Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Seat Alhambra 1.9TDI alternator

krecik2003 20 Maj 2010 09:44
  • #1 20 Maj 2010 09:44
    krecik2003
    Poziom 13  

    Witam Kolegow!

    Padl mi regler w alternatorze (bosch 120A). Napiecie skacze od 10V do 18V (prawdopodobnie cos z diodami tez jest). Popalilo zarowki z przodu i z tylu. Pasek od alternatora poszarpany (2 rowki pekly). Pytanie czy regenerowac alternator czy kupic uzywke od passata b6 tyle ze 140A i przelozyc tylko sprzegielko (zdaje sie ma inny rozmiar). Czy wstawienie mocniejszego altka nie bedzie stanowilo problemu?

    Pozdrawiam

  • #2 20 Maj 2010 10:58
    domellus
    Poziom 28  

    Jak tylko podejdzie to nie powinno stanowić to żadnego problemu że ma 140A a nie 120A. Jak juz bedziesz miał wyjety ten uszkodzony to i tak sprawdził bym czy nie potrzeba wymienić tylko regulatora, no chyba że ten używany bedzie tańszy od regulatora nowego ni i oczywiscie sprawny:)

  • #3 20 Maj 2010 13:42
    598035
    Usunięty  
  • #4 20 Maj 2010 14:39
    krecik2003
    Poziom 13  

    No wlasnie uzywke mi proponuja za 250zl z passata co przelatal ponoc 80kkm (rozbitek przyciagniety z anglii). Chyba za diody i regler wiecej zaplace...

  • #5 20 Maj 2010 14:50
    viper555
    spec od auto-elektro

    krecik2003 napisał:
    No wlasnie uzywke mi proponuja za 250zl z passata co przelatal ponoc 80kkm (rozbitek przyciagniety z anglii). Chyba za diody i regler wiecej zaplace...


    Za te pieniądze spokojnie, zawsze to oryginał a większe pieniądze dasz za części do tego zamienniki.P

  • #6 20 Maj 2010 14:53
    ociz
    Moderator Samochody

    Cena dobrej jakości regulatora do niego zaczyna się od 120zł, a jak się wkłada chińskie podróbki to właśnie są takie efekty jak tu.
    Mogę podpowiedzieć jeszcze że lampę musisz wymontować żeby wyjąć alternator.

  • #7 20 Maj 2010 15:06
    598035
    Usunięty  
  • #8 20 Maj 2010 20:08
    szyniu
    Poziom 20  

    ja sądzę że raczej tylko regulator padł używka wiąże się z reguły z wymianą łożysk a w tego typu alternatorze i komutator szybko się zużywa więc to pewnie też do wymiany szczotki w zależności od typu regulatora itd. czasem lepiej zainwestować i zrobić to co się posiada bo wiemy co jest w środku a nikt na złomie nie pozwoli zajrzeć do używki a problem pojawia się gdy używka pada z tydzień a kasa przepada a za 250 złotych myślę że zrobisz ten alternator

  • #9 25 Maj 2010 22:02
    krecik2003
    Poziom 13  

    No niestety alternator zwinal mi sprzed nosa ktos inny. W takim razie musze naprawic swoj alternator bo auta potrzebuje na weekend. Gdzie kupic czesci (mostek i regler) za przystepna cene ale zeby to nie byla chinszczyzna tylko 'jakosc za rozsadna cene'. W serwisie boscha mi sprzedadza?

  • #10 25 Maj 2010 22:44
    598035
    Usunięty  
  • #11 29 Maj 2010 15:43
    krecik2003
    Poziom 13  

    Panowie, zrobilem kompletna regeneracje tzn 2 lozyska, pierscien slizgowy, diody i regler. I PROBLEM! Alternator po chwili grzeje sie tak ze parzy (na wolnym boiegu bez wlaczania klimy i swiatel). Wykluczylem opory ruchu (tzn odpialem kable od alternatora i wlaczylem silnik i wtedy sie nie grzeje), tak ze cos z elektronika lub pierscieniami slizgowymi. Wsadzilem nastepujace czesci: diody AS typ ARC 0043, regler bosch F00M 145 350, pierscienie identyczne ale teraz sie zastanawiam czy mogly miec na odwrot podlaczone bieznie. Pomozcie bo mnie kur**ca juz bierze a chcialem miec auto sprawne!

    Aha, gdyby to mialo pomoc to sprawdzilem w ASO numer alternatora i jest to 038 903 018P, a regler 078 903 803EX lub 06F 903 803A (numery wg VW). Na stronie intercars podaja numer alternatora 0 124 515 121 (wg bosch) i regler F00M 145 876.

  • #12 29 Maj 2010 15:50
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Odłączyłeś kable od alternatora i uruchomiłeś silnik czyli alternator pracował bez odbioru prądu, czy dobrze zrozumiałem?

  • #13 29 Maj 2010 15:50
    1078231
    Usunięty  
  • #14 29 Maj 2010 15:54
    krecik2003
    Poziom 13  

    Odlaczylem gruby kabel plusowy i mala wtyczke od kontrolki. Czyli nie bylo zadnego polaczenia elektrycznego z reszta samochodu

    Aha jeszcze jedno. Po zapaleniu dopiero po chwili (jakies 5 sekund) wskazowka woltomierza wedruje na 14V. Dawniej dzialal od razu

    Wieczorem sprawdze pobor pradu z alternatora i dam znac (mam miernik cegowy).

  • #15 29 Maj 2010 15:55
    1078231
    Usunięty  
  • #16 29 Maj 2010 17:30
    viper555
    spec od auto-elektro

    A moim zdaniem wszystko jest w porządku.P

    Dodano po 18 [minuty]:

    krecik2003 napisał:

    Aha jeszcze jedno. Po zapaleniu dopiero po chwili (jakies 5 sekund) wskazowka woltomierza wedruje na 14V. Dawniej dzialal od razu



    Na pewno tak nie było, ten typ regulatora tak działa.P

  • #17 29 Maj 2010 17:50
    1078231
    Usunięty  
  • #18 29 Maj 2010 17:56
    ociz
    Moderator Samochody

    Wkładałem raz do takiego tymczasowo 70A i dawał radę, więc normalne to na pewno nie jest.

  • #19 29 Maj 2010 22:03
    598035
    Usunięty  
  • #20 29 Maj 2010 22:05
    1078231
    Usunięty  
  • #21 29 Maj 2010 22:21
    598035
    Usunięty  
  • #22 29 Maj 2010 22:29
    krecik2003
    Poziom 13  

    Pobor pradu wynosi ok 55A z czaego 35 zlapal akumulator (juz sie troche wyladowal po tych roznych probach). Wiec obciazenie bylo ponizej 50%. Alternator w ciagu minuty przy takim pradzie jest goracy i parzy (silnik jeszcze zimny) - grzeje sie obudowa pewnie stojan ma zwarcie (regler i diody chlodne). Mogl dostac przebicia jak dawal 18V. Juz wymontowalem go i w poniedzialek idzie do serwisu na stol

  • #23 29 Maj 2010 22:29
    1078231
    Usunięty  
  • #24 29 Maj 2010 22:36
    598035
    Usunięty  
  • #25 29 Maj 2010 22:42
    1078231
    Usunięty  
  • #26 30 Maj 2010 08:39
    viper555
    spec od auto-elektro

    krecik2003 napisał:
    . Juz wymontowalem go i w poniedzialek idzie do serwisu na stol


    Niepotrzebnie.P

  • #27 30 Maj 2010 08:52
    598035
    Usunięty  
  • #28 04 Cze 2010 21:18
    krecik2003
    Poziom 13  

    Cytat:
    Niepotrzebnie.P


    A jednak potrzebnie. Na stole altek nie mogl wyprodukowac wiecej jak 80A. A winowajca okazal sie wadliwy mostek. Teraz ladnie dziala, z tym ze startuje z opoznieniem (napiecie 14V pojawia sie po kilku sekundach - poprzednio bylo natychmiast)

  • #29 04 Cze 2010 21:22
    1078231
    Usunięty  
  • #30 04 Cze 2010 21:26
    krecik2003
    Poziom 13  

    Gosciu mi powiedzial ze to nie tego typu diody co trzeba (nie do tego alternatora). Mimo ze wszytkie wyprowadzenia i sruby idealnie pasowaly. Teraz mam nowy mostek i pieknie dziala.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty