X
  • #1 07 May 2010 16:44
    krzaquu
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Mam problem ostatnio zauważyłem (przypadkowo), że mam przerwany gumowy przewód z kolektora dolotowego. Nie wiem dokładnie za co jest odpowiedzialny nie mogłem nigdzie znaleźć pełnego opisu silników. Poniżej fotka

    Mondeo Mk3 Benzyna 1.8 - Kolektor dolotowy Gasnie silnik

    Mój problem dotyczy właśnie tego przewodu po wymianie na nowy kilka razy zgasł mi samochód w czasie jazdy na wolnych obrotach.

    Czy mógłby mi ktoś doradzić co jest nie tak.

    Dzięki za pomoc.
    Damian
  • #2 09 May 2010 11:43
    krzaquu
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czy ktoś wie za co odpowiedzialna jest ta gumowa rurka?
  • #3 09 May 2010 12:11
    Removed
    Helpful post? (0)
    Poszukaj se serwisówki i zobaczysz co jest tam podłączone i za co odpowiada. Albo zdradź tajemnicę do czego ta rurka jest podłączona dalej...
  • #4 09 May 2010 20:15
    krzaquu
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (+2)
    Do czego ta rurka jest podłączona to chciałbym się dowiedzieć od ludzi z tego forum, przeglądnąłem wiele wątków ale nie znalazłem informacji opisujących ten element, ani także zdjęć takich, na których mógłbym przedstawić element.

    Widoczny na zdjęciu koniec zasysa wiec albo powietrze albo spaliny? Na początku myślałem że to EGR ale raczej nie występuje w silnikach benzynowych. Może to coś związanego z podciśnieniem.

    Próbowałem także znaleźć książkę serwisowa do tego modelu ale w necie udało mi się zassać
    Sam naprawiam Ford Mondeo 2000-2007
    Instrukcja obsługi Ford Mondeo.

    Może ktoś ma jakąś lepsza literaturę godną polecenia?

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    Znalazłem opis po rusku i na poniższym zdjęciu jest to element nr 9 do którego dochodzi rurka.

    Mondeo Mk3 Benzyna 1.8 - Kolektor dolotowy Gasnie silnik

    9 — Электромагнитный клапан вихревой заслонки,
  • #5 09 May 2010 22:59
    Removed
    Helpful post? (+1)
    EGR pierwszorzędnie występuje w silnikach benzynowych, nawet w chyba w Twoim. Zawór 5 wygląda jak do EGR.
    Element 9 to elektrozawór, najprawdopodobniej od pochłaniacza par paliwa.
  • #6 12 May 2010 22:20
    krzaquu
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Odświeżam temat, czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego gaśnie mi samochód po wymianie gumowego przewodu. Fotka powyżej.
  • #7 13 May 2010 01:07
    Removed
    Helpful post? (0)
    RB26DETT wrote:
    EGR pierwszorzędnie występuje w silnikach benzynowych, nawet w chyba w Twoim. Zawór 5 wygląda jak do EGR.
    Element 9 to elektrozawór, najprawdopodobniej od pochłaniacza par paliwa.

    Pewnie dlatego, gdybaczy tu wiele.:D
  • #8 13 May 2010 03:12
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Eliektromaticznyj kłapach wichriewoj zasłonki.
    Jakbyś wolał po angielsku to będzie "intake manifold air control solenoid", nie jest dosłowne tłumaczenie a stosowane nazewnictwo. Po rosyjsku lepiej brzmi :D
    A po polskiemu to w kolektorze ssącym są takie klapki i ten zaworek nimi steruje tak żeby silnik miał wysoki moment w szerszym zakresie obrotów.
    Wątpię czy ma to wpływ na to że silnik gaśnie, no chyba że jest nieszczelność przy osi tyk klapek(przepustnic) i lewe powietrze ciągnie.
  • #9 13 May 2010 03:17
    Removed
    Helpful post? (0)
    Nie zgaśnie Zico, może mieć zadyszkę przy wkręcaniu ale nie zgaśnie. Klapki wyjebać i przekonać się empirycznie co one dają. Ba, ale ilu z tych filozofów na forum potrafi to zrobić? To jest problem! Problem tego forum, albo filozof albo dyletant.
  • #10 14 May 2010 08:29
    krzaquu
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    ociz wrote:
    Eliektromaticznyj kłapach wichriewoj zasłonki.
    Jakbyś wolał po angielsku to będzie "intake manifold air control solenoid", nie jest dosłowne tłumaczenie a stosowane nazewnictwo. Po rosyjsku lepiej brzmi :D
    A po polskiemu to w kolektorze ssącym są takie klapki i ten zaworek nimi steruje tak żeby silnik miał wysoki moment w szerszym zakresie obrotów.
    Wątpię czy ma to wpływ na to że silnik gaśnie, no chyba że jest nieszczelność przy osi tyk klapek(przepustnic) i lewe powietrze ciągnie.


    Nie sądzę by miało to coś wspólnego z samym kolektorem.

    Po odłączeniu przewodu który zasysa chyba powietrze samochód działa bez zarzutów. Ale kiedy przewód podłącze do elementu który mam nadzieje dobrze wskazałem na poprzedniej fotce wtedy podczas jazdy prawdopodobnie przy sprzęgle i niskich obrotach samochód gaśnie Stalo mi się to 4 razy w na odcinku 50m.

    Na allegro znalazłem element wyglądający na ten który jest wskazany na powyższym diagramie.

    http://allegro.pl/item1031348556_ford_mondeo_mk3_2_0_czujnik_cisnienia.html#gallery

    I jest to czujnik ciśnienia. Nie wiem za co dokładnie jest odpowiedzialny ale czy mógłby mi ktoś napisać co się dzieje w momencie wadliwej pracy tego czujnika?

    Dzięki
    Damian
  • #11 14 May 2010 10:27
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    krzaquu wrote:
    I jest to czujnik ciśnienia. Nie wiem za co dokładnie jest odpowiedzialny ale czy mógłby mi ktoś napisać co się dzieje w momencie wadliwej pracy tego czujnika?

    Niebieskie djody na spryskiwaczach nie chcom wtedy świecić.
  • #12 14 May 2010 10:34
    Removed
    Helpful post? (0)
    krzaquu wrote:
    Na allegro znalazłem element wyglądający na ten który jest wskazany na powyższym diagramie.

    http://allegro.pl/item1031348556_ford_mondeo_mk3_2_0_czujnik_cisnienia.html#gallery

    I jest to czujnik ciśnienia.[...]

    Z czujnikiem ciśnienia ma tyle samo wspólnego co z korowodem. To jest elektrozawór tak jak napisał OWIK do sterowania klapkami w kolektorze dolotowym.
  • #13 15 May 2010 13:18
    krzaquu
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    W takim razie proszę o jakiś link do zdjecia jak wygląda elektrozawór. Bo generalnie element, który jest na rysunku który załączyłem wcześniej wygląda identycznie jak czujnik ciśnienia na allegro no chyba, że osoba sprzedająca sama nie wie co sprzedaje.
  • #14 15 May 2010 15:24
    Removed
    Helpful post? (0)
    krzaquu wrote:
    no chyba, że osoba sprzedająca sama nie wie co sprzedaje.

    Tak właśnie jest.
  • #15 29 Apr 2011 17:58
    krzaquu
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (-3)
    Samochód oddałem do mechanika usterka zlikwidowana.

    Z góry dziękuje za pomoc
  Search 4 million + Products
Browse Products