Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kompres


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący ->Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kompres Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 40
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
Borys25x
Poziom 9
Post#1 04 Lip 2010 14:45  Autor tematu   

Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kompres


Witam.

Mam o to takie dwa bardzo ważne i pilne pytania, wiem że mogą być dla nie których "trochę głupie" ale ja ogólnie na mechanice się nie znam, a chciałbym znać odpowiedź na poniższe pytania.
Pierwsze to chodzi mi o VW Golf II 1.3 a dokładniej o silnik tego samochodu,a jeszcze dokładniej o to ile ma cylindrów? Słyszałem, że 4 ale gdy patrzę tak na silnik to widzę korek wlewu oleju i 3 te śruby, więc wydaje mi się że są 3 cylindry, no ale mogę się mylić.
Tu jeszcze przedstawiam zdjęcie silnika o jaki mi chodzi -- >

Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kompres

Drugie pytanie to o to jak się powinno/wykonuje pomiar kompresji silnika?
Dokładnie to chodzi mi o to co trzeba odkręcić, gdzie przyłożyć te urządzenie co nakreśla pomiar w bar-ach.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc, pozdrawiam

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
debik5
Poziom 15
Poziom 15
Miasto: TCZEW
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 260
Pomógł: 57
Ocena postów: 16
debik5
Poziom 15
Post#2 04 Lip 2010 15:27Pomocny post    

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Witam ten silnik posiada cztery cylindry urządzenie do pomiaru ciśnienia przykładasz w miejscu świecy zapłonowej.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 40
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
Borys25x
Poziom 9
Post#3 04 Lip 2010 15:37  Autor tematu   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


debik5, Dzięki za informacje.

Kurcze no byłem przekonany że ma 3 te cylindry,a i się myliłem z tym że tą kompresje się sprawdza w miejscu odkręcenia tych śrub na pokrywie silnika...

Ehhh, mechanik by zemnie raczej nie był ;-/

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
debik5
Poziom 15
Poziom 15
Miasto: TCZEW
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 260
Pomógł: 57
Ocena postów: 16
debik5
Poziom 15
Post#4 04 Lip 2010 15:47Pomocny post    

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


tych śrub na pokrywie nie odkręcaj natomiast wykręć świecę zapłonową i tam mierzysz ciśnienie.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 40
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
Borys25x
Poziom 9
Post#5 04 Lip 2010 15:58  Autor tematu   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Śruby już odkręciłem na chwile ale już zakręcam.

Ogólnie to mam taki problem z tym silnikiem ze paliwo dostaje się do silnika ( do oleju).
Co może być tego przyczyną?

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
manta
Moderator Samochody
Moderator Samochody
Miasto: Elbląg.
Dołączył: 03 Paź 2004
Posty: 4777
Pomógł: 360
Ocena postów: 62
manta
Moderator Samochody
Post#6 04 Lip 2010 16:04Pomocny post    

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Jeśli to gaźnik, to pompka paliwa. Pomiaru ciśnienia dokonujesz na rozgrzanym silniku z wciśniętym pedałem gazu do oporu.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 40
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
Borys25x
Poziom 9
Post#7 04 Lip 2010 16:30  Autor tematu   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


yyy to nie gaźnik raczej, tylko wielopunkt albo pełny wtrysk jakoś tak.

Dodano po 2 [minuty]:

Włącza mi się tez czujnik oleju cały czas, i strasznie buczy, silnik nie równo pracuje i gaśnie np. zostawiony na luzie na 3 min.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Macosmail
Poziom 21
Poziom 21
Miasto: Polska
Dołączył: 01 Mar 2004
Posty: 1442
Pomógł: 141
Ocena postów: 83
Macosmail
Poziom 21
Post#8 04 Lip 2010 16:46Pomocny post    

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Może być cieknący regulator ciśnienia lub uszkodzony czujnik temperatury silnika. A co do czujnika ciśnienia oleju to należałoby zmierzyć manometrem jakie jest ono faktycznie.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 40
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
Borys25x
Poziom 9
Post#9 04 Lip 2010 16:59  Autor tematu   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Ciśnienie wyszło od 4,1 do 6.5

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
manta
Moderator Samochody
Moderator Samochody
Miasto: Elbląg.
Dołączył: 03 Paź 2004
Posty: 4777
Pomógł: 360
Ocena postów: 62
manta
Moderator Samochody
Post#10 04 Lip 2010 17:01Pomocny post    

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Podaj typ silnika, bo na razie to tracimy czas.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 40
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
Borys25x
Poziom 9
Post#11 04 Lip 2010 17:28  Autor tematu   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Nie mogę znaleźć w tym na tym silniku dokładnego oznaczenia. Gdzie jest to oznaczenie silnika?
To jest silnik 1.3 1989r. na tym całym pełnym wtrysku, o to chyba będzie coś takiego :
1.3 4 8 1272 cm³ 40 kW (54 KM) 96 Nm Wtrysk

Na pewno nie jest to gaźnik.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Macosmail
Poziom 21
Poziom 21
Miasto: Polska
Dołączył: 01 Mar 2004
Posty: 1442
Pomógł: 141
Ocena postów: 83
Macosmail
Poziom 21
Post#12 04 Lip 2010 17:33Pomocny post    

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Kod silnika NZ. Wtrysk VW Digijet. Nie wiem czy dobrze widzę, ale chyba nie masz wtyczki na czujniku temperatury (niebieski)?

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 40
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
Borys25x
Poziom 9
Post#13 04 Lip 2010 17:35  Autor tematu   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Nie tam wszystko jest ok, wtyczka wszystko jest, są tam dwa czujniki niebieski i czarny i są oby dwa.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Usunięty

Posty: 16774021
Pomógł: 0
Ocena postów: 4670
Usunięty
Post#14 04 Lip 2010 18:39Pomocny post    

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Borys25x napisał:
Ciśnienie wyszło od 4,1 do 6.5

No to silnik nadaje się na złom.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 40
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
Borys25x
Poziom 9
Post#15 04 Lip 2010 20:14  Autor tematu   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


I co już nic się nie da zrobić? ;-/

Jakie te ciśnienie powinno być prawidłowe na poszczególnych garach? Oczywiście mówimy o bar-ach?

Słyszałem trochę o jakiś preparatach regenerujących silniki, półki w hurtowniach aż się uginają, może jest jakiś magiczny preparat chociaż aby jeszcze ten silnik pociągnął z te 6 -9 miesięcy.
Przecież wymiana silnika się nie będzie opłacać :-/

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
debik5
Poziom 15
Poziom 15
Miasto: TCZEW
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 260
Pomógł: 57
Ocena postów: 16
debik5
Poziom 15
Post#16 04 Lip 2010 20:48Pomocny post    

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


ciśnienie powinno wynosić 12-14 barów.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 40
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
Borys25x
Poziom 9
Post#17 04 Lip 2010 21:03  Autor tematu   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Dziękuje Wszystkim za pomoc i porady.

No to niestety ale chyba rzeczywiście silnik na złom, bo moje ciśnienie sprężania od 4,1 do 6.5 świadczy chyba rzeczywiście o tym ze silnik to już złom.

Ehh ale mam w pewnym sensie nauczkę, przez cały czas od kupna samochodu włączał się i wył czujnik ciśnienia oleju, każdy wszędzie mi gadał że to walnięty czujnik, że te modele tak mają i żeby się nie przejmować no i się nie przejmowałem ale wszystko do czasu.
Silnik teraz do wyrzucenia, co oznacza też że i samochód na zezłomowanie.
Najgorsze jest to ze trochę włożyłem już w auto i w sumie szkoda mi bardzo go oddać do zezłomowania bo jest w dobrym stanie, pomijając ten silnik, no ale co zrobić, sprzedać tez się nie sprzeda, bo kto kupi samochód z zepsutym silnikiem?

Co za pech...

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Macosmail
Poziom 21
Poziom 21
Miasto: Polska
Dołączył: 01 Mar 2004
Posty: 1442
Pomógł: 141
Ocena postów: 83
Macosmail
Poziom 21
Post#18 04 Lip 2010 21:21Pomocny post    

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Taki silnik za ok 400zł można spokojnie znaleźć. Pasuje też 1.4 i 1.6 z golfa III z blaszaną pokrywą zaworów. Pozdrawiam.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 40
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
Borys25x
Poziom 9
Post#19 04 Lip 2010 22:07  Autor tematu   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Niby tak ale jak bym zmieniał silnik to bym wolał mieć taki sam,a jak to jest później z dowodem rejestracyjnym , bo przecież jak będzie podmieniony nawet taki sam silnik to będą inne numery silnika niż w dowodzie rejestracyjnym, to nie będzie problemu na przeglądzie lub jakiejś kontroli czy coś?

Druga sprawa to też ryzyko przy kupnie takiego silnika, bo wiadomo co to za silnik i jaki jego jest stan?
Kurcze nie wiem już sam co zrobić, wstawienie silnika przez mechanika to z 250-300zł plus trzeba by wymienić pasek rozrządu no i zalać nowym olejem i nowy filtr oleju, paliwa, powietrza , kolo tysiaka by wyszła cała impreza...

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
szakal_1990
Poziom 13
Poziom 13
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 112
Pomógł: 1
Ocena postów: 0
szakal_1990
Poziom 13
Post#20 05 Lip 2010 02:32    

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Obecnie nie ma najmniejszych problemów z podmianą silnika, bo już nie wpisuję się numerów do dowodu. Więc nikt nawet przy kontroli czy na stacji diagnostycznej nie zwróci na to uwagi. Najlepiej przejdź się do mechanika i dowiedz się ceny, bo często mechanicy kalkulują cenę naprawy do wartości tylko po to by przyciągnąć klienta.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu     Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kompres
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Kupno Grande Punto. Pytanie dotyczące poduszki w kierownicy oraz silnik (16)
Pytanie dotyczące interfejsu. (3)
Pytanie dotyczące ALARMU \'TIGER\' (3)
Pytanie dotyczące pomp wtryskowych (7)
pytanie dotyczące odcięcia alarmu (4)
Pytanie dotyczące rejestracji zamochodu (4)
Pytanie dotyczące wózków widłowych (1)
Pytanie dotyczące silnika Astra f (4)
[Scenic II] Pytanie dotyczące climatronic\'a (3)
Renault - Pytanie dotyczące świec! (3)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.185 seconds

elektroda.pl temat RSS