Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 05 Lip 2010 22:01
    ele5
    Poziom 26  

    Auto jak w temacie. Chodzi o zbiorniczek płynu do filtra cząstek stałych.Gdzie on się znajduje w tytm modelu?

  • #2 05 Lip 2010 22:40
    max19747
    Poziom 12  

    Witam
    Plyn obniżający temperaturę samozapłonu spalin w filtrze DPF uzupełnia sie co 60 000 km (tak jest zalecane) i czynność ta wpisana jest jako czesc serwisu 60 000 km (i kolejnych : 120 000 , 180 000) . Plyn ten zgromadzony jest w specjalnym zbiorniczku znajdującym sie tuz za zbiornikiem paliwa. Po każdym tankowaniu paliwa (jeśli poziom paliwa wzrośnie bodajże o ponad 5l lub więcej) specjalna pompka wpompowuje odpowiednia ilosc plynu do zbiornika paliwa. Brak plynu w zbiorniczku sygnalizowany jest poprzez komunikat o bledzie w wyswietlaczu komp.pokładowego. Brak plynu (lub awaria ukladu jego dozowania) moze drastycznie skrucic zywotnosc filtra DPF - brak plynu w paliwie utrudnia / lub nawet uniemozliwia rozpoczecie procesu samooczyszczania filtra czasteczek stalych DPF.
    Plyn ten potrzebny jest tylko w samochodach z DPF. Jesli twoje auto jest z 2006 roku mozesz nie miec tego filtra - sprawdz osmy znak w numerze VIN Twojego auta : jeśli jest to 3 - to filtra nie masz , jeśli jest tam 5 - to masz filtr DPF.
    przepraszam za bledy, ale niestety nieposiadam polskich znakow.

  • #3 24 Lip 2010 13:17
    Usunięty
  • #4 24 Lip 2010 13:47
    autoas
    Poziom 41  

    Myślisz, ze ktoś za ciebie z tego forum wejdzie pod twój samochód i ci pokaże?
    Byłeś pod samochodem w okolicach zbiornika paliwa? Czy tylko ciągle tylko pytasz?
    max19747 już ci odpowiedział....

  • #5 13 Wrz 2010 23:20
    jamesgor
    Poziom 8  

    Mam taki sam model samochodu z 2006r po lifcie i interesuje mnie w jaki sposób wyświetlana jest ta informacja o braku płynu. Nie wiem do końca czy posiadam taki zbiorniczek z płynem czy nie. Ale w jaki sposób się ona ukazuje, bo jest tylko kontrolka sygnalizująca "Usterkę w układzie kontroli emisji".

  • #6 14 Wrz 2010 19:16
    witwat
    Poziom 11  

    Cytat:
    bo jest tylko kontrolka sygnalizująca "Usterkę w układzie kontroli emisji".
    Nie ma osobnej sygnalizacji dla poziomu tego płynu, za niski poziom traktowany jest jako usterka. Także może to być to albo inna usterka.

  • #7 14 Wrz 2010 20:05
    jamesgor
    Poziom 8  

    A czy zapchanie się filtra, brak tego płynu lub awaria czujnika filtra cząstek stałych, może spowodować że samochód nie może zapalić, bo mam właśnie taką sytuację. Z tego co czytałem to powinien on przejść w tryb serwisowy, ale jeździć. Sprawdzałem na kompie i pokazało problem z czujnikiem cząstek stałych.

  • #8 15 Wrz 2010 18:49
    witwat
    Poziom 11  

    W sytuacji extremalnej czyli całkowite zapchanie filtra cząstek stałych może spowodować że silnik będzie próbował odpalać ale nie odpali.

  • #9 15 Wrz 2010 23:13
    jamesgor
    Poziom 8  

    U mnie po przekręceniu kluczyka przygasają światła jakby chciał odpalić, ale jest cisza rozrusznik nawet nie drgnie. Cały czas świeci się kontrolka sygnalizująca "Usterkę w układzie kontroli emisji" (chyba powinna zgasnąć po chwili) samochód ma 160000 km więc możne być już zabity. Czy jeżeli sam wymienię filtr na nowy to coś to pomoże, to znaczy zapali, do serwisu mam 100 km, przecież nie będę go wiózł na lawecie. Firma która się zajmuje wymianą wkładów zapewniła mnie że nie powinienem mieć problemu z jego wymianą samemu.

  • #10 16 Wrz 2010 20:22
    witwat
    Poziom 11  

    Jeśli rozrusznik nie kręci to nie ma nic wspólnego z zapchaniem filtra cząstek stałych. Najpierw trzeba ustalić dlaczego rozrusznik nie kręci.
    Kilka pytań, akumulator dobry?, słychać stuk elektromagnesu rozrusznika?,Są jakieś komunikaty tekstowe na wyświetlaczu w trakcie próbowania uruchomienia?

  • #11 17 Wrz 2010 22:43
    jamesgor
    Poziom 8  

    Akumulator był trochę słaby, ale go ładowałem, teraz napięcie na akumulatorze to 12,7 V. Elektromagnesu chyba nie słychać ale, upewnię się jeszcze jutro czy przy próbie odpalenia słychać elektromagnes w rozruszniku, jedyne co zaobserwowałem to że przy próbie odpalenia przygasają światła, jak zawsze ale nic poza tym.
    Cała sytuacja wyglądała tak że przy próbie wyprzedzania innego samochodu, nagle zaczął on sam przyspieszać, obroty doszły prawie do 6000, nie spadały tylko zwiększały się, rozpoczął też chyba się proces wypalania filtra, bo wydaje mi się że poszedł biały dym z tyłu. Obroty nie chciały spaść więc wyłączyłem silnik kluczykiem i od tamtej pory cisza nie chce zapalić.
    W okolicy był jeden gościu z komputerem (chyba jakiś taki: Hella Gutmann Mega Macs 42 - tester diagnostyczny, firma na pewno ta tylko nie wiem czy ten model ale podobny). Sprawdził były dwa błędy (poważniejsze)
    Kod usterki: 9299 "Czujnik różnicy ciśnienia filtra cząstek stałych" - Nieprawidłowe działanie.
    Kod usterki: 16275 " Czujnik pedału jazdy" - Sygnał za niski. Rozpoznanie systemu: BSI (centralna jednostka Sterująca).
    Po wykasowaniu tylko ten pierwszy błąd się pojawił. Co do czujnika FAP wydaj mi się że mogą być przewody ropą zapchane, bo w silniku olej był ponad miarkę, więc może być i w filtrze. Skoro nie FAP to czy pomimo że błąd z czujnikiem pedału jazdy się nie pojawił po wykasowaniu to może to powodować że samochód nie pali.

  • #12 18 Wrz 2010 07:26
    polmar
    Poziom 19  

    W Twoim przypadku poszukałbym drugiego silnika:| Ten się skończył niestety:!:

  • #13 18 Wrz 2010 16:47
    witwat
    Poziom 11  

    Zrób taki test wrzuć 5 lub 6 i spróbuj przepchać auto, jeśli nie będziesz mógł przepchać znaczy zablokowany silnik.
    Te objawy co opisałeś dobrze nie wróżą, jaki poziom oleju w silniku?

  • #14 18 Wrz 2010 22:08
    jamesgor
    Poziom 8  

    Elektromagnes w rozruszniku stuka. Oleju były dwie miarki, ale tak się podobno dzieje gdy proces wypalania FAP nie dojdzie do końca, wtedy do miski olejowej spływa olej napędowy. Samochód stoi w garażu ale popchnąłem go metr na szóstce, tłoki się ruszyły.

  • #15 19 Wrz 2010 13:34
    witwat
    Poziom 11  

    Jeśli akumulator naładowany a elektromagnes stuka,tłoki ruszją się, to trzeba sprawdzić bezpiecznik na kablu do rozrusznika(taka mała czarna(szara) kostka) tuż przy akumulatorze. Od klemy "+" idą 2 kable i trzeba sprawdzić żarówką kontrolną czy jest napięcie za tymi czarnymi (szare) kostkami.

  • #16 20 Wrz 2010 20:45
    jamesgor
    Poziom 8  

    Sprawdziłem, napięcie jest. Czy gdy świece będą zalane to będzie kręcił silnikiem, jedna (skrajna z lewej patrząc od przodu, jest zalana olejem z wierzchu)?
    Coś cicho piszczy, buczy (trudno to nazwać), gdzieś przy silniku (między kabiną a silnikiem), po przekręceniu kluczyka i chwilę po wyłączeniu, to jest normalne?

  • #17 21 Wrz 2010 19:26
    witwat
    Poziom 11  

    Skoro silnik obraca się a elektromagnes rozrusznika tyka, akumulator naładowany to wskazywałoby że rozrusznik jest uszkodzony.

  • #18 14 Lis 2010 11:50
    archei
    Poziom 9  

    Witam czy w fordzie focusie 2006 tdci 1,6 tez znajduje sie taki zbiorniczek i gdzie?

  • #19 06 Sty 2011 13:19
    lukaszek190187
    Poziom 9  

    Focus 1,6 tdci 90 KM nie posiada filtra, 110 KM posiada, pozdrawiam!!!

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty