Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 10 Maj 2010 19:15
    Marekzenio
    Poziom 20  

    Witam.
    Nie wiem czy nie umiem szukać czy szukajka nic nie znajduje.
    Dokupiłem moduł zdalnego sterowania do forda focusa 1.8 TDdi 2001 żeby mieć możliwość zdalnego otwierania/zamykania drzwi i klapy. Z kluczyka wszystko działa.
    Wyczytałem że wszelkie potrzebne przewody znajdują się przy tzw module komfortu, który umieszczony jest pod schowkiem od strony pasażera.
    Jest tam wtyczka z 16 pinami. Potrzebuje rozpiski wyprowadzeń tego modułu bądź info jak podłączyć np otwieranie tylnej klapy.. bo wyjście z dokupionego modułu ma małą wydajność. Moim zdaniem przez przycisk do otwierania tylnej klapy koło zegarów nie ma aż tak dużego obciążenia co siłownik bezpośrednio od klapy...
    Otwieranie i zamykanie jest na 13/16 chyba... tak wyszukałem na forum forda i na elektrodzie.
    Kolory przewodów na wtyczce do modułu:
    1 pomarańczowo biały
    2 biało zielony
    3 czarno żółty przewód cienki
    4 nic
    5 czarny
    6 biało czarny
    7 biało czarny
    8 żółto czarny
    a w tej części kostki same cienkie przewody:
    9 czarno biały
    10 zielono biały
    11 nic
    12 nic
    13 zielono czarny
    14 biały
    15
    16 pomarańczowo czarny.
    Doczytałem że ford ma sterowanie minusem, więc mam przygotowany moduł do montażu i zostało tylko podłączyć.
    I jak rozwiązać sterowanie tylną klapą?
    Pozdrawiam.
    Odpowiedź:
    Ustawiamy sterowanie minusem dla dokupionego modułu
    Więc tak dla potomnych i dziękuje za wyczerpujące wskazówki.
    1 pomarańczowo biały to plus
    5 czarny to minus
    13 zielono czarny to sterowanie - sygnał otwarcia (cienki przewód)
    16 pomarańczowo czarny to sterowanie sygnał zamknięcia (cienki przewód)
    3 czarno żółty - sterowanie tylna klapą (cienki przewód).
    Bezpiecznik od centralki znajduje się za półką pod kierownicą - 20 A
    Trzeba odkręcić plastikową osłonę poniżej kolumny kierowniczej, odkręcić dwa wkręty mocujące bezpieczniki i wyjąć skrzynkę z zaczepów.
    Obrócić skrzynkę i będzie widoczny. Nie ma innej możliwości wymiany bezpiecznika, jest schowany pod przewodami i go nie widać.
    Pozdrawiam.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty