X
  • #1 09 Jun 2010 22:09
    Peterson1
    Level 18  
    Helpful post? (+2)
    Witam.
    Jaki olej użyć do skrzyni i ile litrów wchodzi?
    Jak się do tego zabrać?
    Czy jest jakaś śruba spustowa?
    W jaki sposób sprawdzić stan oleju?
  • #2 09 Jun 2010 22:28
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jaki jest model tego traktorka?
    Jeżeli jest skrzynia hydrostatyczna, to po wymianie oleju trzeba ją odpowietrzyć. Sam tego raczej nie zrobisz.
  • #3 09 Jun 2010 22:46
    Peterson1
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Skrzynia manualna. 5 biegów przód i jeden wsteczny.
  • #4 10 Jun 2010 14:49
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Skrzynia jest smarowana smarem a nie olejem, jeżeli nie widać żadnych dużych wycieków, to nie trzeba go uzupełniać.
    Jeżeli się nie grzeje, to lepiej zostaw ją w spokoju.
  • #5 10 Jun 2010 19:47
    Peterson1
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Skrzynia jakoś strasznie nie cieknie więc zostawię ją w spokoju. Korzystając z twojej fachowej wiedzy chciałbym cie zapytać jak wygląda sprawa hamulca w takim traktorku? Z opisu koło pedała sprzęgła zrozumiałem że coś takiego jak hamulec istnieje tylko nie bardzo to działa.
    Drugie moje pytanie dotyczy regulacji gaźnika - jak go wyregulować po czyszczeniu - jakie powinny być obroty?
  • #6 10 Jun 2010 21:13
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Na rysunku masz zaznaczone miejsce gdzie jest hamulec.
    Sprawdź długą sprężynę nr. 17.
    Traktorek Murray Yard King - wymiana oleju w skrzyni?
  • #7 10 Jun 2010 22:28
    Peterson1
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak się domyślałem że to właśnie tam. Sprężyna jest ok. W tym właśnie miejscu trochę się poci skrzynia. Czy ten hamulec działa w momencie kiedy wciskamy sprzęgło ?
    Jakie mogą być inne przyczyny nie działania hamulca?
  • #8 11 Jun 2010 06:27
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Hamulec działa w momencie wciśnięcia sprzęgła.
    Sprawdź okładziny i tarczę hamulca, możliwe ze trzeba go wyregulować.
  • #9 11 Jun 2010 20:51
    Peterson1
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Hamulec już podreperowałem. Okładzina jest jedna . Dorobiłem z jakieś starej samochodowej i działa ale niestety sączy mi się akurat przy hamulcu olej ze skrzyni i zacieka na tarczę.
    Czy taka uszczelka do tej skrzyni jest do zdobycia czy raczej o tym zapomnieć?
  • #10 11 Jun 2010 20:56
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Na pewno można ją kupić, będzie to jakiś simering.
  • #11 11 Jun 2010 21:23
    Peterson1
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ale wygląda mi to że cieknie z połączenia dwóch połówek skrzyni a nie simeringa przy tarczy hamulcowej. Czy tą uszczelkę też dostanę?
  • #12 11 Jun 2010 21:33
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Nie jestem pewien czy jest tam jakaś uszczelka, chyba jest uszczelniona LOCTITE 515.

    Możesz sprawdzić jaki to model przekładni, powinien być podany obok hamulca.
    Sprawdziłem dokładnie, były też w tym traktorku, przekładnie "Perles" smarowane olejem 80W-90.
  • #13 11 Jun 2010 22:10
    Peterson1
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jutro to sprawdzę co to za przekładnia . Jestem bardzo zobowiązany za udzieloną dotychczas pomoc . Wielkie dzięki.
  • #14 13 Jun 2010 10:50
    Peterson1
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak jak pisałeś przekładnia PEERLESS model 920 039. Dorwałem gdzieś rozkładówkę trochę kiepskiej jakości. Uszczelniona jest rzeczywiście LOCTITE 515. Smarowane również jak pisałeś olejem 80W-90.
    Pytanie moje - czy rozebranie przekładni i jej uszczelnienie wiąże się z jakimiś utrudnieniami i niespodziankami? Czy po jej rozpołowieniu nie rozsypie mi się wszystko na czynniki pierwsze?
    Pewne jest to że muszę ją uszczelnić choćby ze względu na te hamulce no i wycieki.
  • #15 13 Jun 2010 12:49
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jesteś pewny że to nie cieknie uszczelnienie wałka. Możesz sobie narobić problemów, przy rozbieraniu tego ustrojstwa.
    Miejsce styku połówek obudowy musi być idealnie wyczyszczone z pozostałości starego uszczelniacza i odtłuszczone acetonem, w przeciwnym wypadku twoja robota pójdzie na marne.
    Trzeba się naprawdę przyłożyć, albo będzie jeszcze gorzej, niż przed rozbieraniem.
  • #16 13 Jun 2010 13:05
    Peterson1
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tego nie jestem pewien ponieważ nie zdejmowałem tarczy. Problem mam jeszcze taki że za nic w świecie nie mogę zdjąć koła akurat od tej strony co jest hamulec. Próbowałem już różnych sposobów i tych bardziej fizycznych również a koło jak zaspawane. Może masz jakiś sposób - myślałem aby podgrzać ośkę palnikiem tylko nie wiem czy czegoś nie przypalę .
  • #17 13 Jun 2010 13:23
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Musisz to potraktować WD 40 lub czymś podobnym, koło jest na osi, założone na klinie. Trochę cierpliwości i powinno zejść.
  • #18 17 Jun 2010 20:57
    Peterson1
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Koło zdjęte. Namordowałem się jakieś dwie godziny- ktoś inteligentnie potraktował ośkę jakimś klejem - dlatego nie miałem zawleczki na tym kole bo i tak by nie spadło. Ale do rzeczy. Dostałem się do hamulca i pod tarczą była jeszcze jedna okładzina hamulcowa. Jednak nie ma tam żadnego simeringa.
    Druga rzecz o której wcześniej nie pisałem to to że z drugiej strony wysuwa mi się półośka z przekładni. Chyba jednak po sezonie będę musiał przekładnie rozebrać bo jakaś trefna trochę jest.
  • #19 17 Jun 2010 21:43
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Tak to wygląda, uszczelnione jest "oringiem"
    Traktorek Murray Yard King - wymiana oleju w skrzyni?
  • #20 18 Jun 2010 15:52
    Peterson1
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (+1)
    W takim razie muszę się dokładnie temu przyjrzeć. A masz jakiś pomysł na tą wysuwającą się półośkę? Może powinno być jakieś zabezpieczenie coś podobnego jak jest w przegubach samochodu?!
  Search 4 million + Products
Browse Products