| Author |
Billewicz Poziom 6

|
01 Sep 2004 13:23 Czujnik ruchu |
|
|
|
Witam,
Chciałbym zrobić sobie w domu czujnik ruchu. W szerszej perespektywie miałby on powiadamiać kompa, że ktoś idzie.
Pytanie moje nie dotyczy jednak komputera, a samego czujnika. Mianowicie, czego najlepiej użyć? Podczerwień, coś innego? Jestem w zasadzie zielony w tym temacie, więc jak ktoś by znał artykuły na ten temat lub miał chwilkę czasu na przyblizenie tematu, będe bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam.
|
|
| Back to top |
|
 |
Google

|
#
01 Sep 2004 13:23 |
|
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
DoctorX Poziom 19

|
|
| Back to top |
|
 |
Google

|
#
01 Sep 2004 13:26 |
|
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
excray Poziom 21

|
|
| Back to top |
|
 |
Google

|
#
01 Sep 2004 18:07 |
|
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
Billewicz Poziom 6

|
28 Sep 2004 03:26 Czujnik ruchu |
|
|
|
Troszkę późno odpisuje, ale tuż po napisaniu tematu zostałem zarzucony robotą, a potem... zapomniałem o tym temacie. :-\ Dopiero niedawno mnie oświeciło... kiedy chciałem pisać podobny.
"Zwykły czujnik"? Co przez to rozumiesz? Jak pisałem, jestem słabo zorientowany.
Co do podczeriweni, to rozumiem, że podany przez Ciebie nadajnik wymaga zastosowania dodatkowo odbiornika i całość zasadniczo ma się prezentować jak zestaw do montażu widoczny pod drugim linkiem?
Czy takie przerwanie wiązki podczerwieni to jedyny sposób na wykrycie ruchu? Nie istnieje "coś" co by miało tylko nadajnik i było w stanie obserwować sygnał odbity od przeszkód?
Co do czujników termicznych i piroelektrycznych, to na razie rzuciłem tylko okiem. Generalnie wydaje się to skomplikowane, mam rację? Bo zasadniczo, to elektronik ze mnie początkujący.
|
|
| Back to top |
|
 |
DoctorX Poziom 19

|
28 Sep 2004 13:28 Czujnik ruchu |
|
|
|