Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie
Autor
Wiadomość
romix195
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 76
Miasto: mogielnica

Post#1 Post autora tematu 18 Maj 2010 14:40   

regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


Zmieniłem w samochodzie akumulator na nowy i po zmierzeniu napięcia ładowania okazało się, że wynosi ono 13,85V. Wydaje mi się, że trochę za mało. Rozebrałem alternator, diody są dobre, szczotki mogą być. Natomiast nie wiem jak sprawdzić regulator. Może, ktoś sprawdzał juz regulator i wie jak to zrobić. Jest to alternator BOSCH 14V 120 A, 028903028E, regulator BR14-MO F00M145225.
Z góry dziękuję.Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 18 Maj 2010 14:40   





Powrót do góry
   
domellus
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 12 Kwi 2005
Posty: 945
Miasto: gorlice

Post#2 18 Maj 2010 15:18   

Re: regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


Podobno da sie sprawdzić. Ja osobiscie nigdy nie próbowałem. Zawsze gdy nie byłem pewny lub szczotki nie były juz zbyt wspaniałe to poprostu wymieniałem na nowy i po problemie czy jest dobry czy nie, oczywiscie uprzednio sprawdzajac cały alternator a nie rozrusznik jak to napisałeś ( oczywiscie uznaję to za pomyłkę ) :) Oczywiście sprawdziłeś też stojan jak i wirnik czy nie ma przebicia itd. ? Następna sprawa to połaczenia w aucie czy są ok tzn. zaśniedziałe przewody, słabo dokręcone itd. jest do bardzo istotne :) Pomiar dokonywałeś w jakich warunkach ? wolne obroty włączone światła i inne odbiorniki ? Jeśli tak to jeszcze nie było by wcale źle z ładowaniem i powinno wzrosnąć po zwiększeniu obrotów do około 14V bo chyba na takie napiecie masz ten regulator :) Polecam również poszukać dokładnie na forum gdzie problemy z ładowaniem i usterki były niejednokrotnie poruszane wiec na pewno znajdziesz to czego potrzebujesz. Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Brzozek
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 09 Cze 2004
Posty: 31

Post#3 11 Gru 2011 14:52   

Re: regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


Podłączę się do tematu. Mam dziwne objawy z kontrolką ładowania tzn. jadę samochodem gdy naciskam na gaz to pulsuje kontrolka ładowania, puszczam gaz to kontrolka gaśnie. Podczas postoju gdy naciskam na gaz to kontrolka nie świeci. Kiedyś miałem przypadek, że na postoju zapalała się kontrolka ładowania i napięcie spadało do 13,85V ale od dłuższego czasu był spokój. Auto Seat Ibiza 1.9 TDI
Powrót do góry
   
car centre
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 365
Miasto: Lome

Post#4 11 Gru 2011 15:07   

Re: regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


Brzozek napisał:
Mam dziwne objawy z kontrolką ładowania tzn. jadę samochodem gdy naciskam na gaz to pulsuje kontrolka ładowania, puszczam gaz to kontrolka gaśnie.


Sprawdź najpierw stan i napięcie paska alternatora, stan wszystkich kół pasowych paska alternatora (czy nie są wyrobione), mocowanie koła pasowego alternatora ewentualnie jeśli jest możliwość żeby się poluzowało...
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 11 Gru 2011 15:07   





Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2711
Miasto: Bielsko-Biała

Post#5 11 Gru 2011 15:07   

Re: regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


Może tak:
http://www.youtube.com/watch?v=KnLzL_7g6IU
Powrót do góry
   
1078231
Usunięty





Post#6 11 Gru 2011 15:26   

Re: regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


Oczywiście, że da się sprawdzić, ale słowami cięzko to wytlumaczyć, trzeba pokazac jak co podłączyć.
Powrót do góry
   
autoelektryk
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 218
Miasto: wlkp

Post#7 11 Gru 2011 15:30   

Re: regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


kolega ma inny typ regulatora to bosch nowego typu tam trzeba sygnału z fazy i monitoruje nap wyjsciowe




czy napiecie było mierzone na zacisku alternatora czy akumulatora
Powrót do góry
   
1078231
Usunięty





Post#8 11 Gru 2011 15:38   

Re: regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


To jeden i ten sam zestyk (ta podkówka).
Powrót do góry
   
miler80
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 1818
Miasto: Wyszków

Post#9 11 Gru 2011 18:46   

Re: regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


Sprawdzanie regulatora:
regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie
Jak będziesz zmieniał napięcie na zasilaczu trzeba znaleźć takie przy którym żarówka na szczotkach będzie świeciła z połową intensywności (ok. 14,3V). To będzie napięcie ładowania. Poniżej tej wartości żarówka będzie świeciła z pełną mocą, a powyżej przygaśnie. Inne zachowanie regulatora wskazuje na jego uszkodzenie.
Powrót do góry
   
musrus
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 56

Post#10 09 Maj 2013 11:30   

Re: regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


Podczepię się pod temat.
Czy ten sygnał prostokątny 8V jest niezbędny do sprawdzenia tego regulatora?
Powrót do góry
   
^ToM^
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 08 Sie 2002
Posty: 939

Post#11 09 Maj 2013 11:53   

Re: regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


romix195 napisał:
Zmieniłem w samochodzie akumulator na nowy i po zmierzeniu napięcia ładowania okazało się, że wynosi ono 13,85V. Wydaje mi się, że trochę za mało.


Napięcie regulatora w zakresie od 13,8 do 14,4V jest prawidłowe dla naszej strefy klimatycznej. Zatem u Ciebie test powinien zostać przeprowadzony w ten sposób: włączyć silnik wraz z włączonymi światłami mijania i sprawdzić napięcie w całym zakresie obrotów użytecznych. Jeżeli napięcie zmierzone na zaciskach akumulatora wynosi 13,85V to możesz tak zostawić i uznać regulator z alternatorem za sprawne. Dla trwałości akumulatora napięcie 13,8V jest najbardziej korzystne. Napięcie 14 czy 14,4V szybciej uzupełnia ładunek jednak jest z punktu widzenia trwałości akumulatora (i żarówek) mniej korzystne. W zimie jak będziesz miał problemy z doładowywaniem, to istotnie, napięcie 13,8V może być za niskie do uzupełnienia ładunku w niskiej temp. — szczególnie przy eksploatacji na krótkich trasach. Sprawdź zacisk masy łączącej kabel ujemny akumulatora z nadwoziem. Czasami tam lekkie pogorszenie styku powoduje spadek napięcia rzędu 0,1-0,3V. Naprawienie tego spowoduje że zamiast 13,85V będziesz od razu miał 14V.
Pozdrawiam!
Powrót do góry
   
1078231
Usunięty





Post#12 09 Maj 2013 12:51   

Re: regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


Nie musi tam być sygnał prostokątny, może iść przemienny wyprostowany z dodatkowego mostka, tak to zrobiłem w swoim testerze regulatorów F00M; może go tu pokażę aby ktoś sobie taki zrobił.
Wazne, aby był dodatkowo tłumiony do masy.
Bez tego sygnału regulator nie załączy pełnego wzbudzenia, ale dla orientacyjnego oszacowania może go nie być.
Powrót do góry
   
Strumien swiadomosci swia
Użytkownik obserwowany
Użytkownik obserwowany


Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 5480
Miasto: Polska

Post#13 09 Maj 2013 13:03   

Re: regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


romix195 napisał:
Zmieniłem w samochodzie akumulator na nowy i po zmierzeniu napięcia ładowania okazało się, że wynosi ono 13,85V

Mierzyłęś na akumulatorze czy alternatorze?
Powrót do góry
   
Sience Fiction
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 40

Post#14 30 Gru 2013 20:29   

Re: regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


Witam
Parę dni temu sam zgłębiałem tematykę regulatora napięcia w swojej Ibizie. Tak nagle padł - gdzie przez kilkanaście kilometrów świeciła się lampka brak ładowania a później już sama zgasła, a samochód też po kolejnych 50 km jazdy (w trasie). U mnie też był regulator F00M145225 bosch'a. Zdemontowany regulator nie dawał znaku życia. Generalnie ten regulator może być zastąpiony przez inne. Mi sprzedano F00M144136 - Boscha za 78zł - jako zamiennik i sprawuje się całkiem dobrze. Na obrotach jałowych napięcie na akku pokazuje 14,35V bez wielkiego obciążenia i z pełnym obciążeniem z full światłami drogowymi, przeciwmgłowymi, wycieraczkami i nawiewem jest tyle samo 14,3V.

Po co jest sygnał "W" podawany na regulator napięcia - z kilku powodów, po pierwsze do opracowania sygnału DFM z regulatora mówiący o obciążeniu alternatora. Impulsy W wraz z prądem wzbudzenia podawanym na wirnik daje nam informacje o obciążeniu alternatora. W - to impulsy napięcia proporcjonalne do obrotów. Ten sygnał DFM nie zawsze jest wykorzystywany przez kompy w samochodach.

Kolejny powód sygnału "W" podawanego na regulator napięcia to ograniczenie prądu wzbudzenia alternatora w przypadku gdy stoi by wirnik nie zjarał się w wyniku przepływu sporego prądu. Wirnik stoi - brak impulsów W do reg. nap. - regulator podaje mały prąd na wirnik do momentu wykrycia jego obrotów.

Więc w przypadku testowania reg. napięcia sygnał "W" jest również ważny.

Dodam że regulatory napięcia są bardzo skomplikowanymi układami sterowania. Posiadaja kompensację temperatury, soft start, LRC - load response control, shorted field circuit protection i zapewne wiele innych.
Dla tych co chcą testować regulatory napięcia to sygnał W można symulować za pomocą transformatorka 10V AC z jedną diodą prostowniczą - wtedy otrzymujemy sygnał napięciowy jedno-połówkowy.
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3612

Post#15 30 Gru 2013 21:45   

Re: regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


Sience Fiction napisał:
...Kolejny powód sygnału "W" podawanego na regulator napięcia to ograniczenie prądu wzbudzenia alternatora w przypadku gdy stoi by wirnik nie zjarał się w wyniku przepływu sporego prądu. Wirnik stoi - brak impulsów W do reg. nap. - regulator podaje mały prąd na wirnik do momentu wykrycia jego obrotów.
...


Czegos tu nie rozumiem. Obwod mocy wzbudzenia jest zasilany bezposrednio z alternatora. Jesli wirnik stoi to nie produkuje energii elektrycznej i nie ma zasilania wzbudzenia, wiec skad prad do spalenia wirnika?
Powrót do góry
   
Sience Fiction
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 40

Post#16 31 Gru 2013 10:04   

Re: regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie


Tu się nie zgodzę
Regulator napięcia jest zasilany bezpośrednio z zacisku B+ czyli z akumulatora, widać to na zdjęciu regulatora taki duży zacisk widełkowy, więc jest cały czas pod napięciem nawet jak stoi alternator. I teraz wykrycie sygnału W, wraz podaniem sygnału na D+ wzbudza alternator.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> regulator alternatora BOSCH-sprawdzenie
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Rover 75 CDI - Regulator napiecia alternatora - sprawdzenie na stole (3)
regulator alternatora (8)
Regulator alternatora (4)
Regulator napięcia alternatora (22)
Regulator napięcia alternatora (5)
Regulator alternatora - schemat (6)
Regulator Napięciowy Alternatora (10)
Regulator napięcia do alternatora (12)
regulator napięcia alternatora (9)
Regulator do alternatora jaki? (9)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.066 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony