X

Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?

shel82 13 May 2010 10:46
  • #1 13 May 2010 10:46
    shel82
    Level 18  
    Helpful post? (+5)
    Witam, właśnie stałem się posiadaczem piły spalinowej Husqvarna 55 i mam kilka pytań:
    1 - czytając fora już zgłupiałem dlatego jak poznać czy mam oryginalną husqvarnę czy chińską podróbę, bo bez tej wiedzy na nic mi posty dotyczące nie tej piły co trzeba?
    2 - regulacja gaźnika?
    Silnik rozgrzany:
    śruba T - regulacja przepustnicy - dobieram na wyczucie, aż łańcuch przestaje pracować,
    śruba L (śruba H również)- wkręcona na maksa i cofnięta o jeden obrót - jakbym nie kręcił śrubą L, piła ma problemy z wkręcaniem się na obroty, właściwie ich niema.
    Gaźnik wyczyszczony - membrany OK, układ dolotowy szczelny...
    3 - posiada ktoś może polską instrukcję do tej piły?
  • #2 13 May 2010 20:35
    39006
    Removed  
    Helpful post? (-1)
    Coś z tym gaźnikiem, nie jest tak do końca OK.
    Mam instrukcję, ale w j. angielskim.
  • #3 13 May 2010 21:45
    shel82
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Znalazłem w sieci też manual w j. angielski (Husqvarna 50-51-55 manual.pdf) - patrz w załączniku, ale zdjęcia są słabej jakości i nie wiem np jak ma być założona gumowa membrana w gaźniku?

    PS: jak poznać czy to oryginalna piła czy podróba?
    Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?
  • #4 13 May 2010 21:50
    39006
    Removed  
    Helpful post? (+3)
    Na rysunku jest gaźnik z Twojej piły.
    Membrany i uszczelki w takiej kolejności jak na tym rysunku.
    Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?

    Gdzie i za ile ja kupiłeś?
    Zrób jakieś zdjęcie, np. gaźnika, sprawdź czy jest on firmy Walbro, model WT 170.
  • #5 14 May 2010 08:54
    shel82
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Ja mam gaźnik ZAMA, taki jak zamieściłem na rysunku wyżej, a co do membrany to kolejność wiem jaka ma być tylko, że nie wiem jak ma być zamontowana, bo jak ją odwrócimy do góry nogami także pasuje i piła zapala (chodzi mi metalowe kółko wtopione w membranę, czy ma ono być mniejszą częścią skierowane do wewnątrz gaźnika czy na zewnątrz?).
    Jutro postaram się rozebrać i zrobić zdjęcie...
  • Helpful post
    #6 14 May 2010 09:00
    39006
    Removed  
    Helpful post? (+1)
    Metalowe kółko (większe) ma być do środka gaźnika
  • #7 14 May 2010 09:15
    shel82
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Rycho T wrote:
    Metalowe kółko (większe) ma być do środka gaźnika


    Dzięki, jeszcze co do podróby wnioskuje, że to chińczyk skoro gaźnik mam chiński, a nie Walbro - a piła była kupiona w sklepie Husqvarny?
  • #8 14 May 2010 10:12
    39006
    Removed  
    Helpful post? (+1)
    To, że jest gaźnik Zama, nie świadczy o tym ze piła jest podróbą.
    Wydaje mi się że jest oryginalna.
    Te gaźniki, obok Walbro, są stosowane w prawie wszystkich markach.
    Możliwe że, pewna seria pił jest z takimi właśnie gaźnikami.
    Wiem że, były w modelach 40 - 45.
    W każdym razie, w dokumentacji, którą posiadam, jest podany gaźnik Walbro.
  • #9 17 May 2010 16:10
    shel82
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (+2)
    Chyba doszedłem dlaczego nie mogłem wyregulować piły, mianowicie wytarty był pierścień tłoka jak na rysunku - pytanie dlaczego powstało takie wytarcie?
    Zawsze spotykałem się z uszkodzonym pierścieniem lub wytartym równomiernie, a tu jest wytarta tylko strona od wylotu - od strony tłumika, co może być tego przyczyną?
    Husqvarna 55 (piła spalinowa) - regulacja gaźnika?

    Zeskanowałem również instrukcję obsługi w języku polskim dostarczaną przy zakupie Husqvarny 55, może komuś się przyda ;)
  • #10 17 May 2010 17:30
    shel82
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Mam jeszcze jedno pytanie jak powinna być wygięta - ustawiona blaszka otwierająca/zamykająca - regulująca iglicę paliwową ta pod przeponą w gaźniku Zama?
  • #11 17 May 2010 20:08
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Blaszka powinna być równo z krawędzią (płaszczyzną) gaźnika.
  • #12 19 May 2010 13:50
    jack63
    Level 39  
    Helpful post? (+2)
    Witam
    Tak ku potomności na temat nierówno zużytego pierścienia, bo problem z silnikiem piły został chyba rozwiązany.

    Spotkałem się wielokrotnie z tego typu przypadkiem w silnikach dwusuwowych.
    Z mojego doświadczenia wynika, że przyczyną jest zapieczenie pierścienia w rowku tłoka lub nagar, który dostał się do rowka pod pierścień. Skutkuje to brakiem możliwości "schowania" się pierścienia w tłoku i zbyt silnym (nie wynikającym z jego sprężystości) dociskiem do cylindra.
    Osobnym przypadkiem jest wadliwe wykonanie pierścienia, co zdarzało się za komuny, gdy dorabiano pierścienie tocząc je z tuleji żeliwnej. Taki pierścień już "od urodzenia" nie dociskał się w prawidłowy sposób (co nie zawsze znaczy, że miał się dociskać równomiernie!) do cylindra.
    W przypadku kolegi shel82 prawdopodobnie silnik piły był przegrzany a może nawet zatarty (?). Na cylindrze powinny być ślady zbyt silnego miejscowego docisku pierścienia.

    Pozdrawiam
  • #13 19 May 2010 15:10
    shel82
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Hmm, dodam tyle:
    sam tłok jest OK chociaż nie jest pierwszej młodości, pierścień również nie był zapieczony i brakowało nagaru w rowku tłoka jak i w miejscu zapinki, a przy tym sam pierścień był dość mocno wytarty dlatego nie mógł się zablokować w rowku tłoka, raczej stawiam na wadliwy pierścień chociaż wątpię lub na przegrzanie piły, gdzie przy wysokiej temperaturze wylotowej spalin ścierają się elementy graniczące z dziurą wylotową cylindra...
  • #14 19 May 2010 15:25
    39006
    Removed  
    Helpful post? (+1)
    W tym silniku powinien być pierścień 46 x 1,5 mm, jeżeli ma duży luz w rowku to, może był założony cieńszy.
    Jeżeli tłok ma wybity rowek na pierścień to, jest do wymiany.
    Przegrzanie silnika zostawiło by ślady, na ściankach cylindra.
  • #15 20 May 2010 11:56
    jack63
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Rycho T napisał:

    Quote:
    jeżeli ma duży luz w rowku to, może był założony cieńszy


    Mógłbyś to przedstawić inaczej, bo mi się coś nie zgadza.:?:

    Wracając do pierścienia.

    Mógł być wadliwy "od urodzenia" tj. produkcji lub montażu. Np. za mały luz na zamku.
    Ew. zatarcie, jak było niewielkie i piła dalej pracowała, mogło zostać wygładzone później kosztem zużycia pierścienia.

    Ale to tylko domysły. Najważniejsze, że piła działa:D

    Pozdrawiam
  • #16 20 May 2010 13:01
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    jack63 wrote:
    Witam
    Mógłbyś to przedstawić inaczej, bo mi się coś nie zgadza.:?:

    Co Ci się nie zgadza?
    Bierze się pod uwagę dwa wymiary, średnicę cylindra oraz szerokość (nie głębokość) rowka w tłoku.
    Teoretycznie mógł być założony pierścień o grubości 1.2 mm. zamiast 1,5 mm. np. od Stihla 029
    Autor tematu napisał że pierścień miał duży luz w rowku.
  • #17 20 May 2010 15:31
    jack63
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Rycho T teraz wszystko jasne. O takie wyjaśnienie mi chodziło. Dzięki.

    Choć byłoby bardzo brzydko, aby szanująca się firma na pierwszy montaż dała taką plamę.
    Luzy powinny być na poziomie setek a nie dziesiątek.

    Pozdrawiam:
  • #18 20 May 2010 16:37
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    jack63 wrote:

    byłoby bardzo brzydko, aby szanująca się firma na pierwszy montaż dała taką plamę.

    Kol. shel82 kupił tą kosę używaną i już niesprawną, więc wszystko jest mozliwe.
    Nie twierdzę że tak jest, ale z doświadczenia wiem że istnieje taka możliwość.
  • #19 30 May 2010 20:45
    shel82
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kupiłem nowy pierścień (46 x 1,6 mm) i ku mojemu zdziwieniu jak mierzyłem sam pierścień w cylindrze (w górnej części cylindra) miał on na oko około 3 mm luzu przy zapięciu i tu pytanie czy to nie za dużo?

    Nie mam doświadczenia z takimi silnikami, a dodam że znanych mi konstrukcjach motorowerowych taka przerwa byłaby zbyt duża...

    Pierścień zmontowałem do piły i teraz piła wkręca się bez problemu na obroty i pracuje na wysokich obrotach całkiem nieźle, ale nie mogę wyregulować jej na niskich obrotach - po prostu gaśnie :(
    Gaźnik przeczyściłem, układ dolotowy wydaje się być szczelny i zaczyna mnie zastanawiać czy może cylinder jest już zbyt wytarty?
  • #20 30 May 2010 20:58
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Zbyt duży jest ten luz na zamku pierścienia, powodem może być właśnie wytarty cylinder.
    Maksymalnie, może być 1 mm.
    Jeżeli pierścień rzeczywiście jest do cylindra 46 mm

    Husqvarna 50, ma na przykład cylinder o średnicy 45 mm.
  • #21 30 May 2010 21:47
    shel82
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Rycho T wrote:
    Zbyt duży jest ten luz na zamku pierścienia, powodem może być właśnie wytarty cylinder.
    Maksymalnie, może być 1 mm.
    Jeżeli pierścień rzeczywiście jest do cylindra 46 mm

    Husqvarna 50, ma na przykład cylinder o średnicy 45 mm.


    Z ciekawości zapytam bo widzę, że kolega jest dobrze zorientowany, czy Husqvarna robi jakieś większe pierścienie niż 46 x 1,5 mm np. do innych modeli - jeżeli tak to jakie i di jakich modeli?
  • #22 30 May 2010 22:51
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli chcesz założyć większy pierścień, to nic z tego nie będzie.
    Husqvarna 359 ma pierścień 47 x 1.5 mm a Husqvarna 61 ma pierścień 48 x 1,5 mm.
  • #23 31 May 2010 08:59
    jack63
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Witam
    shel82 Nie chcę Cię martwić, ale z informacji które już "wyszły" wynika, że silnik Twojej piły to niezły pasztet. Sądzę, że silnik był mocno zużyty i ktoś coś kombinował.
    Diagnoza bez pomiarów jest niemożliwa. W zasadzie trzeba by użyć średnicówki i mikrometru ale.. Spróbuj dokładnie (szczelinomierzem) zmierzyć luz na zamku nowego (lub bardzo mało zużytego) pierścienia u samej góry cylindra, a następnie trochę niżej w okolicach tzw. progu. Z różnicy podzielonej przez Pi wyjdzie zużycie cylindra. Jak jest większe od ok 0.4mm to cylinder nadaje się tylko do "szlifu" lub wymiany. Tak czy siak nowy tłok i pierścienie. Nie wiem czy można te cylindry szlifować. Niech wypowie się kolega Rycho T, bo widać, że zna szczegółowo te silniki. A może tłok jest z "innej bajki"? Zmierz szczelinomierzem luz między dolną częścią tłoka a najwyższą częścią cylindra.
    Jeżeli luzy wynikające ze zużycia lub złego dobrania są za duże to wymiana samych pierścieni prowadzi do nikąd :!:
    Sprawdź również szczelność simmeringów na wale silnika, a najlepiej je wymień na nowe oryginalne. Tu nie ma co oszczędzać bo może się skończyć dziurą w tłoku:!:
    Pozdrawiam
  • #24 31 May 2010 09:14
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Rzeczywiście, luz trzy milimetry na zamku jest podejrzany, możliwe że nowy pierścień jest do średnicy 45 mm.
    Tych cylindrów nie można szlifować.
  Search 4 million + Products
Browse Products