Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 22 Lip 2010 19:39
    Usunięty
  • #3 22 Lip 2010 21:38
    Usunięty
  • #4 22 Lip 2010 21:59
    viper555
    spec od auto-elektro

    Ale w czym problem regulator możesz sprawdzić po wymontowaniu z alternatora.P

  • #5 22 Lip 2010 22:08
    Usunięty
  • #6 22 Lip 2010 22:12
    viper555
    spec od auto-elektro

    Ale dlaczegoś się uczepił regulatora jaki masz problem.P

  • #8 22 Lip 2010 22:16
    viper555
    spec od auto-elektro

    Niestety te regulatory są kiepskie i często wysiadają nawet szczotek w nich się nie wymienia. Tego regulatora jak nie masz wiedzy nie sprawdzisz.ap

  • #9 22 Lip 2010 22:18
    Usunięty
  • #10 22 Lip 2010 22:20
    viper555
    spec od auto-elektro

    Raczej jak wymontujesz alternator to łatwiej sprawdzisz pozostałe elementy.P

  • #11 22 Lip 2010 22:39
    Dławik81
    Poziom 15  

    jest jedyna metoda sprawdzenia regulatora napięcia to pomiar na zacisku D+ i +prądowy napięcie prądnicy wzdlędem masy powinno wynosić 13,8 do 16 woltów niższe lub wyższe wartości będą wskazywały na uszkodzenie regulatora a najlepiej jeśli jak pisali wyżej koledzy wymontuje się alternator rozbierze i sprawdzi po koleji diody dodatnie i ujemne obwodu głównego oraz oraz obwodu wzbudzenia mogą być to już diody zenera niestety trochę elektroniki trzeba alternator wyciągnąć i rozebrać. pomierzyć multimetr w dłoń i do dzieła.

  • #12 23 Lip 2010 07:53
    viper555
    spec od auto-elektro

    Dławik81 napisał:
    jest jedyna metoda sprawdzenia regulatora napięcia to pomiar na zacisku D+ i +prądowy napięcie prądnicy wzdlędem masy powinno wynosić 13,8 do 16 woltów niższe lub wyższe wartości będą wskazywały na uszkodzenie regulatora a najlepiej jeśli jak pisali wyżej koledzy wymontuje się alternator rozbierze i sprawdzi po koleji diody dodatnie i ujemne obwodu głównego oraz oraz obwodu wzbudzenia mogą być to już diody zenera niestety trochę elektroniki trzeba alternator wyciągnąć i rozebrać. pomierzyć multimetr w dłoń i do dzieła.


    Proszę nie pisz bo nawet nie widziałeś takiego alternatora nie mówiąc o budowie.P

  • #13 23 Lip 2010 08:15
    Usunięty
  • #14 23 Lip 2010 08:36
    janusz2008
    Poziom 33  

    Nic mądrzejszego, kto to robi nie napisze. Bo nie ma takiej metody, jeśli parametry nie wykażą zwarcia, lub rozwarcia. Nie ma pewnosci co do uszkodzenia. Sprawdza się pozostałe elementy, choć jest to nie raz uciążliwe i pracochłonne.

  • #15 23 Lip 2010 09:53
    Doktorr
    Poziom 33  

    Metoda jest , została opisana np w instrukcji obsługi do testera Transpo i wymaga albo takowego testera albo ustrojstwa samoróbki od podania sygnału aby regulator zaczął pracować. Reasumując: z praktyki człowiek skłania się do metod prostszych ,jak napisał Janusz oblukać wszystko jak nic nie zostanie to regler ( ja mam taki zastępczy na półce podkładam i już).

  • #16 23 Lip 2010 13:36
    mpietras
    Poziom 17  

    viper555 napisał:
    Niestety te regulatory są kiepskie i często wysiadają nawet szczotek w nich się nie wymienia. Tego regulatora jak nie masz wiedzy nie sprawdzisz.ap


    Mało wiesz kolego. Orginalne F00My Boscha nie są złe. Problemem jest połączenie linek szczotek w aluminiowymi wyprowadzeniami regulatora. Szczotki wymienia są poprzez odseparowanie coverka po przeciwnej stronie niż szczotki i dalej odcięcie linek szczotek, wyszlifowanie płaskowników do których były przygrzane, przygrzanie nowych szczotek i przyklejenie osłonki.

    Sprawdzenie regulatora:

    Zasilacz regulowany podłączony między plus a masę regulatora, miedzy B+ a D+ żarówka 2W 12V, w miejsce gdzie przychodzi faza z mostka (oczko wystające z mostka) trzeba dać prostokąt ~50% ~8V, między szczotki jakaś żarówka 12V. Zmieniając napięcie na zasilaczu trzeba znaleźć takie przy którym żarówka będzie świeciła z połową intensywności (ok. 14,3V). To będzie napięcie ładowania. Poniżej tej wartości żarówka będzie świeciła z pełną mocą, a powyżej nie będzie świeciła wcale bądź bardzo lekko. Inne zachowanie regulatora wskazuje na jego uszkodzenie.

    Jeśli potrzebujesz mogę podać jeszcze sposoby na sprawdzenie D+ i DFM'a. Ten ostatni nie wiem czy w tym alternatorze występuje (ew. podaj nr alternatora).

    Wyszła pewna partia regulatorów w których odklejały się chipy od radiatorów co powodowało oberwanie połączeń chipa z obudową regulatora, może to być taki przypadek.

  • #17 23 Lip 2010 14:06
    viper555
    spec od auto-elektro

    mpietras napisał:
    viper555 napisał:
    Niestety te regulatory są kiepskie i często wysiadają nawet szczotek w nich się nie wymienia. Tego regulatora jak nie masz wiedzy nie sprawdzisz.ap


    Mało wiesz kolego.




    I dobrze że pojawiają się takie osoby jak Ty ,bo mnie się już naprawdę nie chce czytać tych bzdur jakie piszecie.P

  • #18 23 Lip 2010 14:53
    mpietras
    Poziom 17  

    viper555 napisał:
    mpietras napisał:
    viper555 napisał:
    Niestety te regulatory są kiepskie i często wysiadają nawet szczotek w nich się nie wymienia. Tego regulatora jak nie masz wiedzy nie sprawdzisz.ap


    Mało wiesz kolego.




    I dobrze że pojawiają się takie osoby jak Ty ,bo mnie się już naprawdę nie chce czytać tych bzdur jakie piszecie.P


    Oczywiście chodziło mi tylko o wymianę szczotek... nie oceniam absolutnie Twojej wiedzy, kiepsko to napisałem.

  • #19 23 Lip 2010 19:12
    Z.B.
    Poziom 16  

    U mnie w mieście jest jeden punkt gdzie sprawdzają altki i inne takie tam,prowadzą też sklep więc mają od razu na wymianę podzespoły.Sprawdzenie zajmuje kilka minut na stanowisku badawczym i kosztuje niewiele(nie warto czasem rozbierać całego na kawałki,żeby znaleźć,a wiadomo czas tu jest najważniejszy).Kilka razy zdarzyło się,że ktoś się upierał,że alternator niedobry,bo mechanik z dużym młotkiem tak powiedział,no i wolałem podjechać z klientem i alternatorem i obejrzeć jego zdziwioną minę,że jednak to będzie co innego(czasem głupstwo jakieś).

  • #20 23 Lip 2010 19:35
    Usunięty
  • #21 23 Lip 2010 19:37
    ociz
    Moderator Samochody

    Dupa nie sprawdzenie w kilka minut. Niedawno znajomy przyniósł mi alternator żebym go sprawdził bo wydaje mu się jakby słabiej ładował. Miał rację, sprawdziłem diody główne i 3 z 8 były spalone(tak 8, to nie pomyłka) ale że w zwykłym sklepie motoryzacyjnym tego nie dostanę to wysłałem go z tym do poważnej firmy zajmującej się naprawą alternatorów. Tam bez zaglądania do środka stwierdzili że altek jest 100% sprawny. Najlepsze jeszcze to że dostali ten alternator ze wszystkimi śrubkami zaśniedziałymi i dokręconymi tylko palcami. :D

  • #22 23 Lip 2010 21:07
    mpietras
    Poziom 17  

    Cytat:
    Jeszcze jedno, jak miałem zamontowany ten uszkodzony alternator to kontrolka ładowania w ogóle się nie świeciła (myślałem że spaliła mi się żaróweczka), jak założyłem ten sprawny to kontrolka zaczęła działać.


    Przy braku sygnału ze stojana lampka powinna świecić się na stałe więc coś jeszcze z nim jest nie tak, naprawić nie da rady. Podróbki regulatorów wykonane są na PCB zamiast chipa ale jakość jest tragiczna.

    BTW ile kosztuje taki regulator w detalu?

  • #23 23 Lip 2010 21:18
    Usunięty
  • #24 23 Lip 2010 21:23
    janusz2008
    Poziom 33  

    Też tak kupuje, gdy regulator jest tylko w orginale ok.300zł. Cały za ok.250zł, zależy od marki, rocznika i auta.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty