Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traktorek TZ-4K-14 Ustawienie kąta wtrysku.

TZ 4x4 28 Maj 2010 21:07 14262 19
  • #1 28 Maj 2010 21:07
    TZ 4x4
    Poziom 2  

    POMOCY
    kupiłem traktorek TZ-4K-14.
    sprzet odpala na samostarcie i po chwili gaśnie, myśle że jest żle ustawiony kat wyprzedzena wtrysku. Wtrysk nastepuje o ok. 45* wcześniej niz górne położenie tłoka tz. że tłok do górnego położenia ma ok. 3cm. Czy to jest właściwe położenie, jeśli nie - jak powinno być? Męczę sie od ośmiu tygodni kilku majstrów nie pomogło liczę na Was.

  • #2 28 Maj 2010 22:18
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Nie znam dokładnych danych do tego silnika, ale porównując z innymi silnikami to raczej za wcześnie.

  • #3 30 Maj 2010 09:55
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam Spróbuje Ci pomóc , ten silnik to dwusuw [ jeżeli oryginał od Tz-ki ] , nad rozrusznikiem masz otwór przez które widać koło zamachowe , na kole zamachowym jest znak 0 - odniesienie do GMP i przed [ około 6 cm . na obwodzie koła ] jest znak początku wtrysku . Gdybyś miał problem ze znalezieniem GMP na kole , to wykręć wtrysk i ustalisz , następnie cofnij wał o około 6 cm. na obwodzie koła zamachowego , zaznacz i ustawiaj początek wtrysku . Zapłon ustawia się przez dołożenie lub ujęcie podkładek z pod korpusu pompki wtryskowej . Ten silnik aby uruchomić trzeba podpalać na tzw cygaro [ to obok wtrysku ] , co niektórzy montują świece żarowe od osobówek . Ja ten silnik wyremontowałem uruchomiłem , przy jeździe dość dużo wyrzucał oleju [ źle wyregulowana pompka oleju ] , więc kupiłem inny LOMBARDINI po przeróbkach zamontowałem , a poprzednik leży na szpecu . Pozdrawiam

  • #4 31 Maj 2010 16:49
    TZ 4x4
    Poziom 2  

    Witam,
    dziekuje bardzo za radę. Spróbuje zrobic to po twojej mysli jeszce raz dzieki pozdrawim

    Gdyby cos ci sie jeszcze przypomniało to pisz.

  • #5 06 Wrz 2010 20:03
    lakiernik175
    Poziom 9  

    Witam.Właśnie dzisiaj męczyłem się z tym ustawieniem kąta wtrysku.Zrobiłem sobie tą cieniutką rureczkę i cała dawka jednego wtrysku to na tej rureczce około 1,5cm wysokości.Znalazłem dwie kreski na kole.Jedna,ta w której tłok jest na samej górze, i ta druga, te 6cm wcześniej. Wtedy,gdy pokazuje mi się w okienku ta druga,ze znaczkiem bodajże P na mojej rurce zaczyna podnosić się ropa.Gdy podniesie się o te ok. 1,5cm na kole zamachowym zostaje ok 1cm do punktu 0.Czy tak jest dobrze? Mój TZ jak pracuje ma taki dziwny twardy odgłos jakby co jakiś czas coś mocniej wybuchało w cylindrze.Wcześniej silnik chodził miękko i nie było takich wybuchów.Co to może być?

  • #6 26 Wrz 2010 09:45
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Masz kolego za wczesny zapłon . Paliwo powinno zaczynać się podnosić w momęcie pokazania sie pierwszych znaków na kole , ponieważ te drugie oznaczają GMP czyli tłok w górnym martwym punkcie .

  • #7 26 Wrz 2010 15:25
    baciar44
    Poziom 9  

    zbigniew125 napisał:
    Witam Spróbuje Ci pomóc , ten silnik to dwusuw [ jeżeli oryginał od Tz-ki ] , nad rozrusznikiem masz otwór przez które widać koło zamachowe , na kole zamachowym jest znak 0 - odniesienie do GMP i przed [ około 6 cm . na obwodzie koła ] jest znak początku wtrysku . Gdybyś miał problem ze znalezieniem GMP na kole , to wykręć wtrysk i ustalisz , następnie cofnij wał o około 6 cm. na obwodzie koła zamachowego , zaznacz i ustawiaj początek wtrysku . Zapłon ustawia się przez dołożenie lub ujęcie podkładek z pod korpusu pompki wtryskowej . Ten silnik aby uruchomić trzeba podpalać na tzw cygaro [ to obok wtrysku ] , co niektórzy montują świece żarowe od osobówek . Ja ten silnik wyremontowałem uruchomiłem , przy jeździe dość dużo wyrzucał oleju [ źle wyregulowana pompka oleju ] , więc kupiłem inny LOMBARDINI po przeróbkach zamontowałem , a poprzednik leży na szpecu . Pozdrawiam


    Witaj. A mam pytanko ile kosztował cie silnik LOMBARDINI

  • #8 27 Wrz 2010 16:13
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam Był to silnik po kapitalnym remoncie ,wyjęty z jakiejś maszyny budowlanej . Kosztował mnie około 6 tyś plus VAT Pozdrawiam

  • #9 21 Sty 2011 20:15
    karolscania
    Poziom 2  

    Witam, przepraszam za odkop.
    Wszystko mniej więcej zrozumiałem tylko w jakim płożeniu ma być krzywka na wałku???

  • #10 17 Lut 2011 19:38
    nanadomi
    Poziom 10  

    krzywka nie obchodzi cię bo i tak nie widać jej ale pewnie idzie do góry

  • #11 09 Kwi 2011 15:09
    tufta21
    Poziom 10  

    Witam !!! wie ktoś może jakie ma być ciśnienie na cylindrze ?

  • #12 10 Kwi 2011 11:18
    toku74
    Poziom 31  

    dane z instrukcji dla silnika 1D90T: stopień sprężania /od zamknięcia przewodu wylotowego/ - 15
    ciśnienie sprężania 40 kp/cm2

  • #13 15 Kwi 2012 10:45
    _darek_darek
    Poziom 1  

    witam, mam pytanie do fachowców ,czy to normalne ze w tz4k14 silnik dość mocno stuka przy dodawaniu gazu. i przy obciążeniu silnika,na wolnych obrotach jest ok.a przy wchodzeniu na obroty silnik pracuje równo lecz stuka,czy to kwestia kąta wtrysku? który wyregulowałem i myśle że jest idealnie,silnik chodzi stabilnie ale jak silnik ma jakis opór to tak charakterystycznie puka,stuka nie wiem jak to nazwać, czy po prostu te silniki tak już chodzą???może to regulator kąta wtrysku,ale on jest w takim miejscu ze trz by pół silnika rozbierać,i ponoć jest fabrycznie ustawiony wiem że to dwusuw, ale w holderze b10 poj. 500 i mocy 10 KM. z lat 50,60 był to taż diesel dwusuw ale on chodzi płynnie i miekko pomimo tego że też ma jeden cylinder. podam link filmiku na którym kolesiowi silnik właśnie tak stuka, czy jest szansa na wyciszenie tych stuków?czy ktoś je próbował wyeliminować,i co je powoduje?? bo ogólnie silnik jest prosty i trwały z resztą jak i cała raszta w tym ciagniku jest solidna. oto ten link do filmiku. http://www.youtube.com/watch?v=mhTu5QD6ysE

  • #14 09 Gru 2014 18:54
    Rasoir
    Poziom 11  

    Wiem że odkopuję ale w temacie dla potomnych:

    Metaliczne stuki o których pisze Darek to zużyta końcówka wtrysku, wymiana na nową i ustawienie ciśnienia na 140 bar załatwi sprawę (o ile pompa wtryskowa jest zdrowa, jeżeli nie to albo regeneracja albo ustawienie końcówki w granicach 100-120 bar).

    Teraz moje pytanie odnośnie ustawienia początku tłoczenia, czy paliwo w kapilarze ma przestać się podnosić w chwili osiągnięcia na kole zamachowym znaku z literką bodaj "G"? Wtedy jest idealnie? I kolejne pytanie, na czym polega regulacja wtrysku? Dodanie podkładek opóźnia czy przyśpiesza wtrysk?

  • #15 19 Gru 2014 21:07
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Cytat:
    Teraz moje pytanie odnośnie ustawienia początku tłoczenia, czy paliwo w kapilarze ma przestać się podnosić w chwili osiągnięcia na kole zamachowym znaku z literką bodaj "G"? Wtedy jest idealnie? I kolejne pytanie, na czym polega regulacja wtrysku? Dodanie podkładek opóźnia czy przyśpiesza wtrysk?[/quote


    Tak jak wcześniej pisałem , w momencie pokazania się paliwa w kapilarze jest oznaką początku wtrysku .

    Podniesienie przez dodanie podkładek powoduje opóźnienie wtrysku.

    Pozdrawiam

  • #16 06 Lut 2015 21:39
    Rasoir
    Poziom 11  

    Koledzy wracam do tematu, części z Czech w końcu doszły, pompa wtryskowa i wtryskiwacz po regeneracji, wtrysk ustawiony idealnie na kresce i co???

    Silnik nie chce zapalić, po podgrzaniu świecy żarowej (którą również zamontowałem) odpala, kopci na biało jak świeca dymna i po chwili gaśnie ew. podrygując jeszcze przed całkowitym zatrzymaniem.

    Co to może być i o co chodzi? Przy okazji wymieniłem olej w silniku, przeczyściłem pompę oleju i wymieniłem filtr, a tu takie zdziwo, liczyłem na idealne odpalanie a tu taki zonk.

    Wcześniej odpalał marnie ale palił, kopcił trochę na niebiesko i pod obciążeniem na czarno a teraz nie mam pojęcia co robić.

    Doradźcie coś...

  • #17 07 Lut 2015 19:52
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Mam nadzieje że dobrze ustawiłeś zapłon . Każda pompka potrzebuje swoich ustawień . Pozdrawiam Zbyszek

  • #18 08 Lut 2015 11:05
    Rasoir
    Poziom 11  

    Wtrysk ustawiłem idealnie na znaku na kole zamachowym. Co to znaczy że każda pompa potrzebuje swoich ustawień? Skoro jest po regeneracji, ustawiona na wtrysk w odpowiednim momencie to co jeszcze mogę w niej wyregulować?

  • #19 08 Lut 2015 17:36
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Ustawienie pompki wtryskowej polega na ustawieniu początku wtrysku [poprzez podniesieniu ją wyżej lub niżej względem obudowy poprzez podłożenie coraz grubszych podkładek ] . Po ustawieniu początku wtrysku , pokręcając wałem w momencie pokrycia się znaków na kole zamachowym z obudową [początek wtrysku ] ,w tym momencie powinno się pojawiać paliwo w króćcu [ gdzie przykręcasz przewód paliwowy ]. Samo włożenie pompki w miejsce jej mocowania [przy zgraniu znaków ] nic nie da , chodzi tu o sprawdzenie czy wszystko pasuje , a każda pompka może być inna wyższa lub niższa [ tak na chłopski rozum]. Silnik w moim TZ [wspomniany wyżej w postach ] nikt też nie umiał ustawić [ ciągnik był nie na chodzie ] , pomimo wielu mechaniorów . Pozdrawiam Zbyszek

  • #20 08 Lut 2015 22:53
    Rasoir
    Poziom 11  

    I tutaj wszystko się zgadza. Paliwo pojawia się w chwili gdzie na znaku jest "D" czyli początek wtrysku. Wszystko jest ustawione oryginalnymi podkladkami sprowadzonymi z Czech.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme