X

Audi A4 wtryskiwacze paliwa

21 May 2010 20:05 AQaqua31
  • #1 21 May 2010 20:05
    aqua31
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam problem z racji że jestem kobietą nie znam się na tym tak dobrze jak mężczyzna. Otóż w zeszłym tygodniu oddałam moje dziecko Audi A4 2.0 do serwisu po diagnostyce okazało się że trzeba wymienić filtr cząstek stałych o kosztach już nie wspomnę makabra teraz nagle dzwonią i mówią mi że jest kolejny problem z wtryskiwaczami paliwa. Czy może mieć to związek z tym że filtr był zapchany ??? Bo już nie wiem czy chcą mnie naciągnąć czy rzeczywiście coś jest nie tak i dlaczego przy pierwszej diagnostyce nic mi nie powiedzieli o wtryskiwaczach ???[/b]
  • Helpful post
    #2 21 May 2010 20:25
    sstuning
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Na pewno jakby Koleżanka uzupełniła w profilu informację o miejscu zamieszkania łatwiej pomóc, ponieważ ktoś z nas mógłby mieć warsztat w okolicy.

    A wracając do tematu:
    -filtr cząstek stałych często jest problemem (szczególnie podczas jazdy po mieście, ponieważ nie ma jak przeprowadzić pełnej procedury regeneracji, krótko mówiąc - dłuższa jazda ze stałą prędkością przez np. min. 15minut, podczas której podawana jest dodatkowa dawka paliwa w celu podniesienia temperatury spalin),

    -koszt wymiany filtra cząstek stałych rzeczywiście jest dość wysoki (kilka tyś. złotych), ale warto by było żeby poza serwisem sprawdził to jakiś warsztat (najlepiej zajmujący się CHIP Tuningiem lub elektroniką samochodową - ponieważ to właśnie w tej branży ludzie będą mieli najwięcej do powiedzenia)

    -w/w filtr można wyeliminować z samochodu, poprzez jego usunięcie z układu wydechowego, oraz odpowiednią modyfikację oprogramowania sterującego pracą silnika - tak aby nie powstawały błędy wynikające z usunięcia filtra - jest to opcja zdecydowanie tańsza, i przede wszystkim eliminująca problem filtra cząstek stałych w przyszłej eksploatacji samochodu,

    -pompowtryskiwacze - normalną rzeczą jest że padają, poniekąd na ich awarię mógł mieć filtr cząstek stałych, a dokładniej automatyczna procedura jego oczyszczania - silniki z pompowtryskiwaczami znane są z tego że "biorą olej" (oczywiście mowa tutaj o niewielkich ilościach), no i są oczywiście przy jego pomocy smarowane,
    Podczas procedury samooczyszczania została podana dodatkowa dawka paliwa, i prawdopodbnie przedostawało się ono (olej napędowy) do miski olejowej, rozcieńczając olej silnikowy, a tym samym obniżając jego właściwości smarne - tak więc filtr mógł, ale nie musiał mieć wpływu na awarię pompowtryskiwaczy,

    -dlaczego nie wyszło przy pierwszej diagnostyce? hmmm... generalnie jest parę możliwości:
    1. serwis rzeczywiście chce Cię naciągnąć na koszty (kiedyś pracują w ASO kilkakrotnie byłem świadkiem sytuacji typu "naciągnijmy jelenia" - ASO utrzymują się głównie z przeglądów gwarancyjnych, napraw gwarancyjnych i sprzedaży samochodów oraz części, więc dodatkowe zlecenia traktująjako okazję do dużego zarobku, bazując na tym, że ludzie myślą - ASO zna się najlepiej,

    2.na początku był problem z filtrem cząstek stałych, więc nie zwracali uwagi na pozostałe parametry auta / usterki, skupiając się tylko na filtrze, a gdy na spokojniej podeszli do tematu, znaleźli również usterkę wtryskiwaczy,

    3.w momencie diagnozowania usterki filtra cząstek stałych wtryskiwacze były (jeszcze) wporządku, ale np. padły już w serwisie - dlatego powiedzieli Tobie, że również one padły (swoją drogą jakbyś zareagowała na telefon, lub stwierdzenie przy odbieraniu auta o treści "usterkę filtra wyeliminowaliśmy, ale w tym czasie padły pompowtryskiwacze, chociaż ich nie ruszaliśmy..." ???)

    Tak więc zastanów się czy nie lepiej byłoby usunąć filtr cząstek stałych, zamiast go wymieniać (koszty mniejsze, i brak problemów w przyszłości).
    A co do samej diagnozy serwisu - jeśli masz możliwość, to zabieraj auto z ASO, i wstaw do firmy zajmującej się tymi tematami na co dzień (jeśli napiszesz skąd jesteś, to będę mógł Tobie polecić kogoś w okolicy o ile będę znał w Twoim rejonie).

    Pozdrawiam
    SS Tuning
  • Helpful post
    #3 21 May 2010 22:16
    tdi-vag
    Level 20  
    Helpful post? (+1)
    dodam tylko ze moze zamiast wymiany pompowtryskiwaczy wystarczy wymienic wiazke elektryczna od nich ... [czesta przypadlosc w motorach [2.0 TDI 140 PS] choc i pompki maja tenedencje do padania [wersje 2.0 TDI 170 PS ]

    ale to wszystko wróżby ...

    moze jednak lepiej zabrac auto i podjechac do innego warsztatu [nie koniecznie ASO] wiedza naprawiajacego moze byc o wiele wieksza a koszty naprawy o wiele mniejsze .... :wink:
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products