Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 02 Wrz 2004 17:55
    tic tac
    Poziom 2  

    Witam wszystkich. Mam mały dylemat. Dostałem kolumienki od kumpla tylko z małym problemikiem.Resorki w głośnikach się rozleciały.Chciałbym się dowiedzieć czy warto je regenerować czy dać sobie spokój.Szukałem coś na ten temat ale jeszcze się w tym wszystkim malo łapie(nowicjusz na necie)Głośniki to GDN25\60\1 8ohm i GDM12\60\4 8ohm.Proszę poradzcie coś.Przybliżona cena,gdzie tego szukać .Za zainteresowanie z góry dziękuje.
    Pozdrawiam :cry:

  • #2 02 Wrz 2004 21:22
    piotrus220370
    Poziom 12  

    Są dwie możliwości -kupno nowych głośników,takich samych lub o podobnych parametrach,lub też jeśli kosze są OK. wymiana membran.Można je samemu wkleić i wtedy koszt to ok.30zł\głośnik

  • #3 02 Wrz 2004 21:45
    Nap5teR
    Poziom 20  

    Witam!
    Jeśli nie wiesz jak to się za to nie bież. Krzywo przykleisz, cewka się przechyli i zacznie trzeć o magnes lub coś innego nie wypali. Radzę oddać to w ręce specjalisty, albo kupić nowy. nie zawsze się opłaca regeneracja.
    Pozdrawiam i powodzenia (jeśli zdecydowałeś się na własnoręczne klejenie)

  • #4 02 Wrz 2004 22:30
    DJ Max
    Poziom 30  

    tu masz wszystko http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=106690&highlight=regeneracja+g%B3o%B6nik%F3w

    sam się wachałem no i źle zrobiłem za pierwszym razem, ale nie popełnia się dwa razy tego samego błedu. zresztą nie masz nic do stracenia oprócz w najgorszym wypadku 30zł bo tyle mnie kosztowały części do wszystkich 4 głośników w Altonach 80 - GDN25/60/1 + GDM12/60/4 o ile dobrze pamiętam ostatnie cyfry

  • #5 02 Wrz 2004 22:34
    LCD85
    Poziom 11  

    Witam !
    O ile mi wiadomo są to głosniki stosowane w kolumnach altus110, osobiscie przeprowadziłem renowacje tych kolumn, i to całkiem niedawno...
    Czy sie oplaca?! Osobiscie mysle ze tak
    koszt renowacji pary sredniotonowych i pary niskotonowych głosników wyniósł mnie około 70 zł (ale z tego co wiem mozna zmieścić się nawet w 50-60zł).
    Renowacje przeprowadzałem razem z kolegą, przede wszystkim duzo dokładnosci i nieco cierpliwości trzeba włozyc, natomiast całkowicie w warunkach domowych.
    Efekt, jest idealny. Nie mozna w sumie odróznic czy sa one nowe czy też po renowacji (zarownie optycznie jak i w brzmieniu , nie ma tarcia o cewke i tym podobnych efektów ubocznych).
    Czesci jakie nelazy zakupic to: nowe membramy (niektózi wymieniaja same resory, ja nie polecam, gdyz moze skonczyc sie to zlym wywazeniem, czego nastepstwem moze byc tarcie cewki), nowe krążki, kleje (2), (butapren i soudal biały), oraz Skansol- srodek do oczyszcenia starego kleju z kosza głosnika po usunieciu resoru.
    Osobiscie zamawiałem je na alegro, ale sa dostepne takze w wiekszości sklepów zajmujacych sie rozprowadzaniem głosników, i ich elemntów.
    Instrukcje jak nalezy przeprowadzic udostepniam.
    Jedyne co wprowadziłem "innego" (jak bedziesz czytac instrukcje) to sposob przyklejania na koniec krążków... Osobiście zrobiłem to w ten sposób iz zassałem przy pomocy odkurzacza krązek posmarowany klejem(po wczesniejszym odrysowaniu na membramie jego obowdu) , po czym przyłozyłem , a kumpel wyłączył odkurzacz. Mniej sie nameczyłem, i otrzymałem zamierzony efekt .
    Życze powodzenia
    :roll:

  • #6 03 Wrz 2004 16:19
    Kwaczor

    Spec od akustyki

    mozna sie z naprawa zmiescic w 10zł za oba niskotonowe!! Membranki do średnich są droższe wiec, koszt to 18zł

  • #7 24 Wrz 2004 22:17
    diablotomus
    Poziom 10  

    Też mam w takim stanie kilka takich kąpletow głosniczkow 25/40/1,25/40/3,25/60 i jakos tak tanio mębranek do nich nie mogę znaleść , a chciałbym je usprawnić . Jak ktos by wiedzial gdzie mogę tak tanio je dostać to prosze o kontakt ( gadu gadu-1401647)<hehehehe>dzieki z gory , a i ja bym obstawil regeneracje głosniczkow jak kupno to tylko pieniadze wyzucone w bloto a mamy ten sam efekt za mniejsze pieniadze!!!POZDRAWIAM !!!

  • #8 24 Wrz 2004 23:20
    DJ Max
    Poziom 30  

    Przyjedź do włocławka na zielony rynek do TODAX-u. Teraz podrożyli i membrany do 25 są po 6zł/szt. Ale i tak w miare niska cena. Ewentualnie www.stx.pl ale nie wiem jak teraz z cenami (produkty->akcesoria->do głośników)

  • #9 25 Wrz 2004 00:15
    chaka
    VIP Zasłużony dla elektroda

    sam wymienilem juz z 10 takich membran. Nie jest to trudne i calkowicie wykonalne domowymi sposobami. najwiecej problemow przysprawia usuniecie starego kleju z karkasu cewki(uwaga na sama cewke ktora nie biegnie od punktow lutowniczych w dol lecz do gory - mozna jej nie zauwazyc i wyciac razem z klejem) i z kosza w mijescu gdzie przyklejony byl resor gorny. Ja polecam najpierw przyklejac karkas cewki do membrany a pozniej resor do kosza(jest wtedy mozliwosc malek korekty przy zlym wklejeniu membrany) w razie pytan.... pytaj:))

  • #10 25 Wrz 2004 05:19
    Jogesh
    Poziom 28  

    Cześć
    Ja bym radził taka kolejność. Najpierw wkładamy cewkę, do jej środka dookoła rdzenia wkładamy 3 paski starej kliszy fotograficznej, albo podobnego tworzywa, żeby wyśrodkować cewkę. Ustawić ją na odpowiedniej wysokości, a następnie założyć resor. Potem dopiero membranę.
    Pozdr.

  • #11 27 Wrz 2004 16:03
    Banasiewicz02
    Poziom 31  

    Regenaracja głośników zawsze sie opłaca gdyż jak zrobi sie to dobrze to mamy identyczny głośnik o identycznych parametrach jak oryginał.Ja zajmuje sie już regeneracją głośników już od kilku lat i głośniki regenerowane przeze mnie wyglądają identycznie jak oryginalne.Ja części do głośników zamawiam u DSPEAKERa i moge powiedzieć że facet solidna firma! zawsze wszystko na czas i elegancko zapakowane :)

  • #12 27 Wrz 2004 20:30
    Nap5teR
    Poziom 20  

    Nie zawsze jest opłacalne regenorowanie głośników. No jeśli chodzi tylko o naprawe resora czy membrany to spox, ale według mnie nie jest tak łatwo zregenerować inne uszkodzenia typu cewka.
    Pozdro dla regenerantów :)

  • #13 27 Wrz 2004 23:48
    toadi
    Spec od akustyki

    Kilka razy kupowalem juz membrany w Pablu

    www.pabel.pl

    i maja spoko ceny zwlaszcza jak sie bierze wiecej poza tym mozna u nich kupic oryginalne membrany tonsila ale sa dosc drogie.

    Mam za soba naprawy ok 30 par roznych kolumn tonsila (3 nastepne czekaja na swoja kolej) zwykle mozna sie zmiescic w 10 zł za glosnik.

  • #14 12 Lis 2004 12:35
    LCD85
    Poziom 11  

    Jesli chodzi o kwestie kolejnosci przyklejania, to nalezy najpierw szczeline miedzy rdzeniem a cewka "wypchac" . Moga byc to piapery (wyciac paski) bądz tak jak kolega wyzej napisal klisza foto. Kolejne przykleic resor zewnetrzny do kosza. co do regeneracji głosników to owszem koszty (w porównaniu do tego co otrzymujemy) sa niewielkie. Nalezy jednak pamietac ze jak zabieramy sie po raz pierwszy za "renowacje" to moga nieco wzrosnac ; ). Osobiscie wicinalem i "formowalem" .. dolna czesc memramy niskotonowego glonika i nie nalezy to do najprostrzych zajec.. przynajmniej tak zrobic aby lekko weszla na cewke a zarazem kable, nie wadzily no i dodatkowo aby nie wyciac za duzego otwory (tak aby pozniej szceline wypelnil klej). strasznie czasochlonne zajecie. :yes:
    Jesli chodzi o kolumny Alt 110 , to wprowadziłem pare zmian, które znacznie poprawiły ich "jakosc" przenoszenia dzwieków. Co do samych kolumn z tego co czytałem sa rozne opinie, jedni krytykuja jako "PRL-owskie kolumny" ktore zamiast tub bass-r. miału blyszczace sie aluminiowe swiecidelka, glosnik wysokotonowy wrecz "krzyczy" i jest zle dobrany, a obudowa ma zbyt mala pojemnosc w stosunku do niskotonowca (co sie zgadza, bo osobiscie obliczalem i wyszlo ze brakuje jakies 4 cm szerokosci). Osobiscie uwazam ze to kwestia tego jakiej muzyki sie slucha : ). Mnie one calkiem "zaspakajaja" (w senie muzycznym). mozna wprowadzic pare prostych zmian, ktore znacznie poprawiaja "brzmienie" . Po za tym dla ludzi "audiofilow-amatorow" mozna zrobic zwrotnice 3-rzedu, i wymiane wysokotonwego głosnika. Chetnei podziele sie moimi wiadomosciami na temat tychkolumn i jesli ktos sam sie tym interesuje to prosze pisac :roll: . Pozdrawiam

  • #15 19 Lis 2004 10:49
    jurkcz
    Poziom 12  

    cze chodzi mi o podkljenie głosnika niskotonowego poniewaz mam głośniki z papierową membrama i na łączeniu z resorkiem wembrama ma tak jakby wybranie - jest cieńsza - i właśnie na tym odcinku zaczyna mi sie łamać niewiem czymby to podkleic czy coś żeby sie nie urwała całkiem

  • #16 19 Lis 2004 13:03
    PS123
    Poziom 17  

    Jesli chodzi o podklejanie membrany to raczej odradzam. Zwłaszcza jesli jest to na dłuższym odcinku, ponieważ wzrosnie waga membrany przez dodanie kleju i materiału podklejonego i głosnik nie bedzie juz tak pracował jak przed klejeniem. Lepiej już wymienic całą membrane.
    Pozdrawiam.

  • #17 19 Lis 2004 13:22
    chaka
    VIP Zasłużony dla elektroda

    PS123 napisał:
    Jesli chodzi o podklejanie membrany to raczej odradzam. Zwłaszcza jesli jest to na dłuższym odcinku, ponieważ wzrosnie waga membrany przez dodanie kleju i materiału podklejonego i głosnik nie bedzie juz tak pracował jak przed klejeniem. Lepiej już wymienic całą membrane.
    Pozdrawiam.


    Wsszystko zalezy od tego ile kleju sie da. W zasadzie taki resor wymienia sie od razu z cala membrana ale sprobowac nigdy nie zaszkodzi bo koszty znikome. Sprobuj i zobacz jak bedzie gralo. ja bedzie zle to dopiero wymienisz membrane.

  • #18 19 Lis 2004 13:24
    timon125
    Poziom 24  

    Mam kolumny midlton 80W I WŁASNIE TAKIE GŁOSNIKI.Nowiuteńkie prosto od tonsila kosztuja ok.130zl a na giełdzie 125zl basowy i 50zl sredniotonowy.Ja za regeneracje basowego dałem 50zl za sztuke ale koleś wymienił mi cewki na 80watowe.Naprawa sredniaka to ok 20zl ale lepiej daj to profesjonaliscie bo łatwo jest zpartolic ta robote!Możesz też prubować sam to bedzie taniej ale nie opisze ci tego bo to kupa tekstu
    -----------------
    wejdż na stronke elektroakustyka.tk tam opisali wszystko czarno na białym
    __________
    Uzywaj ZMIEN!
    tom

  • #19 19 Lis 2004 15:18
    PS123
    Poziom 17  

    Jesli chodzi o naprawe głośników to zawsze można sie samemu pobawic, albo dać komus ktoś kto robi to niby fachowo.
    Ale ja znam lepsze rozwiazanie.
    Proponuje wysłać te głosniki do Tonsilu gdzie zregenerują ja fachowo wstawijac oryginalne membrany i cewki i sprawdzajac kazdy naprawiony głośnik.
    Musze dodać ze jest to bardzo tanio- na GDN25/80- cena około 30 zł!!!!!!!

  • #20 19 Lis 2004 15:58
    Grzelaspace
    Poziom 14  

    Wymieniałem resory w GDN 25/60/1, kupiłem je na allegro. Wszystko zrobiłem idealnie, żadnego tarcia cewki, żadnych trzasków i innych efektów ubocznych. Włożyłem w to dużo wysiłku, ale było warto. Grają prawie jak oryginały, nieznacznie zmniejszyła się głośność niskich tonów, ale to prawie niesłyszalne. A co do regeneracji, mnie to wyniosło 40 zł z przesyłką. Można spróbować samemu, albo dać do jakiejś firmy zajmującej się tym fachowo, całkowita regeneracja kosztuje około połowę katalogowej ceny głośnika. Pozdrawiam!

  • #21 19 Lis 2004 20:52
    DJ Max
    Poziom 30  

    Witam
    niedługo kupuję parę mildtonów 80 - wszystkie głośniki do naprawy.
    mam zamiar dać za to 50zł, naprawie kosztem 20 czyli za piękne mildtony z podstawkami i maskownicami dam 70zł (w porywach do 100 bo może się coś zdarzyć nieoczekiwanego).

  • #23 20 Lis 2004 22:53
    Banasiewicz02
    Poziom 31  

    Dj Max masz racje! kupuj mildtony gdyż są to dobre kolumny (sam takowe posiadam) dzwięk przepiękny a basik jaki przyjemny... :)

  • #24 20 Lis 2004 23:17
    DJ Max
    Poziom 30  

    Wiem :] bo mam Altony 80 - tyle że różnią się głośnikami sopranowymi, ale to nic większego :D
    Tylko z kasą ojjj uupss ała skąd tyle wziąść wydałem wszystko co miałem w portfelu :P
    Ale jeszcze 4 dni coś się znajdzie :)

  • #25 20 Lis 2004 23:32
    Banasiewicz02
    Poziom 31  

    taa wiem bo sam specjalnie sobie zakupiłem 2 komplety czyli 1 para altonów i 1 para mildtonów i zostały mildtony ze względu na o wiele lepsze głośniki wysokotonowe (nie lubie skrzeczących tubek znanych z altusów,sopran to ma byc sopran)aha i jeszcze jedno co zauważyłem przynajmniej w moich kolumnach: w altonach przednia ścianka była pokryta laminatem od tylnej strony przez co po przyklejeniu w fabryce zaraz odpadła a w midtonach z kolei przednia ścianka jest z normalnej surowej płyty wiurowej i trzyma sie dzielnie do dzis a te kolumny przeżyły bardzo wiele i w wielu miejscach już grały :)



    pozdro dla wszystkich posiadaczy MILDTONÓW i ALTONÓW :)

  • #26 21 Lis 2004 14:34
    DJ Max
    Poziom 30  

    A moje Altony od środka są czyste czyli wiórówka.
    Z zewnątrz "wielobok" pokryty folią poliwinylową, przód folią na bazie papieru, a tył malowany farbą. Zauważyłem że były one chyba kiedyś w kolorze wiśnia czy orzech - nie wiem co to było, ale ten drugi oprócz czarnych :) Jak? Z przodu na rogach po prostu zobaczyłem podkład w tym drugim kolorze.
    Aha obudowy Altonów lekko poniszczone po prostu koleś o nie nie dbał.

    Myślę nad kupieniem drugiego wzmacniacza dla Mildtonów, żeby było 4x100W :D

    Pozatym myślę czy np. nie wykorzystać głośników w jakichś własnych kolumnach np. wys/szer/gl 150/30/40 albo jakiekolwiek inne duże kolumny :D

  • #27 21 Lis 2004 14:47
    Banasiewicz02
    Poziom 31  

    A po co się bawić jak tu już masz całkiem niezłe skrzynie wiec nic tylko korzystać :) (na to wygląda że akurat mi się trafiły akurat takie 2 sztuki altonów że płyty przednie były odzyskane z jakiś mebli i wklejone przez co wypadły)

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty