X
  • #1 08 Jun 2010 21:13
    wojtek.k55
    Level 11  
    Helpful post? (+3)
    Wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe na nowe, po przejechaniu kilku km zobaczyłem że mam gorące felgi. Rozumiem że klocki trą mi o tarcze mimo że nie hamuję. w czym jest problem?
  • #2 08 Jun 2010 21:19
    barubar
    Level 26  
    Helpful post? (-3)
    Problem jest w tym, że się nagrzały. Skoro potrafisz naprawiać układ hamulcowy to przecież rozumiesz jak działa i potrafisz go diagnozować, prawda?
  • #3 08 Jun 2010 21:22
    wojtek.k55
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    No ale co zrobić żeby się nie grzały. Cy jeśli nie posmarowałem cylinderków specjalnym smarem to to może powodować ich blokowanie i stały naciska na klocki?
  • #4 08 Jun 2010 21:30
    barubar
    Level 26  
    Helpful post? (-2)
    A blokują? Podniosłeś przód po jeździe i sprawdziłeś? Jesteś pewien, że przez kilka kilometrów klocki się dotarły do tarcz? Klocki luźno weszły w prowadnice? Tłoczki bez problemu cofnięte? Nie powiesz mi chyba, że te kilka kilometrów po wymianie tarcz i klocków to przejechałeś tak sobie, prawie bez hamowania. Wręcz przeciwnie, hamowałeś pewnie wiele razy żeby sprawdzić swoją robotę...
  • #5 08 Jun 2010 21:40
    wojtek.k55
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czyli mówisz że taka sytuacja to normalne ze grzeją się felgi po wymianie tarcz, zanim się wszystko nie dotrze?
    Jak zatrzymałem się to tarcze się zblokowały, miałem problem przepchnąć samochód na luzie.
    Tłoczki trochę ciężko ale wyciągałem je i czyściłem troche.
    Hamowałem kilka razy ale wtedy jak musiałem.
  • #6 08 Jun 2010 21:44
    barubar
    Level 26  
    Helpful post? (-1)
    Przepychać to można rurę będąc na tzw. luzie. Masz podnieść przód i spróbować obrócić koło rękoma, łapiąc za oponę. Wyciągałeś tłoczki mówisz, jak czyściłeś i co z nich musiałeś usuwać?
  • #7 08 Jun 2010 21:59
    wojtek.k55
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Koło się kręciło trochę ciężko. wycierałem je miękką szmatką. Rozbierałem je bo wymieniałem płyn hamulcowy, bo nie wiem kiedy to było robione a w zaciskach było trochę syfu.
    Wchodziły trochę ciężko po wyczyszczeniu. Nie miałem smary do montażu tłoczków ale dałem je na smarze na wysokie temperatury.
    Po przejechaniu ilu w przybliżeniu km powinno się to wszystko dotrzeć?
  • #8 08 Jun 2010 22:09
    barubar
    Level 26  
    Helpful post? (-2)
    Niestety jestem za cienki, żeby Ci udzielić odpowiedzi. Poczekaj na innych kolegów. Powodzenia życzę.
  • #9 08 Jun 2010 22:18
    wojtek.k55
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (+1)
    podczas jazdy czułem ze klocki ocierają cały czas o tarcze. Dlaczego tłoczki nie wracają po puszczeniu pedału hamulca?
    Czy ma znaczenia jak mocno dokręci się zaciska śrubami?
  • #10 08 Jun 2010 22:30
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    jeśli tłoczki wcisnąłeś całkowicie na sucho, chociaż wydaje mi się to niemożliwe, to pewnie tu jest przyczyna
    rozbierz jeszcze raz i jeśli nie masz tego cudownego smaru to przed wciśnięciem tłoczka posmaruj uszczelniacz i tłoczek chociaż płynem hamulcowym
    istnieje również możliwość że uszczelniacz się podwinął przy wciskaniu tłoczka i klinuje tłoczek bo zrobiło się za grubo między tłoczkiem a cylindrem ale to tylko moje domysły bo nie znam twoich możliwości a wiem że ludzie fantazję mają nieograniczoną w połączeniu z brakiem pojęcia albo inaczej - jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz
  • #11 08 Jun 2010 22:48
    barubar
    Level 26  
    Helpful post? (-2)
    Lepiej niech już nie rozbiera.:D Bo może być tak, że wkrótce to nie będzie czego zbierać z tego układu hamulcowego lub co gorsze z niego.
  • #12 08 Jun 2010 23:04
    wojtek.k55
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    nie wciskałem ich na sucho. chyba ze jakaś śmieć się dostała i teraz blokuje.
  • #13 08 Jun 2010 23:11
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (-9)
    Tak ma być. Zamykam.
  Search 4 million + Products
Browse Products