X

Wyciek płynu chłodzącega PASSAT 1,9TDI AJM

05 Jul 2010 07:54 JAjaadamek
  • #1 05 Jul 2010 07:54
    jaadamek
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Część wszystkim.
    Od pewnego momentu zauważyłem że ubywa mi płynu w zbiorniku wyrównawczym. Na początku nie mogłem zlokalizować miejsca wycieku , ale w końcu się udało. Jest to otwór umieszczony na dole zbiornika wyrównawczego (przelew). Postanowiłem zmierzyć ile tego płynu ucieka i jak szybko. Na końcówkę tego otwory założyłem wężyk i wsadziłem do butelki. Po przejechaniu 60 km naleciało 1l płynu. Zauważyłem iż po nagrzaniu silnika cały czas tłoczy płyn cienkim gumowym wężem, który jest u góry w zbiorniku wyrównawczym. Pomóżcie mi odnaleźć przyczynę takiego zachowania. Poniżej to co sprawdziłem.
    1. Mazi pod korkiem wlewu oleju nie ma.
    2. Pęcherzyków w zbiorniku wyrównawczym nie widać przy włączonym
    silniku. Jest natomiast czarny nalot.
    3. Czasami słychać bulgotanie w okolicy nagrzewnicy wewnątrz
    samochodu.
    4. Korek zbiornika wyrównawczego wymieniony na nowy. Po wymianie
    efekt taki sam.
    5. Ogrzewanie działa prawidłowo.
    6. Temperatura sinika prawidłowa ustawia się na 90C i stoi.
    7. Spalanie wzorowe,nie szarpie silnik pracuje równo.
    8. Brak białego obłoku z rury wydechowej sugerującej uszkodzenie
    uszczelki głowicy
    Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.
  • #2 05 Jul 2010 10:46
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    To tylko nieszczelny korek - wymienić i po sprawie.
  • #3 05 Jul 2010 14:03
    jaadamek
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Korek zbiornika płynu wymieniałem i dalej to samo, czy masz na myśli inny korek?
  • #4 05 Jul 2010 20:53
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Przyjrzyj się dobrze chłodnicy wody na dole .Nalot w kolorze płynu w zbiorniczku wyrównawczym =nieszczelność.
  • #5 05 Jul 2010 22:11
    gimak
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    jaadamek wrote:
    Od pewnego momentu zauważyłem że ubywa mi płynu w zbiorniku wyrównawczym. Na początku nie mogłem zlokalizować miejsca wycieku , ale w końcu się udało. Jest to otwór umieszczony na dole zbiornika wyrównawczego (przelew). Postanowiłem zmierzyć ile tego płynu ucieka i jak szybko. Na końcówkę tego otwory założyłem wężyk i wsadziłem do butelki. Po przejechaniu 60 km naleciało 1l płynu. Zauważyłem iż po nagrzaniu silnika cały czas tłoczy płyn cienkim gumowym wężem, który jest u góry w zbiorniku wyrównawczym. Pomóżcie mi odnaleźć przyczynę takiego zachowania.

    Podkreślone stwierdzenie według mnie świadczy o nie pełnej drożności przepływu przez duży obieg (przez chłodnicę) i przez to nadmiar płynu kierowany jest do zbiornika wyrównawczego i dolnym przewodem trafia z powrotem do obiegu - na zimnym silniku to nie występuje bo zamknięty jest termostat.
    To czy są przedmuchy czy nie, kolega był bardzo blisko od postawienia diagnozy. Wystarczyło wsadzić przedmiotowy wężyk do dna tej butelki napełnionej do np. 1/4 płynem i zaobserwować co się będzie działo. To jest Link do mojego postu gdzie podobny test opisałem.
  • #6 05 Jul 2010 23:12
    Removed
    Helpful post? (0)
    Nie rozumiem tego wątku. To od czego jest przelew?:D
  • #7 06 Jul 2010 00:06
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Jak nie korek to zbiorniczek uszkodzony. Zaworek w korku może się otworzyć dopiero przy ciśnieniu nie mniejszym niż 1.4 bar-a, a gdyby tam takie było to by węże gumowe się 2 razy grubsze zrobiły. :D
  • #8 06 Jul 2010 13:57
    jaadamek
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzisiaj pojadę na warsztat zobaczę co mi powiedzą. Jak wrócę dam znać co wymyślili.
  • #9 21 Jul 2010 07:20
    jaadamek
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Niestety przypuszczenia co do uszkodzonej uszczelki pod głowicą potwierdziły się. Wystarczyło odkręcić korek i powąchać czy czuć spalinami i wtedy wzsystko już było jasne, poza tym charakterystyczny czarny nalot na zbiorniczku wyrównawczym potwierdził uszkodzenie uszczelki.
    Jeżeli ktoś z kolegów i koleżanek ma zamiar kupić passata to proszę zwrócić na to uwagę. W moim przypadku trzy charakterystyczne dolegliwości,które sugerują że jest problem z uszczelka pod głowica:

    1. Zapach spalin po odkreceniu korka zbiorniczka wyrównawczego
    2. Czarny nalot w zbiorniczku
    3. Bulgotanie w środku samochodu w okolicy nagrzewnicy
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products