X

Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 03r. - bład p0251.

13 May 2010 15:59 CEcezarion1993
  • #1 13 May 2010 15:59
    cezarion1993
    Level 2  
    Helpful post? (-1)
    Witam. Ford Focus 1.8 TDCI 115 km 2003r.
    Ma 2 problemy: jeden to trudności z odpalaniem po dlugim postoju (7-8h) - tzn pali tak na raty z kaszlnięciami. Drugi to czasami mrugająca sprężynka przy przyspieszaniu - jeżeli jadę non stop szybko to jest ok a czasami jadę wolno i chce przyspieszyć i wyrzuca sprężynkę. Przy tym w ogóle nie dymi, nie szarpie, nie gaśnie ani nic z tych rzeczy. Wtrysk najlepszy ma przelew 13,5 ml a najgorszy 18 ml więc jest w porządku. Na kompie bląd p0251.
    Czy to kończy się pompa?
    Czy może sam zawór na pompie?

    Przebieg 143 tys. km. Od jesieni wywaliło mi sprężynkę gdzieś 4-5 razy.
  • #2 13 May 2010 18:50
    685832
    Removed  
    Helpful post? (+1)
    Jak po postoju pali na raty ale pali to sprawdziłbym zawór zwrotny i szczelność układu zasilania. Myślę, że jeśli istnieje gdzieś nieszczelność to mógłbyś to zlokalizować pompując powietrze do zbiornika przez wlew. Około 0,5 bara wystarczy do ujawnienia wycieków. Odpowietrzenie zbiornika też sprawdź przy okazji.
  • #3 13 May 2010 18:51
    przemek1982-25
    Level 18  
    Helpful post? (-1)
    sterowanie ukladu dozowania paliwa na pompie wtryskowej
  • #4 13 May 2010 18:56
    autoelektryk
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    pisze ze to tdci to jaki zawór na pompie wtryskowej trzeba zobaczyc przebieg przyrostu cisnienia do kontroli przelewy
  • #5 13 May 2010 21:33
    cezarion1993
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    autoelektryk wrote:
    pisze ze to tdci to jaki zawór na pompie wtryskowej trzeba zobaczyc przebieg przyrostu cisnienia do kontroli przelewy

    Jak już pisalem przelewy są ok, ale jak sprawdzić ten przebieg przyrostu ciśnienia??
    Na 99% tutaj nie ma żadnych zaworów zwrotnych. W pompie są 2: regulator wysokiego ciśnienia i elektrozawór gaszący silnik.
    Szczelność ukladu sprawdzalem - jest ok.

    Aha: nie napisalem jeszcze jednej prawidlowości która zauważylem: im cieplej tym tych poszczególnych kaszlnięc przy odpalaniu jest mniej. Teraz często nie ma ich w ogóle ale tylko chlodniejszy dzień i już się pojawiają (w tamtym roku bylo tak samo źle bez względu na temperaturę).
  • #6 16 Jun 2010 09:19
    SPA5
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Mam identycznego Forda z tym samym błędem i tak samo się zachowującego,mechanik mi powiedział,że jest uszkodzona krzywka w pompie.Więc pozostaje tylko szukać nowej pompy, albo oddać do regeneracji swoją.
  • #7 16 Jun 2010 14:50
    cezarion1993
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    To brzmi wlaściwie jak wyrok... Chociaż u mnie problem sprężynki calkowicie zniknąl, a odpalanie jest czasami tylko źle.

    Ile to by moglo kosztować, taka regeneracja??
  • #8 02 Jul 2010 11:20
    zexel
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Kod błędu P0251 w fordzie 1.8 tdci.
    Objawy:
    w przypadku normalnego odpalania silnika można wykluczyć uszkodzenie wtryskiwaczy. Należy skupić się na wydatku pompy ciśnieniowej CR ( pompy wtryskowej). Przeprowadzić badanie wydatku pompy można na dwa sposoby:
    1. Poddać pompę badaniu na stanowisku probierczym w specjalistycznym warsztacie ( to sposób pewny lecz nie wykonalny w "domowych" warunkach),
    2. Sprawdzenie wydatku pompy na podstawie wykresu wzrostu ciśnienia na szynie rail ( do tego niezbędny jest tester diagnostyczny, który pozwoli na odczytanie wartości rzeczywistych parametrów pracy silnika. Podczas obciążenia silnika ( w trakcie jazdy i gwałtownego przyśpieszania) odczytać wartość ciśnienia na szynie rail- Powinno wynosić około 1350-1700bar. W przypadku nie osiągnięcia takiego ciśnienia ( przy założeniu wtryski sprawne) wymienić lub naprawić pompę CR.
    Zawór regulacji ciśnienia wymieniłem tylko 1 na około 500 naprawianych pomp CR.
  • #9 05 Sep 2010 12:44
    sipox07
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    koledzy mam podobny problem silnik 1.8 tdci 100km 2003r.
    ciśnienie na wolnych obrotach to ok 200-300bar po przegazowaniu pare razy
    ciśnienie zaczyna falwać do 1600bar. i silnik przez chwile głośno chodzi po czym gasnie i wywala błędy 1211,2288,0251,0340,0325 potem trudnosci z odpaleniem, jak odpali to znowu to samo.
    Pytanie czy to ten zawor regulacji cisnienia???
  • #10 14 Nov 2010 22:05
    s_works1
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam!

    Mam podobny problem aczkolwiek...inny.

    Ford Focus 1.8 TDCI 100KM, 2004, 129 tys/km

    Otóż 1,5 roku temu podczas jazdy w totalnej ulewie ( potężne kałuże na jezdni- hamujące auto) silnik zgasł i pokazała się kontrolka świec żarowych. Pierwszy raz coś takiego miałem, więc okazało się, że do 2 tys/obr da się jechać- powyżej auto gasło, a im dalej tym maksymalne obroty z jakimi mogłem jechać spadały.
    Na drugi dzień, po postoju w nagrzanym od słońca garażu jak ręką odjął. Auto przejechało od tamtego momentu do dziś ok. 10tys km, bez jakichkolwiek problemów. Dlaczego pisałem o tych ulewach, ponieważ
    wczoraj podróżowałem w tych samych warunkach co wtedy. I historia ta sama, że czym dalej - ok. 80 km przejechane, to maksymalne obroty z jakimi mogłem jechać spadały. Zostawiłem auto na dworze, jest dość ciepło.
    Jutro odpalę i zobaczymy co dalej. Naczytałem się o tych wtryskach...aż mi się słabo robi... Co zrobić, gdy auto odpali? Jeździć dalej, czy jechać na kompa???
  • #11 15 Nov 2010 22:24
    wojciechjanusz
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Na dobry tester warto pojechać, będziesz wiedział co to było.

    Spróbuj silikonem w sprayu (np Isolem) spryskać (suche) wtyki przewodów przy wtryskiwaczach. Isol bywa na Orlenie (15 zł).
    Ale może podmakać jakiś wtyk któregoś z czujników, np nisko położony MAP.
  • #12 15 Nov 2010 22:31
    s_works1
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    Tak jak myślałem...Dziś auto chodzi jak nowe, gaz do dechy i nic...Tak jak przed...Byłem na komputerze, pokazało błąd czujnika położenia wałka rozrządu...Czy wymiana coś pomoże? Nie chce jeździć z obawą, że jak popada fest to nie będę mógł wjeżdżać w kałuże. Dziwi mnie fakt, że to właśnie się zrobiło podczas ulewy...dwukrotnie...
  • #13 16 Nov 2010 06:26
    Scalak5
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Jeśli jest koloru czarnego to pomoże były wadliwe nowy ma siwy kolor.
    Zakładam że wiązka idąca na deklu zaworów nie jest uszkodzona.
  • #14 16 Nov 2010 08:36
    s_works1
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    On jest na wierzchu? Jeśli to o nim myślę, to jest czarny...Ale dlaczego to się dzieje w mega "mokrych" warunkach?
  • #15 19 Nov 2010 08:20
    babazforda
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam, miałam podobny problem z moim tdci 115 km,02r. WYROK: nowa pompa paliwa. Musiła być nowa, bo stara-mimo regeneracji nie miała mocy(siły) zassać paliwa do całego układu i ciągle mrugała kontrola sprężynka i w moim przypadku silnik natychmiast gasł( obroty, prędkość nie miały znaczenia). Mam nową pompę paliwa-koszt 2100 zł( mój mechanik dał foke do swojego koleżki w aso i tam zrobili porządek z pomą, ale to niby po znajomości). Nie wiem czy takie są ceny za nową pompę i robocizne, ja tyle zapłaciłam we Wrocławiu. Dodam, że zanim doszło do wymiany pompy-to wtryski były regenerowane, różne czujniki na wałkach itp. były wymienione,filtry też. Poczytałam cały wątek-miałąm takie blędy na kompie, wymieniali na raty prawie każdą część-czujnik wała rozrządu, paliwa, wału korbowego.

    Dodano po 8 [minuty]:

    babazforda wrote:
    Witam, miałam podobny problem z moim tdci 115 km,02r. WYROK: nowa pompa paliwa. Musiła być nowa, bo stara-mimo regeneracji nie miała mocy(siły) zassać paliwa do całego układu i ciągle mrugała kontrola sprężynka i w moim przypadku silnik natychmiast gasł( obroty, prędkość nie miały znaczenia). Mam nową pompę paliwa-koszt 2100 zł( mój mechanik dał foke do swojego koleżki w aso i tam zrobili porządek z pomą, ale to niby po znajomości). Nie wiem czy takie są ceny za nową pompę i robocizne, ja tyle zapłaciłam we Wrocławiu. Dodam, że zanim doszło do wymiany pompy-to wtryski były regenerowane, różne czujniki na wałkach itp. były wymienione,filtry też. Poczytałam cały wątek-miałam takie blędy na kompie, wymieniali na raty prawie każdą część-czujnik wała rozrządu, paliwa, wału korbowego.
    aaa i najważniejsze: (do kolegi od mokrych warunków)-ja mam tak samo: jak ciepło, sucho, to ford nawet nie drgnie,a jak deszcz, wilgoć, pada, to gaśnie mi po pare razy przez pierwsze 5km,a pożniej jak już wyczerpie "limiT" gaśnięć, to reszte trasy nawet nie jęknie. Jak jest mgła, wilgoć, deszcze, to wiem, że będę się szaprać z foką na drodze,a jak sucho, to jest niezniszczalny.
  • #16 21 Jul 2011 15:59
    run-cajs
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam koledzy mam podobny problem z tym że u mnie wskazuje że i pompa jest ok tzn: standardowo pokazywała sie sprężynka pojechałem do specjalisty zrobili wszystkie wtryski gdyż były uszkodzone, dodatkowo test filtra paliwa plus wymiana, czyszczenie egr. po naprawie dalej wskakuje sprężynka, i tutaj pojawiają się schody: pompa na wolnych obrotach na komputerku diagnostycznym pokazuje 23 MPa co jest jakieś 240 atmosfer chyba ok. natomiast jak go przygazuje ciśnienie skacze nawet do 50 Mpa. czujnik ciśnienia oraz regulator ciśnienia podmieniane na nowe dwukrotnie żadnych zmian. Czy ktoś z was sie spotkał z za wysokim ciśnieniem??
  • #17 17 Feb 2012 19:19
    Grzesiuuu84
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    U mnie też był problem z kontrolką od świec żarowych (1.8 TDCi). Jak odpaliłem było wszystko ok.i dopiero podczas jazdy mi się zaświecała i auto gasło, ale po chwili postoju wracało to do normy i można było dalej jechać. Byłem w serwisie na podłączeniu komputera i pokazywał błąd. Co się okazało, ten błąd był od czujnika położenia wałka rozrządu a oni stwierdzili że to jakaś awaria paska lub coś mechanicznego w silniku, po wymianie (100zł) było wszystko ok. A wystarczy że ściągniesz pokrywę(Plastik)od silnika i na wierzchu znajduje się przewód co dochodzi do czujnika. Odpal auto dojdź do niego i go wyciągnij, auto zgaśnie i na kokpicie pojawi się mrugająca świeca żarowa. Wymień i styka. Pozdrawiam!
  • #18 18 Feb 2012 16:53
    Grzesiuuu84
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    zmień czujnik położenia wałka rozrządu-ten u gory co jest pod osłoną(plastikiem) silnika. Cena 100zł.i bedziesz miał spokój. Mnie już tak denerwowało gaśnięcie silnika podczas jazdy że szok. A najlepiej odpal auto podejdz do silnika i wyciągnij kostkę od czujnika i zobaczysz co się zaświeci na kokpicie( mrugająca świeca żarowa i auto zgaśnie). Pozdrawiam!
  • #19 12 Mar 2012 12:52
    komi tdci
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    witam mam podobny problem z błędem p0251 wtryski zregenerowane tzn wyczyszczone ponieważ znajdował się w nich syf typu rozpuszczona guma coś takiego, założone błędy usunięte no i auto wyjechało na test przez pracownika boscha ( dodam że kazano mi wymienić filtr to kupiłem mana bo filtron ponoć się nie nadaje i przed testem go założyli)no i wróciło spowrotem znowu na trybie awaryjnym po zgaszeniu i ponownym odpaleniu bylo wszystko ok ale wyskakiwał bład nr p0200 powiedzieli mi że to ktoryś wtrysk nie działa prawidłowo auto cały czas chodziło ale przy deptaniu znowu tryb awaryny sie włanczal mrugająca sprężynka. wtryski sprawdzone domowym sposobem na przelewy i pierwszy przelewał jeszcze raz tyle co reszta odesłana ponownie do regeneracji i to samo znowu syf w nim. wtrysk założony po naprawie auto odpalone i jest ok wyjechało na pierwszy test wszystko wporzadku wróciło pochodziło jeszcze z 15min zgaszone za pół godziny wsiadam odpalam i jade no i 2 depniecie zmiana z 2 na 3 i znowu to samo mrugająca sprężynka auto podłączone pod komputer i znowu bład tym razem p0251 ale jedno co mnie nie pokoi to że w układzie lecą cały czas bąbelki specjalnie zamontowałem przeźroczysty węzyk.
    Czy ktoś mógłby pomóc bo mi już brakuje sił na to wszystko.
    aha auto zakaszlnie jak odpala rano i tak przez 3 sekndy jak by dziwnie i delikatnie falowało.
  • #20 12 Mar 2012 17:24
    Scalak5
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Pompa do testu ciśnienia zbiornik do wyjęcia układ do czyszczenia.
  • #21 12 Mar 2012 17:49
    michal2045
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    dokładnie. spotkałem sie z tym problemem w focusie, pomogła naprawa wtrysków, ale dopiero regeneracja pompy i calkowite czyszczenie ukladu wtryskowego dało właściwy rezultat, klient zrobił już ok,2000 km i jak narazie zadowolony
  • #22 12 Mar 2012 20:52
    komi tdci
    Level 6  
    Helpful post? (-1)
    zbiornik już był czyszczony po pierwszym razie zanim dałem wtryski do regeneracji i był czyściutki jak łza ja też mam podejrzenie na pompe ale ten kto mi teraz podłanczał pod komputer upiera się że to nadal wtryski. zobaczymy musze poszukać kogoś kto może sprawdzić pompe wtedy się wyjaśni
  • #23 24 Mar 2012 22:19
    Grzesiuuu84
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    ja musiałem dać wtryski do regeneracji, przelewy też dobrze mi w domu wychodziły ale jak on włożył w te swoje urządzenia to byłem w szoku co się z nimi dzieje. Najmniejszy miał 50ml a największy 160ml, i to samo mi się działo co Tobie. Koszt nie mały 2600zł.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products