X

Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho

kuczera15 01 Jul 2010 10:48
  • #1 01 Jul 2010 10:48
    kuczera15
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Witam koledzy!

    Znajomy pożyczył kabel i zamiast uruchomić VCDS 908, przypadkiem włączył VAG Tacho 3.11.

    Program się zaciął, jednakże po odłączeniu i ponownym podpięciu VCDS wykrywany jest już jako USB<->Serial i FTDI.

    Szukałem informacji, jak reaktywować tą wersją, jednakże wszystko kończy się na 811.

    Na zagranicznym forum Digital Kaos znalazłem wsad do ATMEGA16, który zamieszczam poniżej.
    Z racji tego, iż nie jestem biegły w programowaniu tego typu układów, proszę o informację jaki programator jest potrzebny i jak sobie poradzić z tym problemem.

    Z góry dziękuję za pomoc!
  • #2 01 Jul 2010 12:48
    598035
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Usuń sterownik i zainstaluj jeszcze raz najlepiej na innym porcie USB.
  • #3 01 Jul 2010 14:40
    kuczera15
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Niestety nie pomaga.
    Nadal wykrywa kabel jako USB<-> Serial
  • #4 01 Jul 2010 15:49
    598035
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jak masz drugi komputer to zainstaluj kabel na nim, i zobacz czy będzie ok.
  • #5 01 Jul 2010 16:53
    janusz2008
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Jeśli dobrze zrozumiałem, to na sofcie Vag-tacho odpalił interfejs VCDS?. Jeśli tak, to fejs wyleciał i soft 908 nie ma nic do rzeczy.
  • #6 02 Jul 2010 13:26
    kuczera15
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    janusz2008 wrote:
    Jeśli dobrze zrozumiałem, to na sofcie Vag-tacho odpalił interfejs VCDS?. Jeśli tak, to fejs wyleciał i soft 908 nie ma nic do rzeczy.


    Zgadza się - interfejs się wysypał i stąd pytanie, jak go ponownie zaprogramować ?
    Pozdrawiam
  • #7 02 Jul 2010 13:58
    marcin_tdi
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    mam w domu również jedną uwaloną sztukę - w wawie gdzieś można naprawić albo może jakoś samemu.

    na własną rękę znalazłem tylko takie coś - http://www.a6klub.pl/a6-all-vag-can-hex-usb-reaktywacja-vt16550.htm
  • #8 12 Sep 2010 14:00
    visarr
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam właśnie zrobiłem reaktywacje sposobem na forum audi i kabel się wyspał po zrobieniu Naciśnij "Write default EE date" w programie Vidpidfix teraz się nazywa Dlp module i nic z nim nie można zrobić jak go zreanimować?
  • #9 13 Sep 2010 09:46
    adar
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Uszkodzenie VCDS polega na nadpisaniu losowymi (bądź nie - w zależności co go uwala) danymi epromu układu FTDI. Naprawa sprowadza się do wpisane prawidłowych wartości do FTDI i w 99% przypadków to wystarcza. Przepis który podał w linku @marcin_tdi powinien zadziałać.
    @visarr zacznij procedurę naprawy od początku i powinno zadziałać - jeśli nie daj znać na PW.
    Kabelek który mam 'podnosiłem' już kilkanaście razy - padał przy okazji pożyczania kolegom, podłączania do kompa, a nawet odpalania VCDS-a. Na 100% padnie jeśli macie chińczyka i zrobicie aktualizację - dlatego najlepiej zablokować VCDS-a by nie miał dostępu do netu ( albo nie kupować żółtego kabelka :p ).

    EDIT: @visar Twój problem polega na tym że windows doinstalował nie te sterowniki co trzeba - musiałeś się bawić TYM , lub czymś co z tego sterownika korzysta. Zainstaluj jeszcze raz driver dla kabelka wskazując ręcznie driver od VCDS-a - 100% działa - i dokończ operację podnoszenia kabelka.
  • #10 26 Sep 2010 21:14
    visarr
    Level 8  
    Helpful post? (-1)
    A wie może ktoś jak się programuje Kabel usb hex can plikiem w formacie .hex

    Proszę o pomoc za wszystkie odpowiedzi z góry dzięki.
  • #11 06 Dec 2010 22:50
    LukaszAnt
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Panowie mam działający kabelek 704PL czy korzystając z wsadu który jest w pierwszym poście będę w stanie zaktualizować mój kabelek do 908 postępując zgodnie z instrukcją naprawy uwalonego kabelka?
  • #12 23 Dec 2010 23:20
    kefir0909
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Postaram się pomóc jak ktoś chce

    Dodano po 47 [sekundy]:

    na pw

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jak macie uwalone interfejsy od 908 to walcie śmiało
  • #13 26 Feb 2011 02:21
    krolu
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Czy ktoś posiada plik wsadowy do wersji 106.0 pozdr.
  • #14 03 Mar 2011 16:11
    adar
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    MarcinGolf3 wrote:
    witam może ma ktoś sposób na spolszczenie vcds z wersji 912eng na jakom polską.

    tak musisz zmienić zawartość atmela w interfejsie i wtedy polska zadziała.
  • #15 07 Mar 2011 23:42
    pyzio_78
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam mam taki problem zakupiłem sobie VAG TACHO SERI 2,2 sterowniki zainstalowałem interfejs w menedzer widziany pod USB i tu mam pytanie czy pod COM tez ma być widoczny bo u mnie jest tylko pod USB, ale jest problem nie komunikuje się z ECU a tym samym nie mam wszystkich dostępnych opcji programu chciałem sobie dorobić drugi kluczyk i potrzebuję PIN auto passat 2003 r pełny FIS, próbowałem się połączyć w passacie 98r i audii 2002r. i jest to samo taki komunikat pomoże ktoś bo już siły tracę. Reaktywacja VCDS 908 po użyciu VAG Tacho
  • #16 08 Mar 2011 00:39
    jolekmisia
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    pyzio 78 - najpierw connect any tacho pokarze ci jaki masz licznik , później rozłącz i wybierz Twój licznik i dopiero połącz . Twój interfejs jest przecież połączony więc jest ok.
    Tak na chybił trafił łatwo wywalić licznik więc lepiej poczytać zanim zaczniesz działać .
  • #17 08 Mar 2011 10:43
    pyzio_78
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Daje connect any tacho pokazuje licznik VDO wię klikam disconekt i select ecu tam daję VDO NEW i czekam i nie mam wszystkich opcji powtarzam to kilkakrotnie i nic .Co robie nie tak dzieki za pomoc czekam na jakieś jeszcze info.Pozdrawiam.,
  • #18 08 Mar 2011 15:31
    jolekmisia
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    program widzi interfejs więc jest ok , mówisz że klikasz new vdo a czy takie Twoje jest ? tam są jeszcze 2 opcje z VDO jak to nie pomoże w tym aucie ani w innych nie będziesz mógł się podłączyć to masz uwalony kabelek.
  • #19 08 Mar 2011 21:39
    pyzio_78
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    A jest cos takiego ze, interfejs powinien być widoczny pod COM VDO NEW to jest obsługa mojego licznika dowiedziałem się na forum passata,passat z 98 r miał inny licznik MAGNNETTI MARELLI MM4 EUROPE i było to samo myślę że kabel jest uwalony sprzedał mi go koleś z forum PASSAT i twierdzi ze, jest sprawny a moŻna go jakoś naprawić?.Dzięki za pomoc

    Dodano po 5 [godziny] 55 [minuty]:

    Pomoże ktoś jeszcze co robić z tym kabelkiem?
  • #20 11 Mar 2011 00:35
    marerr
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Ja również uwaliłem sobie kabelek 812,4 EN
    Zrobiłem naprawę według procedury podanej w załączniku.
    Teraz w menadżerze mi wykrywa kabelek jako:
    Ross-Tech Direct USB Interface - czy to jest poprawne ?
    Zainstalowałem od nowa program i sterowniki i podczas testu wyskakuje mi komunikat :

    Port Status: Ok
    Interface: Not Found!

    Sprawdzałem tylko na wpiętym kabelku do laptopa , natomiast do samochodu nie wpinałem ponieważ nie mam teraz do czego wpiąć.

    Czy to jest prawidłowy objaw po naprawie kabla ?
  • #21 14 Mar 2011 21:20
    MarcinGolf3
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    adar wrote:
    MarcinGolf3 wrote:
    witam może ma ktoś sposób na spolszczenie vcds z wersji 912eng na jakom polską.

    tak musisz zmienić zawartość atmela w interfejsie i wtedy polska zadziała.


    witam a skąd wziąść ten wsad i jak to zrobić.Z góry dzięki.
  • #22 17 Mar 2011 09:53
    pxreez
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    użyłem paczuszki podanej przez kolegę jjacekkx do reaktywacji kabelka ross-tech 607, wygląda na to że się powiodło, biegnę zobaczyć do golfa - DZIAŁA !
    następnego dnia idę do auta podłączyć i kabel widnieje w menadżerze jako USB Device
    czy to znaczy, że kabel już całkowicie wyzionął ducha? :/
    od momentu reaktywacji nie miał kontaktu z internetem
  • #23 20 Mar 2011 22:01
    marerr
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Ja również naprawiłem kabelek według podanej instrukcji.
    Kabel mi wykrywa w menadżerze urządzeń -Ros-Tech Hex or Key USB Interface
    Po odpaleniu programu wyskakuje mi komunikat
    Port Status:OK
    Inteface: Not Found!
    Mam wersję 812,4
    Może ktoś podpowie co jest nie tak bo nie mogę tego ogarnąć.
  • #24 04 Apr 2011 17:30
    ironderek
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    Jesli kabelek wykrywany jest w menadzerze urzadzen a masz nadal komunikat Interface Not Found no to wysypal sie procesor. I tutaj zwykle programowanie procesora FTDI juz nie pomoze :)
    Jesli kogos interesuje to zajmuje sie naprawa Hex Canow i OP-Comow.
  • #25 06 Apr 2011 18:24
    b0001
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    mam podibny problem jak reszta, system wykrywa poprawnie urzadzenie ale vag-com sie nie moze podlaczyc.
    Rozebralem toto i na wszystkich chipach jest zamazane ich oznaczenie.
    Czy takie rzeczy tez Pan naprawia?
  • #26 06 Apr 2011 20:55
    ironderek
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Wyślij mi jakieś w miarę dokładne zdjęcia płytki PCB z dwóch stron żebym zobaczył co tam masz w środku-jeśli oznaczenia z chipów są starte to na pewno masz chińczyka, oni zaczeli stosować ten trik od wersji 908 w zwyz żeby nie można było odczytać chipów i pinów(chociaż i tak wiadomo co oni tam pakują).
    Większość chińczyków po wersji 908 jest robiona na specyficznym chipie i praktycznie nienaprawialna, bo trzeba tam robić dodatkowy układ na płytce PCB i wstawiać bypasa. Koszt naprawy zbliżony do zakupu nowego chińczyka więc nie ekonomiczny. Dlatego też nie polecam nikomu kupować chińskich kabli, bo ich jakość jest kiepska. Oczywiście nie wszystkie chińskie kable są kiepskiej jakości, ale znalezienie odpowiedniego jest bardzo trudne, a już szczególnie niemożliwe od polskiego sprzedawcy :) Większość osób która zajmuje się sprzedażą tych kabli nie zwraca uwagi na to co jest w środku, dla nich liczy się tylko by kupić taki kabelek jak najtaniej i sprzedać z jak największym zyskiem, nie robiąc żadnej weryfikacji jakościowej, bo pewnie też nie mają zielonego pojęcia na co mają zwracać uwagę. Dlatego też ceny kabelków są coraz niższe, wszystkim zależy tylko na masowej sprzedazy, a jak się kabel wyspie to już niech się klient martwi. Taką sama politykę stosuja chińczycy, chociaż przy zakupie obiecują gwarancje i serwis większość z nich umywa ręce w razie jakichs problemów. Żeby kupić dobry jakościowo chiński kabelek należy najpierw znaleźć odpowiedniego sprzedawcę który wyślę nam zakupiony towar(z tym jest jak z totolotkiem do samego końca nie jest się pewnym czy coś przyjdzie czy nie), a po drugie znaleźć odpowiedni kabelek który będzie pracował poprawnie i będzie go można naprawić, z reguły takie kabelki są droższe w zakupie, chociaż to nie reguła.
    Dobrej jakości kabelki robią za wschodnią granicą, ale nie są tak tanie jak chińskie-coś za coś.
    Myślę że to co napisałem pomoże osobom które chcą nabyć kabelek, lepiej sobie poczytać co nas może spotkać po zakupie (najlepiej przeglądnąć zagraniczne fora bo tutaj tylko każdy zachwala), bo później osoby które zgłaszają się do mnie z naprawa są wogole nie świadome tego co się stalo i dlaczego.
    Może wogole o tym nie powinienem pisać, bo przecież im więcej zepsutych kabelków tym więcej pracy dla mnie i osób które się naprawa zajmują, ale ludzie nie dajcie się tak naciągać, niektórzy z was mają już po jednym dwa zepsute kabelki i dalej pakujecie się w trzeci lub drugi- czy życie was niczego nie nauczyło? :)
  Search 4 million + Products
Browse Products