X

Jak podłączyć PIN-y w gniazdku do przyczepy?

brief99 05 Sep 2004 00:14
  • #1 05 Sep 2004 00:14
    brief99
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    witam, zamontowałem HAK, i jest problem z podłączeniem tego gniazda co jest przy haku z instalacją samochodową.
    Czy ktoś z szanownych kolegów wie jaki PIN gdzie podłaczyć?
    (stop, kierunki, itp.) :-)
  • #2 05 Sep 2004 00:17
    Pytong
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Najlepiej dostosowac przyczepe do samochodu lub naodwrót. A sprawdzic rozmieszczenie pinów jest banalne
  • #3 05 Sep 2004 00:19
    brief99
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    hehe, chodzi wlasnie o to ze jak pojade na stacje diagnostyczna to facet jak podlaczy swoje zabawki to musi sie zgadzac z moja wtyczka... Zeby potem nie bylo tak ze gosc kaze mi wlaczyc kierunkowskaz a na jego zabawkach bedzie migal stop... :-)
  • #4 05 Sep 2004 00:22
    Pytong
    Level 32  
    Helpful post? (+3)
    A masz dobre gniazdo w przyczepie czy samochodzie?
  • #5 05 Sep 2004 00:30
    brief99
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (+4)
    hak jest nowy, gniazdo jest nowe z kablami i trzeba te kable polaczy z instalacja samochodowa...
  • #6 05 Sep 2004 00:34
    Marcin Z.
    Level 20  
    Positive voted Helpful post? (+6)
    Witam.
    Rozmieszczenie zacisków jest znormalizowane.
    Obejrzyj dokładnie gniazdo, każdy zacisk powinien być opisany.
    Opis podłączenia:
    31-do masy samochodu,
    44L-lewy kierunkowskaz,
    44P-prawy kierunkowskaz,
    54- światła hamowania,
    58L-światło pozycyjne lewe,
    58P-światło pozycyjne prawe,
    52-tylne światło przeciwmgłowe.

    Pozdrawiam.
  • #7 05 Sep 2004 00:43
    kgflanela
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Napisz mi wszystkie oznaczenia gniazda to ci je opisze
  • #8 05 Sep 2004 00:54
    Mieczysław
    Level 21  
    Helpful post? (+2)
    Witam
    jeżeli można, to ja wtrącę swoje trzy słowa.
    Podpowiem Ci bardziej obrazowo jak i gdzie podłaczyć odpowiednie przewody.Jeżeli kupiłes hak u szanującego sie rzemieślnika, to
    przypuszczam,że przestrzegał on odpowiednich zasad.
    Tak więc od gniazda odchodzi siedem przewodów. Zgodnie z Polską Normą odpowiednioe kolory odpowiadają za odpowiednie połączenia.
    1)Kolor biały, to masa
    2)-II- żółty, to prawy kierunek ( to,że kierunek, to napewno, ale czy
    prawy?)
    3)kolor zielony, to lewy kierunek
    4) -II- czerwony, to stop
    5) -II-czarny, to pozycja lewa
    6) -II- brązowy, to pozycja prawa plus oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
    7) kolor niebieski, to światło przeciwmgielne
    Do oświetlenia wnętrza przyczepy kempingowej powinieneś załozyć drugie gniazdo doprowadzając napiecie w miejsce niebieskiego przewodu. Masa ta sama- biały przewód.
    Byc może na skutek zmęczenia :( oraz długiego upływu czasy coś mi sie z kierunkami pomermoliło, ale te przewody podłaczone są naprzeciwko siebie i nie problem ich zamienic w razie czego.
    Pozdrawiam
  • #9 05 Sep 2004 06:59
    k3048
    Level 37  
    Helpful post? (+3)
    witam,oto opis
  • #10 05 Sep 2004 11:24
    adamjur1
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Z praktyki posiadacza przyczepy:
    1. Nidgy na przeglądzie samochodu nie sprawdzano podłączenia gniazda
    2. Każda nowa wtyczka czy gniazdo na dołączony schemat
    3. Jak zrobisz typowa wtyczkę z typowym połączeniem przewodów to się nie opędzisz od chętnych do jej pożyczania ( ja używam jej 2-3 razy w roku, raz do roku naprawiam zbite lampy po wypożyczeniach.) :)
    Pozdr. J.
  • #11 05 Sep 2004 13:30
    Mieczysław
    Level 21  
    Helpful post? (+2)
    ,,1. Nidgy na przeglądzie samochodu nie sprawdzano podłączenia gniazda''

    he!he!
    Zaręczam, iż na przeglądzie, który OBOWIĄZKOWO należy zaliczyć aby można było zalegalizować hak, sprawdzą prawidłowość podłączenia na znormalizowanej listwie z lampami podłączonymi jak wymaga tego PN.
    Mnie gościu na przeglądzie zarzucał,że sam nie miałem prawa montować haka ( chociaż wszystko było ok), ponieważ od tego są wyspecjalizowane zakłady i fachowcy!!!
    Odpuścił mi jednak temat, gdy dowiedział się ode mnie, iż 15 lat pracowałem w serwisie zakładowym producenta przyczep ( kempingowych , towarowych oraz wózków podłodziowych)
    i niejednokrotnie zdarzyło mi się w tym czasie zakładać hak holowniczy( haki tez produkowano)
    Pozdrawiam
  • #12 05 Sep 2004 16:15
    brief99
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    adamjur1 wydaje mi sie ze nie znasz zasad rejestrowania pojazdow... :-) ale to nic... Mieczyslaw ma 100% racje, zadna stacja nie zarejestruje HAKA jezeli na listwie z lampami nie zacznie swiecic tak jak ma byc... :-)
  • #13 05 Sep 2004 18:36
    adamjur1
    Level 39  
    Helpful post? (-1)
    Quote:
    adamjur1 wydaje mi się ze nie znasz zasad rejestrowania pojazdow
    Nie od wszystkiego można byc specjalistą - ja opisałem swoje doświadczenia, być może nalepka podpisującej się pod moimi hakami firmy( firma podukująca i montująca) jest na tyle wiarygodna że nie trzeba po nich sprawdzać. A moim zdaniem od czegoś są licencje i certyfikaty i faktycznie mogli mieć wątpliwości na hak montowany we własnym zakresie - nie wiadomo czy użyto elementów mocujących o właściwych parametrach i atestach.
    Pozdr. J.
  • #14 06 Sep 2004 10:11
    Ryszard49
    Level 31  
    Positive voted Helpful post? (+6)
    Podaje podłączenie złącza samochodowego wyprodukowego przez P.P.H MARRS z Karczewa:

    1/ - L światła kierunku jazdy lewe
    2/ - 54g światła przeciwmgielne
    3/ - 31 masa pojazdu
    4/ - R światła kierunku prawe
    5/ - 58R światła pozycyjne prawe, obrysowe
    6/ - 54 światło stop (hamulec)
    7/ - 58L światła pozycyjne lewe, obrysowe, tablica rejestracyjna
    8/ - 58b wyłączanie świateł przeciwmgielnych pojazdu (dotyczy gniazda z dodatkowym, 8 stykiem)
  • #15 07 Sep 2004 00:27
    brief99
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    i juz mam problem z glowy, informacje zawarte przez szanownych kolegow okazaly sie pomocne... Dziekuje wszystkim i uwazam temat za zakonczony... The End... Pozdrawiam...
  • #16 05 Dec 2005 22:27
    brylu1985
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    i teraz wszystko pasuje :) hehe przeciez to proste
  • #17 02 Apr 2006 16:41
    mikrorem
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Panowie czegoś tu nie rozumiem.

    Obecnie na stacji diagnostycznej powiedzieli mi, że przyczepka musi posiadać światło przeciwmgielne oraz światło cofania.
    Czyli te wszystkie złacza jakie podajecie trafi szlak, ponieważ nic tam nie ma o świetle cofania.
    Jak to się ma do złącza 7-pinowego?
    Jest pozycyjne lewe, pozycyjne prawe a światło cofania?
    Co mam z tym zrobić?

    Pozdrawiam.
  • #18 02 Apr 2006 17:48
    prezes11
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    obydwa pozycyjne podlaczyc pod jeden pin i jeden zostanie wolny wiec masz wsteczne ale mozna tak zrobic jak masz swoja przyczepe ktora bedzie jezdzila tylko z jednym autem jezeli przypadkowo to polecam drugie gniazdo chociaz dlamnie to absurd
  • #19 02 Apr 2006 17:54
    astra688
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    mikrorem swiatło cofania obowiazuje w przyczepach pow.3,5t więc niech diagnosta nie snuje bajek i niech czyta dokladnie ustawy wtedy bedzie wiedzial
  • #20 19 Jan 2007 22:41
    done
    Level 21  
    Helpful post? (+2)
    k3048 wrote:
    witam,oto opis


    k3048 zmień nazwę załącznika bo jest go złącze wtykowe, a nie gniazdo :!:

    Pozdrawiam
  • #21 01 Mar 2010 18:11
    WITEK1952
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    done wrote:
    k3048 wrote:
    witam,oto opis


    k3048 zmień nazwę załącznika bo jest go złącze wtykowe, a nie gniazdo :!:

    Pozdrawiam



    I dlatego masę można pomylić z postojówką. Pozdrawiam.
  • #22 26 Mar 2010 01:37
    lechuk
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Uratowaliście mi życie tym tematem. W wypożyczalni Pani nie chciała mi wypożyczyć przyczepy dopóki nie zobaczy, że wszystko działa, a na przyczepce wyglądało to jak choinka. Jak depnąłem hamulec to wszystko zgasło. 3 godziny później i kilka browarów dalej rozbebeszyłem pół auta i już wszystko gra :) Szczególnie dzięki koledze k3048 za schemacik. Oczywiście w gnieździe w aucie jest dokładnie lustrzane odbicie, ale co bardziej kumaci chyba zrozumieją :D
  • #23 04 Apr 2010 13:03
    Removed
    Helpful post? (0)
    Witam. Jak hak jest wbity w dowód to już mogą nie sprawdzać elektryki na przeglądzie- raczej z lenistwa, bo teoretycznie powinni.

    Mam oryginalną instalację do haka- BMW E34, hak składany, bardzo fajna sprawa, miałem w poprzednim aucie sprawnie działający, bez problemów, miałem wkręcaną przejściówkę.
    Teraz w kolejnym samochodzie mam instalację ale uciętą. Kupiłem gniazdko (nie każde ma dołączony schemat) i niby wszystko fajnie, ale z samochodu wystaje 10 kabli, a wtyczka ma tylko 7 bolców. Wiem że dziś święto, ale tak nie bardzo ma czas do tego przysiąść, poza tym we wtorek muszę pożyczyć przyczepę i przetransportować parę gratów o jakieś 100Km. Mam też luzem drugą instalację do haka, całą wiązkę kabli, ale tam jest osiem przewodów.
    Czy ktoś może przerabiał instalację haka z niemieckiej na naszą?


    [edit]
    Namierzyłem metodą prób i błędów
    Masę (dwa kable)
    Stop
    Kierunkowskazy
    Wsteczny
    Zostały cztery kable, do rozpracowania jeszcze pozycyjne, podświetlenie tablicy i przeciwmgłowe. Problem jest taki że zamiast świecić kontrolką (żarówka z drucikami) powodują lekkie "tyknięcie" w sterowniku świateł przyczepy...
    Żeby chociaż pozycje jeszcze znaleźć..
  • #24 07 Sep 2010 21:40
    marekklucz
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Również mam problem z przelożeniem przewodów z gniazda "niemieckiego" na zwykle 7 bolcowe. Znalazlem sobie schematy krążące w sieci i podlączylem po kolei wtyk po wtyku w odpowiednie miejsce. Od 1 do 7 I jest problem bo są pozycyjne, jest stop ale po wlączeniu kierunkowskazu w przyczepce nie mruga wcale a w aucie bardzo kierunek przyspiesza. W "niemieckim" gniazdku są 4 masy może to coś z tym. Próbowalem z każdą masą po kolei i lipa. To samo. Co to może być? Przypomina tzw.choinkę tyle że dotyczy pojedynczego tylko kierunku a nie wszystkich. Może ktoś pomoże. Na czwartek potrzebuję przyczepkę ciągnać.
  • #25 09 Nov 2010 09:15
    fiszu21
    Level 2  
    Helpful post? (+3)
    Witam niech jakiś specjalista się wypowie na powyższy temat bo mam ten sam.Czyli 13 przerobić na 7 . Jechałem według schematów tak samo jak kolega i kapa. jak sprawdzałem po szczególne odpowiedzialne za osobne światło czyli masa i na przykład stop , po na ciśnięciu pedału wyskakiwało na mierniku 11.56 i tak próbowałem z wszystkimi po kolei teoretycznie wszytko działa a jak podepnę przyczepkę od kuzyna to czarna magia pomoże ktoś ?
  • #26 26 Apr 2012 11:06
    zbychszek
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Super bardao pomocne podpowiedzi

    dzięki serdeczne.....
  • #27 22 May 2012 21:01
    apdj
    Level 2  
    Helpful post? (+2)
    Dlaczego jesli nacisnae STOP to zapalają sie kierunki? dodam ze poza tym wszystko działa poprawnie w przyczepce
  • #28 22 May 2012 23:03
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Niepoprawne podłączenie, bardziej prawdopodobny jednak brak masy - zapnij Kolego przyczepkę na kulę hak, czy coś się zmieni...
    Częsta pomyłka, "lustrzane połączenia" w tym wypadku nie ma miejsca.
  • #29 22 May 2012 23:19
    apdj
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    No tak,przeciez hak to masa Dzieki ,jutro zapne przyczepke i zobacze czy przy stopie świecą kierunki Pozdrawiam
  • #30 22 May 2012 23:42
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    apdj wrote:
    przeciez hak to masa

    NIE, masa to osobny przewód we wtyku i gnieździe; i ma być podłączony i sprawny. Filozofia, że masa "pójdzie" sobie przez kulę haka zawodzi przy niektórych lampach, wspornikach lamp czy połączeniach. Stąd ta prosta próba, czy ktoś tej filozofii nie zastosował.
  Search 4 million + Products
Browse Products