X

Seat Alhambra 1.9TDI alternator

20 May 2010 09:44 KRkrecik2003
  • #1 20 May 2010 09:44
    krecik2003
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam Kolegow!

    Padl mi regler w alternatorze (bosch 120A). Napiecie skacze od 10V do 18V (prawdopodobnie cos z diodami tez jest). Popalilo zarowki z przodu i z tylu. Pasek od alternatora poszarpany (2 rowki pekly). Pytanie czy regenerowac alternator czy kupic uzywke od passata b6 tyle ze 140A i przelozyc tylko sprzegielko (zdaje sie ma inny rozmiar). Czy wstawienie mocniejszego altka nie bedzie stanowilo problemu?

    Pozdrawiam
  • #2 20 May 2010 10:58
    domellus
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Jak tylko podejdzie to nie powinno stanowić to żadnego problemu że ma 140A a nie 120A. Jak juz bedziesz miał wyjety ten uszkodzony to i tak sprawdził bym czy nie potrzeba wymienić tylko regulatora, no chyba że ten używany bedzie tańszy od regulatora nowego ni i oczywiscie sprawny:)
  • #3 20 May 2010 13:42
    598035
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jak wyciągniesz alternator i go posprawdzasz to wszystko się wyjaśni.
    Zanim zdecydujesz się na kupno drugiego używanego sprawdź czy nie lepiej naprawić stary bo jak włożysz nowe części to na pewno dłużej pochodzi niż używka.
    Czasami trafią się na używany, który przejechał z 300 000 tys i już końcówka komutatora a wtedy wiadomo też trzeba wymienić do tego szczotki ITD...
  • #4 20 May 2010 14:39
    krecik2003
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    No wlasnie uzywke mi proponuja za 250zl z passata co przelatal ponoc 80kkm (rozbitek przyciagniety z anglii). Chyba za diody i regler wiecej zaplace...
  • #5 20 May 2010 14:50
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    krecik2003 wrote:
    No wlasnie uzywke mi proponuja za 250zl z passata co przelatal ponoc 80kkm (rozbitek przyciagniety z anglii). Chyba za diody i regler wiecej zaplace...


    Za te pieniądze spokojnie, zawsze to oryginał a większe pieniądze dasz za części do tego zamienniki.P
  • #6 20 May 2010 14:53
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Cena dobrej jakości regulatora do niego zaczyna się od 120zł, a jak się wkłada chińskie podróbki to właśnie są takie efekty jak tu.
    Mogę podpowiedzieć jeszcze że lampę musisz wymontować żeby wyjąć alternator.
  • #7 20 May 2010 15:06
    598035
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Zawsze do używanego alternatora z tego Passata możesz zajrzeć i będziesz widział w jakim stanie (o ile będzie pasował).

    Quote:
    No wlasnie uzywke mi proponuja za 250zl z passata co przelatal ponoc 80kkm (rozbitek przyciagniety z anglii). Chyba za diody i regler wiecej zaplace...

    Jeżeli z takim przebiegiem to się opłaca.
  • #8 20 May 2010 20:08
    szyniu
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    ja sądzę że raczej tylko regulator padł używka wiąże się z reguły z wymianą łożysk a w tego typu alternatorze i komutator szybko się zużywa więc to pewnie też do wymiany szczotki w zależności od typu regulatora itd. czasem lepiej zainwestować i zrobić to co się posiada bo wiemy co jest w środku a nikt na złomie nie pozwoli zajrzeć do używki a problem pojawia się gdy używka pada z tydzień a kasa przepada a za 250 złotych myślę że zrobisz ten alternator
  • #9 25 May 2010 22:02
    krecik2003
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    No niestety alternator zwinal mi sprzed nosa ktos inny. W takim razie musze naprawic swoj alternator bo auta potrzebuje na weekend. Gdzie kupic czesci (mostek i regler) za przystepna cene ale zeby to nie byla chinszczyzna tylko 'jakosc za rozsadna cene'. W serwisie boscha mi sprzedadza?
  • #10 25 May 2010 22:44
    598035
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Proponuje Inter Starter.
    Dostaniesz tam oryginały (a jak chcesz to i zamienniki).
  • #11 29 May 2010 15:43
    krecik2003
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Panowie, zrobilem kompletna regeneracje tzn 2 lozyska, pierscien slizgowy, diody i regler. I PROBLEM! Alternator po chwili grzeje sie tak ze parzy (na wolnym boiegu bez wlaczania klimy i swiatel). Wykluczylem opory ruchu (tzn odpialem kable od alternatora i wlaczylem silnik i wtedy sie nie grzeje), tak ze cos z elektronika lub pierscieniami slizgowymi. Wsadzilem nastepujace czesci: diody AS typ ARC 0043, regler bosch F00M 145 350, pierscienie identyczne ale teraz sie zastanawiam czy mogly miec na odwrot podlaczone bieznie. Pomozcie bo mnie kur**ca juz bierze a chcialem miec auto sprawne!

    Aha, gdyby to mialo pomoc to sprawdzilem w ASO numer alternatora i jest to 038 903 018P, a regler 078 903 803EX lub 06F 903 803A (numery wg VW). Na stronie intercars podaja numer alternatora 0 124 515 121 (wg bosch) i regler F00M 145 876.
  • #12 29 May 2010 15:50
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Odłączyłeś kable od alternatora i uruchomiłeś silnik czyli alternator pracował bez odbioru prądu, czy dobrze zrozumiałem?
  • #13 29 May 2010 15:50
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (+1)
    Jak się grzeje to znaczy, że albo jest obciążony zbyt dużą moca, albo ma uszkodzenie, np zwarcie międzyzwojowe/międzyfazowe.
  • #14 29 May 2010 15:54
    krecik2003
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Odlaczylem gruby kabel plusowy i mala wtyczke od kontrolki. Czyli nie bylo zadnego polaczenia elektrycznego z reszta samochodu

    Aha jeszcze jedno. Po zapaleniu dopiero po chwili (jakies 5 sekund) wskazowka woltomierza wedruje na 14V. Dawniej dzialal od razu

    Wieczorem sprawdze pobor pradu z alternatora i dam znac (mam miernik cegowy).
  • #15 29 May 2010 15:55
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jak odpiąłes małą wtyczkę to się nie wzbudził i gruby prądowy mógł być na miejscu.
    A tak wogóle to obrałes zły tok lokalizacji i eliminacji usterki
  • #16 29 May 2010 17:30
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    A moim zdaniem wszystko jest w porządku.P

    Dodano po 18 [minuty]:

    krecik2003 wrote:

    Aha jeszcze jedno. Po zapaleniu dopiero po chwili (jakies 5 sekund) wskazowka woltomierza wedruje na 14V. Dawniej dzialal od razu



    Na pewno tak nie było, ten typ regulatora tak działa.P
  • #17 29 May 2010 17:50
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli parzy ( tak jak pisze) to należy sprawdzić, co taki stan rzeczy powoduje.
    Może to być kwietia działania podgrzewaczy i rozładowanego aku, może inna przyczyna.
  • #18 29 May 2010 17:56
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (-1)
    Wkładałem raz do takiego tymczasowo 70A i dawał radę, więc normalne to na pewno nie jest.
  • #19 29 May 2010 22:03
    598035
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Ja w takich sytuacjach wyciągam alternator na stół, podłączam do niego akumulator, miernik i dodatkowe obciążenie (np żarówki dmuchawę itp). Kręcę wiertarką i obserwuje co się dzieje.
    Jeżeli jest ok to wiem że problem tkwi w samochodzie jeżeli grzeje się nadmiernie to problem w alternatorze.
  • #20 29 May 2010 22:05
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    To robota bez sensu. kines17 nawet nie wiesz, jakim świetnym, aczkolwiek niedocenianym przyrządem jest amperomierz cęgowy!
  • #21 29 May 2010 22:21
    598035
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Wcale nie bez sensu, no chyba, że masz dokładne dane na temat każdego samochodu jaki ma mieć pobór prądu. Wraz z załączonymi (podstawowymi odbiornikami prądu, lub liczysz na piechotę ile ma mieć poboru).
    Miernik cęgowy posiadam często go używam. Najczęściej aby zlokalizować pobór prądu w przypadku rozładowania akumulatora, może moja metoda jest pracochłonna ale skuteczne w 100%.
    Każdy robi jak chce to była tylko propozycją...
  • #22 29 May 2010 22:29
    krecik2003
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Pobor pradu wynosi ok 55A z czaego 35 zlapal akumulator (juz sie troche wyladowal po tych roznych probach). Wiec obciazenie bylo ponizej 50%. Alternator w ciagu minuty przy takim pradzie jest goracy i parzy (silnik jeszcze zimny) - grzeje sie obudowa pewnie stojan ma zwarcie (regler i diody chlodne). Mogl dostac przebicia jak dawal 18V. Juz wymontowalem go i w poniedzialek idzie do serwisu na stol
  • #23 29 May 2010 22:29
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    kines17,żadne dane, nawet z pięknie oprawionych w skórzane obwoluty z tłoczonymi w złote litery tytułów poradników nie zastąpią nosa, intuicji i logicznego myślenia praktyka.
  • #24 29 May 2010 22:36
    598035
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Wiem, że jesteś lepszy niż ja i to o wiele... ,ale jak już pisałem to była propozycja i wiem że na pewno moja porada nie wyrządziła by żadnej szkody a jest w stanie zlokalizować usterkę. A co do praktyki i intuicji może nie wszyscy taką posiadają dlatego piszą posty na forum...
  • #25 29 May 2010 22:42
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    kines, ja tu nie mówie o doświadczeniu ale o prostej logice myślenia. Przykładowo:
    -z altka jest czerpane 70 A i on sam ma taką wydajnośc prądową. No to ok, grzejesz się łobuzie, bo smigasz na granicy swoich możliwości. Coś cie przeciąża, zaraz będę wiedział co!
    -z altka jest brane 30A, a on sam ma zadeklarowaną wydajnośc 70A. I grzeje się. O ty gagatku, coś z tobą jest nie tak!
    Pomijam fakt oddawania sporej ilości ciepła z silnika przez łapy mocujące, wszak aluminium ma niezłą koduktywnośc cieplną!
  • #26 30 May 2010 08:39
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    krecik2003 wrote:
    . Juz wymontowalem go i w poniedzialek idzie do serwisu na stol


    Niepotrzebnie.P
  • #27 30 May 2010 08:52
    598035
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Masz rację Motronic szacunek dla Ciebie
  • #28 04 Jun 2010 21:18
    krecik2003
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Quote:
    Niepotrzebnie.P


    A jednak potrzebnie. Na stole altek nie mogl wyprodukowac wiecej jak 80A. A winowajca okazal sie wadliwy mostek. Teraz ladnie dziala, z tym ze startuje z opoznieniem (napiecie 14V pojawia sie po kilku sekundach - poprzednio bylo natychmiast)
  • #29 04 Jun 2010 21:22
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    krecik2003 wrote:
    Wsadzilem nastepujace czesci: diody AS typ ARC 0043,.

    To co? Nowe i uszkodzone?
  • #30 04 Jun 2010 21:26
    krecik2003
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Gosciu mi powiedzial ze to nie tego typu diody co trzeba (nie do tego alternatora). Mimo ze wszytkie wyprowadzenia i sruby idealnie pasowaly. Teraz mam nowy mostek i pieknie dziala.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products