Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho
Autor
Wiadomość
kuczera15
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 06 Kwi 2004
Posty: 430
Miasto: Świnoujście

Post#1 Post autora tematu 01 Lip 2010 10:48   

Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Witam koledzy!

Znajomy pożyczył kabel i zamiast uruchomić VCDS 908, przypadkiem włączył VAG Tacho 3.11.

Program się zaciął, jednakże po odłączeniu i ponownym podpięciu VCDS wykrywany jest już jako USB<->Serial i FTDI.

Szukałem informacji, jak reaktywować tą wersją, jednakże wszystko kończy się na 811.

Na zagranicznym forum Digital Kaos znalazłem wsad do ATMEGA16, który zamieszczam poniżej.
Z racji tego, iż nie jestem biegły w programowaniu tego typu układów, proszę o informację jaki programator jest potrzebny i jak sobie poradzić z tym problemem.

Z góry dziękuję za pomoc!

Załączniki:
Powrót do góry
   
598035
Usunięty





Post#2 01 Lip 2010 12:48   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Usuń sterownik i zainstaluj jeszcze raz najlepiej na innym porcie USB.
Powrót do góry
   
kuczera15
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 06 Kwi 2004
Posty: 430
Miasto: Świnoujście

Post#3 Post autora tematu 01 Lip 2010 14:40   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Niestety nie pomaga.
Nadal wykrywa kabel jako USB<-> Serial
Powrót do góry
   
598035
Usunięty





Post#4 01 Lip 2010 15:49   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Jak masz drugi komputer to zainstaluj kabel na nim, i zobacz czy będzie ok.
Powrót do góry
   
janusz2008
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 1907
Miasto: Zach. pomorskie

Post#5 01 Lip 2010 16:53   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Jeśli dobrze zrozumiałem, to na sofcie Vag-tacho odpalił interfejs VCDS?. Jeśli tak, to fejs wyleciał i soft 908 nie ma nic do rzeczy.
Powrót do góry
   
kuczera15
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 06 Kwi 2004
Posty: 430
Miasto: Świnoujście

Post#6 Post autora tematu 02 Lip 2010 13:26   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


janusz2008 napisał:
Jeśli dobrze zrozumiałem, to na sofcie Vag-tacho odpalił interfejs VCDS?. Jeśli tak, to fejs wyleciał i soft 908 nie ma nic do rzeczy.


Zgadza się - interfejs się wysypał i stąd pytanie, jak go ponownie zaprogramować ?
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 02 Lip 2010 13:26   





Powrót do góry
   
marcin_tdi
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 22
Miasto: Warszawa

Post#7 02 Lip 2010 13:58   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


mam w domu również jedną uwaloną sztukę - w wawie gdzieś można naprawić albo może jakoś samemu.

na własną rękę znalazłem tylko takie coś - http://www.a6klub.pl/a6-all-vag-can-hex-usb-reaktywacja-vt16550.htm
Powrót do góry
   
visarr
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 6

Post#8 12 Wrz 2010 14:00   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Witam właśnie zrobiłem reaktywacje sposobem na forum audi i kabel się wyspał po zrobieniu Naciśnij "Write default EE date" w programie Vidpidfix teraz się nazywa Dlp module i nic z nim nie można zrobić jak go zreanimować?
Powrót do góry
   
adar
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 43
Miasto: -

Post#9 13 Wrz 2010 09:46   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Uszkodzenie VCDS polega na nadpisaniu losowymi (bądź nie - w zależności co go uwala) danymi epromu układu FTDI. Naprawa sprowadza się do wpisane prawidłowych wartości do FTDI i w 99% przypadków to wystarcza. Przepis który podał w linku @marcin_tdi powinien zadziałać.
@visarr zacznij procedurę naprawy od początku i powinno zadziałać - jeśli nie daj znać na PW.
Kabelek który mam 'podnosiłem' już kilkanaście razy - padał przy okazji pożyczania kolegom, podłączania do kompa, a nawet odpalania VCDS-a. Na 100% padnie jeśli macie chińczyka i zrobicie aktualizację - dlatego najlepiej zablokować VCDS-a by nie miał dostępu do netu ( albo nie kupować żółtego kabelka :p ).

EDIT: @visar Twój problem polega na tym że windows doinstalował nie te sterowniki co trzeba - musiałeś się bawić TYM, lub czymś co z tego sterownika korzysta. Zainstaluj jeszcze raz driver dla kabelka wskazując ręcznie driver od VCDS-a - 100% działa - i dokończ operację podnoszenia kabelka.
Powrót do góry
   
visarr
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 6

Post#10 26 Wrz 2010 21:14   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


A wie może ktoś jak się programuje Kabel usb hex can plikiem w formacie .hex

Proszę o pomoc za wszystkie odpowiedzi z góry dzięki.
Powrót do góry
   
LukaszAnt
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 2
Miasto: Lublin

Post#11 06 Gru 2010 23:50   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Panowie mam działający kabelek 704PL czy korzystając z wsadu który jest w pierwszym poście będę w stanie zaktualizować mój kabelek do 908 postępując zgodnie z instrukcją naprawy uwalonego kabelka?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Gru 2010 23:50   





Powrót do góry
   
kefir0909
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 3
Miasto: lodz

Post#12 24 Gru 2010 00:20   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Postaram się pomóc jak ktoś chce

Dodano po 47 [sekundy]:

na pw

Dodano po 7 [minuty]:

Jak macie uwalone interfejsy od 908 to walcie śmiało
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Gru 2010 00:20   





Powrót do góry
   
krolu
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 15
Miasto: Chorzów

Post#13 26 Lut 2011 03:21   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Czy ktoś posiada plik wsadowy do wersji 106.0 pozdr.
Powrót do góry
   
adar
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 43
Miasto: -

Post#14 03 Mar 2011 17:11   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


MarcinGolf3 napisał:
witam może ma ktoś sposób na spolszczenie vcds z wersji 912eng na jakom polską.

tak musisz zmienić zawartość atmela w interfejsie i wtedy polska zadziała.
Powrót do góry
   
pyzio_78
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 57
Miasto: jelenia góra

Post#15 08 Mar 2011 00:42   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Witam mam taki problem zakupiłem sobie VAG TACHO SERI 2,2 sterowniki zainstalowałem interfejs w menedzer widziany pod USB i tu mam pytanie czy pod COM tez ma być widoczny bo u mnie jest tylko pod USB, ale jest problem nie komunikuje się z ECU a tym samym nie mam wszystkich dostępnych opcji programu chciałem sobie dorobić drugi kluczyk i potrzebuję PIN auto passat 2003 r pełny FIS, próbowałem się połączyć w passacie 98r i audii 2002r. i jest to samo taki komunikat pomoże ktoś bo już siły tracę.Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho
Powrót do góry
   
jolekmisia
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 65
Miasto: garwolin

Post#16 08 Mar 2011 01:39   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


pyzio 78 - najpierw connect any tacho pokarze ci jaki masz licznik , później rozłącz i wybierz Twój licznik i dopiero połącz . Twój interfejs jest przecież połączony więc jest ok.
Tak na chybił trafił łatwo wywalić licznik więc lepiej poczytać zanim zaczniesz działać .
Powrót do góry
   
pyzio_78
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 57
Miasto: jelenia góra

Post#17 08 Mar 2011 11:43   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Daje connect any tacho pokazuje licznik VDO wię klikam disconekt i select ecu tam daję VDO NEW i czekam i nie mam wszystkich opcji powtarzam to kilkakrotnie i nic .Co robie nie tak dzieki za pomoc czekam na jakieś jeszcze info.Pozdrawiam.,
Powrót do góry
   
jolekmisia
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 65
Miasto: garwolin

Post#18 08 Mar 2011 16:31   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


program widzi interfejs więc jest ok , mówisz że klikasz new vdo a czy takie Twoje jest ? tam są jeszcze 2 opcje z VDO jak to nie pomoże w tym aucie ani w innych nie będziesz mógł się podłączyć to masz uwalony kabelek.
Powrót do góry
   
pyzio_78
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 57
Miasto: jelenia góra

Post#19 08 Mar 2011 22:39   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


A jest cos takiego ze, interfejs powinien być widoczny pod COM VDO NEW to jest obsługa mojego licznika dowiedziałem się na forum passata,passat z 98 r miał inny licznik MAGNNETTI MARELLI MM4 EUROPE i było to samo myślę że kabel jest uwalony sprzedał mi go koleś z forum PASSAT i twierdzi ze, jest sprawny a moŻna go jakoś naprawić?.Dzięki za pomoc

Dodano po 5 [godziny] 55 [minuty]:

Pomoże ktoś jeszcze co robić z tym kabelkiem?
Powrót do góry
   
marerr
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 123
Miasto: Rzeszów

Post#20 11 Mar 2011 01:35   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Witam
Ja również uwaliłem sobie kabelek 812,4 EN
Zrobiłem naprawę według procedury podanej w załączniku.
Teraz w menadżerze mi wykrywa kabelek jako:
Ross-Tech Direct USB Interface - czy to jest poprawne ?
Zainstalowałem od nowa program i sterowniki i podczas testu wyskakuje mi komunikat :

Port Status: Ok
Interface: Not Found!

Sprawdzałem tylko na wpiętym kabelku do laptopa , natomiast do samochodu nie wpinałem ponieważ nie mam teraz do czego wpiąć.

Czy to jest prawidłowy objaw po naprawie kabla ?
Powrót do góry
   
MarcinGolf3
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 3
Miasto: Warszawa

Post#21 14 Mar 2011 22:20   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


adar napisał:
MarcinGolf3 napisał:
witam może ma ktoś sposób na spolszczenie vcds z wersji 912eng na jakom polską.

tak musisz zmienić zawartość atmela w interfejsie i wtedy polska zadziała.


witam a skąd wziąść ten wsad i jak to zrobić.Z góry dzięki.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 14 Mar 2011 22:20   





Powrót do góry
   
pxreez
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3
Miasto: Kielce

Post#22 17 Mar 2011 10:53   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


użyłem paczuszki podanej przez kolegę jjacekkx do reaktywacji kabelka ross-tech 607, wygląda na to że się powiodło, biegnę zobaczyć do golfa - DZIAŁA !
następnego dnia idę do auta podłączyć i kabel widnieje w menadżerze jako USB Device
czy to znaczy, że kabel już całkowicie wyzionął ducha? :/
od momentu reaktywacji nie miał kontaktu z internetem
Powrót do góry
   
marerr
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 123
Miasto: Rzeszów

Post#23 20 Mar 2011 23:01   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Ja również naprawiłem kabelek według podanej instrukcji.
Kabel mi wykrywa w menadżerze urządzeń -Ros-Tech Hex or Key USB Interface
Po odpaleniu programu wyskakuje mi komunikat
Port Status:OK
Inteface: Not Found!
Mam wersję 812,4
Może ktoś podpowie co jest nie tak bo nie mogę tego ogarnąć.
Powrót do góry
   
ironderek
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 10
Miasto: Dublin

Post#24 04 Kwi 2011 17:30   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Jesli kabelek wykrywany jest w menadzerze urzadzen a masz nadal komunikat Interface Not Found no to wysypal sie procesor. I tutaj zwykle programowanie procesora FTDI juz nie pomoze :)
Jesli kogos interesuje to zajmuje sie naprawa Hex Canow i OP-Comow.
Powrót do góry
   
b0001
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 1

Post#25 06 Kwi 2011 18:24   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Witam,
mam podibny problem jak reszta, system wykrywa poprawnie urzadzenie ale vag-com sie nie moze podlaczyc.
Rozebralem toto i na wszystkich chipach jest zamazane ich oznaczenie.
Czy takie rzeczy tez Pan naprawia?
Powrót do góry
   
ironderek
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 10
Miasto: Dublin

Post#26 06 Kwi 2011 20:55   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Wyślij mi jakieś w miarę dokładne zdjęcia płytki PCB z dwóch stron żebym zobaczył co tam masz w środku-jeśli oznaczenia z chipów są starte to na pewno masz chińczyka, oni zaczeli stosować ten trik od wersji 908 w zwyz żeby nie można było odczytać chipów i pinów(chociaż i tak wiadomo co oni tam pakują).
Większość chińczyków po wersji 908 jest robiona na specyficznym chipie i praktycznie nienaprawialna, bo trzeba tam robić dodatkowy układ na płytce PCB i wstawiać bypasa. Koszt naprawy zbliżony do zakupu nowego chińczyka więc nie ekonomiczny. Dlatego też nie polecam nikomu kupować chińskich kabli, bo ich jakość jest kiepska. Oczywiście nie wszystkie chińskie kable są kiepskiej jakości, ale znalezienie odpowiedniego jest bardzo trudne, a już szczególnie niemożliwe od polskiego sprzedawcy :) Większość osób która zajmuje się sprzedażą tych kabli nie zwraca uwagi na to co jest w środku, dla nich liczy się tylko by kupić taki kabelek jak najtaniej i sprzedać z jak największym zyskiem, nie robiąc żadnej weryfikacji jakościowej, bo pewnie też nie mają zielonego pojęcia na co mają zwracać uwagę. Dlatego też ceny kabelków są coraz niższe, wszystkim zależy tylko na masowej sprzedazy, a jak się kabel wyspie to już niech się klient martwi. Taką sama politykę stosuja chińczycy, chociaż przy zakupie obiecują gwarancje i serwis większość z nich umywa ręce w razie jakichs problemów. Żeby kupić dobry jakościowo chiński kabelek należy najpierw znaleźć odpowiedniego sprzedawcę który wyślę nam zakupiony towar(z tym jest jak z totolotkiem do samego końca nie jest się pewnym czy coś przyjdzie czy nie), a po drugie znaleźć odpowiedni kabelek który będzie pracował poprawnie i będzie go można naprawić, z reguły takie kabelki są droższe w zakupie, chociaż to nie reguła.
Dobrej jakości kabelki robią za wschodnią granicą, ale nie są tak tanie jak chińskie-coś za coś.
Myślę że to co napisałem pomoże osobom które chcą nabyć kabelek, lepiej sobie poczytać co nas może spotkać po zakupie (najlepiej przeglądnąć zagraniczne fora bo tutaj tylko każdy zachwala), bo później osoby które zgłaszają się do mnie z naprawa są wogole nie świadome tego co się stalo i dlaczego.
Może wogole o tym nie powinienem pisać, bo przecież im więcej zepsutych kabelków tym więcej pracy dla mnie i osób które się naprawa zajmują, ale ludzie nie dajcie się tak naciągać, niektórzy z was mają już po jednym dwa zepsute kabelki i dalej pakujecie się w trzeci lub drugi- czy życie was niczego nie nauczyło? :)
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Interfejs VCDS 908 a program VCDS 908.1 (6)
Vag tacho usb i Vag can commander (17)
Interfejs-VCDS - usterki w VW Passat B-6, po użyciu programu 11.11.3 (4)
AUDI A4 B6 - Problem z VAG i VCDS (6)
VCDS -diagnostyka aut z grupy VAG (8)
Vag Tacho 2.4 (2)
Długie kodowanie (Long Coding) VAG / VCDS (7)
VAG - Mam VCP+K, warto kupić VCDS? (15)
VAG-TACHO 1.7 usb (2)
vag tacho 2.5 a 3.0 co lepsze. (3)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.107 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony