X

Corsa c 1.0 łańcuszek rozrządu

voodoo92 23 May 2010 21:10
  • #1 23 May 2010 21:10
    voodoo92
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    Witam.
    Chciałbym dowiedzieć się jak wymienić łańcuszek rozrządu i napinacze w oplu corsie
    c 1.0 2001. Proszę o dokładny opis wymiany. Z góry dziękuje
  • #2 24 May 2010 07:13
    RobertLodz09
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Masz kolego blokady i szablony ustalające do rozrządu tego silnika? Weż sięgnij do ksiązki Sam Naprawiam Opel Corsa C ,masz tam opisaną procedurę wymiany tego rozrządu. Pozdrawiam!
  • #3 02 Jun 2010 12:34
    tomking
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Kolego? A przy jakim przebiegu jesteś zmuszony wymienić rozrząd? Tak zwani "fachowcy-mechanicy" zapewniali mnie że to jest łańcuch i póki nie będzie "grzechotał" to można śmiało jeździć. Mam aktualny stan niektórzy mówią że w tych silnikach powinno się wymienić przy 90 tys wiec dlatego pytam.
    TOMKING
  • #4 02 Jun 2010 17:12
    barubar
    Level 26  
    Helpful post? (+1)
    tomking wrote:
    Tak zwani "fachowcy-mechanicy" zapewniali mnie że to jest łańcuch i póki nie będzie "grzechotał" to można śmiało jeździć. Mam aktualny stan niektórzy mówią że w tych silnikach powinno się wymienić przy 90 tys wiec dlatego pytam.TOMKING

    Nie sądzisz, że przypadkiem kogoś obrażasz? Ten rozrząd teoretycznie jest bezobsługowy i "fachowcy-mechanicy" mają rację. Gdzie wyczytałeś, że co 90 tysięcy się wymienia? W tym momencie to ty jesteś pseudo fachowcem. Uważaj na słowa następnym razem, to że masz jakieś wątpliwości czy domysły nie upoważnia do takiego pisania. Masz takie życzenie to sobie wymień, gdzieś 600 złotych za wszystkie części z oryginału plus robota. Ja nie widzę problemu, ty jakiś widzisz?
  • #5 28 Jun 2010 09:11
    tomking
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Kolego "barubar",

    Nie miałem zamiaru NIKOGO obrażać pisząc "fachowcy - mechanicy".
    Pisząc "fachowcy - mechanicy" miałem na myśli ludzi którzy są specjalistami w tej dziedzinie oraz ludzi którzy zajmuja sie mechaniką samochodową amatorsko i maja swoje różne teorie tak ze nie zasmiecajmy innym tego postu :)

    Wracając do tematu , co to znaczy ze jest bezobsługowy? Przy jakim przebiegu nalezało by go wymienić ?

    Tomking
  • #6 11 Apr 2013 18:47
    filque
    Level 10  
    Helpful post? (+2)
    Moja Corsa C 1.0 ma na budziku 99000 km i szykuję się do wymiany łańcucha. Zauważalne, typowe zwłaszcza dla silników 3 cylindrowych X10XE (Corsa B), Z10XE, Z10XEP (Corsa C) nieprawidłowości to: klekotanie silnika przy pracy na luzie (bardzo podobny dźwięk jak dla pracującego silnika diesla - na youtube znajdziesz filmiki przed wymianą i po, ogólnie to pierwszy, początkowy objaw rozciągnięcia łańcucha), słychać także charakterystyczny szelest łańcucha na wysokich obrotach, w przypadku większego zużycia (rozciągnięcia) łańcucha -dźwięki przypominające uderzanie łańcucha w pokrywę rozrządu. Jeżeli nie masz powyższych objawów (w co wątpię bo klekotanie a'la diesel ludzie zgłaszają już przy 60 tysiącach km przebiegu) warto zainteresować się wymianą. Zdarzają się sytuacje gdzie ludzie jeżdżą w tym stanie przez 2 lata i nic się nie dzieje, a znam też przypadek pęknięcia łańcucha przy 137 tyś km (totalna destrukcja silnika - silniki Opla na łańcuch nie są antykolizyjne w przypadku jego pęknięcia). Także zapewnienia GM że rozrząd jest bezobsługowy są bezpodstawne. Co gorsza - łańcuchy słynące ogólnie z dużo większej wytrzymałości h niż paski gumowe (wymiana np co 300.000 km itp w przypadku silników opla są od gumy słabsze.
  • #7 11 Apr 2013 21:31
    2166074
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Ja zmieniłem sam łańcuch i napinacz (razem 230zl) bo ślizgi i koła było ok , zrobiłem to bez blokad . Od tamtej pory mam przejechane 18000 bez problemów.
  Search 4 million + Products
Browse Products