X

Niespotykany problem w Oplu Astrze

05 Sep 2004 22:40 KAKamil Spychała
  • #1 05 Sep 2004 22:40
    Kamil Spychała
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam.Od jakiegoś czasu coś dziwnego dzieje się z moim autem (Opel Astra 1.6 8V).Samochód nie odpala na zimnym silniku.Co ciekawe w chwili kiedy temperatura na wskazniku temperatury zewnętrznej (wskażnik jest na wyświetlaczu) wskazuje powyżej 30 stopni,samochód odpala niezaleznie czy jest zimny (np. po nocy).Jeżeli temperatura jest niższa od 30 stopni,przy próbie właczenia silnika włanczają sie wentylatory (silnika,klimy).Samochód był diagnozowany na ciepłym silniku i badanie wykazało brak sygnału czujnika temperatury.Na zimnym silniku nie można połączyć sie z komputerem,brak iskry.Czy ktoś moze miał podobny problem.

    Interesuje mnie też gdzie jest umieszczony czujnik mierzący temperaturę zewnetrzną.Moze to absurdalnie zabrzmi ale właśnie problem znika w chwili kiedy czytnik temperatury zewnętrznej wskazuje powyzej 30 stopni.

    Pozdrawiam,
    Kamil
  • #2 05 Sep 2004 22:45
    000andrzej
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Masz gaz czy na benzynie? Jak po nocy może być powyżej 30 stopni? Takie pytania mi się nasunęły.
  • #3 05 Sep 2004 22:50
    sigi
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Napisz jak go odpalasz - chyba go nie podgrzewasz.


    Pozdrawiam.
  • #4 05 Sep 2004 22:50
    Marek1
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Ano po nocy robi się dzień , i sam doświadczyłem wtedy , nieraz w tym roku 30st.i wyżej.
  • #5 05 Sep 2004 22:53
    sigi
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Czy to nie są bzdury, panie Marek 1.

    Pozdrawiam.
  • #6 05 Sep 2004 22:56
    Kamil Spychała
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    sigi wrote:
    Napisz jak go odpalasz - chyba go nie podgrzewasz.


    Pozdrawiam.


    Dokładnie tak.Problem jest tak specyficzny,ze dwóch mechaników po prostu nie mogło się połapać o co chodzi.

    Pozdrawiam
  • #7 05 Sep 2004 23:01
    sigi
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Jeżeli chcesz żeby CI pomóc to napisz więcej szczegółów.


    Pozdrawiam.
  • #8 05 Sep 2004 23:04
    Kamil Spychała
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    sigi wrote:
    Napisz jak go odpalasz - chyba go nie podgrzewasz.


    Pozdrawiam.


    Własnie dokładnie tak.Doprowadzam do temperatury w której termometr wskazuje na wyświetlaczu powyżej 30 stopni i bez problemu odpala.Dlatego moje pytanie jak jest sterowany ten pomiar temperatury,czy jest po prostu jakiś czujnik i gdzie on się znajduje??

    Pozdrawiam
  • #9 05 Sep 2004 23:06
    Kamil Spychała
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    sigi wrote:
    Jeżeli chcesz żeby CI pomóc to napisz więcej szczegółów.


    Pozdrawiam.


    Uzupełniłem mój pierwszy wpis o kilka szczegółów.

    Pozdrawiam
  • #10 05 Sep 2004 23:15
    Kamil Spychała
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Najbardziej mnie zaskakuje jeden fakt,ze nawet gdy silnik jest rozgrzany a temperatura zewnetrzna jest niska np. 18 stopni to odpali za 4,5 razem.Natomiast w sytuacji gdy silnik np. ostygł i jest ciepły ale nie gorący a temperatura zewnetrzna jest ok.30 i wyzej odpala za pierwszym razem.Jedyna sytuacją w której nie odpala to zimny silnik i niska temperatura zewnetrzna.To dziwne ale zbyt długo obserwuję problem zeby sie mylić.Mechanik podejrzewa jakies zkłucenie działania sterownika lub zwarcie ale to tylko domysły nic na razie konkretnie nie znalazł.

    Pozdrawiam,
    Kamil
  • #11 05 Sep 2004 23:20
    Kamil Spychała
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    000andrzej wrote:
    Masz gaz czy na benzynie? Jak po nocy może być powyżej 30 stopni? Takie pytania mi się nasunęły.


    Nie,nie posiadam gazu.Samochód stoi w pomieszczeniu i po nocy ok. południa bywało nawet 37 stopni.

    Pozdrawiam
  • #12 05 Sep 2004 23:26
    sigi
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Napisałeś dużo a zarazem nic. Napisz jaki silnik, dlaczego nie zapala - z winy iskry, pompa się nie włącza, rozrusznik nie kręci a może nie ma oleju w silniku i zawory nie działają. Temperatura tu nie ma nic wspólnego. Zapalałeś kiedyś samochód zimny i gorący. I teraz też tak będzie, tylko się nie denerwuj i napisz konkretnie - ktoś tu Ci na pewno pomoże.

    Pozdrawiam.
  • #13 05 Sep 2004 23:27
    slowmot
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Chyba mamy tu do czynienia z małym nieporozumieniem.Na wstępie należałoby wyjaśnić kilka kwestii.Po pierwsze-usterkę masz podaną na "tacy" ,po drugie -czujnik temperatury zewnętrznej nie ma nic wspólnego z tym że nie możesz odpalić tego auta,na podstawie jego wskazań wiesz tylko kiedy odpali.Skoro zdiagnozowałeś ten silnik i wynikiem jest brak sygnału z czujnika ,więc go wymień(w wyniku diagnozy napewno miałes podane który czujnik),ale napewno nie jest to czujka której wskazania widzisz na desce rozdzielczej....pozdro
  • #14 05 Sep 2004 23:39
    sigi
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Znowu nie doczytałem, że z winy braku iskry, ale napisz więcej o silniku i o roku produkcji samochodu.

    Pozdrawiam.
  • #15 05 Sep 2004 23:45
    Kamil Spychała
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    slowmot wrote:
    Chyba mamy tu do czynienia z małym nieporozumieniem.Na wstępie należałoby wyjaśnić kilka kwestii.Po pierwsze-usterkę masz podaną na "tacy" ,po drugie -czujnik temperatury zewnętrznej nie ma nic wspólnego z tym że nie możesz odpalić tego auta,na podstawie jego wskazań wiesz tylko kiedy odpali.Skoro zdiagnozowałeś ten silnik i wynikiem jest brak sygnału z czujnika ,więc go wymień(w wyniku diagnozy napewno miałes podane który czujnik),ale napewno nie jest to czujka której wskazania widzisz na desce rozdzielczej....pozdro



    Dokładna diagnoza była:"Czujnik temperatury-brak sygnału.Majster który go diagnozował twierdził,ze takie wskazanie oznacza,nie tyle ze czujnik jest uszkodzony ile że jest przerwa w sygnale (zwarcie itp.).Proponowałem zeby wymienił ten czujnik ale on twierdził,ze to nic nie pomoże.Sam nie wiem o jaki czujnik chodzi.Z pewnością nie ten temperatury zewnętrznej.Swoja drogą gdzie ten czujnik się znajduje???

    Pozdrawiam
  • #16 05 Sep 2004 23:49
    Kamil Spychała
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    sigi wrote:
    Znowu nie doczytałem, że z winy braku iskry, ale napisz więcej o silniku i o roku produkcji samochodu.

    Pozdrawiam.



    Rok produkcji 1999 Opel Astra II z klimatyzacją 8V.

    Pozdrawiam

    PS.O jakie informacje o silniku jeszcze chodzi?
  • #17 05 Sep 2004 23:54
    Kamil Spychała
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    sigi wrote:
    Napisałeś dużo a zarazem nic. Napisz jaki silnik, dlaczego nie zapala - z winy iskry, pompa się nie włącza, rozrusznik nie kręci a może nie ma oleju w silniku i zawory nie działają. Temperatura tu nie ma nic wspólnego. Zapalałeś kiedyś samochód zimny i gorący. I teraz też tak będzie, tylko się nie denerwuj i napisz konkretnie - ktoś tu Ci na pewno pomoże.

    Pozdrawiam.


    W chwili kiedy załaczają sie wentylatory (jeszcze przed rozruchem,gdy włączę zapłon) przekręcenie kluczyka na rozruch nic nie daje rozrusznik kręci dobrze ale nie załancza pompy i brak iskry.

    Pozdrawiam
  • #18 06 Sep 2004 00:07
    slowmot
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Nie wiem czy nasze pisanie coś ci pomoże ale biorąc pod uwagę to że bez powodu startują inne urządzenia wokół silnika, to zapewne masz problem z niestabilnymi stykami wiązki masowej-a temperatura może mieć na to wpływ-takie usterki najlepiej jest robić namacalnie.W tej sytuacji powstaje równiez pytanie czy twój samochód był robiony u lakiernika-jesli tak to najpierw tam szukałbym....pozdro
  • #19 06 Sep 2004 00:32
    sigi
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    W tej chwili proponuję dokręcić masy na silniku, sprawdzić styki na czujniku temp. - ten w kolektorze ssącym. Wszystko wygląda na to, że wina jest w tym czujniku ( inne usterki też) , bo to włączanie się wentylatorów jest związane z czujniem i temp. silnika -z tego co piszesz taka moja diagnoza.

    Pozdrawiam.
  • #20 06 Sep 2004 09:23
    Kamil Spychała
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za dotychczasowe komentarze.

    Moze jeszcze jakieś informacje na ten temat:

    Kamil Spychała wrote:
    sigi wrote:
    Napisz jak go odpalasz - chyba go nie podgrzewasz.


    Pozdrawiam.


    Własnie dokładnie tak.Doprowadzam do temperatury w której termometr wskazuje na wyświetlaczu powyżej 30 stopni i bez problemu odpala.Dlatego moje pytanie jak jest sterowany ten pomiar temperatury,czy jest po prostu jakiś czujnik i gdzie on się znajduje??

    Pozdrawiam


    Dlatego moje pytanie jak jest sterowany ten pomiar temperatury,czy jest po prostu jakiś czujnik i gdzie on się znajduje??
  • #21 06 Sep 2004 13:20
    sigi
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Pisałem, że czujnik znajduje się w kolektorze ssacym. Drugą przyczyną może być czujnik położenia wału korbowego, który też może dawać takie niedomaganie jak brak iskry ( w zależności od temperatury silnika). Zrób najpierw pożądek z czujnikiem temp. Astra na wielopunkcie czy wtrysku centralnym.

    Pozdrawiam.
  • #22 01 Oct 2004 00:31
    Kamil Spychała
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czas przyniósł nowe pytania,może ktoś byłby w stanie na nie odpowiedzieć:
    Więc okazuje sie,ze sterownik,który steruje pracą klimy i jednocześnie wentylatorów jak również wspomianym czujnikiem jest na liscie podejrznanych całego zamieszania,oczywiście według majstrów którzy diagnozowali problem.Czy możliwe jest,ze to wina uszkodzenia sterownika?Czy jest sens go wymieniac skoro nikt nie daje pewnosci,ze to poskutkuje?Czy takie uszkodzenia sterowników zdarzają sie czesto?Jak mozna sie 100% upewnić,ze właśnie padł sterownik?Czy Waszym zdaniem opisany przeze mnie problem może sugierować uszkodzenie sterownika,czy raczej jest to błedna diagnoza?

    Pozdrawiam,
    Kamil
  • #23 02 Oct 2004 00:14
    jaran82
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Tak na przyszlosc.To czujnik temperatury zewnetrznej w astrze mojego ojca jest wlozony w przedni zderzak,wiec u ciebie pewnie tez :).pozdro
  • #24 02 Oct 2004 21:49
    szczepko
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Powiem tak:

    1. czujnik jest z lewej strony w zderzaku w jego dolnej części.

    2. jeśli ci autko nie odpala to najlepiej sprawdzić kody usterek
    można to zrobić ręcznie zwierając styki w złaczu diagnostycznym ALDL. Mam gdzieś schemat, ale full opis razem z kodami usterek znajdziesz na astra.autokacik.pl. Szukaj odczyt kodów usterek.

    Pozdrawiam
  • #25 25 Mar 2006 14:02
    munia24
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam
    mam ten sam problem w oplu astrze II 1,6 rok 98.
    na zimnym nie odpala wcale, kreci ale nie odpala. kiedy podgrzeje komputer suszarką (pomysł znajomego) od razu odpala. co moze być powodem tego stanu?
    dodam ze auto posiada kilku miesięczną instalacje gazową. jezeli komuś udało się rozwiązać taką usterkę to proszęo radę
  • #26 25 Mar 2006 20:20
    Makowski
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Sprawć zimne luty w komputerze,przelutuj podejrzane styki.
  • #27 25 Mar 2006 23:46
    janusz kaczor
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Domyślam sie że jest to silnik SZR .Typowa usterka sterownika wtrysku.ECU do naprawy albo wymiany.Załączanie się wentylatorów jest wynikiem złego obrabiania przez ECU temp. cieczy chłodzącej.Sterwnik zwany moduł chłodzenia jest sprawny.
  • #28 26 Mar 2006 17:50
    munia24
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    eletryk sprawdził sterownik, zimne luty, wszystkie możliwe czujniki i rozkłada ręce, niby jest poprawa - bo odpala za 5 czy 6 razem ale przy tym wskaźnik od temperatury w aucie wariuje, podnosi sie maxymalnie i opada. jeszce spróbuje odpalać i jexdzić na samej benzynie moze to wina gazu? nie mam pojecia co robić
  • #29 26 Mar 2006 20:40
    waldi42
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli wariuje wskażnik to albo jest uszkodzony czujnik temperatury albo przewód od czujnika łapie zwarcie.
  • #30 26 Mar 2006 21:16
    janusz kaczor
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    W silniku SZR czujnik temp. cieczy jest tylko jeden dla sterownika i wskaźnika.Jak puszcza sie sterownik załączają sie wiatraki i głupieje wskaźnik.Przelutowanie złączek nic nieda tam sie puszcają przepusty między warstwami.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products