Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 07 Lip 2010 22:38
    jamnik83
    Poziom 8  

    Witam!
    Mam lagune od prawie roku. Wszystko było ok, az zaczela brać olej. Mechanik powiedział, ze to Turbo, więc wymieniłem na nowe i tu zaczął sie problem. Po przejecaniu 2000 km zauważyłem, że przy odpalaniu i jak stoi na wolnych obrotach to kopci na biało tak intensywnie, ze ludzie na mnie trąbią i zostawiają duży odstęp. Podczas jazdy dymienie ustaje. Dodam, że sprawdzone były wtryski w serwisie bosch i wszystko ok, wymieniony był czujnik ciśnienia na listwie, regulator ciśnienia na pompie wtryskowej, filtr paliwa, filtr powietrza. Proszę o pomoc i z góry dziękuję

  • #2 07 Lip 2010 22:48
    KAROL1138
    Poziom 16  

    Możesz napisać dlaczego były wymieniłeś te elementy układu wtryskowego?

  • #3 08 Lip 2010 00:07
    jamnik83
    Poziom 8  

    wcześniej samochód sam gasł na biegu jałowym, komputer rospoznał skaczące ciśnienie i mechanik z serwisu zalecił wymiane tych elementów. po wymianie problem z gaśniecoem zniknął. Dodam tylko ze jak dodaje gazu to pod wydechem pozostaje plama jak sadza, czy cos w tym stylu.
    Dziekuje za odpowiedz

  • #4 08 Lip 2010 00:11
    sasiad50
    Poziom 8  

    Kolego czy turbina byla regenerowana czy nowa ? jak nowa to jakiej produkci

  • #5 08 Lip 2010 00:14
    jamnik83
    Poziom 8  

    kupiona była jako nowa, odebrałem osobiście i wyglądała jak nowa. Jest na nia 18 miesięcy gwarancji i zakładana była w warsztacie poleconym przez sprzedawcę. Co do produkcji to nie mam pojęcia wiem tylko, że to garett

  • #6 08 Lip 2010 13:15
    jamnik83
    Poziom 8  

    Oglądałem turbine dziś rano i jest suchutka. Po zdjęciu przewodu turbina intercooler tez sucho...

  • #7 09 Lip 2010 01:15
    toku74
    Poziom 30  

    możesz mieć problem z układem wydechowym. Na uszkodzonej turbinie olej przez nieszczelność na osi turbiny mógł dostawać się do wydechu i tam się zebrał w tłumikach i katalizatorze. Teraz podczas jazdy nagrzewa ci się wydech i wypala się zgromadzony wcześniej olej.

  • #8 09 Lip 2010 10:38
    KAROL1138
    Poziom 16  

    Ale po przejechaniu 2000 tys.km wypaliło by raczej ten olej,ja udał bym się na kolejne sprawdzenie wtryskiwaczy.Przerabiałem taki przypadek po uszkodzonej turbinie w R. Trafic.

  • #9 09 Lip 2010 14:38
    jamnik83
    Poziom 8  

    Dziękuję za odpowiedz.
    Dzisiaj wyjąłem intercooler i wszystkie jego rurki. Były tam ślady oleju a w intercoolerze troche nawet wypłyęło. Mechanik z którym rozmawiałem twierdził, że w warsztacie gdzie wymienili turbine nie oczyścili układu intercooler. Wymyłem dokładnie ropą, poskładałem i o dziwo na wolych obrotach dymu juz nie ma, jednak przy dodawaniu gazu leci teraz niebieski dym :-(, czy to normalne obiawy?? Dziękuję za pomoc.

  • #10 09 Lip 2010 21:36
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Poczekaj jeszcze trochę, zapewne katalizator jeszcze pływa w oleju i musi się wypalić.

  • #11 14 Lip 2010 20:51
    jamnik83
    Poziom 8  

    dziekuje za zainteresowanie. zauwazylem znaczna poprawe. podczas jazdy zauwazam delikatne dymienie ( biale) tylko podczas gwaltownego skretu badz szybszego wjechania na małe rondo. a co do sadzy takze nie zauwazam... :-) dziekuje za pomoc i mam nadzieje, ze teraz bedzie tyklo lepiej. jakby sie cos zmienilo to napisze

  • #12 14 Lip 2010 21:21
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przypomniało mi się o jeszcze jednej rzeczy miałem kiedyś przypadek że zatkana była rórka spływowa odstojnika oparów oleju (ta puszka w którą wkładasz miarke) wystarczy odkręcić dwie śruby (klucz 10mm) wyjąć ten odstojnik przeczyścić go i sprawdzić drożność gumowego wężyka który wchodzi do miski.

  • #13 17 Lip 2010 21:21
    jamnik83
    Poziom 8  

    Dziękuję za odpowiedź.
    Wyjąłem dzisiaj ten odstojnik, przewody były drożne, aczkolwiek je wyczyściłem, Jedna rzecz jaką zauważyłem to z tego odstojnika u góry zaraz koło korka wlewu idzie przewód do dolotu powietrza do turbo. Podłączony jest zaraz za przepływomierzem. jak go odpiąłem to wyleciał z niego olej :-(. Po odpaleniu silnika na wolnych obrotach leci z niego dym a po zatkaniu samochód bardzo kopci. Czy to normalny obiaw??
    Co do dymienia to na wolnych obrotach już praktycznie nie dymi wcale. Jak odpalę silnik i ruszę od razu, to tez nie dymi, a jak stoi chwile na wolnych obrotach to przy ruszaniu poleci dość gęsta biała ( bądź jasno niebieska nie jestem pewien bo lusterka są niebieskie) chmura. Takowy dym jest jeszcze na ostrych zakrętach, na małych rądach i oczywiście przy ruszaniu w korkach...
    Z góry dziękuję za pomoc.

  • #14 19 Lip 2010 08:41
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Powiem tak teoretycznie nie powinno być oleju w tym przewodzie ponieważ cały olej powinien być skroplony w tym odstojniku, ale z praktyki wygląda to tak że olej jest tam zawsze i zawsze jakieś ilości będzie zaciągać do turbiny. Co do dymu z tego przewodu to to jest właśnie powietrze ze skrzyni korbowej.

  • #15 25 Lis 2010 23:11
    jamnik83
    Poziom 8  

    Witam!
    Niestety musze ponowic temat :-( miałem nadzieje ze jak troche pojezdze to bedzie lepiej ale niestety nie jest :-(. Jeżeli chodzi o dymienie to dymi bez zmian i na moją niekorzyść olej dalej ubywa. Turbo znowu sprawdzałem i zadnych luzów oczywiście też suche. Samochód nie ma żadnego zauważalngo spadku mocy i wszyscy mechanicy rozkladaja rece. Sprawdzalem poziom plynu chlodniczego - bez zmian, czyscilem 2 razy EGR, wymienilem przepustnice powietrza wraz z uszczelka, zamienialem wtryski miejscami, sprawdzalem wizualnie i nie widze zadnych wyciekow oleju. a po zrobieniu 4000 km dolalem 400 ml oleju. Jedna rzecz jaka jedynie mnie zaciekawila to po odlaczeniu czujnika przeplywu powietrza nie bylo zadnej roznicy w jezdzie zadnego spadku mocy... POMOCY PROSZE!!!

  • #16 25 Lis 2010 23:16
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Na pocieszeni powiem Ci że norma to 900 ml na 1000 km.

  • #17 25 Lis 2010 23:19
    jamnik83
    Poziom 8  

    Dziękuje za pocieszenie :-)
    mam pytanie bo wlasnie znalazlem na innym forum ze bardzo czesto zatyka sie katalizator?? jak to mozna sprawdzic gdyz jest to spory wydatek??

  • #18 25 Lis 2010 23:20
    volsky
    Poziom 12  

    Jesli nie ma wycieków z silnika a olej zużywa i do tego kopci to znaczy, ze jest on spalany lub dostaje sie do wydechu (ale odkrylem :). Mozliwosci na ta chwile widze trzy; uklad turbo (czyli przedostawanie sie oleju do wydechu przez uszczelnienie osi turbosprezarki), uszkodzone uszczelniacze zaworowe lub zuzyte pierscienie tlokowe.

  • #19 25 Lis 2010 23:22
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No i ja też bym stawiał na pierścienie.....

  • #20 25 Lis 2010 23:26
    jamnik83
    Poziom 8  

    myslalem o pierscieniach, ale zastanawia mnie to ze na starej turbinie tego nie bylo, wymienilem ja tylko z powodu oleju a zaczal kopcic.

    Dodano po 1 [minuty]:

    przy uszkodzonym przeplywomiezu tez moze dymic...

  • #21 25 Lis 2010 23:27
    volsky
    Poziom 12  

    A moze masz poprostu nadpalone tloki? Sprawdz cisnienie sprezania to juz bedzie cos wiadomo na temat tlokow i pierscieni.

  • #22 25 Lis 2010 23:38
    jamnik83
    Poziom 8  

    obecnie nie mam do tego zadnych przyzadow ale jade na swieta do polski wiecbede musial to zrobic...

    Dodano po 7 [minuty]:

    ale dziwne jest jeszcze to, że podczas jazdy dymienia nie zauwazam tak czesto... jedynie na postoju i to tez nie zawsze...

  • #23 28 Mar 2012 17:03
    adas0991
    Poziom 2  

    witam , mam ten sam problem jak sobie pan z nim poradził co było przyczyna dymienia

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty