Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 17 Cze 2010 15:57
    Rangizz
    Poziom 8  

    Witam. Jak w temacie, posiadam telefon stacjonarny w tp oraz neostrade, już prawie 3 lata. Wszystko standardowo, rozgałęziacz sygnału w gniazdku, a do niego kabel od liveboxa oraz kabel od telefonu (podłączony przez filtr oczywiście).

    Przez te lata wszystko było dobrze, aż do teraz. Kilka dni temu telefon siadł - brak sygnału. Internet natomiast działa bez zarzutu. Co ciekawe, gdy odłączę kabel od liveboxa/wyłączę liveboxa z prądu, sygnał w telefonie od razu się pojawia.

    Sądziłem, że może coś jest nie tak z tym rozgałęziaczem sygnału, dlatego kupiłem nowy, niestety bez zmian. Zauważyłem natomiast jeszcze taką rzecz - do rozgałęziacza mam podłączony jedynie telefon (sygnał jest normalny), następnie podłączam dodatkowo kabel do internetu i sygnał w telefonie nie zmienia się jeszcze przez jakieś 6-8 sekund, potem zmienia się na pulsacyjny (jak przy próbie wykonania połączenia do "zajętego" numeru"), a po jakiś 15 sekundach całkowicie niknie.

    Czy problem może leżeć w gniazdku? Jest ono starsze (posiada jeszcze wejście na stary ty, kręconego telefonu) i czas sprawił, że puścił uchwyt od ściany. Wisiało tak sobie na kablu od dawna. W końcu mógł jakiś kabelek się przerwać. Z drugiej strony, czy działał by wtedy internet/sam telefon? A może własnie jakiś kabelek siadł, a jeden nie wyrabia z telefonem i internetem na raz, natomiast z jednym z tych dwóch z osobna radzi sobie. Jestem w tym lekko mówiąc, zielony. Nie wiem, czy warto kombinować z nowym gniazdkiem. Jakieś pomysły?
    Czy jednak nie obędzie się bez rozmowy z transwestyckim głosem w słuchawce po połączeniu z błękitna linią, a następnie wizyty technika?

  • #2 17 Cze 2010 16:13
    prosiak_wej
    Poziom 26  

    Gniazdko zawsze warto wymienić na nowe, poszukaj od razu takie, które ma w jednej obudowie dwa gniazdka RJ11, wtedy będziesz miał Liveboxa i telefon bez rozgałęźnika. Natomiast jak się w telefonie podniesie słuchawkę, to normalne jest to, że po kilku-kilkunastu sekundach pojawia się wygnał przerywany (jak zajęty) a po pewnym czasie cisza. Centrala wyłącza linię, interpretując podniesioną słuchawkę bez żadnej reakcji (np. wybieranie numeru) jako awarię.

    A jeżeli Livebox Ci blokuje sygnał analogowy (czyli telefon) to pora zmienić Liveboxa (proponowałbym jakiś ludzki, normalny router).

  • #3 18 Cze 2010 21:26
    mamut256
    Poziom 9  

    Kabel tel do liveboxa odłączałeś od strony gniazdka czy lb? Jak od strony i wracał sygnał w telefonie to na 99% livebox daje zwarcie. Podłącz do gniazdka sam kabel tel od lb i zobacz czy masz sygnał jak nie będzie to kabel jest uszkodzony i daje zwarcie.
    Zadzwoń na błękitną linię i zgłoś uszkodzenie. Jak przyjadą technicy to pewnie zdiagnozują liveboxa do wymiany.

  • #4 20 Cze 2010 03:27
    Baztic
    Poziom 8  

    Proponuję wymianę filtru. Jak pamiętam w opakowaniu z neostrady zawsze były dwa.

  • #5 20 Cze 2010 10:59
    puszak
    Poziom 28  

    LIVEBOX do wymiany, najprawdopodobniej technicy Ci go wymienią, ale przed zgłoszeniem na infolinie zrób co Ci mamut pisał. Reszty nie słuchaj :D i najlepiej zgłoś na 800102102 bo jak zgłosisz na 19393 to technicy nie wymienią tobie LB

    kolego Baztic wymiana filtra nic nie da bo ewidentnie livebox daje zwarcie, sam tel. z filtrem działa poprawnie
    kolego prosiak wej namawiasz na wymianę liveboxa na router a nie wiesz nawet jakie autor tematu ma usługi i czy na zwykłym ruterku będą działały. Płaci się za dzierżawę LB to i się żąda wymiany na sprawny proste.

  • #6 20 Cze 2010 13:37
    Rangizz
    Poziom 8  

    Wziąłem sprawy w swoje ręce.
    mamut256 - zrobiłem już wcześniej tak jak pisałeś, na samym kablu działał.

    Przyznam szczerze, że nie podejrzewałem lb o źródło tych problemów, ale jednak on był winowajcą. Zrobiłem test - przeprosiłem stary modem, podpiąłem go, zainstalowałem i uruchomiłem internet. Przy internecie przez madem telefon działa = livebox na emeryturkę. Jutro dzwonię na błękitna linię i niech mi wymieniają ;). Dzięki za rady.

    Są też dobre strony tego wszystkie... w końcu wymieniłem gniazdko telefoniczne ;p.

  • #7 20 Cze 2010 13:51
    tragi
    Poziom 22  

    I opisana sytuacja potwierdza powszechnie znaną regułę, że urządzenie posiadające tak dumnie brzmiącą nazwę "LiveBox" to zwykły szajs, bardzo często sprawiający użytkownikom problemy. I jeszcze nasz monopolista pobiera od użytkowników tego cuda opłatę 10PLN miesięcznie.

    Kolego Rangizz ja proponuję Ci jak już zadzwonisz na błękitną linię wypowiedzieć użytkowanie liveboxa i kupić sobie zwykły router ADSL z WiFi i nie będziesz co miesiąc płacił za nic haraczu i nie będziesz w przyszłości miał tego typu problemów.

  • #8 27 Cze 2010 16:42
    ADEK1000
    Poziom 24  

    tragi napisał:
    I opisana sytuacja potwierdza powszechnie znaną regułę, że urządzenie posiadające tak dumnie brzmiącą nazwę "LiveBox" to zwykły szajs, bardzo często sprawiający użytkownikom problemy. I jeszcze nasz monopolista pobiera od użytkowników tego cuda opłatę 10PLN miesięcznie.

    Kolego Rangizz ja proponuję Ci jak już zadzwonisz na błękitną linię wypowiedzieć użytkowanie liveboxa i kupić sobie zwykły router ADSL z WiFi i nie będziesz co miesiąc płacił za nic haraczu i nie będziesz w przyszłości miał tego typu problemów.


    Witam,

    Dokładnie, Potwierdzam, z LiVeBoxem są b.często problemy różnego typu (sam kiedyś go miałem i tego też doświadczyłem). Proponuję zrezygnować z dzierżawienia i użytkowania LiveBoxa, oddania go do TelePunktu. A w zamian, polecam skorzystać z bardzo dobrego, czułego, choć już nieco wiekowego modemu kablowego na USB, oferowanego niegdyś przez TP, a mianowicie do zakupienia i korzystania z modemu Sagem Fast 800 model E2T.

    PS: Parametry linii (tłumienie/SNR) przy wykorzystaniu modemu na USB - o którym napisałem powyżej powinny nawet się poprawić, tzn. tłumienie powinno nawet zmaleć, natomiast SNR (Sygnał/Szum) wzrosnąć, a ewentualne błędy CRC zniknąć całkiem, "sprawdzone na własnej skórze i linii TPSA".

    PS:
    Przepraszam,że podam to co podam, ale podam.
    Poniżej zamieszczam link do przykładowej internetowej aukcji tegoż modemu:


    Pozdrawiam.

    -Adam-
    Moderowany przez Tracer2:

    Zamieszczanie linków do portali aukcyjnych jest zabronione!!! Router jaki jest każdy widzi.

  • #9 27 Cze 2010 17:12
    tragi
    Poziom 22  

    No tak, wszystko się zgadza, tylko do tego wspomnianego modemu można podłączyć tylko jeden komputer. Brak też sieci WiFi gdyby chciał np. korzystać na laptopie w innym pokoju. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup routera ADSL z WiFi i sprawa rozwiązana.

  • #10 27 Cze 2010 17:52
    ADEK1000
    Poziom 24  

    tragi napisał:
    No tak, wszystko się zgadza, tylko do tego wspomnianego modemu można podłączyć tylko jeden komputer. Brak też sieci WiFi gdyby chciał np. korzystać na laptopie w innym pokoju. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup routera ADSL z WiFi i sprawa rozwiązana.


    Witam Ponownie,

    Też Prawda, ale wiem też z praktyki (u innych osób), że np niektóre routery - szczególnie na "słabych liniach" potrafią działać i działają nieraz gorzej niż LiVeBox i że wtedy na takiej linii (takich liniach) najlepiej sprawdza się Segam Fast 800 E2T. Więc ja "pozostaję przy swoim".

    A decyzja należy do Szanownego Autora Tematu.

    Pozdrawiam.
    -Adam-

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty