Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



OPEL ASTRA G Klimatyzacja


  Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical ->OPEL ASTRA G Klimatyzacja Post new topic  Reply to topic 
Author
Hide the left column
Show left column Message
remik7171
Level 10
Location: siedlce
Joined: 12 Jan 2008
Posts: 57
Post rating: 1
remik7171
Level 10
Post#1 22 Jun 2010 20:37  Topic author   

OPEL ASTRA G Klimatyzacja


Witam,Astra G 2003r 1.7DTI klima manual.Srawdzona szczelnosc nabita załacz sie spreżarka niestety wentylator sie nie załacza na żadnym biegu-sprawdzony ok.Zasilanie+i - jest ,moduł TR2803 mysle że to jego wina.Czujnika tego rezystancyjnego nie moge znalesc.Czy ten moduł pełni jeszcze jakas role?.Prosze o pomoc.
Pozdrawiam.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
ziempiotr
Level 17
Location: Jarocin
Joined: 24 Feb 2006
Posts: 299
Helped: 16
Post rating: 11
ziempiotr
Level 17
Post#2 22 Jun 2010 22:11    

Re: OPEL ASTRA G Klimatyzacja


U mnie wentylator zaskakuje dopiero po czasie.
I z tego co się orientuje tak to powinno wyglądać

Helpful post? + 0
Back to top
15darekvw
Level 27
Location: zach.-pom.
Joined: 24 Dec 2009
Posts: 1269
Helped: 77
Post rating: 37
15darekvw
Level 27
Post#3 23 Jun 2010 08:20    

Re: OPEL ASTRA G Klimatyzacja


wentylator załancza sie po pewnym czasie jak cisnienie wzrosnie na stronie tłocznej(w chłodnicy)załancza sie i wyłancza jak cisnienie spadnie,jesli sie niezałancza sprawdzic bezpiecznik,czujnik wysokiego cisnienia(przy chłodnicy w lewym dolnym rogu.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
remik7171
Level 10
Location: siedlce
Joined: 12 Jan 2008
Posts: 57
Post rating: 1
remik7171
Level 10
Post#4 23 Jun 2010 10:17  Topic author   

Re: OPEL ASTRA G Klimatyzacja


Witam, jak ten czujnik sprawdzić czujnik na 3 piny,a gdzie ten czujnik mierzący temperaturę chłodzenia myślę(wyłączający sprężarkę).Mam do weryfikacji Astrę z silnikiem 2.0 ale z innym sterownikiem i tam wentylator załącza się tuż po włączeniu klimy.A gdzie jest ten czujnik cisnieniena stronie tłocznej(w chłodnicy)załancza sie i wyłancza jak cisnienie spadnie.Prosze o dalsze wypowiedzi myślę że do czegoś dojdziemy.Może jakiś serwisant Opla by się wypowiedział?Kontrolka gaśnie po uruchomienia silnika także myślę że w porządku.
Pozdrawiam.

Helpful post? + 0
Back to top
15darekvw
Level 27
Location: zach.-pom.
Joined: 24 Dec 2009
Posts: 1269
Helped: 77
Post rating: 37
15darekvw
Level 27
Post#5 23 Jun 2010 11:23    

Re: OPEL ASTRA G Klimatyzacja


zobacz najpierw czy masz zasilanie na wentylator jak chodzi klima i podepnij silnik poniewaz jak go wypniesz i mierzysz wskaznikiem lub miernikiem bedziesz mial zasilanie(brak obciazenia) na kostce lecz jak bedzie pobor pradu wiekszy(obiornik podaczony) mozesz juz go niemiec(np.saby styk masy)sprawdz to sobie, bo moze szukasz niewiadomo czego a problem w tym moze tkwic.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
remik7171
Level 10
Location: siedlce
Joined: 12 Jan 2008
Posts: 57
Post rating: 1
remik7171
Level 10
Post#6 23 Jun 2010 22:35  Topic author   

Re: OPEL ASTRA G Klimatyzacja


Silnik cały czas jest podłaczony na pewno sprawny jak i kable.Zasilanie sprawdzane żarórka 21W także musi byc ,mysle ze moze byc uszkodzona elektronika sterujaca przekaznikami wentylatora.A jak sprawdzic ten 3pinowy czujnik wysokiego cisnienia(przy chłodnicy w lewym dolnym rogu.

Helpful post? + 0
Back to top
15darekvw
Level 27
Location: zach.-pom.
Joined: 24 Dec 2009
Posts: 1269
Helped: 77
Post rating: 37
15darekvw
Level 27
Post#7 23 Jun 2010 22:47    

Re: OPEL ASTRA G Klimatyzacja


niewiem czy masz manual czy klimatronic ale mozliwosci sa takie podłaczyc sie pod kompa.np.OP COM,OPEL TECH i sprawdzic kody błedów,ewentualnie zrobic test elementów wykonawczych i zobaczyc czy załaczy sie wentylator z programu jesli bedzie taka opcja,lub miernik butelka np. z azotem suchym,wykrecic czujnik z ukladu klimatyzacji i zasymulowac cisnienie bedziesz widział czy zminiaja sie wartosci na mierniku ;-)

Dodano po 1 [minuty]:

15darekvw wrote:
niewiem czy masz manual czy klimatronic ale mozliwosci sa takie podłaczyc sie pod kompa.np.OP COM,OPEL TECH i sprawdzic kody błedów,ewentualnie zrobic test elementów wykonawczych i zobaczyc czy załaczy sie wentylator z programu jesli bedzie taka opcja,lub miernik butelka np. z azotem suchym,wykrecic czujnik z ukladu klimatyzacji i zasymulowac cisnienie bedziesz widział czy zminiaja sie wartosci na mierniku ;-)



sorki niezauwazyłem ze napisałes manual

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
radekklimat
Level 21
Location: Warszawa
Joined: 08 Mar 2009
Posts: 433
Helped: 20
Post rating: 21
radekklimat
Level 21
Post#8 24 Jun 2010 07:53    

Re: OPEL ASTRA G Klimatyzacja


Ten czujnik na osuszaczu to przetwornik cisnienia piecio woltowy.
Podczas załaczonej klimy na pracujacym silniku zdejmij z niego wtyczke wentylator powinien ruszyc jezeli nie to oznacza przerwe w obwodzie zasilania, uszkodzony bezpiecznik, uszkodzony przekaznik. spalony silnik wentylatora, uszkodzony przetwornik.
Sprawdz połaczenia kablowe, sprawdz czy dochodzi napiecie do wentylatora jak jest zapieta wtyczka na przetworniku, sprawdz połaczenia w module znajduje sie z lewej strony w zderzaku bo one czesto kuleja.

Helpful post? + 0
Back to top
remik7171
Level 10
Location: siedlce
Joined: 12 Jan 2008
Posts: 57
Post rating: 1
remik7171
Level 10
Post#9 25 Jun 2010 12:37  Topic author   

Re: OPEL ASTRA G Klimatyzacja


Zdjęta złączka z czujnika klima nie startuje.Inna ciekawostka zdejmowaliśmy klemę (wymiana żarówek licznik) po założeniu klemy mrygają awaryjne przekręcam kluczyk startuje wentylator bez załączania przyciskiem klimy.2 razy nam zastartował 3raz nie, może za krótki czas miedzy zdjęciem a założeniem.

Helpful post? + 0
Back to top
sputnik1
Level 16
Joined: 11 Jul 2006
Posts: 272
Helped: 9
Post rating: 10
sputnik1
Level 16
Post#10 27 Jun 2010 22:20    

Re: OPEL ASTRA G Klimatyzacja


A ja przy okazji tematu zapytam czy jeżeli czynnika w układzie będzie za mało załączy się klimatyzacja? (pytam bo na złączce przewodów klimy pod filtrem powietrza cieknie mi z rurki jak pracuje klima, tak się zastanawiam co będzie jak wycieknie za dużo)

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
remik7171
Level 10
Location: siedlce
Joined: 12 Jan 2008
Posts: 57
Post rating: 1
remik7171
Level 10
Post#11 30 Jun 2010 15:28  Topic author   

Re: OPEL ASTRA G Klimatyzacja


Po to masz w układzie czujnik lub czujniki aby czytały czy cisnienie było własciwe.Widze że kolegom nic nie przychodzi do głowy a tak nawiasem po podpieciu pod komp wyszedł czujnik na osuszaczu i dalej nic. To wszystko jest lipa po co to całe skomlikowanie z tymi czujnikami sterownikami jak nie mozna zdiagnozowac do końca usterki i żeby działało?.Przecież manual można zrobic prosciej?.

Helpful post? + 0
Back to top
blurow
Level 12
Location: w-wa
Joined: 22 Jun 2009
Posts: 51
Helped: 3
Post rating: 5
blurow
Level 12
Post#12 01 Jul 2010 22:16    

Re: OPEL ASTRA G Klimatyzacja


prościej chodzić pieszo.opornik wentyla jest w obudowie lewy dolny róg,lubi padać.zdejmij zaślepkę na silniku wentyla i daj + na krótko

Helpful post? + 0
Back to top
remik7171
Level 10
Location: siedlce
Joined: 12 Jan 2008
Posts: 57
Post rating: 1
remik7171
Level 10
Post#13 05 Jul 2010 22:13  Topic author   

Re: OPEL ASTRA G Klimatyzacja


Witam gdybys przeczytał posty to napisałem że wentylator ok i rezystor też.A czy ten sterownik(lewe nadkole) odpowiada za inne funkcje prócz klimy???.

Helpful post? + 0
Back to top
przemek25l
Level 27
Joined: 11 Jun 2008
Posts: 939
Helped: 72
Post rating: 34
przemek25l
Level 27
Post#14 05 Jul 2010 22:24    

Re: OPEL ASTRA G Klimatyzacja


załącza ogolnie wentylatory. Mi ostatnio ich nie wyłączał. Wrzuciłem drugi i poszło na allegro od 150-200 tylko pamietaj co na nim pisze bo są rozne tam jest oznaczenie dwuliterowe.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
visqo
Level 9
Location: Gliwice
Joined: 14 Nov 2005
Posts: 6
Post rating: 2
visqo
Level 9
Post#15 15 Jul 2010 19:18    

Re: OPEL ASTRA G Klimatyzacja


Witam wszystkich! Jeśli pozwolicie podepnę się do tematu. U mnie sytuacja jest taka: Astra g w dieslu, klima manual, po wymianie skraplacza na nowy, sprawdzona szczelność, nabita prawidłowo. po włączeniu spreżarka startuje wentylatory nie. Niskie Ciśnienie ok 2bar, wysokie idzie do 25-30 i wtedy włączaja się oba wentylatory przypuszczalnie na drugi bieg po ochłodzeniu do 15 zatrzymują się i tak w kółko. Wg mnie tak być nie powinno.
Sprawdziłem:
-pamięć ster. wentyl. - zero błędow, widzi odpiecie poszczególnych elementów, mam tylko kts więc niesprawdze wartości mierzonych
- po odpięciu czujnika ciśnienia wentylatory startują: pierwszy bieg, drugi i trzeci w odstępach kilkusekundowych,
- kotrolka nieświeci sie
-ster went. podmieniony na inny ale niestety miałem tylko z benzyny i o innym oznaczeniu, sytuacja identyczna
-czujnik ciśnienia podmieniony od combo w ktorym działa - to samo

panowie wyżej wypowiadali się że wentylatory włączaja się po jakimś czasie i tylko na chwile i po schłodzeniu stop, nawet jesli tak jest to czy ciśnienie powinno tak wysoko iść? przez 5 lat robienia klimatyzacji nie spotkałem sie ztym.
pozdrawiam, i prosze o rozjaśnienie sytuacji.

Helpful post? + 0
Back to top
FOX ELECTRONIC
Level 9
Location: Cambridge
Joined: 25 Nov 2008
Posts: 31
Post rating: 1
FOX ELECTRONIC
Level 9
Post#16 16 Jul 2010 19:01    

Re: OPEL ASTRA G Klimatyzacja


No niestety kolego ale nie masz racji . Powodem póznego działania wentylatora jak to podajesz nie jest wina ukladu sterujacego ( bardzo prosta konstrukcji ) praca wentylatora . Wentylator włączą się w momencie kiedy wzrośnie ciśnienie w układzie wysokim do określonego przez czujnik dwustanowy ciśnienia . Załącza się po to aby schłodzić czynnik R-143a który zaczyna ...wrzeć , przy takim ciśnieniu . Proponuje sprawdzić ów czujnik czy jest Ok , bo wentylator powinien się włączać przy ciśnieniu wysokim 15 bar-17 bar .

Helpful post? + 0
Back to top
Post new topic  Reply to topic     Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> OPEL ASTRA G Klimatyzacja
Page 1 of 1

Similar topics to oPEL ASTRA G Klimatyzacja

Klimatyzacja - Opel Astra F (2)
Opel Astra F Klimatyzacja (4)
Opel Astra G 1.6 Klimatyzacja (8)
klimatyzacja opel astra II 1.7dti (7)
opel astra I klimatyzacja (elektryka) (4)
opel astra f - klimatyzacja elektromagnes (5)
Klimatyzacja - Opel Astra G 1.6 16V 1999 (6)
Opel Astra H - klimatyzacja załączona cały rok? (4)
opel astra 2 2.0 TDI 2000r wentylatoy,klimatyzacja (5)
opel astra 2 2.0 TDI 2000r wentylatoy,klimatyzacja (5)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.071 seconds