X

Telefon stacjonarny + neostrada = coś nie działa

Rangizz 17 Jun 2010 15:57
  • #1 17 Jun 2010 15:57
    Rangizz
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam. Jak w temacie, posiadam telefon stacjonarny w tp oraz neostrade, już prawie 3 lata. Wszystko standardowo, rozgałęziacz sygnału w gniazdku, a do niego kabel od liveboxa oraz kabel od telefonu (podłączony przez filtr oczywiście).

    Przez te lata wszystko było dobrze, aż do teraz. Kilka dni temu telefon siadł - brak sygnału. Internet natomiast działa bez zarzutu. Co ciekawe, gdy odłączę kabel od liveboxa/wyłączę liveboxa z prądu, sygnał w telefonie od razu się pojawia.

    Sądziłem, że może coś jest nie tak z tym rozgałęziaczem sygnału, dlatego kupiłem nowy, niestety bez zmian. Zauważyłem natomiast jeszcze taką rzecz - do rozgałęziacza mam podłączony jedynie telefon (sygnał jest normalny), następnie podłączam dodatkowo kabel do internetu i sygnał w telefonie nie zmienia się jeszcze przez jakieś 6-8 sekund, potem zmienia się na pulsacyjny (jak przy próbie wykonania połączenia do "zajętego" numeru"), a po jakiś 15 sekundach całkowicie niknie.

    Czy problem może leżeć w gniazdku? Jest ono starsze (posiada jeszcze wejście na stary ty, kręconego telefonu) i czas sprawił, że puścił uchwyt od ściany. Wisiało tak sobie na kablu od dawna. W końcu mógł jakiś kabelek się przerwać. Z drugiej strony, czy działał by wtedy internet/sam telefon? A może własnie jakiś kabelek siadł, a jeden nie wyrabia z telefonem i internetem na raz, natomiast z jednym z tych dwóch z osobna radzi sobie. Jestem w tym lekko mówiąc, zielony. Nie wiem, czy warto kombinować z nowym gniazdkiem. Jakieś pomysły?
    Czy jednak nie obędzie się bez rozmowy z transwestyckim głosem w słuchawce po połączeniu z błękitna linią, a następnie wizyty technika?
  • #2 17 Jun 2010 16:13
    prosiak_wej
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Gniazdko zawsze warto wymienić na nowe, poszukaj od razu takie, które ma w jednej obudowie dwa gniazdka RJ11, wtedy będziesz miał Liveboxa i telefon bez rozgałęźnika. Natomiast jak się w telefonie podniesie słuchawkę, to normalne jest to, że po kilku-kilkunastu sekundach pojawia się wygnał przerywany (jak zajęty) a po pewnym czasie cisza. Centrala wyłącza linię, interpretując podniesioną słuchawkę bez żadnej reakcji (np. wybieranie numeru) jako awarię.

    A jeżeli Livebox Ci blokuje sygnał analogowy (czyli telefon) to pora zmienić Liveboxa (proponowałbym jakiś ludzki, normalny router).
  • #3 18 Jun 2010 21:26
    mamut256
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Kabel tel do liveboxa odłączałeś od strony gniazdka czy lb? Jak od strony i wracał sygnał w telefonie to na 99% livebox daje zwarcie. Podłącz do gniazdka sam kabel tel od lb i zobacz czy masz sygnał jak nie będzie to kabel jest uszkodzony i daje zwarcie.
    Zadzwoń na błękitną linię i zgłoś uszkodzenie. Jak przyjadą technicy to pewnie zdiagnozują liveboxa do wymiany.
  • #4 20 Jun 2010 03:27
    Baztic
    Level 7  
    Helpful post? (+1)
    Proponuję wymianę filtru. Jak pamiętam w opakowaniu z neostrady zawsze były dwa.
  • #5 20 Jun 2010 10:59
    puszak
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    LIVEBOX do wymiany, najprawdopodobniej technicy Ci go wymienią, ale przed zgłoszeniem na infolinie zrób co Ci mamut pisał. Reszty nie słuchaj :D i najlepiej zgłoś na 800102102 bo jak zgłosisz na 19393 to technicy nie wymienią tobie LB

    kolego Baztic wymiana filtra nic nie da bo ewidentnie livebox daje zwarcie, sam tel. z filtrem działa poprawnie
    kolego prosiak wej namawiasz na wymianę liveboxa na router a nie wiesz nawet jakie autor tematu ma usługi i czy na zwykłym ruterku będą działały. Płaci się za dzierżawę LB to i się żąda wymiany na sprawny proste.
  • #6 20 Jun 2010 13:37
    Rangizz
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wziąłem sprawy w swoje ręce.
    mamut256 - zrobiłem już wcześniej tak jak pisałeś, na samym kablu działał.

    Przyznam szczerze, że nie podejrzewałem lb o źródło tych problemów, ale jednak on był winowajcą. Zrobiłem test - przeprosiłem stary modem, podpiąłem go, zainstalowałem i uruchomiłem internet. Przy internecie przez madem telefon działa = livebox na emeryturkę. Jutro dzwonię na błękitna linię i niech mi wymieniają ;). Dzięki za rady.

    Są też dobre strony tego wszystkie... w końcu wymieniłem gniazdko telefoniczne ;p.
  • #7 20 Jun 2010 13:51
    tragi
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    I opisana sytuacja potwierdza powszechnie znaną regułę, że urządzenie posiadające tak dumnie brzmiącą nazwę "LiveBox" to zwykły szajs, bardzo często sprawiający użytkownikom problemy. I jeszcze nasz monopolista pobiera od użytkowników tego cuda opłatę 10PLN miesięcznie.

    Kolego Rangizz ja proponuję Ci jak już zadzwonisz na błękitną linię wypowiedzieć użytkowanie liveboxa i kupić sobie zwykły router ADSL z WiFi i nie będziesz co miesiąc płacił za nic haraczu i nie będziesz w przyszłości miał tego typu problemów.
  • #8 27 Jun 2010 16:42
    ADEK1000
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    tragi wrote:
    I opisana sytuacja potwierdza powszechnie znaną regułę, że urządzenie posiadające tak dumnie brzmiącą nazwę "LiveBox" to zwykły szajs, bardzo często sprawiający użytkownikom problemy. I jeszcze nasz monopolista pobiera od użytkowników tego cuda opłatę 10PLN miesięcznie.

    Kolego Rangizz ja proponuję Ci jak już zadzwonisz na błękitną linię wypowiedzieć użytkowanie liveboxa i kupić sobie zwykły router ADSL z WiFi i nie będziesz co miesiąc płacił za nic haraczu i nie będziesz w przyszłości miał tego typu problemów.


    Witam,

    Dokładnie, Potwierdzam, z LiVeBoxem są b.często problemy różnego typu (sam kiedyś go miałem i tego też doświadczyłem). Proponuję zrezygnować z dzierżawienia i użytkowania LiveBoxa, oddania go do TelePunktu. A w zamian, polecam skorzystać z bardzo dobrego, czułego, choć już nieco wiekowego modemu kablowego na USB, oferowanego niegdyś przez TP, a mianowicie do zakupienia i korzystania z modemu Sagem Fast 800 model E2T.

    PS: Parametry linii (tłumienie/SNR) przy wykorzystaniu modemu na USB - o którym napisałem powyżej powinny nawet się poprawić, tzn. tłumienie powinno nawet zmaleć, natomiast SNR (Sygnał/Szum) wzrosnąć, a ewentualne błędy CRC zniknąć całkiem, "sprawdzone na własnej skórze i linii TPSA".

    PS:
    Przepraszam,że podam to co podam, ale podam.
    Poniżej zamieszczam link do przykładowej internetowej aukcji tegoż modemu:


    Pozdrawiam.

    -Adam-
    Moderated By Tracer2:

    Zamieszczanie linków do portali aukcyjnych jest zabronione!!! Router jaki jest każdy widzi.

  • #9 27 Jun 2010 17:12
    tragi
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    No tak, wszystko się zgadza, tylko do tego wspomnianego modemu można podłączyć tylko jeden komputer. Brak też sieci WiFi gdyby chciał np. korzystać na laptopie w innym pokoju. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup routera ADSL z WiFi i sprawa rozwiązana.
  • #10 27 Jun 2010 17:52
    ADEK1000
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    tragi wrote:
    No tak, wszystko się zgadza, tylko do tego wspomnianego modemu można podłączyć tylko jeden komputer. Brak też sieci WiFi gdyby chciał np. korzystać na laptopie w innym pokoju. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup routera ADSL z WiFi i sprawa rozwiązana.


    Witam Ponownie,

    Też Prawda, ale wiem też z praktyki (u innych osób), że np niektóre routery - szczególnie na "słabych liniach" potrafią działać i działają nieraz gorzej niż LiVeBox i że wtedy na takiej linii (takich liniach) najlepiej sprawdza się Segam Fast 800 E2T. Więc ja "pozostaję przy swoim".

    A decyzja należy do Szanownego Autora Tematu.

    Pozdrawiam.
    -Adam-
  Search 4 million + Products
Browse Products