Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Excel - Automatyczna data. Jak to zrobić?


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Komputery Serwis -> Komputery Software -> Excel - Automatyczna data. Jak to zrobić?
Autor
Wiadomość
OSAnaMIOD
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 21
Miasto: Andrychó

Post#1 Post autora tematu 05 Lip 2010 15:18   

Excel - Automatyczna data. Jak to zrobić?


Witam mam taki problem, chce zrobić tak, ze jeżeli wprowadzę w jednej komórce jakąś wartość to w komórce obok pojawi sie mi data. która pozostanie nie zmienna..

próbowałem robić to tak:
JEŻELI(CZY.PUSTA(C11);"";JEŻELI(B11="";TERAZ();B11))
ze zmian iteracji ze 100 na 1... i niby wszystko ok ale za każdym razem co odpalam arkusz to misie ta iteracja zmienia , dodam jeszcze ze sam arkusz ma być na serwerze, i będzie otwierana na kilku komputerach... i wówczas trzeba będzie za każdym razem zmienia te iteracje..

wie może ktoś jak to inaczej zrobic????
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Lip 2010 15:18   





Powrót do góry
   
marek003
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 10 Wrz 2002
Posty: 3583
Miasto: Lublin

Post#2 05 Lip 2010 17:15   

Re: Excel - Automatyczna data. Jak to zrobić?


Za pomocą makra wprowadzaj w daną komórkę datę.

Wszystkie funkcje w excelu są automatycznie aktualizowane/przeliczane przy otwieraniu pliku - no chyba że wyłączysz automatyczne przeliczanie dla arkusza (przestawisz na ręczne i wyłączysz przelicz przed zapisem) . Arkusz będzie wtedy przeliczany/aktualizowany tylko po naciśnięciu F9

Excel - Automatyczna data. Jak to zrobić?
Powrót do góry
   
OSAnaMIOD
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 21
Miasto: Andrychó

Post#3 Post autora tematu 05 Lip 2010 17:49   

Re: Excel - Automatyczna data. Jak to zrobić?


tzn? jak dokladniej to zrobic, za pomoca makra...????
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Lip 2010 17:49   





Powrót do góry
   
marek003
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 10 Wrz 2002
Posty: 3583
Miasto: Lublin

Post#4 05 Lip 2010 19:36pomocny post - solucja   

Re: Excel - Automatyczna data. Jak to zrobić?


W edytorze makro w danym arkuszu (worksheets) w sekcji Change wpisz:

Kod:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Range("c11").Value <> "" And Range("b11").Value = "" Then
       
        Range("d11").Value = Now()
Else
        Range("d11").Value = ""
End If

End Sub


Sugerowałem się tym twoim "jeżeli". Czyli jeżeli pusta C11 to nic nie rób, a jeżeli coś jest w c11 to jeżeli równocześnie B11 jest pusta to podaj datę a jeżeli w c11 coś jest i w b11 też coś jest wtedy też nie rób nic. Oczywiście jeżeli zmienisz "ustawienia" data zostanie wyczyszczona (to część kodu po "else"). Jeżeli ma nie być czyszczenia daty po dopisaniu np jakiejś wartości w b11 wtedy wystarczy wykasować tą część kodu
Kod:
Else
        Range("d11").Value = ""
Poniżej przykład

Załączniki:
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Lip 2010 19:36pomocny post - solucja   





Powrót do góry
   
OSAnaMIOD
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 21
Miasto: Andrychó

Post#5 Post autora tematu 06 Lip 2010 07:34   

Re: Excel - Automatyczna data. Jak to zrobić?


a da sie zrobic taki wpis dla wielu komorek?? chodzi mi o to ze w skoroszycie bede mam np. 50 arkuszy w ktorych sa tabelki po 200 pozycji, czy musze pisac osobna regola dla kazdej komurki i dla kazdego arkusz??
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Lip 2010 07:34   





Powrót do góry
   
marek003
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 10 Wrz 2002
Posty: 3583
Miasto: Lublin

Post#6 06 Lip 2010 08:20   

Re: Excel - Automatyczna data. Jak to zrobić?


Można by spróbować z pętlą i uzależnić wskazania na daną komórkę od numeru pętli - jak znajdę chwilę to pokombinuje.

Już znalazłem ale z pętlą w tym przypadku się nie da bo się pętla zapętla.

Kod:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

For x = 1 To 200

    If Range("c" & x + 10).Value <> "" And Range("b" & x + 10).Value = "" Then
        Range("d" & x + 10).Value = Now()
   ' Else
    '    Range("d" & x + 10).Value = ""
    End If
Next x

End Sub

Innymi słowy ręcznie wprowadzam wartość, "następuje change", makro wprowadza datę, znów "następuje change" i znowu włącza się pętla i tylko ctrl+break pozostaje.
Trzeba coś innego wymyśleć.

Co do poszczególnych arkuszy wystarczy ten pierwszy kod skopiować w "zakres" Change i już gorzej z pisaniem tych 200 pozycji.

dodano po czasie
----------------------------------------------------
Przed pętlą przedstawiona powyżej trzeba by było dać jeszcze jeden warynek że jeżeli zmianie ulegnie coś w kolumnie b lub c to rób tą pętle - wtedy nie będzie sie zapętlać. Zaraz pokombinuje.


ZROBIŁEM

Dla 200 pozycji (column=2 to kolumna B itd) dałem x+10 czyli od wiersza 11 ale można to zmienic - to tylko przykład.

Kod:
If Target.Column = 2 Or Target.Column = 3 Then

  For x = 1 To 200

    If Range("c" & x + 10).Value <> "" And Range("b" & x + 10).Value = "" Then
        Range("d" & x + 10).Value = Now()
    Else
        Range("d" & x + 10).Value = ""
    End If
  Next x
End If


Poniżej przykład. W innych arkuszach wystarczy wkleić ten kod w sekcje change

Załączniki:
Powrót do góry
   
projectorEL
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 23
Miasto: Zielona Góra

Post#7 14 Lip 2014 23:58   

Re: Excel - Automatyczna data. Jak to zrobić?


odświeżę trochę temat bo potrzebuję pewną wariację takiego przypadku:
potrzebuję zrobić makro które wstawi datę w kolumnie powiedzmy B kiedy w A będą dane, natomiast kiedy wstawię ""x"" w kolumnie C to wstawi dodatkową datę w kolumnie D.

Cytat:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

With Target
If .Column = 2 Then
Cells(.Row, 15).Value = Now
.Offset(0, 9).Value = Environ("UserName")
End If
End With

End Sub

Ta część kodu działa natomiast jak zrobić aby wstawił dodatkową datę kiedy zaznaczę (wpisze X) w innej kolumnie ... to nie wiem, brakuje mnie wiedzy o składni VBA
walczę którąś noc i nic ...
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Komputery Serwis -> Komputery Software -> Excel - Automatyczna data. Jak to zrobić?
Strona 1 z 1



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.077 seconds

elektroda.pl temat RSS