Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Motocykle, Motorowery, Inne Silniki -> Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?
Autor
Wiadomość
shel82
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 347

Post#1 Post autora tematu 13 Maj 2010 10:46   

Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Witam, właśnie stałem się posiadaczem piły spalinowej Husqvarna 55 i mam kilka pytań:
1 - czytając fora już zgłupiałem dlatego jak poznać czy mam oryginalną husqvarnę czy chińską podróbę, bo bez tej wiedzy na nic mi posty dotyczące nie tej piły co trzeba?
2 - regulacja gaźnika?
Silnik rozgrzany:
śruba T - regulacja przepustnicy - dobieram na wyczucie, aż łańcuch przestaje pracować,
śruba L (śruba H również)- wkręcona na maksa i cofnięta o jeden obrót - jakbym nie kręcił śrubą L, piła ma problemy z wkręcaniem się na obroty, właściwie ich niema.
Gaźnik wyczyszczony - membrany OK, układ dolotowy szczelny...
3 - posiada ktoś może polską instrukcję do tej piły?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Maj 2010 10:46   





Powrót do góry
   
39006
Usunięty





Post#2 13 Maj 2010 20:35   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Coś z tym gaźnikiem, nie jest tak do końca OK.
Mam instrukcję, ale w j. angielskim.
Powrót do góry
   
shel82
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 347

Post#3 Post autora tematu 13 Maj 2010 21:45   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Znalazłem w sieci też manual w j. angielski (Husqvarna 50-51-55 manual.pdf) - patrz w załączniku, ale zdjęcia są słabej jakości i nie wiem np jak ma być założona gumowa membrana w gaźniku?

PS: jak poznać czy to oryginalna piła czy podróba?
Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?

Załączniki:
Powrót do góry
   
39006
Usunięty





Post#4 13 Maj 2010 21:50   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Na rysunku jest gaźnik z Twojej piły.
Membrany i uszczelki w takiej kolejności jak na tym rysunku.
Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?

Gdzie i za ile ja kupiłeś?
Zrób jakieś zdjęcie, np. gaźnika, sprawdź czy jest on firmy Walbro, model WT 170.
Powrót do góry
   
shel82
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 347

Post#5 Post autora tematu 14 Maj 2010 08:54   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Ja mam gaźnik ZAMA, taki jak zamieściłem na rysunku wyżej, a co do membrany to kolejność wiem jaka ma być tylko, że nie wiem jak ma być zamontowana, bo jak ją odwrócimy do góry nogami także pasuje i piła zapala (chodzi mi metalowe kółko wtopione w membranę, czy ma ono być mniejszą częścią skierowane do wewnątrz gaźnika czy na zewnątrz?).
Jutro postaram się rozebrać i zrobić zdjęcie...
Powrót do góry
   
39006
Usunięty





Post#6 14 Maj 2010 09:00pomocny post - solucja   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Metalowe kółko (większe) ma być do środka gaźnika
Powrót do góry
   
shel82
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 347

Post#7 Post autora tematu 14 Maj 2010 09:15   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Rycho T napisał:
Metalowe kółko (większe) ma być do środka gaźnika


Dzięki, jeszcze co do podróby wnioskuje, że to chińczyk skoro gaźnik mam chiński, a nie Walbro - a piła była kupiona w sklepie Husqvarny?
Powrót do góry
   
39006
Usunięty





Post#8 14 Maj 2010 10:12   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


To, że jest gaźnik Zama, nie świadczy o tym ze piła jest podróbą.
Wydaje mi się że jest oryginalna.
Te gaźniki, obok Walbro, są stosowane w prawie wszystkich markach.
Możliwe że, pewna seria pił jest z takimi właśnie gaźnikami.
Wiem że, były w modelach 40 - 45.
W każdym razie, w dokumentacji, którą posiadam, jest podany gaźnik Walbro.
Powrót do góry
   
shel82
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 347

Post#9 Post autora tematu 17 Maj 2010 16:10   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Chyba doszedłem dlaczego nie mogłem wyregulować piły, mianowicie wytarty był pierścień tłoka jak na rysunku - pytanie dlaczego powstało takie wytarcie?
Zawsze spotykałem się z uszkodzonym pierścieniem lub wytartym równomiernie, a tu jest wytarta tylko strona od wylotu - od strony tłumika, co może być tego przyczyną?
Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?

Zeskanowałem również instrukcję obsługi w języku polskim dostarczaną przy zakupie Husqvarny 55, może komuś się przyda ;)

Załączniki:
Powrót do góry
   
shel82
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 347

Post#10 Post autora tematu 17 Maj 2010 17:30   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Mam jeszcze jedno pytanie jak powinna być wygięta - ustawiona blaszka otwierająca/zamykająca - regulująca iglicę paliwową ta pod przeponą w gaźniku Zama?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Maj 2010 17:30   





Powrót do góry
   
39006
Usunięty





Post#11 17 Maj 2010 20:08   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Blaszka powinna być równo z krawędzią (płaszczyzną) gaźnika.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Maj 2010 20:08   





Powrót do góry
   
jack63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 3944
Miasto: Kraków

Post#12 19 Maj 2010 13:50   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Witam
Tak ku potomności na temat nierówno zużytego pierścienia, bo problem z silnikiem piły został chyba rozwiązany.

Spotkałem się wielokrotnie z tego typu przypadkiem w silnikach dwusuwowych.
Z mojego doświadczenia wynika, że przyczyną jest zapieczenie pierścienia w rowku tłoka lub nagar, który dostał się do rowka pod pierścień. Skutkuje to brakiem możliwości "schowania" się pierścienia w tłoku i zbyt silnym (nie wynikającym z jego sprężystości) dociskiem do cylindra.
Osobnym przypadkiem jest wadliwe wykonanie pierścienia, co zdarzało się za komuny, gdy dorabiano pierścienie tocząc je z tuleji żeliwnej. Taki pierścień już "od urodzenia" nie dociskał się w prawidłowy sposób (co nie zawsze znaczy, że miał się dociskać równomiernie!) do cylindra.
W przypadku kolegi shel82 prawdopodobnie silnik piły był przegrzany a może nawet zatarty (?). Na cylindrze powinny być ślady zbyt silnego miejscowego docisku pierścienia.

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
shel82
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 347

Post#13 Post autora tematu 19 Maj 2010 15:10   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Hmm, dodam tyle:
sam tłok jest OK chociaż nie jest pierwszej młodości, pierścień również nie był zapieczony i brakowało nagaru w rowku tłoka jak i w miejscu zapinki, a przy tym sam pierścień był dość mocno wytarty dlatego nie mógł się zablokować w rowku tłoka, raczej stawiam na wadliwy pierścień chociaż wątpię lub na przegrzanie piły, gdzie przy wysokiej temperaturze wylotowej spalin ścierają się elementy graniczące z dziurą wylotową cylindra...
Powrót do góry
   
39006
Usunięty





Post#14 19 Maj 2010 15:25   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


W tym silniku powinien być pierścień 46 x 1,5 mm, jeżeli ma duży luz w rowku to, może był założony cieńszy.
Jeżeli tłok ma wybity rowek na pierścień to, jest do wymiany.
Przegrzanie silnika zostawiło by ślady, na ściankach cylindra.
Powrót do góry
   
jack63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 3944
Miasto: Kraków

Post#15 20 Maj 2010 11:56   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Witam

Rycho T napisał:

Cytat:
jeżeli ma duży luz w rowku to, może był założony cieńszy


Mógłbyś to przedstawić inaczej, bo mi się coś nie zgadza.:?:

Wracając do pierścienia.

Mógł być wadliwy "od urodzenia" tj. produkcji lub montażu. Np. za mały luz na zamku.
Ew. zatarcie, jak było niewielkie i piła dalej pracowała, mogło zostać wygładzone później kosztem zużycia pierścienia.

Ale to tylko domysły. Najważniejsze, że piła działa:D

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
39006
Usunięty





Post#16 20 Maj 2010 13:01   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


jack63 napisał:
Witam
Mógłbyś to przedstawić inaczej, bo mi się coś nie zgadza.:?:

Co Ci się nie zgadza?
Bierze się pod uwagę dwa wymiary, średnicę cylindra oraz szerokość (nie głębokość) rowka w tłoku.
Teoretycznie mógł być założony pierścień o grubości 1.2 mm. zamiast 1,5 mm. np. od Stihla 029
Autor tematu napisał że pierścień miał duży luz w rowku.
Powrót do góry
   
jack63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 3944
Miasto: Kraków

Post#17 20 Maj 2010 15:31   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Witam

Rycho T teraz wszystko jasne. O takie wyjaśnienie mi chodziło. Dzięki.

Choć byłoby bardzo brzydko, aby szanująca się firma na pierwszy montaż dała taką plamę.
Luzy powinny być na poziomie setek a nie dziesiątek.

Pozdrawiam:
Powrót do góry
   
39006
Usunięty





Post#18 20 Maj 2010 16:37   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


jack63 napisał:

byłoby bardzo brzydko, aby szanująca się firma na pierwszy montaż dała taką plamę.

Kol. shel82 kupił tą kosę używaną i już niesprawną, więc wszystko jest mozliwe.
Nie twierdzę że tak jest, ale z doświadczenia wiem że istnieje taka możliwość.
Powrót do góry
   
shel82
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 347

Post#19 Post autora tematu 30 Maj 2010 20:45   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Kupiłem nowy pierścień (46 x 1,6 mm) i ku mojemu zdziwieniu jak mierzyłem sam pierścień w cylindrze (w górnej części cylindra) miał on na oko około 3 mm luzu przy zapięciu i tu pytanie czy to nie za dużo?

Nie mam doświadczenia z takimi silnikami, a dodam że znanych mi konstrukcjach motorowerowych taka przerwa byłaby zbyt duża...

Pierścień zmontowałem do piły i teraz piła wkręca się bez problemu na obroty i pracuje na wysokich obrotach całkiem nieźle, ale nie mogę wyregulować jej na niskich obrotach - po prostu gaśnie :(
Gaźnik przeczyściłem, układ dolotowy wydaje się być szczelny i zaczyna mnie zastanawiać czy może cylinder jest już zbyt wytarty?
Powrót do góry
   
39006
Usunięty





Post#20 30 Maj 2010 20:58   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Zbyt duży jest ten luz na zamku pierścienia, powodem może być właśnie wytarty cylinder.
Maksymalnie, może być 1 mm.
Jeżeli pierścień rzeczywiście jest do cylindra 46 mm

Husqvarna 50, ma na przykład cylinder o średnicy 45 mm.
Powrót do góry
   
shel82
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 347

Post#21 Post autora tematu 30 Maj 2010 21:47   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Rycho T napisał:
Zbyt duży jest ten luz na zamku pierścienia, powodem może być właśnie wytarty cylinder.
Maksymalnie, może być 1 mm.
Jeżeli pierścień rzeczywiście jest do cylindra 46 mm

Husqvarna 50, ma na przykład cylinder o średnicy 45 mm.


Z ciekawości zapytam bo widzę, że kolega jest dobrze zorientowany, czy Husqvarna robi jakieś większe pierścienie niż 46 x 1,5 mm np. do innych modeli - jeżeli tak to jakie i di jakich modeli?
Powrót do góry
   
39006
Usunięty





Post#22 30 Maj 2010 22:51   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Jeżeli chcesz założyć większy pierścień, to nic z tego nie będzie.
Husqvarna 359 ma pierścień 47 x 1.5 mm a Husqvarna 61 ma pierścień 48 x 1,5 mm.
Powrót do góry
   
jack63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 3944
Miasto: Kraków

Post#23 31 Maj 2010 08:59   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Witam
shel82 Nie chcę Cię martwić, ale z informacji które już "wyszły" wynika, że silnik Twojej piły to niezły pasztet. Sądzę, że silnik był mocno zużyty i ktoś coś kombinował.
Diagnoza bez pomiarów jest niemożliwa. W zasadzie trzeba by użyć średnicówki i mikrometru ale.. Spróbuj dokładnie (szczelinomierzem) zmierzyć luz na zamku nowego (lub bardzo mało zużytego) pierścienia u samej góry cylindra, a następnie trochę niżej w okolicach tzw. progu. Z różnicy podzielonej przez Pi wyjdzie zużycie cylindra. Jak jest większe od ok 0.4mm to cylinder nadaje się tylko do "szlifu" lub wymiany. Tak czy siak nowy tłok i pierścienie. Nie wiem czy można te cylindry szlifować. Niech wypowie się kolega Rycho T, bo widać, że zna szczegółowo te silniki. A może tłok jest z "innej bajki"? Zmierz szczelinomierzem luz między dolną częścią tłoka a najwyższą częścią cylindra.
Jeżeli luzy wynikające ze zużycia lub złego dobrania są za duże to wymiana samych pierścieni prowadzi do nikąd :!:
Sprawdź również szczelność simmeringów na wale silnika, a najlepiej je wymień na nowe oryginalne. Tu nie ma co oszczędzać bo może się skończyć dziurą w tłoku:!:
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 31 Maj 2010 08:59   





Powrót do góry
   
39006
Usunięty





Post#24 31 Maj 2010 09:14   

Re: Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?


Rzeczywiście, luz trzy milimetry na zamku jest podejrzany, możliwe że nowy pierścień jest do średnicy 45 mm.
Tych cylindrów nie można szlifować.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Motocykle, Motorowery, Inne Silniki -> Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Piła spalinowa Husqvarna 55 - trafo w/n? (3)
Piła spalinowa Dolpima - Zamiennik gaźnika do PS 290 (4)
Husqvarna 350 piła spalinowa nie odpala (4)
piła spalinowa husqvarna 246 czemu straciła moc (5)
Husqvarna 137 (piła spalinowa) Gaśnie po dodaniu gazu. (9)
Piła spalinowa - Husqvarna 242. Czy ta naprawa sie opłaca? (4)
Piła spalinowa Husqvarna 340 nie wkręca się na obroty. (5)
Traktorek Husqvarna lt130 regulacja gaźnika (13)
Husqvarna 141 - problem z odpaleniem, regulacja gaźnika. (1)
Piła spalinowa Partner351 regulacja obrotów (3)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.079 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony