Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kompres


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kompres
Autor
Wiadomość
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 41

Post#1 Post autora tematu 04 Lip 2010 14:45   

Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kompres


Witam.

Mam o to takie dwa bardzo ważne i pilne pytania, wiem że mogą być dla nie których "trochę głupie" ale ja ogólnie na mechanice się nie znam, a chciałbym znać odpowiedź na poniższe pytania.
Pierwsze to chodzi mi o VW Golf II 1.3 a dokładniej o silnik tego samochodu,a jeszcze dokładniej o to ile ma cylindrów? Słyszałem, że 4 ale gdy patrzę tak na silnik to widzę korek wlewu oleju i 3 te śruby, więc wydaje mi się że są 3 cylindry, no ale mogę się mylić.
Tu jeszcze przedstawiam zdjęcie silnika o jaki mi chodzi -- >

Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kompres

Drugie pytanie to o to jak się powinno/wykonuje pomiar kompresji silnika?
Dokładnie to chodzi mi o to co trzeba odkręcić, gdzie przyłożyć te urządzenie co nakreśla pomiar w bar-ach.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc, pozdrawiam
Powrót do góry
   
debik5
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 269
Miasto: TCZEW

Post#2 04 Lip 2010 15:27pomocny post - solucja   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Witam ten silnik posiada cztery cylindry urządzenie do pomiaru ciśnienia przykładasz w miejscu świecy zapłonowej.
Powrót do góry
   
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 41

Post#3 Post autora tematu 04 Lip 2010 15:37   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


debik5, Dzięki za informacje.

Kurcze no byłem przekonany że ma 3 te cylindry,a i się myliłem z tym że tą kompresje się sprawdza w miejscu odkręcenia tych śrub na pokrywie silnika...

Ehhh, mechanik by zemnie raczej nie był ;-/
Powrót do góry
   
debik5
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 269
Miasto: TCZEW

Post#4 04 Lip 2010 15:47pomocny post - solucja   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


tych śrub na pokrywie nie odkręcaj natomiast wykręć świecę zapłonową i tam mierzysz ciśnienie.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 04 Lip 2010 15:47pomocny post - solucja   





Powrót do góry
   
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 41

Post#5 Post autora tematu 04 Lip 2010 15:58   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Śruby już odkręciłem na chwile ale już zakręcam.

Ogólnie to mam taki problem z tym silnikiem ze paliwo dostaje się do silnika ( do oleju).
Co może być tego przyczyną?
Powrót do góry
   
manta
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 03 Paź 2004
Posty: 3933
Miasto: Elbląg.

Post#6 04 Lip 2010 16:04pomocny post - solucja   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Jeśli to gaźnik, to pompka paliwa. Pomiaru ciśnienia dokonujesz na rozgrzanym silniku z wciśniętym pedałem gazu do oporu.
Powrót do góry
   
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 41

Post#7 Post autora tematu 04 Lip 2010 16:30   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


yyy to nie gaźnik raczej, tylko wielopunkt albo pełny wtrysk jakoś tak.

Dodano po 2 [minuty]:

Włącza mi się tez czujnik oleju cały czas, i strasznie buczy, silnik nie równo pracuje i gaśnie np. zostawiony na luzie na 3 min.
Powrót do góry
   
Macosmail
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 01 Mar 2004
Posty: 1252
Miasto: Polska

Post#8 04 Lip 2010 16:46pomocny post - solucja   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Może być cieknący regulator ciśnienia lub uszkodzony czujnik temperatury silnika. A co do czujnika ciśnienia oleju to należałoby zmierzyć manometrem jakie jest ono faktycznie.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 04 Lip 2010 16:46pomocny post - solucja   





Powrót do góry
   
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 41

Post#9 Post autora tematu 04 Lip 2010 16:59   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Ciśnienie wyszło od 4,1 do 6.5
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 04 Lip 2010 16:59   





Powrót do góry
   
manta
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 03 Paź 2004
Posty: 3933
Miasto: Elbląg.

Post#10 04 Lip 2010 17:01pomocny post - solucja   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Podaj typ silnika, bo na razie to tracimy czas.
Powrót do góry
   
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 41

Post#11 Post autora tematu 04 Lip 2010 17:28   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Nie mogę znaleźć w tym na tym silniku dokładnego oznaczenia. Gdzie jest to oznaczenie silnika?
To jest silnik 1.3 1989r. na tym całym pełnym wtrysku, o to chyba będzie coś takiego :
1.3 4 8 1272 cm³ 40 kW (54 KM) 96 Nm Wtrysk

Na pewno nie jest to gaźnik.
Powrót do góry
   
Macosmail
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 01 Mar 2004
Posty: 1252
Miasto: Polska

Post#12 04 Lip 2010 17:33pomocny post - solucja   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Kod silnika NZ. Wtrysk VW Digijet. Nie wiem czy dobrze widzę, ale chyba nie masz wtyczki na czujniku temperatury (niebieski)?
Powrót do góry
   
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 41

Post#13 Post autora tematu 04 Lip 2010 17:35   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Nie tam wszystko jest ok, wtyczka wszystko jest, są tam dwa czujniki niebieski i czarny i są oby dwa.
Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#14 04 Lip 2010 18:39pomocny post - solucja   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Borys25x napisał:
Ciśnienie wyszło od 4,1 do 6.5

No to silnik nadaje się na złom.
Powrót do góry
   
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 41

Post#15 Post autora tematu 04 Lip 2010 20:14   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


I co już nic się nie da zrobić? ;-/

Jakie te ciśnienie powinno być prawidłowe na poszczególnych garach? Oczywiście mówimy o bar-ach?

Słyszałem trochę o jakiś preparatach regenerujących silniki, półki w hurtowniach aż się uginają, może jest jakiś magiczny preparat chociaż aby jeszcze ten silnik pociągnął z te 6 -9 miesięcy.
Przecież wymiana silnika się nie będzie opłacać :-/
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 04 Lip 2010 20:14   





Powrót do góry
   
debik5
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 269
Miasto: TCZEW

Post#16 04 Lip 2010 20:48pomocny post - solucja   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


ciśnienie powinno wynosić 12-14 barów.
Powrót do góry
   
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 41

Post#17 Post autora tematu 04 Lip 2010 21:03   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Dziękuje Wszystkim za pomoc i porady.

No to niestety ale chyba rzeczywiście silnik na złom, bo moje ciśnienie sprężania od 4,1 do 6.5 świadczy chyba rzeczywiście o tym ze silnik to już złom.

Ehh ale mam w pewnym sensie nauczkę, przez cały czas od kupna samochodu włączał się i wył czujnik ciśnienia oleju, każdy wszędzie mi gadał że to walnięty czujnik, że te modele tak mają i żeby się nie przejmować no i się nie przejmowałem ale wszystko do czasu.
Silnik teraz do wyrzucenia, co oznacza też że i samochód na zezłomowanie.
Najgorsze jest to ze trochę włożyłem już w auto i w sumie szkoda mi bardzo go oddać do zezłomowania bo jest w dobrym stanie, pomijając ten silnik, no ale co zrobić, sprzedać tez się nie sprzeda, bo kto kupi samochód z zepsutym silnikiem?

Co za pech...
Powrót do góry
   
Macosmail
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 01 Mar 2004
Posty: 1252
Miasto: Polska

Post#18 04 Lip 2010 21:21pomocny post - solucja   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Taki silnik za ok 400zł można spokojnie znaleźć. Pasuje też 1.4 i 1.6 z golfa III z blaszaną pokrywą zaworów. Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Borys25x
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 41

Post#19 Post autora tematu 04 Lip 2010 22:07   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Niby tak ale jak bym zmieniał silnik to bym wolał mieć taki sam,a jak to jest później z dowodem rejestracyjnym , bo przecież jak będzie podmieniony nawet taki sam silnik to będą inne numery silnika niż w dowodzie rejestracyjnym, to nie będzie problemu na przeglądzie lub jakiejś kontroli czy coś?

Druga sprawa to też ryzyko przy kupnie takiego silnika, bo wiadomo co to za silnik i jaki jego jest stan?
Kurcze nie wiem już sam co zrobić, wstawienie silnika przez mechanika to z 250-300zł plus trzeba by wymienić pasek rozrządu no i zalać nowym olejem i nowy filtr oleju, paliwa, powietrza , kolo tysiaka by wyszła cała impreza...
Powrót do góry
   
szakal_1990
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 112

Post#20 05 Lip 2010 02:32   

Re: Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kom


Obecnie nie ma najmniejszych problemów z podmianą silnika, bo już nie wpisuję się numerów do dowodu. Więc nikt nawet przy kontroli czy na stacji diagnostycznej nie zwróci na to uwagi. Najlepiej przejdź się do mechanika i dowiedz się ceny, bo często mechanicy kalkulują cenę naprawy do wartości tylko po to by przyciągnąć klienta.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kompres
Strona 1 z 1



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.104 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony