Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 12 Lip 2010 15:34
    urbens
    Poziom 9  

    Witam niebawem zamierzam wymienić olej w Władku do tej pory jeździł na Superolu, jednak ostatnio łapie temp. oleju do 60 stopni nawet bez obciążenia. W sklepie facet zamiast Superolu zaproponował mi Turdus, że jest lepszy od Superolu, ale za to nieco droższy. Już od kilku moich znajomych słyszałem, że Superol jest odzyskiwany z oleju przepracowanego i tak się zastanawiam, czy to wyjdzie mi na dobre i na Turdusie nie będę miał całego silnika zaolejonego. Czekam na wasze porady, dziękuje i pozdrawiam.

  • #2 12 Lip 2010 16:07
    markus84
    Poziom 13  

    Można zalać Turdusem ale mineralnym 15W40 półsyntetyki są za rzadkie i mogą się pojawić wycieki.

  • #3 12 Lip 2010 22:47
    stefan 1993
    Poziom 9  

    ja tam superol ciagle.

  • #4 12 Lip 2010 23:04
    Mihas66
    Poziom 22  

    Panie superol to superol lepszego oleju do takich petard nie ma lecz warunek jest jeden musi być wymieniany na czas i dolewać na bieżąco jak ubywa...

  • #6 25 Lip 2010 12:21
    DoktorB
    Poziom 11  

    Dla własnego dobra proponuję zaponieć o oleju typu superol, a szczególnie w klasie jakosci CB. Absolutnym minimum będzie tutaj klasa jakości CD i lepkość co najmniej 40. Jeżeli na tym oleju silnik będzie pracował również zimą, obowiązkowo powinien być to olej o klasie lepkości "zimowej", czyli z literką W np. 15W-40 lub 15W-50. Zaproponowany TURDUS 15W-40 ma doskonałą jakość i na pewno spokojnie poradzi sobie z wyzwaniami stawianymi przez ten silnik. Wzrost temperatury oleju nawet na wolnych obrotach może świadczyć o pewnej nieprawidłowości. Może filtr zanieczyszczony, może awaria pompy lub zaworu, a może jakiś kłopot z chłodzeniem. Proponuję sprawdzić to przy okazji wymiany oleju.

  • #7 01 Sie 2010 08:48
    motoroker
    Poziom 14  

    superol cb-50. sprawdzony dobry olej. brak wycieków (przynajmniej u mnie ) wiele zależy od tego jaki jest ogólny stan silnika. mocno wysłużona jednostka bedzie potrzebowała coś gęstszego... Sam musisz ocenić co bedzie dla niego odpowiednie

  • #8 03 Sie 2010 12:31
    DoktorB
    Poziom 11  

    motoroker napisał:
    superol cb-50. sprawdzony dobry olej. brak wycieków (przynajmniej u mnie ) wiele zależy od tego jaki jest ogólny stan silnika. mocno wysłużona jednostka bedzie potrzebowała coś gęstszego... Sam musisz ocenić co bedzie dla niego odpowiednie


    Superol CB 50.
    Literka B oznacza, że olej nie ma prawie żadnych dodatków chroniących silnik przed nagarami, korozją, pienieniem, nie dysperguje zanieczyszczeń, nie chroni przed tworzeniem się emulsji itp. itd. Jakość tego oleju była dobra do silników w latach 70-siątych tylko dlatego, że trudno było o coś lepszego.
    Liczba 50 oznacza najwyższą lepkość oleju rozgrzanego (jest jeszcze 60 ale to już absurd). Trudno o coś "gęstrzego" do wysłużonej jednostki. Do normalnego silnika nie ma żadnego uzasadnienia do jego stosowania w naszej strefie klimatycznej. Jest to olej jednosezonowy, co oznacza, że zimą nie ma jazdy.
    Lepiej dołożyć 50 zł na "normalny" olej niż później wydawać 5000 zł na remont silnika. Proponuję olej o jakości CH4 i lepkości 15W-40, np olej Turdus.

  • #9 27 Lis 2012 18:10
    piotrek power
    Poziom 27  

    Witam wszystkich.

    Mam zamiar wymienić olej w moim Władimircu, i mam pytanie:

    Silnik 7lat po remoncie, dotychczas jeździł na jakimś tam superolu.
    Silnik nie bierze oleju, lecz przy orce w upalne dni szybko mu spada ciśnienie, z 3,2atm do ok1,8atm przy obrotach ok 1800. Jakiej lepkości olej był ostatnio walny to nie wiem, gdyż nie zwracało się na to uwagi.

    Jaki olej więc można by zastosować, jeśli:
    a) będę używał ciągnika również w zimie
    b) tylko w lecie

    Ciągnik używany dość często w sezonie letnim do zazwyczaj lekkich prac.
    Ale jeśli wypadnie w sezonie popracować cięższej, to dobrze by było aby nic mu się nie działo związku z niewłaściwym olejem.

    Padła tu odpowiedź Turdus, czy w moim przypadku też polecacie zastosować taki olej? do tej pory stosowane oleje bardzo słabej klasy, zapewne jest trochę nagaru w silniku, czy ciśnienie na turdusie nie spadnie bardziej ? Może jakieś inne oleje są dobre jeszcze ? Czy pozostać na superolu ?

  • #10 28 Lis 2012 07:39
    mczapski
    Poziom 38  

    Właściwie prawie wszystko opisano powyżej. Jeśli silnik pracuje zimą to trochę strach wlewać olej o klasyfikacji lepkościowej 50. Chyba, że ciągnik jest garażowany w ogrzewanym pomieszczeniu. Natomiast warto mieć sprawny i oczywiście w miarę czysty system chłodzenia.

  • #12 28 Lis 2012 19:46
    piotrek power
    Poziom 27  

    Kupiłem TURDUS, 56zł - 5L, oczywiście 2szt czyli 10L

    Zobaczymy co wyniknie z tego eksperymentu.

    Jak zaleję to napiszę czy zmieniło się coś ciśnienie w stosunku do starego.

    Warto coś przeczyścić przed wlaniem? Mam na myśli miskę olejową, zbiera się tam jakiś nagar z oleju może, czy tak wlewać na nic nie patrząc ? :wink:

  • #13 28 Lis 2012 20:30
    *SSaPeRR*
    Poziom 16  

    Ja tam też jeżdżę na Turdusie SHPD 15W-40. Ja przed każdą zmianą rozgrzewam olej do około 60-80 st. Zlewam przepracowany. Czyszczę filtr, Zalewam 5L ON odpalam i płuczę przez około minutę, półtorej. Obroty nie za duże, takie aby ciśnienie było około 0.6-08. Zlewam ON i wlewam nowy olej. Od razu zmień olej w pompie paliwowej.

  • #14 29 Lis 2012 08:12
    mczapski
    Poziom 38  

    Code:
    Zalewam 5L ON odpalam i płuczę przez około minutę, półtorej. 
    Kod: applescript
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Ja nie pochwalam takich praktyk. Pewno coś wypłuczesz z nieczystości, ale czy wyjdzie to na zdrowie łożyskowaniom to już nie wiem a dokładniej wątpię. Całkowicie wystarczy opróżnianie nagrzanego oleju. Ponadto nie jest to w zgodzie z ekologią i ekonomią.

  • #15 29 Lis 2012 09:22
    *SSaPeRR*
    Poziom 16  

    W mojej okolicy wielu tak robi... I nikt do tej pory nie narzekał. Oczywiście nie robi się tak na silniku który niedawno miał robiony remont główny. Ale po przepracowaniu 2 lat od naprawy znajomi właśnie tak płuczą silniki. Nawet około 2 tyg temu sąsiad tak robił w swoim U-914.
    Ale każdy robi tak jak uważa.
    Pozdrawiam.

  • #16 30 Lis 2012 19:02
    Paweł#G
    Poziom 14  

    Cytat:
    Zalewam 5L ON odpalam i płuczę przez około minutę, półtorej.


    Uwzględniając cenę ON, zdecydowanie zdrowsze dla silnika będzie zrobienie trzech wymian oleju zamiast dwóch w tym samym okresie. Mi jeśli ktoś proponowałby 500 zł za zalanie ropy zamiast oleju i odpalenie silnika w moim pojeździe na kilka minut, na pewno nie zgodziłbym się. Ale każdy robi jak uważa.


    Z superolami (przynajmniej w mojej okolicy) problem jest jeszcze taki, że w sklepach z częściami rolniczymi dostępny luzem jest tylko superol CC 30, a nie ma 40. A superol CC 30 ma za małą lepkość latem dla ciągników pokroju C360, C330, T25, i innych podobnych. Spora część kupujących nie ma świadomości, że w ogóle istnieją superole o różnej lepkość, dla nich są tylko cc cb itd. (chociaż nie koniecznie wiedzą co oznaczają literki cb, cd)

  • #17 03 Gru 2012 13:40
    piotrek power
    Poziom 27  

    Zdjąłem miskę olejową, oraz pokrywę zaworów.
    Toż tam tragedia jest, wszystko oblepione nagarem, z wałka rozrządu jak się zeskrobuje tę warstwę nagaru to pod nią jest rdza, cały wałek rozrządu jest zardzewiały, podobnie wał korbowy również pod nagarem siedzi rdza.

    Miskę i dekielek to po tym jak wlałem ropę aby odmokło, to jeszcze 4 godziny się bawiłem aby usunąć 1cm nagaru.

    Tam gdzie się wlewa olej do silnika, wszystko jest oblepione grubą warstwą nagaru ale nie mam się jak tam dostać aby to wyczyścić, ropa nie daje temu radę, trzeba wszystko skrobać.

    Jaki ma być luz na zaworach?, jak już zdjąłem dekielki to go ustawię jakby był niedobry, i jaka jest kolejność który ssący który wydechowy?

  • #18 03 Gru 2012 14:43
    *SSaPeRR*
    Poziom 16  

    Luz zaworowy dla wydechowego i ssącego taki sam - 0,3 mm. A kolejność to patrząc od kabiny: wydechowy, ssący, wydechowy, ssący...

  • #19 04 Gru 2012 07:21
    mczapski
    Poziom 38  

    No cóż. Marne oleje, wysoka temperatura pracy silnika, pewno spore zapylenie i takie efekty. Jak już wiesz ON na to bezradny. Ale za to okresowo pogarszasz smarowanie na wale korbowym i kompozycja na panewkach znika. Niestety po mechanicznym usuwaniu nagaru konieczne płukanie.

  • #20 07 Gru 2012 19:40
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    Tak to jest jak się kiedyś lało olej klasy CB... Silniki chłodzone powietrzem mają nieco wyższą temperaturę i powinny mieć olej wyższej klasy, minimum CD i lepkość 50. Wielokrotnie testowane.

  • #21 10 Gru 2012 17:48
    przemas126
    Poziom 14  

    Ja u swojego ojca robiłem remont silnika jakiś czas temu, zalałem mobilem 15W40 i nie ma żadnych problemów ani ze smarowaniem ani z nagarami. silniczek czyściutki w środku jak nowy. A co do przepłukiwania ropą to macie szczęścia wiele i systematycznie niszczą się panewki jak kolega mczapski pisze. Osobiście nie polecam.

  • #22 10 Gru 2012 19:03
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    Mam pytanie odnośnie tego nagaru. Robiłem kilka silników po złych olejach gdzie po rozebraniu silnika w środku miał warstwę takiego "nagaru". Przypominało to coś takiego jakby Ktoś od środka wysmarował gumą cały silnik. Czy u kolegi tak samo było? A po spuszczeniu olej wyglądał jak nowy. Zawsze co się klientów pytałem co za olej był wlewany słyszałem że z beczki. A nazwy olejów były różne począwszy od superolu, turdusie, raz nawet zdarzyło się usłyszeć że mobil.

  • #23 10 Gru 2012 19:22
    jpna100
    Poziom 24  

    Silnik jak dostaje ognia przez kilka lat w dodatku ma przedmuchy to taki syf się oblepia ( przypalony olej plus opiłki których nie wyzbiera filter i magnes w korku spustowym) . Niewymienienia oleju na czas itd. Także stosowanie oleju z dolnej półki. Nikt w ciągnikach nie płuka silnika przy zmianie oleju. Tak mi się wydaje. Pozdrawiam

  • #24 10 Gru 2012 19:25
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    Bo generalnie jest tak, że na tej beczce jest tylko napisane jakiej to wysokiej klasy jest olej. A zawartość to najtańszy, mineralny klasy CA. Ostatni przypadek: olej Fuchs CD 15W50 (niby) z beczki. Pronar w żniwa przepalał olej. Po dniu pracy nadawał się do wymiany. Po zalaniu identycznym olejem, ale z baniaka 20l, problemy zniknęły. Tak więc to potwierdza Twoją teorię, że oleje z beczki to najgorszy syf.



    jpna100 napisał:
    Nikt w ciągnikach nie płuka silnika przy zmianie oleju.
    Niektórzy nawiedzeni tak robią.

  • #25 10 Gru 2012 19:30
    jpna100
    Poziom 24  

    Sam się przekonałem na tych olejach z beczki. Do ciągnika miałem kupi olej hipol do skrzyni. Kupiłem tylko 5l na sprawdzenie. Miał on kolor kawy z mlekiem co to było to nie wiem i zrezygnowałem z niego i kupiłem w karnistrze :) Polak to świnia nie każdy ale większośc chce tylko zarobi na szajsie i tyle :)

  • #26 10 Gru 2012 21:51
    przemas126
    Poziom 14  

    Odnośnie tego co było przed to oczywiście, wnętrze oblepione po około centymetrowej warstwie olejo-szlamu. Po naprawie olej jak to w dieslu po jakimś czasie czernieje i taki zlewam ale po zdjęciu miski żadnych szlamów itp. ścianki wystarczyło przemyć benzyną ekstrakcyjną i wyglądało jak przy składaniu.
    Olej zalewałem z beczki ale od siebie z firmy produkowanym dla nas przez mobila (właściwie inny kolor beczek:)). Podobnie w firmie, jeżeli ktoś zalewa tylko nasze oleje do silnika to nawet po 12000Mth, przy regulacji zaworów pokrywę wystarczy benzyną potraktować i jest czysta.

  • #27 10 Gru 2012 21:51
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    A co najlepsze jest że to nie tylko do silników jest taki olej. Zdarzyło mi się go skrobać z podnośnika od C-360. Z kolei kiedyś przyszedł klient i mówi że biegów w C-330 nie może przełączyć. Po ściągnięciu górnej pokrywy tez wyklejona skrzynia gumą. Co do przegrzania nie zgodzę się. Bo widziałem jak taki olej po 2 dniach zatarł silnik. I w cale nie miał ciężko robić. W sumie wtedy klient miał dwa remonty kapitalne na własne życzenie.

  • #28 10 Gru 2012 21:55
    piotrek power
    Poziom 27  

    Rozbierałem silnik u Peugeota 206, po przebiegu 210tys, właściciel stosował Castrol 5W30 (odkąd go kupił tj. przy 100tys przebiegu), i pełno nagarów było najwięcej na misce i pokrywie zaworów, przez dłuższą chwilę nie dowierzałem że taki olej jak Castrol 5W30 może tyle nagaru zostawić, dla porównania rozbierałem Uno 1,4 po przebiegu 190tys które po 80tys przebiegu chodziło na Lotosie 15W40 i wyglądało o niebo lepiej.

    Obydwa samochody podobnie eksploatowane, oleje wymieniane na czas.

    Tylko ten nagar z Peugeota łatwiej było usunąć niż z ruskiego. :wink:

  • #29 10 Gru 2012 21:59
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    Jeśli mówimy o tym samym "nagarze". To nawet soda kaustyczna nie chce tego brać:). Ale po wrzątku schodzi trochę lepiej.

  • #30 10 Gru 2012 22:04
    przemas126
    Poziom 14  

    Ja z bloku usunąłem go pistoletem do piaskowania z jakiegoś marketu budowlanego, nic innego nie chciało go brać

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty