X

Voipdiscount nie słychać odbiorcy przez bramkę

19 Jun 2010 22:21 PAPanoramiks
  • #1 19 Jun 2010 22:21
    Panoramiks
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam mam problem gdyż jak dzwonie z bramki handyTone-486 odbiorca mnie słyszy a ja jego nie (bełkot nie do zrozumienia). Bramka jest podpieta do routera Netgear DG834G v4.A i jak dzwonie z komputera jest wszystko ok.
    Proszę o pomoc bo nie wiem w czym tkwi problem.
  • Helpful post
    #2 20 Jun 2010 00:25
    jlmrafael
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    W 99% przypadków to wina ustawień kodeka. W ustawieniach BRAMKI zmień kodek na G711u i wszystko powinno być w porządku.
  • #3 20 Jun 2010 10:51
    Panoramiks
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zmieniłem na kodek G711u ale nic nie pomogło.
  • Helpful post
    #4 20 Jun 2010 14:57
    jlmrafael
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Dobra odszukaj, jeszcze sekcji NAT:

    "NAT" W instrukcji nie ma napisane jakie tu są opcje, sprawdź i włącz coś.

    "NAT Mapped IP WAN" side public IP if connected to LAN of a SOHO router. Jeżeli masz stały IP to tu możesz wpisać swój adres IP.
    "NAT Mapped Port WAN" tu wpisz port 5060.

    Poza tym, tak jak proponuje Twój operator, odnajdź opcje lub ich odpowiedniki i ustaw tak jak powinno być (wszystkie znajdziesz w sekcji "Advanced User Configuration"):

    NAT Keep Alive Enable: Yes
    Register Expires: 3600
    Proxy: sip.voipmax.pl
    Display Name: (pozostaw puste)
    User ID: login konta sip
    Password: hasło konta SIP
    Use Auth ID: NO
    Auth ID: (pozostaw puste)
    Preferred Codec: G711
  • #5 20 Jun 2010 16:42
    Panoramiks
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jest tak samo jak było dodam że na mojej noki n82 dzieje się to samo.
    Trudno najwyżej sobie podaruje ;)
  • Helpful post
    #6 20 Jun 2010 18:37
    alvaro99
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Może tu chodzi o przekierowanie odpowiednich portów w routerze?
  • #7 20 Jun 2010 20:50
    Panoramiks
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    nie wiem już mam dość nawet na kompie mam taka sytuacje. Gdy podłączyłem modem sagem od Neostrady jakość jest super jak dzwonie z kompa wiec to pewnie winna routera. Tylko nie wiem co w nim poprzestawiać.
  • Helpful post
    #8 20 Jun 2010 21:25
    jlmrafael
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Oczywiście, żę jeżeli nie jest to wina kodeka to chodzi o porty. Z tym żę większość bramek radzi sobie bez problemu z NATem, bo ma odpowiednie ustawienia. Według mnie kolega dalej nie ustawił w bramce odpowiednio opcji do NATu.
    To, że rozmówca ciebie słyszy to jest oczywiste, bo pakiety wychodzą bez problemu, natomiast, gdy przychodzi do Ciebie to trafiaj na router i tu zaczyna się problem bo jeśli nie wskażesz routerowi na który adres wewnątrz sieci należy ten pakiet przekierować to z całą pewności sam się nie domyśli.
    W takim razie spróbujemy jeszcze inaczej, jeżeli potrafisz przekierować port w routerze przekieruj port 5060 -zrobisz to najprościej w zakładce virtual servers ustaw public port 5060 private port również 5060 i adres IP wpisz adres swojej bramki.
    Jeżeli dalej nie będzie działać, to ja już się poddaje. W tym i powyższym poście dotyczącym bramki wskazałem Ci wiele możliwości jak możesz rozwiązać ten problem, reszta już w twoich rękach - powodzenia.
  • #9 20 Jun 2010 22:35
    Panoramiks
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki Wielkie udało się :) Obejrzałem video poradnik na YouTube i się udało.
  Search 4 million + Products
Browse Products