X
  • #1 07 Jun 2010 21:12
    d_a_r_i_o
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    wyczytałem już mnóstwo postów na temat manualnej klimatyzacji z Astrze G, mam taką z 98 roku, 1.4 16v i nie działa klima, po wciśnięciu guzika obroty wzrastają, zmierzyłem napięcie do kompresora - brak, sprawdziłem bezpieczniki(trzy pod kierownicą i za akumulatorem) - całe, wyciągnąłem złącza i prysnąłem kontaktem (przy wyciąganiu tej od strony zderzaka załączył mi się wentylator od klimy na chwilę), nie było tam śladów korozji, podłączyłem napięcie wprost do sprężarki - cisza, gdy zdejmę kostkę z czujnika ciśnienia po prawej stronie chłodnicy wtedy wentylator od klimy chodzi cały czas, czy uszkodzone może być sprzęgło i sterownik chłodzenia?
  • #2 07 Jun 2010 21:22
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jak nie masz napięcia na sprzęgle to czemu sądzisz, że uszkodzone?
    A tak wogóle masz zły tok lokalizacji usterki, zawieź samochód komuś kto wie o co tam chodzi.
  • #3 07 Jun 2010 21:29
    d_a_r_i_o
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    bo podłączyłem napięcie z akumulator pod sprężarkę - stąd wiem że nie działa
  • #4 07 Jun 2010 21:29
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    To sprawdź omomierzem cewkę na ciągłość.
  • #5 07 Jun 2010 21:42
    d_a_r_i_o
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    ok, jutro sprawdzę, a to że brak napięcia na cewkę to gdzie może być przyczyna?
  • #6 07 Jun 2010 21:52
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Brak gazu w układzie.
  • #7 07 Jun 2010 22:08
    d_a_r_i_o
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    nabijane było już dwa razy
  • #8 08 Jun 2010 13:03
    Meteo33
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    JAk nie ma ciśnienia w układzie sprężarka się nie załączy. A zaraz po nabicu się załączyła?
  • #9 08 Jun 2010 16:11
    d_a_r_i_o
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    zmierzyłem opór cewki i na każdym zakresie pomiarowym miernik wskazuje przerwę w obwodzie (1 w pozycji "tysięcy"), odkręciłem korek do nabijania czynnika i wcisnąłem zaworek a tam cisza, czyżby brak gazu? nabijane było w serwisie ale po nabiciu nadal klima nie działała, słaby serwis sobie z tym nie poradził, muszę podjechać do innego.
  • #10 08 Jun 2010 17:30
    Meteo33
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Przed kolejnym nabiciem lepiej poproś by sprawdzili szczelność układu - próba ciśnieniowa.
  • #11 08 Jun 2010 17:44
    pioart
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Pomijam fakty uszkodzenia elektrycznego , ale co za talent napełnia klimę bez testu szczelności / jeśli jest nieszczelna to efekt i przyczyna możliwa /
  • #12 08 Jun 2010 18:13
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Ja to się wam dziwię, że tak bezstresowo udzielacie porad. A wiecie czy tam jest moduł chłodzenia silnika, czy go nie ma?
  • #13 08 Jun 2010 18:25
    d_a_r_i_o
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    jest moduł chłodzenia sinika tuż za zderzakiem, po lewej stronie
  • #14 08 Jun 2010 18:26
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    To ja to widzę tak, że diagnozujesz go, robisz test elementów wykonawczych, rzucasz okiem w parametry i w 15 min wiesz gdzie wsadzić ręce.
  • #15 08 Jun 2010 18:39
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Motronic wrote:
    To ja to widzę tak, że diagnozujesz go, robisz test elementów wykonawczych, rzucasz okiem w parametry i w 15 min wiesz gdzie wsadzić ręce.

    Tak z ciekawości, coś oprócz Tech-a to zrobi? Oczywiście nie chodzi mi tylko o odczyt błędów.
  • #16 08 Jun 2010 19:11
    milejow
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    KTS, LAUNCH, bez nich też da się posprawdzać podstawowe rzeczy. Co by nie wymyślać- brak ciśnienia, brak przejścia przez cewkę sprzęgła, to rzeczy, które trzeba naprawić a potem ewentualnie brać się za resztę
  • #17 12 Jun 2010 09:57
    gajdek419
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Cewki sprezarek CVC czyli tych stosowanych Oplach mają tendecję do uszkadzania się a dokładniej tzreba by zdemontowac sprzęgło i wymienić bezpiecznik termiczny. Dodam, że jest problem z kupnem odpowiedniego (głownie ze względu na gabaryty oraz parametry termiczno/elektryczne)
  Search 4 million + Products
Browse Products