Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 05 Wrz 2004 00:14
    brief99
    Poziom 22  

    witam, zamontowałem HAK, i jest problem z podłączeniem tego gniazda co jest przy haku z instalacją samochodową.
    Czy ktoś z szanownych kolegów wie jaki PIN gdzie podłaczyć?
    (stop, kierunki, itp.) :-)

  • #2 05 Wrz 2004 00:17
    Pytong
    Poziom 32  

    Najlepiej dostosowac przyczepe do samochodu lub naodwrót. A sprawdzic rozmieszczenie pinów jest banalne

  • #3 05 Wrz 2004 00:19
    brief99
    Poziom 22  

    hehe, chodzi wlasnie o to ze jak pojade na stacje diagnostyczna to facet jak podlaczy swoje zabawki to musi sie zgadzac z moja wtyczka... Zeby potem nie bylo tak ze gosc kaze mi wlaczyc kierunkowskaz a na jego zabawkach bedzie migal stop... :-)

  • #4 05 Wrz 2004 00:22
    Pytong
    Poziom 32  

    A masz dobre gniazdo w przyczepie czy samochodzie?

  • #5 05 Wrz 2004 00:30
    brief99
    Poziom 22  

    hak jest nowy, gniazdo jest nowe z kablami i trzeba te kable polaczy z instalacja samochodowa...

  • #6 05 Wrz 2004 00:34
    Marcin Z.
    Poziom 20  

    Witam.
    Rozmieszczenie zacisków jest znormalizowane.
    Obejrzyj dokładnie gniazdo, każdy zacisk powinien być opisany.
    Opis podłączenia:
    31-do masy samochodu,
    44L-lewy kierunkowskaz,
    44P-prawy kierunkowskaz,
    54- światła hamowania,
    58L-światło pozycyjne lewe,
    58P-światło pozycyjne prawe,
    52-tylne światło przeciwmgłowe.

    Pozdrawiam.

  • #7 05 Wrz 2004 00:43
    kgflanela
    Poziom 17  

    Napisz mi wszystkie oznaczenia gniazda to ci je opisze

  • #8 05 Wrz 2004 00:54
    Mieczysław
    Poziom 21  

    Witam
    jeżeli można, to ja wtrącę swoje trzy słowa.
    Podpowiem Ci bardziej obrazowo jak i gdzie podłaczyć odpowiednie przewody.Jeżeli kupiłes hak u szanującego sie rzemieślnika, to
    przypuszczam,że przestrzegał on odpowiednich zasad.
    Tak więc od gniazda odchodzi siedem przewodów. Zgodnie z Polską Normą odpowiednioe kolory odpowiadają za odpowiednie połączenia.
    1)Kolor biały, to masa
    2)-II- żółty, to prawy kierunek ( to,że kierunek, to napewno, ale czy
    prawy?)
    3)kolor zielony, to lewy kierunek
    4) -II- czerwony, to stop
    5) -II-czarny, to pozycja lewa
    6) -II- brązowy, to pozycja prawa plus oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
    7) kolor niebieski, to światło przeciwmgielne
    Do oświetlenia wnętrza przyczepy kempingowej powinieneś załozyć drugie gniazdo doprowadzając napiecie w miejsce niebieskiego przewodu. Masa ta sama- biały przewód.
    Byc może na skutek zmęczenia :( oraz długiego upływu czasy coś mi sie z kierunkami pomermoliło, ale te przewody podłaczone są naprzeciwko siebie i nie problem ich zamienic w razie czego.
    Pozdrawiam

  • #10 05 Wrz 2004 11:24
    adamjur1
    Poziom 39  

    Z praktyki posiadacza przyczepy:
    1. Nidgy na przeglądzie samochodu nie sprawdzano podłączenia gniazda
    2. Każda nowa wtyczka czy gniazdo na dołączony schemat
    3. Jak zrobisz typowa wtyczkę z typowym połączeniem przewodów to się nie opędzisz od chętnych do jej pożyczania ( ja używam jej 2-3 razy w roku, raz do roku naprawiam zbite lampy po wypożyczeniach.) :)
    Pozdr. J.

  • #11 05 Wrz 2004 13:30
    Mieczysław
    Poziom 21  

    ,,1. Nidgy na przeglądzie samochodu nie sprawdzano podłączenia gniazda''

    he!he!
    Zaręczam, iż na przeglądzie, który OBOWIĄZKOWO należy zaliczyć aby można było zalegalizować hak, sprawdzą prawidłowość podłączenia na znormalizowanej listwie z lampami podłączonymi jak wymaga tego PN.
    Mnie gościu na przeglądzie zarzucał,że sam nie miałem prawa montować haka ( chociaż wszystko było ok), ponieważ od tego są wyspecjalizowane zakłady i fachowcy!!!
    Odpuścił mi jednak temat, gdy dowiedział się ode mnie, iż 15 lat pracowałem w serwisie zakładowym producenta przyczep ( kempingowych , towarowych oraz wózków podłodziowych)
    i niejednokrotnie zdarzyło mi się w tym czasie zakładać hak holowniczy( haki tez produkowano)
    Pozdrawiam

  • #12 05 Wrz 2004 16:15
    brief99
    Poziom 22  

    adamjur1 wydaje mi sie ze nie znasz zasad rejestrowania pojazdow... :-) ale to nic... Mieczyslaw ma 100% racje, zadna stacja nie zarejestruje HAKA jezeli na listwie z lampami nie zacznie swiecic tak jak ma byc... :-)

  • #13 05 Wrz 2004 18:36
    adamjur1
    Poziom 39  

    Cytat:
    adamjur1 wydaje mi się ze nie znasz zasad rejestrowania pojazdow
    Nie od wszystkiego można byc specjalistą - ja opisałem swoje doświadczenia, być może nalepka podpisującej się pod moimi hakami firmy( firma podukująca i montująca) jest na tyle wiarygodna że nie trzeba po nich sprawdzać. A moim zdaniem od czegoś są licencje i certyfikaty i faktycznie mogli mieć wątpliwości na hak montowany we własnym zakresie - nie wiadomo czy użyto elementów mocujących o właściwych parametrach i atestach.
    Pozdr. J.

  • #14 06 Wrz 2004 10:11
    Ryszard49
    Poziom 31  

    Podaje podłączenie złącza samochodowego wyprodukowego przez P.P.H MARRS z Karczewa:

    1/ - L światła kierunku jazdy lewe
    2/ - 54g światła przeciwmgielne
    3/ - 31 masa pojazdu
    4/ - R światła kierunku prawe
    5/ - 58R światła pozycyjne prawe, obrysowe
    6/ - 54 światło stop (hamulec)
    7/ - 58L światła pozycyjne lewe, obrysowe, tablica rejestracyjna
    8/ - 58b wyłączanie świateł przeciwmgielnych pojazdu (dotyczy gniazda z dodatkowym, 8 stykiem)

  • #15 07 Wrz 2004 00:27
    brief99
    Poziom 22  

    i juz mam problem z glowy, informacje zawarte przez szanownych kolegow okazaly sie pomocne... Dziekuje wszystkim i uwazam temat za zakonczony... The End... Pozdrawiam...

  • #16 05 Gru 2005 22:27
    brylu1985
    Poziom 13  

    i teraz wszystko pasuje :) hehe przeciez to proste

  • #17 02 Kwi 2006 16:41
    mikrorem
    Poziom 11  

    Panowie czegoś tu nie rozumiem.

    Obecnie na stacji diagnostycznej powiedzieli mi, że przyczepka musi posiadać światło przeciwmgielne oraz światło cofania.
    Czyli te wszystkie złacza jakie podajecie trafi szlak, ponieważ nic tam nie ma o świetle cofania.
    Jak to się ma do złącza 7-pinowego?
    Jest pozycyjne lewe, pozycyjne prawe a światło cofania?
    Co mam z tym zrobić?

    Pozdrawiam.

  • #18 02 Kwi 2006 17:48
    prezes11
    Poziom 23  

    obydwa pozycyjne podlaczyc pod jeden pin i jeden zostanie wolny wiec masz wsteczne ale mozna tak zrobic jak masz swoja przyczepe ktora bedzie jezdzila tylko z jednym autem jezeli przypadkowo to polecam drugie gniazdo chociaz dlamnie to absurd

  • #19 02 Kwi 2006 17:54
    astra688
    Poziom 14  

    mikrorem swiatło cofania obowiazuje w przyczepach pow.3,5t więc niech diagnosta nie snuje bajek i niech czyta dokladnie ustawy wtedy bedzie wiedzial

  • #20 19 Sty 2007 22:41
    done
    Poziom 21  

    k3048 napisał:
    witam,oto opis


    k3048 zmień nazwę załącznika bo jest go złącze wtykowe, a nie gniazdo :!:

    Pozdrawiam

  • #21 01 Mar 2010 18:11
    WITEK1952
    Poziom 28  

    done napisał:
    k3048 napisał:
    witam,oto opis


    k3048 zmień nazwę załącznika bo jest go złącze wtykowe, a nie gniazdo :!:

    Pozdrawiam



    I dlatego masę można pomylić z postojówką. Pozdrawiam.

  • #22 26 Mar 2010 01:37
    lechuk
    Poziom 1  

    Uratowaliście mi życie tym tematem. W wypożyczalni Pani nie chciała mi wypożyczyć przyczepy dopóki nie zobaczy, że wszystko działa, a na przyczepce wyglądało to jak choinka. Jak depnąłem hamulec to wszystko zgasło. 3 godziny później i kilka browarów dalej rozbebeszyłem pół auta i już wszystko gra :) Szczególnie dzięki koledze k3048 za schemacik. Oczywiście w gnieździe w aucie jest dokładnie lustrzane odbicie, ale co bardziej kumaci chyba zrozumieją :D

  • #23 04 Kwi 2010 13:03
    Usunięty
  • #24 07 Wrz 2010 21:40
    marekklucz
    Poziom 2  

    Witam
    Również mam problem z przelożeniem przewodów z gniazda "niemieckiego" na zwykle 7 bolcowe. Znalazlem sobie schematy krążące w sieci i podlączylem po kolei wtyk po wtyku w odpowiednie miejsce. Od 1 do 7 I jest problem bo są pozycyjne, jest stop ale po wlączeniu kierunkowskazu w przyczepce nie mruga wcale a w aucie bardzo kierunek przyspiesza. W "niemieckim" gniazdku są 4 masy może to coś z tym. Próbowalem z każdą masą po kolei i lipa. To samo. Co to może być? Przypomina tzw.choinkę tyle że dotyczy pojedynczego tylko kierunku a nie wszystkich. Może ktoś pomoże. Na czwartek potrzebuję przyczepkę ciągnać.

  • #25 09 Lis 2010 09:15
    fiszu21
    Poziom 2  

    Witam niech jakiś specjalista się wypowie na powyższy temat bo mam ten sam.Czyli 13 przerobić na 7 . Jechałem według schematów tak samo jak kolega i kapa. jak sprawdzałem po szczególne odpowiedzialne za osobne światło czyli masa i na przykład stop , po na ciśnięciu pedału wyskakiwało na mierniku 11.56 i tak próbowałem z wszystkimi po kolei teoretycznie wszytko działa a jak podepnę przyczepkę od kuzyna to czarna magia pomoże ktoś ?

  • #26 26 Kwi 2012 11:06
    zbychszek
    Poziom 2  

    Super bardao pomocne podpowiedzi

    dzięki serdeczne.....

  • #27 22 Maj 2012 21:01
    apdj
    Poziom 2  

    Dlaczego jesli nacisnae STOP to zapalają sie kierunki? dodam ze poza tym wszystko działa poprawnie w przyczepce

  • #28 22 Maj 2012 23:03
    Zico63
    Poziom 37  

    Niepoprawne podłączenie, bardziej prawdopodobny jednak brak masy - zapnij Kolego przyczepkę na kulę hak, czy coś się zmieni...
    Częsta pomyłka, "lustrzane połączenia" w tym wypadku nie ma miejsca.

  • #29 22 Maj 2012 23:19
    apdj
    Poziom 2  

    No tak,przeciez hak to masa Dzieki ,jutro zapne przyczepke i zobacze czy przy stopie świecą kierunki Pozdrawiam

  • #30 22 Maj 2012 23:42
    Zico63
    Poziom 37  

    apdj napisał:
    przeciez hak to masa

    NIE, masa to osobny przewód we wtyku i gnieździe; i ma być podłączony i sprawny. Filozofia, że masa "pójdzie" sobie przez kulę haka zawodzi przy niektórych lampach, wspornikach lamp czy połączeniach. Stąd ta prosta próba, czy ktoś tej filozofii nie zastosował.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty