Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 04 Lip 2010 14:45
    Borys25x
    Poziom 9  

    Witam.

    Mam o to takie dwa bardzo ważne i pilne pytania, wiem że mogą być dla nie których "trochę głupie" ale ja ogólnie na mechanice się nie znam, a chciałbym znać odpowiedź na poniższe pytania.
    Pierwsze to chodzi mi o VW Golf II 1.3 a dokładniej o silnik tego samochodu,a jeszcze dokładniej o to ile ma cylindrów? Słyszałem, że 4 ale gdy patrzę tak na silnik to widzę korek wlewu oleju i 3 te śruby, więc wydaje mi się że są 3 cylindry, no ale mogę się mylić.
    Tu jeszcze przedstawiam zdjęcie silnika o jaki mi chodzi -- >

    Pytanie dotyczące Golfa II 1.3 oraz pytanie o pomiar kompres

    Drugie pytanie to o to jak się powinno/wykonuje pomiar kompresji silnika?
    Dokładnie to chodzi mi o to co trzeba odkręcić, gdzie przyłożyć te urządzenie co nakreśla pomiar w bar-ach.

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc, pozdrawiam

  • Pomocny post
    #2 04 Lip 2010 15:27
    debik5
    Poziom 21  

    Witam ten silnik posiada cztery cylindry urządzenie do pomiaru ciśnienia przykładasz w miejscu świecy zapłonowej.

  • #3 04 Lip 2010 15:37
    Borys25x
    Poziom 9  

    debik5, Dzięki za informacje.

    Kurcze no byłem przekonany że ma 3 te cylindry,a i się myliłem z tym że tą kompresje się sprawdza w miejscu odkręcenia tych śrub na pokrywie silnika...

    Ehhh, mechanik by zemnie raczej nie był ;-/

  • Pomocny post
    #4 04 Lip 2010 15:47
    debik5
    Poziom 21  

    tych śrub na pokrywie nie odkręcaj natomiast wykręć świecę zapłonową i tam mierzysz ciśnienie.

  • #5 04 Lip 2010 15:58
    Borys25x
    Poziom 9  

    Śruby już odkręciłem na chwile ale już zakręcam.

    Ogólnie to mam taki problem z tym silnikiem ze paliwo dostaje się do silnika ( do oleju).
    Co może być tego przyczyną?

  • Pomocny post
    #6 04 Lip 2010 16:04
    manta
    Moderator Samochody

    Jeśli to gaźnik, to pompka paliwa. Pomiaru ciśnienia dokonujesz na rozgrzanym silniku z wciśniętym pedałem gazu do oporu.

  • #7 04 Lip 2010 16:30
    Borys25x
    Poziom 9  

    yyy to nie gaźnik raczej, tylko wielopunkt albo pełny wtrysk jakoś tak.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Włącza mi się tez czujnik oleju cały czas, i strasznie buczy, silnik nie równo pracuje i gaśnie np. zostawiony na luzie na 3 min.

  • Pomocny post
    #8 04 Lip 2010 16:46
    Macosmail
    Poziom 32  

    Może być cieknący regulator ciśnienia lub uszkodzony czujnik temperatury silnika. A co do czujnika ciśnienia oleju to należałoby zmierzyć manometrem jakie jest ono faktycznie.

  • #9 04 Lip 2010 16:59
    Borys25x
    Poziom 9  

    Ciśnienie wyszło od 4,1 do 6.5

  • Pomocny post
    #10 04 Lip 2010 17:01
    manta
    Moderator Samochody

    Podaj typ silnika, bo na razie to tracimy czas.

  • #11 04 Lip 2010 17:28
    Borys25x
    Poziom 9  

    Nie mogę znaleźć w tym na tym silniku dokładnego oznaczenia. Gdzie jest to oznaczenie silnika?
    To jest silnik 1.3 1989r. na tym całym pełnym wtrysku, o to chyba będzie coś takiego :
    1.3 4 8 1272 cm³ 40 kW (54 KM) 96 Nm Wtrysk

    Na pewno nie jest to gaźnik.

  • Pomocny post
    #12 04 Lip 2010 17:33
    Macosmail
    Poziom 32  

    Kod silnika NZ. Wtrysk VW Digijet. Nie wiem czy dobrze widzę, ale chyba nie masz wtyczki na czujniku temperatury (niebieski)?

  • #13 04 Lip 2010 17:35
    Borys25x
    Poziom 9  

    Nie tam wszystko jest ok, wtyczka wszystko jest, są tam dwa czujniki niebieski i czarny i są oby dwa.

  • Pomocny post
    #14 04 Lip 2010 18:39
    Usunięty
  • #15 04 Lip 2010 20:14
    Borys25x
    Poziom 9  

    I co już nic się nie da zrobić? ;-/

    Jakie te ciśnienie powinno być prawidłowe na poszczególnych garach? Oczywiście mówimy o bar-ach?

    Słyszałem trochę o jakiś preparatach regenerujących silniki, półki w hurtowniach aż się uginają, może jest jakiś magiczny preparat chociaż aby jeszcze ten silnik pociągnął z te 6 -9 miesięcy.
    Przecież wymiana silnika się nie będzie opłacać :-/

  • Pomocny post
    #16 04 Lip 2010 20:48
    debik5
    Poziom 21  

    ciśnienie powinno wynosić 12-14 barów.

  • #17 04 Lip 2010 21:03
    Borys25x
    Poziom 9  

    Dziękuje Wszystkim za pomoc i porady.

    No to niestety ale chyba rzeczywiście silnik na złom, bo moje ciśnienie sprężania od 4,1 do 6.5 świadczy chyba rzeczywiście o tym ze silnik to już złom.

    Ehh ale mam w pewnym sensie nauczkę, przez cały czas od kupna samochodu włączał się i wył czujnik ciśnienia oleju, każdy wszędzie mi gadał że to walnięty czujnik, że te modele tak mają i żeby się nie przejmować no i się nie przejmowałem ale wszystko do czasu.
    Silnik teraz do wyrzucenia, co oznacza też że i samochód na zezłomowanie.
    Najgorsze jest to ze trochę włożyłem już w auto i w sumie szkoda mi bardzo go oddać do zezłomowania bo jest w dobrym stanie, pomijając ten silnik, no ale co zrobić, sprzedać tez się nie sprzeda, bo kto kupi samochód z zepsutym silnikiem?

    Co za pech...

  • Pomocny post
    #18 04 Lip 2010 21:21
    Macosmail
    Poziom 32  

    Taki silnik za ok 400zł można spokojnie znaleźć. Pasuje też 1.4 i 1.6 z golfa III z blaszaną pokrywą zaworów. Pozdrawiam.

  • #19 04 Lip 2010 22:07
    Borys25x
    Poziom 9  

    Niby tak ale jak bym zmieniał silnik to bym wolał mieć taki sam,a jak to jest później z dowodem rejestracyjnym , bo przecież jak będzie podmieniony nawet taki sam silnik to będą inne numery silnika niż w dowodzie rejestracyjnym, to nie będzie problemu na przeglądzie lub jakiejś kontroli czy coś?

    Druga sprawa to też ryzyko przy kupnie takiego silnika, bo wiadomo co to za silnik i jaki jego jest stan?
    Kurcze nie wiem już sam co zrobić, wstawienie silnika przez mechanika to z 250-300zł plus trzeba by wymienić pasek rozrządu no i zalać nowym olejem i nowy filtr oleju, paliwa, powietrza , kolo tysiaka by wyszła cała impreza...

  • #20 05 Lip 2010 02:32
    szakal_1990
    Poziom 13  

    Obecnie nie ma najmniejszych problemów z podmianą silnika, bo już nie wpisuję się numerów do dowodu. Więc nikt nawet przy kontroli czy na stacji diagnostycznej nie zwróci na to uwagi. Najlepiej przejdź się do mechanika i dowiedz się ceny, bo często mechanicy kalkulują cenę naprawy do wartości tylko po to by przyciągnąć klienta.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty