Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Podpis elektroniczny (KIR) - problem z PIN


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Komputery Serwis -> Komputery Software -> Podpis elektroniczny (KIR) - problem z PIN
Autor
Wiadomość
diabelik
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 3
Miasto: Łódź

Post#1 Post autora tematu 22 Maj 2010 14:24   

Podpis elektroniczny (KIR) - problem z PIN


Witam wszystkich, otóż mam następujący kłopot.

Wczoraj wystąpił problem podczas podpisywania dokumentów w Płatniku certyfikatem kwalifikowalnym zakupionym w KIR (czytnik Omnikey CardMan 6121). Oto treść błędu:

"Błąd w trakcie wprowadzania kodu PIN. Błąd windows: 0x8010002a Opis: Podany numer PIN jest niepoprawny."

System operacyjny to Windows XP Home Edition SP3

Od razu uprzedzam, że nie jest tak jak się wydaje, Pani która to obsługuje podpisuje dokumenty od 1,5 roku i nigdy nie było problemów, PIN jest na 100% poprawny... Zresztą teoretycznie po wprowadzeniu 3-krotnie błędnego nr PIN, karta się blokuje i można ją odblokować tylko nr PUK, a tu nic takiego nie występuje, karta się nie blokuje i nie wymaga nr PUK.

Powyższe stwierdzenie wynika z tego, że w załączonym do czytnika oprogramowaniu CryptoTech 1.20, a konkretnie w Menadżerze Komponentu Technicznego, nie ma aktywnej opcji odblokuj, która podczas zablokowania nr PIN powinna być aktywna. Jest natomiast dostępny przycisk zmień PIN, jednak po wprowadzeniu poprawnego PIN-u i dwa razy nowego PIN-u, wyświetla się komunikat o błędzie podczas zmiany PIN-u, żadnych konkretnych informacji:/

Dodatkowo, program Menadżer Konfiguracji - załączony do wcześniej wymienionego oprogramowania - informuje, że konfiguracja jest poprawna i nie znajduje żadnych błędów, certyfikat daje się odczytać z czytnika itd.

Próbowałem także podpisać jakikolwiek dokument za pomocą programu Szafir (dołączonego do podpisu elektronicznego), ale występuje taki sam problem - informacja, że podany nr PIN jest niepoprawny.

Ze względu na powyższe doszedłem do wniosku, że to musi być problem z czytnikiem lub kartą, bo testowałem już wszystko, aktualizowałem oprogramowanie CryptoTech, reinstalowałem je, nic nie pomogło.

Chciałbym Was zapytać, czy kiedykolwiek spotkaliście się z takim problemem albo czy macie jakieś propozycje jak można go rozwiązać. Od razu informuję, że z infolinią nie mogłem/mogę się skontaktować, gdyż problem zdarzył się w piątek wieczorem, a w weekend wiadomo - nie pracują, w internecie również brak jest jakichkolwiek informacji na ten temat:(. Zależy mi bardzo na czasie dlatego piszę na tym forum, mam nadzieję, że pomożecie...
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 22 Maj 2010 14:24   





Powrót do góry
   
mrsebolo
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 652
Miasto: Poznań

Post#2 22 Maj 2010 14:54   

Re: Podpis elektroniczny (KIR) - problem z PIN


Sprawdź cały zestaw na innym komputerze... Jeśli będzie tam działać to znaczy że problem nie jest problemem sprzętowym. W takim wypadku jest jedno 100% rozwiązanie - reinstalacja systemu. Ale zamin do tego dojdziesz sprawdz czy masz zainstalowane wszystkie certyfikaty i czy nie ma żadnych aktualizacji oprogramowania na stronie producenta. Inną metodą może być jeszcze przywracanie systemu, cofając rejestr do momentu kiedy wszystko jeszcze działało - warto spróbować.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 22 Maj 2010 14:54   





Powrót do góry
   
diabelik
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 3
Miasto: Łódź

Post#3 Post autora tematu 22 Maj 2010 22:49   

Re: Podpis elektroniczny (KIR) - problem z PIN


Dzięki za odpowiedź.

Tak też mam zamiar zrobić, niestety będę mógł to sprawdzić dopiero w poniedziałek. Na szczęście 2 tygodnie temu był robiony obraz systemu, więc jeśli się okaże, że to problem z oprogramowaniem i nic innego nie pomoże, to będzie można odtworzyć system z obrazu i dograć zmodyfikowane dane od tego okresu.

Zastanawia mnie tylko czy w ogóle jest możliwym, że to jednak wina czytnika/karty? Spotkał się może ktoś z Was z tym, że czytnik/karta odmówiła posłuszeństwa?

Myślę też, że jakby się okazało, że to jednak jest wina czytnika/karty, to czy KIR mi to uzna i wymieni bezpłatnie w rozsądnym czasie? Ktoś z Was był może zmuszony do takiego działania?

[EDIT]

Sprawa już zamknięta, okazało się, że oprogramowanie w wersji 1.20 nie informowało o zablokowaniu karty, instalacja starszej wersji oprogramowania CryptoTech (1.12) pozwoliła ustalić, że PIN został zablokowany.

Dziwne pozostaje tylko to, że w ogóle do tego doszło, tak jaki pisałem nie było mowy o wprowadzeniu błędnego PIN-u, a może jednak... kto to teraz wie.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Komputery Serwis -> Komputery Software -> Podpis elektroniczny (KIR) - problem z PIN
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Podpis w programie pocztowym (1)
Mozilla Thunderbird Podpis (1)
Problem z zasilaniem 20 pin do 14 pin Compaq EVO (8)
podpis elektroniczny dla ZUS w Windows 98 (4)
Defragmentacja dysku a podpis elektroniczny? (4)
Certyfikat kwalifikowany - podpis elektroniczny (11)
Kwalifikowany podpis elektroniczny (6)
Podpis elektroniczny w acrobacie (1)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.057 seconds

elektroda.pl temat RSS