiam Ford Mondeo 2000-2007
    Instrukcja obsługi Ford Mondeo.

    Może ktoś ma jakąś lepsza literaturę godną polecenia?

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    Znalazłem opis po rusku i na poniższym zdjęciu jest to element nr 9 do którego dochodzi rurka.

    Mondeo Mk3 Benzyna 1.8 - Kolektor dolotowy Gasnie silnik



    9 — Электромагнитный клапан вихревой заслонки,

  • #5 09 Maj 2010 22:59
    Usunięty
  • #6 12 Maj 2010 22:20
    krzaquu
    Poziom 8  

    Odświeżam temat, czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego gaśnie mi samochód po wymianie gumowego przewodu. Fotka powyżej.

  • #7 13 Maj 2010 01:07
    Usunięty
  • #8 13 Maj 2010 03:12
    ociz
    Moderator Samochody

    Eliektromaticznyj kłapach wichriewoj zasłonki.
    Jakbyś wolał po angielsku to będzie "intake manifold air control solenoid", nie jest dosłowne tłumaczenie a stosowane nazewnictwo. Po rosyjsku lepiej brzmi :D
    A po polskiemu to w kolektorze ssącym są takie klapki i ten zaworek nimi steruje tak żeby silnik miał wysoki moment w szerszym zakresie obrotów.
    Wątpię czy ma to wpływ na to że silnik gaśnie, no chyba że jest nieszczelność przy osi tyk klapek(przepustnic) i lewe powietrze ciągnie.

  • #9 13 Maj 2010 03:17
    Usunięty
  • #10 14 Maj 2010 08:29
    krzaquu
    Poziom 8  

    ociz napisał:
    Eliektromaticznyj kłapach wichriewoj zasłonki.
    Jakbyś wolał po angielsku to będzie "intake manifold air control solenoid", nie jest dosłowne tłumaczenie a stosowane nazewnictwo. Po rosyjsku lepiej brzmi :D
    A po polskiemu to w kolektorze ssącym są takie klapki i ten zaworek nimi steruje tak żeby silnik miał wysoki moment w szerszym zakresie obrotów.
    Wątpię czy ma to wpływ na to że silnik gaśnie, no chyba że jest nieszczelność przy osi tyk klapek(przepustnic) i lewe powietrze ciągnie.


    Nie sądzę by miało to coś wspólnego z samym kolektorem.

    Po odłączeniu przewodu który zasysa chyba powietrze samochód działa bez zarzutów. Ale kiedy przewód podłącze do elementu który mam nadzieje dobrze wskazałem na poprzedniej fotce wtedy podczas jazdy prawdopodobnie przy sprzęgle i niskich obrotach samochód gaśnie Stalo mi się to 4 razy w na odcinku 50m.

    Na allegro znalazłem element wyglądający na ten który jest wskazany na powyższym diagramie.

    http://allegro.pl/item1031348556_ford_mondeo_mk3_2_0_czujnik_cisnienia.html#gallery

    I jest to czujnik ciśnienia. Nie wiem za co dokładnie jest odpowiedzialny ale czy mógłby mi ktoś napisać co się dzieje w momencie wadliwej pracy tego czujnika?

    Dzięki
    Damian

  • #11 14 Maj 2010 10:27
    ociz
    Moderator Samochody

    krzaquu napisał:
    I jest to czujnik ciśnienia. Nie wiem za co dokładnie jest odpowiedzialny ale czy mógłby mi ktoś napisać co się dzieje w momencie wadliwej pracy tego czujnika?

    Niebieskie djody na spryskiwaczach nie chcom wtedy świecić.

  • #13 15 Maj 2010 13:18
    krzaquu
    Poziom 8  

    W takim razie proszę o jakiś link do zdjecia jak wygląda elektrozawór. Bo generalnie element, który jest na rysunku który załączyłem wcześniej wygląda identycznie jak czujnik ciśnienia na allegro no chyba, że osoba sprzedająca sama nie wie co sprzedaje.

  • #14 15 Maj 2010 15:24
    Usunięty
  • #15 29 Kwi 2011 17:58
    krzaquu
    Poziom 8  

    Samochód oddałem do mechanika usterka zlikwidowana.

    Z góry dziękuje za pomoc

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty