X

jak prawidłowo się zakłada panewki korbowodów C-330

12 Jul 2010 23:48 GRgreeduz
  • #1 12 Jul 2010 23:48
    greeduz
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam chciałbym się zapytać jak się zakłada panewki korbowodowe tak dokładnie to jak przykręca się tak na max czy tak by był minimalny luz jak to w ogóle wygląda bo u mnie jak przykręcę na max to rękom nie mogę wyczuć żadnego luzu i korba kreci się tak średnio nie lekko i nie ciężko a jak minimalnie popuszczę tak że jest minimalny luz to kreci się korbą lekko jestem samoróbek a ten ciapek to mój tester taki niepotrzebny ale mam czas to sobie w nim grzebie i wszystko już w nim ok tylko te panewki korbowodu
  • #2 13 Jul 2010 00:10
    wwwsokol
    Level 24  
    Helpful post? (+2)
    Dynamometr w dłoń i dokręć momentem 125-135Nm
  • #3 13 Jul 2010 07:08
    cichus
    Level 21  
    Helpful post? (+2)
    Stopę korbowodu dokładnie się czyści, drugą połówkę obudowy tak samo. Panewki dobrane do wymiaru wału korbowego zakłada się tak aby zamek panewki (taki ząbek) trafił na wycięcie w stopie korbowodu. To samo z drugą częscią panewki. Następnie smarujemy olejem i możemy skręcać pamiętając że zamkek na pokrywie łożyska MUSI być po tej samej stronie co zamek na stopie korbowodu. Pokryw łóżysk pod żadnym względem NIE WOLNO zamieniać między korbowodami, tzn. określona pokrywa łózyska przyporzadkowana jest tylko jednemu korbowodowi. Nasępnie jak kolega wyżej napisał dokręcamy równomiernie obie śruby odpowiednim momentem. Po skręceniu wał powinien się lekko obracać Łapiąc za korbowód powinien się on lekko przesuwać wzdłuż osi czopa. Inne luzy są niedopuszczalne.
  • #4 13 Jul 2010 13:18
    greeduz
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+1)
    dzięki za odpowiedz mam jeszcze jedno pytanie ponieważ wyciągając tłoki zaznaczyłem który pierwszy a który drugi następnie po wymianie pierścieni założyłem i skręciłem korbowody i jak kręciłem korba to 1 korbowód od strony chłodnicy to haczyła jedna śruba o blok ciągnika a jak założyłem odwrotnie i skręciłem to nic nie haczyło dlaczego tak skoro przedtem nic nie haczyło a jak zamienione będą tłoki to może być coś nie tak czy to bez znaczenia
  • #5 14 Jul 2010 23:11
    cichus
    Level 21  
    Helpful post? (+5)
    Jeśli zamieniłeś tylko tłoki z korbowodami miejscami (przełozyłeś do grugiego cylindra) to nie ma to zanaczenia, aczkolwiek gdy wymieniasz tylko same pierscienie nie wskazane jest przekładanie tłoka do innego cylindra ponieważ wystepują już zużycia zarówno tłoka jak i tuleji, co w konsekwencji przyczyni się do brania oleju przez silnik.

    Tłok mozna załozyć na 2 sposoby ponieważ mozna go obrócić o 180° w cylindrze. Zwróć na to uwagę. Prawidłowo założony jest wówczas gdy wycięcie w tłoku pod strugę wtryskiwanego paliwa jest przedłużeniem osi symetrii wtryskiwacza. A ponieważ korbowody w tym silniku są dzielone niesymetrycznie stąd może wynikać Twój problem.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products