Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Projekt sieci komputerowej

Kajolol 18 Cze 2010 15:38
  • #1 18 Cze 2010 15:38
    Kajolol
    Poziom 10  

Witam mam do zrobienia projekt sieci komputerowej który ma zawierać :

-budynek 3 kondykcyjny 60 PC 3 gniazdka na jedno miejsce
    -komputer tel i drukarka
    -serwerownia na parterze 3 kable do jednego miejsca pracy
    -w serwerowni musi by patch panel
    -7 patch paneli
    -4 switche
    -rozrysowac kazde pietro
    -6 drukarek sieciowych
    -nie zapomnij policzyc dlugosc kabla i wymiary budynku
    -kosztorys caly sprzet (kopmuter, serwers, UPS, drukarki)
    -zaproponowac konfiguracje sieci serwer DHCP
    -kozdy komputer ma miec dostep do netu
    -drukarka ma miec staly adres IP

Zrobiłem na szybko taki projekt (od razu zaznaczam że jestem dość początkujący w tych sprawach) i chciałbym się dowiedzieć czy dobrze to połączyłem :

W dodatku mam problem z patch panelami , umieściłem 4 z nich w tym projekcie ale nie wiem co zrobić z pozostałymi 3-ema. Byłbym bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestie i porady. Pozdrawiam

Proszę wklejać zdjęcia wg tej instrukcji: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic595877.html
    Popraw niechlujstwo językowe w swoich wypowiedziach! Dostępny jest przycisk "Pisownia" Projekt sieci komputerowej Regulamin pkt. 8.1, 15. [DriverMSG]

• #2 18 Cze 2010 22:01
    andy076
    Poziom 16  

wazna jest dlugosc kabli dla danej kategori
    wszystkie kable przy takim budynki powinny schodzic sie w jednym miejscu
    pachpanele sa albo 24 albo 48 portowe

poza tym jezeli chodzi o zrobienie calej sieci to robi sie przedmiar, kosztorys i projekt, ktore poza kabloteka uwzgledniaja przewierty mocowania kabli i inne rzeczy

mysle ze jezeli chcesz sie bawic w projektowanie sieci dobrze by bylo zaczasc od zrobienia jakiegos kursu w tym kierynku
    pozdrawiam