Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho
Author
Message
kuczera15
Poziom 17
Poziom 17


Joined: 06 Apr 2004
Posts: 431
Location: Świnoujście

Post#1 Post from the author of the topic 01 Jul 2010 10:48   

Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Witam koledzy!

Znajomy pożyczył kabel i zamiast uruchomić VCDS 908, przypadkiem włączył VAG Tacho 3.11.

Program się zaciął, jednakże po odłączeniu i ponownym podpięciu VCDS wykrywany jest już jako USB<->Serial i FTDI.

Szukałem informacji, jak reaktywować tą wersją, jednakże wszystko kończy się na 811.

Na zagranicznym forum Digital Kaos znalazłem wsad do ATMEGA16, który zamieszczam poniżej.
Z racji tego, iż nie jestem biegły w programowaniu tego typu układów, proszę o informację jaki programator jest potrzebny i jak sobie poradzić z tym problemem.

Z góry dziękuję za pomoc!

Attachments:

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 01 Jul 2010 10:48   





Back to top
   
598035
Removed





Post#2 01 Jul 2010 12:48   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Usuń sterownik i zainstaluj jeszcze raz najlepiej na innym porcie USB.

Helpful message? + -

Back to top
   
kuczera15
Poziom 17
Poziom 17


Joined: 06 Apr 2004
Posts: 431
Location: Świnoujście

Post#3 Post from the author of the topic 01 Jul 2010 14:40   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Niestety nie pomaga.
Nadal wykrywa kabel jako USB<-> Serial

Helpful message? + -

Back to top
   
598035
Removed





Post#4 01 Jul 2010 15:49   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Jak masz drugi komputer to zainstaluj kabel na nim, i zobacz czy będzie ok.

Helpful message? + -

Back to top
   
janusz2008
Poziom 22
Poziom 22


Joined: 06 Jun 2008
Posts: 1893
Location: Zach. pomorskie

Post#5 01 Jul 2010 16:53   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Jeśli dobrze zrozumiałem, to na sofcie Vag-tacho odpalił interfejs VCDS?. Jeśli tak, to fejs wyleciał i soft 908 nie ma nic do rzeczy.

Helpful message? + -

Back to top
   
kuczera15
Poziom 17
Poziom 17


Joined: 06 Apr 2004
Posts: 431
Location: Świnoujście

Post#6 Post from the author of the topic 02 Jul 2010 13:26   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


janusz2008 wrote:
Jeśli dobrze zrozumiałem, to na sofcie Vag-tacho odpalił interfejs VCDS?. Jeśli tak, to fejs wyleciał i soft 908 nie ma nic do rzeczy.


Zgadza się - interfejs się wysypał i stąd pytanie, jak go ponownie zaprogramować ?
Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
marcin_tdi
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 14 Aug 2008
Posts: 22
Location: Warszawa

Post#7 02 Jul 2010 13:58   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


mam w domu również jedną uwaloną sztukę - w wawie gdzieś można naprawić albo może jakoś samemu.

na własną rękę znalazłem tylko takie coś - http://www.a6klub.pl/a6-all-vag-can-hex-usb-reaktywacja-vt16550.htm

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 02 Jul 2010 13:58   





Back to top
   
visarr
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 10 Aug 2009
Posts: 6

Post#8 12 Sep 2010 14:00   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Witam właśnie zrobiłem reaktywacje sposobem na forum audi i kabel się wyspał po zrobieniu Naciśnij "Write default EE date" w programie Vidpidfix teraz się nazywa Dlp module i nic z nim nie można zrobić jak go zreanimować?

Helpful message? + -

Back to top
   
adar
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 25 Jun 2006
Posts: 43
Location: -

Post#9 13 Sep 2010 09:46   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Uszkodzenie VCDS polega na nadpisaniu losowymi (bądź nie - w zależności co go uwala) danymi epromu układu FTDI. Naprawa sprowadza się do wpisane prawidłowych wartości do FTDI i w 99% przypadków to wystarcza. Przepis który podał w linku @marcin_tdi powinien zadziałać.
@visarr zacznij procedurę naprawy od początku i powinno zadziałać - jeśli nie daj znać na PW.
Kabelek który mam 'podnosiłem' już kilkanaście razy - padał przy okazji pożyczania kolegom, podłączania do kompa, a nawet odpalania VCDS-a. Na 100% padnie jeśli macie chińczyka i zrobicie aktualizację - dlatego najlepiej zablokować VCDS-a by nie miał dostępu do netu ( albo nie kupować żółtego kabelka :p ).

EDIT: @visar Twój problem polega na tym że windows doinstalował nie te sterowniki co trzeba - musiałeś się bawić TYM, lub czymś co z tego sterownika korzysta. Zainstaluj jeszcze raz driver dla kabelka wskazując ręcznie driver od VCDS-a - 100% działa - i dokończ operację podnoszenia kabelka.

Helpful message? + -

Back to top
   
visarr
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 10 Aug 2009
Posts: 6

Post#10 26 Sep 2010 21:14   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


A wie może ktoś jak się programuje Kabel usb hex can plikiem w formacie .hex

Proszę o pomoc za wszystkie odpowiedzi z góry dzięki.

Helpful message? + -

Back to top
   
LukaszAnt
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 13 Feb 2010
Posts: 2
Location: Lublin

Post#11 06 Dec 2010 22:50   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Panowie mam działający kabelek 704PL czy korzystając z wsadu który jest w pierwszym poście będę w stanie zaktualizować mój kabelek do 908 postępując zgodnie z instrukcją naprawy uwalonego kabelka?

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Dec 2010 22:50   





Back to top
   
kefir0909
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 23 Dec 2010
Posts: 3
Location: lodz

Post#12 23 Dec 2010 23:20   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Postaram się pomóc jak ktoś chce

Dodano po 47 [sekundy]:

na pw

Dodano po 7 [minuty]:

Jak macie uwalone interfejsy od 908 to walcie śmiało

Helpful message? + -

Back to top
   
krolu
Poziom 6
Poziom 6


Joined: 27 Sep 2009
Posts: 15
Location: Chorzów

Post#13 26 Feb 2011 02:21   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Czy ktoś posiada plik wsadowy do wersji 106.0 pozdr.

Helpful message? + -

Back to top
   
adar
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 25 Jun 2006
Posts: 43
Location: -

Post#14 03 Mar 2011 16:11   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


MarcinGolf3 wrote:
witam może ma ktoś sposób na spolszczenie vcds z wersji 912eng na jakom polską.

tak musisz zmienić zawartość atmela w interfejsie i wtedy polska zadziała.

Helpful message? + -

Back to top
   
pyzio_78
Poziom 10
Poziom 10


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 57
Location: jelenia góra

Post#15 07 Mar 2011 23:42   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Witam mam taki problem zakupiłem sobie VAG TACHO SERI 2,2 sterowniki zainstalowałem interfejs w menedzer widziany pod USB i tu mam pytanie czy pod COM tez ma być widoczny bo u mnie jest tylko pod USB, ale jest problem nie komunikuje się z ECU a tym samym nie mam wszystkich dostępnych opcji programu chciałem sobie dorobić drugi kluczyk i potrzebuję PIN auto passat 2003 r pełny FIS, próbowałem się połączyć w passacie 98r i audii 2002r. i jest to samo taki komunikat pomoże ktoś bo już siły tracę.Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho

Helpful message? + -

Back to top
   
jolekmisia
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 12 Aug 2005
Posts: 64
Location: garwolin

Post#16 08 Mar 2011 00:39   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


pyzio 78 - najpierw connect any tacho pokarze ci jaki masz licznik , później rozłącz i wybierz Twój licznik i dopiero połącz . Twój interfejs jest przecież połączony więc jest ok.
Tak na chybił trafił łatwo wywalić licznik więc lepiej poczytać zanim zaczniesz działać .

Helpful message? + -

Back to top
   
pyzio_78
Poziom 10
Poziom 10


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 57
Location: jelenia góra

Post#17 08 Mar 2011 10:43   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Daje connect any tacho pokazuje licznik VDO wię klikam disconekt i select ecu tam daję VDO NEW i czekam i nie mam wszystkich opcji powtarzam to kilkakrotnie i nic .Co robie nie tak dzieki za pomoc czekam na jakieś jeszcze info.Pozdrawiam.,

Helpful message? + -

Back to top
   
jolekmisia
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 12 Aug 2005
Posts: 64
Location: garwolin

Post#18 08 Mar 2011 15:31   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


program widzi interfejs więc jest ok , mówisz że klikasz new vdo a czy takie Twoje jest ? tam są jeszcze 2 opcje z VDO jak to nie pomoże w tym aucie ani w innych nie będziesz mógł się podłączyć to masz uwalony kabelek.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 08 Mar 2011 15:31   





Back to top
   
pyzio_78
Poziom 10
Poziom 10


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 57
Location: jelenia góra

Post#19 08 Mar 2011 21:39   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


A jest cos takiego ze, interfejs powinien być widoczny pod COM VDO NEW to jest obsługa mojego licznika dowiedziałem się na forum passata,passat z 98 r miał inny licznik MAGNNETTI MARELLI MM4 EUROPE i było to samo myślę że kabel jest uwalony sprzedał mi go koleś z forum PASSAT i twierdzi ze, jest sprawny a moŻna go jakoś naprawić?.Dzięki za pomoc

Dodano po 5 [godziny] 55 [minuty]:

Pomoże ktoś jeszcze co robić z tym kabelkiem?

Helpful message? + -

Back to top
   
marerr
Poziom 13
Poziom 13


Joined: 13 Jan 2005
Posts: 120
Location: Rzeszów

Post#20 11 Mar 2011 00:35   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Witam
Ja również uwaliłem sobie kabelek 812,4 EN
Zrobiłem naprawę według procedury podanej w załączniku.
Teraz w menadżerze mi wykrywa kabelek jako:
Ross-Tech Direct USB Interface - czy to jest poprawne ?
Zainstalowałem od nowa program i sterowniki i podczas testu wyskakuje mi komunikat :

Port Status: Ok
Interface: Not Found!

Sprawdzałem tylko na wpiętym kabelku do laptopa , natomiast do samochodu nie wpinałem ponieważ nie mam teraz do czego wpiąć.

Czy to jest prawidłowy objaw po naprawie kabla ?

Helpful message? + -

Back to top
   
MarcinGolf3
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 22 Jan 2009
Posts: 5
Location: Warszawa

Post#21 14 Mar 2011 21:20   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


adar wrote:
MarcinGolf3 wrote:
witam może ma ktoś sposób na spolszczenie vcds z wersji 912eng na jakom polską.

tak musisz zmienić zawartość atmela w interfejsie i wtedy polska zadziała.


witam a skąd wziąść ten wsad i jak to zrobić.Z góry dzięki.

Helpful message? + -

Back to top
   
pxreez
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 27 Dec 2008
Posts: 3
Location: Kielce

Post#22 17 Mar 2011 09:53   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


użyłem paczuszki podanej przez kolegę jjacekkx do reaktywacji kabelka ross-tech 607, wygląda na to że się powiodło, biegnę zobaczyć do golfa - DZIAŁA !
następnego dnia idę do auta podłączyć i kabel widnieje w menadżerze jako USB Device
czy to znaczy, że kabel już całkowicie wyzionął ducha? :/
od momentu reaktywacji nie miał kontaktu z internetem

Helpful message? + -

Back to top
   
marerr
Poziom 13
Poziom 13


Joined: 13 Jan 2005
Posts: 120
Location: Rzeszów

Post#23 20 Mar 2011 22:01   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Ja również naprawiłem kabelek według podanej instrukcji.
Kabel mi wykrywa w menadżerze urządzeń -Ros-Tech Hex or Key USB Interface
Po odpaleniu programu wyskakuje mi komunikat
Port Status:OK
Inteface: Not Found!
Mam wersję 812,4
Może ktoś podpowie co jest nie tak bo nie mogę tego ogarnąć.

Helpful message? + -

Back to top
   
ironderek
Poziom 4
Poziom 4


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 10
Location: Dublin

Post#24 04 Apr 2011 17:30   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Jesli kabelek wykrywany jest w menadzerze urzadzen a masz nadal komunikat Interface Not Found no to wysypal sie procesor. I tutaj zwykle programowanie procesora FTDI juz nie pomoze Smile
Jesli kogos interesuje to zajmuje sie naprawa Hex Canow i OP-Comow.

Helpful message? + -

Back to top
   
b0001
Poziom 1
Poziom 1


Joined: 04 Jul 2008
Posts: 1

Post#25 06 Apr 2011 18:24   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Witam,
mam podibny problem jak reszta, system wykrywa poprawnie urzadzenie ale vag-com sie nie moze podlaczyc.
Rozebralem toto i na wszystkich chipach jest zamazane ich oznaczenie.
Czy takie rzeczy tez Pan naprawia?

Helpful message? + -

Back to top
   
ironderek
Poziom 4
Poziom 4


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 10
Location: Dublin

Post#26 06 Apr 2011 20:55   

Re: Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho


Wyślij mi jakieś w miarę dokładne zdjęcia płytki PCB z dwóch stron żebym zobaczył co tam masz w środku-jeśli oznaczenia z chipów są starte to na pewno masz chińczyka, oni zaczeli stosować ten trik od wersji 908 w zwyz żeby nie można było odczytać chipów i pinów(chociaż i tak wiadomo co oni tam pakują).
Większość chińczyków po wersji 908 jest robiona na specyficznym chipie i praktycznie nienaprawialna, bo trzeba tam robić dodatkowy układ na płytce PCB i wstawiać bypasa. Koszt naprawy zbliżony do zakupu nowego chińczyka więc nie ekonomiczny. Dlatego też nie polecam nikomu kupować chińskich kabli, bo ich jakość jest kiepska. Oczywiście nie wszystkie chińskie kable są kiepskiej jakości, ale znalezienie odpowiedniego jest bardzo trudne, a już szczególnie niemożliwe od polskiego sprzedawcy Smile Większość osób która zajmuje się sprzedażą tych kabli nie zwraca uwagi na to co jest w środku, dla nich liczy się tylko by kupić taki kabelek jak najtaniej i sprzedać z jak największym zyskiem, nie robiąc żadnej weryfikacji jakościowej, bo pewnie też nie mają zielonego pojęcia na co mają zwracać uwagę. Dlatego też ceny kabelków są coraz niższe, wszystkim zależy tylko na masowej sprzedazy, a jak się kabel wyspie to już niech się klient martwi. Taką sama politykę stosuja chińczycy, chociaż przy zakupie obiecują gwarancje i serwis większość z nich umywa ręce w razie jakichs problemów. Żeby kupić dobry jakościowo chiński kabelek należy najpierw znaleźć odpowiedniego sprzedawcę który wyślę nam zakupiony towar(z tym jest jak z totolotkiem do samego końca nie jest się pewnym czy coś przyjdzie czy nie), a po drugie znaleźć odpowiedni kabelek który będzie pracował poprawnie i będzie go można naprawić, z reguły takie kabelki są droższe w zakupie, chociaż to nie reguła.
Dobrej jakości kabelki robią za wschodnią granicą, ale nie są tak tanie jak chińskie-coś za coś.
Myślę że to co napisałem pomoże osobom które chcą nabyć kabelek, lepiej sobie poczytać co nas może spotkać po zakupie (najlepiej przeglądnąć zagraniczne fora bo tutaj tylko każdy zachwala), bo później osoby które zgłaszają się do mnie z naprawa są wogole nie świadome tego co się stalo i dlaczego.
Może wogole o tym nie powinienem pisać, bo przecież im więcej zepsutych kabelków tym więcej pracy dla mnie i osób które się naprawa zajmują, ale ludzie nie dajcie się tak naciągać, niektórzy z was mają już po jednym dwa zepsute kabelki i dalej pakujecie się w trzeci lub drugi- czy życie was niczego nie nauczyło? Smile

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho
Page 1 of 1
Similar topics
Interfejs VCDS 908 a program VCDS 908.1 (6)
VAG IMMO KEY - Carprog vs Magic Dash X-CAN vs VAG Tacho (1)
Vag tacho usb i Vag can commander (17)
Interfejs-VCDS - usterki w VW Passat B-6, po użyciu programu 11.11.3 (4)
AUDI A4 B6 - Problem z VAG i VCDS (6)
VCDS -diagnostyka aut z grupy VAG (8)
Vag Tacho 2.4 (2)
Długie kodowanie (Long Coding) VAG / VCDS (7)
VAG - Mam VCP+K, warto kupić VCDS? (15)
VAG-TACHO 1.7 usb (2)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.067 seconds

elektroda.pl topic RSS feed