X

Caddy 1.9TDI PD 2005r szarpanie przy ruszaniu

03 Jun 2010 16:01 FIfiga_miga
  • #1 03 Jun 2010 16:01
    figa_miga
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Powoli doprowadza mnie do szewskiej pasji. Co szpec to teoria inna, jak na razie nie trafna i portfel cieńszy, w końcu wezmę się za to sam. Feler wtrysków raczej wykluczony, nie mniej jednak nie było mnie przy tym, kwitków ani logów nie dostałem. Czytając podobne przypadki nie można być też pewnym czy to faktycznie wina dwumasy której nie widzi mi się na darmo wymieniać.

    Sprawa wygląda tak:
    - Przebieg (realny 170kkm)
    - Nie ważne czy auto zimne, czy ciepłe na 1 lub wstecznym szarpie na pół sprzęgle. Wszystko niemiłosiernie przenosi się na budę.
    - lekkie dodanie gazu (obroty na 1500) szarpanie praktycznie znika.
    - Podczas szarpania widać zrywanie/wibracje przednich kół
    - gaszenie, zapalanie silnika bez trzasków. Za to co jakiś czas lubi coś stuknąć/mlasnąć na wolnych obrotach. Czuć to w tedy na pedale sprzęgła przy delikatnie opartej nodze.
    - Objawy nie występują przy normalnej jeździe lub zmianie biegów
    - Przy jeździe na 4, 5 biegu, gdy auto uniesie sie na wzniesieniu delikatnie słychać tępe tyrkotanie, buczenie. Obstawiam raczej przegub wewnętrzny jednak nie widzę związku z telepaniem przy ruszaniu.
    - Drgania bloku silnika w normie.

    Czy ktoś miał doczynienia z takim przypadkiem?.
  • #2 03 Jun 2010 16:27
    misiozol
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Moze byc dwumasowka tarcza badz docisk .
  • #3 03 Jun 2010 20:59
    figa_miga
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    No ok, tylko jak upewnić się że to wina sprzęgła bez jego wcześniejszego kupowania?. 1500 drogą nie chodzi.
    Jedni wymieniają i im ustępuje, a drugim jak trzepało tak trzepie dalej.
  • #4 12 Jun 2010 20:45
    bercik-20
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Kolego mam ten sam problem golf v 2006 rok

    szarpie przy ruszaniu tyle ze zmienilem mkolo dwumasowe i sprzeglo na oryginale i to samo


    moze razem sprobujemy rozwiazac ten problem

    podaje w razie czego numer tel 502-153-489
    gg 132 3361
    mail bercik-20(malpa)wp.pl
  • #5 12 Jun 2010 20:54
    figa_miga
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie ma to jak dobrze wykonana nikomu nie potrzebna wymiana.
    Jeśli ktoś wpadł na tak genialny pomysł bez podstawnie to niech zabiera to sprzegło z powrotem- Usterka nie usnięta, usługa nie jest wykonana.
    Choć dziś sam w sumie nieco się wykosztowałem wymieniając naderwane poduszki pod skrzynią.
    Przyznam że jest lepiej, ale to jeszcze nie to. Pisząc sprzęgło masz na myśli kpl? (docisk, wysprzeglik, tarcze etc)

    Jak znajdzie się trochę funduszy to próbuje podmienić jedną z pół osi (która chyba o to się prosi), potem zagladam do sprzegła.

    Jeszcze gdzieś czytałem że mogą być problemy z wtryskami.
  • #6 17 May 2012 14:28
    Sebapi73
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Mam nadzieję, że pomogę.
    W moim Golfie MK5 1.9 TDI 2007r. miałem dokładnie takie same objawy. Okazało się, że zapiekł się dwumas, co powodowało, że nie tłumił drgań (bo takie ma on zadanie) i całe wibracje przy spuszczaniu sprzęgła przenosiło na karoserię, czyli dokładnie na półsprzęgle przy ruszaniu do przodu lub do tyłu.
    Dawniej w samochodach było koło jednomasowe, a w tarczy sprzęgłowej były montowane sprężyny, które tłumiły drgania. Dzisiaj nie wiadomo dlaczego producenci odeszli od tego rozwiązania i wprowadzili koła zamachowe dwumasowe, chyba tylko po to, żeby miało co się psuć.
    Rozwiązanie problemu:
    Wymiana kompletnego sprzęgła, ponieważ dwumas jest cześcią nierozbieralną i tego się nie regeneruje, a tarcza od kombinowania aby możliwie płynnie ruszać się zjechała prawie do nitów, docisk natomiast jest samoregulujący, ale reguluje się tylko w jedną stronę (nie można go cofnąć do pierwotnego położenia) - dlatego wymieniać trzeba cały komplet. Polecam sprzęgło firmy SACHS, ponieważ Lukas i inne nowe szarpią. Sprawdziłem na własnej skórze.
  • #7 17 May 2012 14:35
    figa_miga
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Pudełko sachs, w śrdoku lukas. 2M była coprawda uszkodzona ale po wymianie jest tylko lepiej- miało nie być problemu...
  • #8 17 May 2012 21:31
    tomekmazepa

    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Sebapi73 coś nas tu oszukujesz niedawno wymieniałem sprzęgło dwu masowe ale nie na nowe lecz na regenerowane w jednej z firm w Mielcu koszt 800zł nowe kosztowało z luka prawie 4tyś, masz racje docisk jest samoregulujący ale jeżeli zregenerujesz komplet i zakładasz taki docisk a masz specjalny przyrząd do ustawiania sprzęgła, który w takim wypadku jest koniecznością to przy montowaniu regulatory które są na docisku możesz sobie cofnąć do końca np. śrubokrętem. Są sprzęgła które mają specjalne otwory przez które zakręcasz koło i wtedy przy nowym czy przy zregenerowanym sprzęgle nic nie musisz robić ale jeśli masz takie sprzęgło jakie np. ma vectra wtedy przy takim montażu musisz sprzęgło rozpołowić zakręcić śruby koła i wtedy przyrządem skręcasz resztę do kupy i sam sobie cofasz regulatory.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products