Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.
Autor
Wiadomość
motospec
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 17 Kwi 2005
Posty: 90

Post#31 02 Gru 2010 21:11   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Witam wszystkich!!

Od pewnego czasu przymierzam się do zakupu świateł dziennych. Przeglądając różne oferty trafiłem na światła dzienne marki Day-Light. A konkretnie chodzi mi o model DRL-308
Link

każda lampa zbudowana jest na 24 diodach led super flux.

Co myślicie o tych lampach jako tańsza alternatywa lamp Vertex 506hp(podobne wymiary). Za vertexy na diodach samsunga/osram trzeba dać 200 zł, a te Day-Light można mieć za 150 zł.
Jako że przed wydaniem każdej złotówki dobrze się zastanawiam nad tym co kupuje, a 200, 150 czy 50 zł piechotą nie chodzi.
Zastanawiam się czy warto kupić te tańsze lampy, czy dadzą wystarczająco dużo światła, porównywalnie z tymi na diodach osram/samsung. Bo przecież o to w tym głównie chodzi by być dobrze widoczny, a nie żeby coś tam świeciło jak by chciało a nie mogło...
Tak że proszę o opinie, może ktoś się już zetknął z tymi lampami, widział jak to świeci i czy warto je kupić??? Czy może lepiej dołożyć te 50 zł. do vertexu????
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 02 Gru 2010 21:11   





Powrót do góry
   
zbanek87
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 2
Miasto: Bydgoszcz

Post#32 10 Sty 2011 13:59   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Witam na początku listopada zakupiłem światła do jazdy dziennej model DRL-308 lecz po miesiącu użytkowania lewa lampa przy rozruchu silnika załączała się prawidłowo a po ok 10 minutach wyłączała się. Dopiero gdy zostałem zatrzymany przez policję poinformowali mnie o tym iż lewa lampa nie świeci na szczęście na pouczeniu się skończyło. Także nie wiem ja osobiści już nie kupię tego modelu
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4915

Post#33 Post autora tematu 10 Sty 2011 14:19   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Witajcie.

Osobiście posiadam taką lampę - 308. Dorwałem ją za parę zł - była uszkodzona - wysadziło kondensator na zasilaniu i poszła dioda również na wejściu zasilania. Co do tych lamp - nie mają one w cale diod typu Super-Flux tylko zwykłe 3 mm, które są nieco podkręcone w porównaniu do standardowych. Lampa wbrew napisowi na obudowie nie pobiera 6 W a 1,9 W. Świeci mniej więcej na 25 % biorąc pod uwagę że lampy na diodach mocy dają 100%. Światło z tej lampy jest bardzo skupione w 1 punkcie i jest silnie zimne, wręcz niebieskie.

Zasilanie lampy to niewielka przetwornica Step-down. Wytwarza ona zakłócenia i w okolicach lampy nie działa np. radio z telefonu. Lampa również "sieje po eterze" wprowadza zakłócenia do instalacji, tak samo jak inne lampy dzienne. Jeśli mamy dobrej jakości instalację radiową raczej nie poczujemy tego lub w niewielkim stopniu, jeśli radio itp kiepskie, to będą same szumy.

To czy warto kupić czy nie to zależy jak trafimy. Jednym lampa działa jak trzeba, innym pada po kilku dniach.

A i jeszcze - lampy typu 308 są całkowicie klejone, nierozbieralne bez uszkodzenia.

Lampy typu 507,506,308 produkuje jedna i ta sama firma na zamówienie innych firm. Więc lampa Vertek 506 jeśli wygląda tak samo jak lampa marki XxX to jest to samo. Na alibaba.com można znaleźć producentów tych lamp w wersji OEM - nabiją ci taką nazwę jak chcesz jeśli więcej tego zamówisz, opakowanie też wykonają.
Powrót do góry
   
sklepowisko_com
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 6
Miasto: Zabrze

Post#34 15 Lut 2011 00:58   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


witam serdecznie.
Czytając ten temat postanowiłem dołączyć do rozmowy i rozwiać wiele wątliwości świateł dot. marki Vertex. Ich współproducentem jest Polska firma HiD które w porównaniu z markami "no name" nie są tylko sprzedawane ale również poprawiane w oparciu o sugestie uzytkowników tak aby finalny produkt był jak najlepszy. Tak też się stało z modelami 507, 506 które występują teraz w wersji "S". Nie zmienił sie tylko wygląd zewnętrzny lubiany przez klientów. Natomiast to co zostało zmienione to:
- dodatkowy otwór wentylacyjny
- lampa zamknięta maszynowo i usunięte zostały śróbki z szkła co wpływa na ich lepszą szczelność
- lampa została uproszczona w środku maxymalnie a sam control box który pełni również funkcję automatycznego włącznika został wyrzucony na zewnątrz lampy - chodzi o to aby w razie czego klient miał pewność że to nie lampa którą jest najtrudniej zdemontować.
- diody pozostały te same czyli samsung. I tu małe wyjasnienie. Powodem ich zmiany z osrama nie jest koszt ani jakość a dostępność diód osrama z którymi był swojego czasu problem. Jak wiemy wiele nowych samochodów ma drl w standardzie a dodatkowo ruszyła masowa produkcja świateł dziennych uniwersalnych... Jeśli chodzi o jakość absolutnie nie odbiegają od osrama a to co klienci są w stanie zauważyć gołym okiem to temp. Postanowiiśmy użyć światla cieplejszego czyli bardziej białego więc zamiast temp 5600K (osram) użyliśmy 4800K (samsung).
- jeśli chodzi o model 705/705 DRL. Nie są to nasze światła i znacznie odbiegają jakościowo gdyż po pierwsze: mają słabo rozwiązaną kwestię odprowadzania ciepła co wpływa na żywotność diód, po drugie użyte diody są kiepskiej jakości - można je poznac po czarnej obwódce, po trzecie głównym podowem ich awaryjności są kiepskie chińskie rezystory które palą płyty na węgiel...

Gdyby ktokolwiek miał zapytania techniczne lub jakiekolwiek inne związane z doborem świateł służę pomocą. Nadmienię jeszcze iż poza modelami 507/506 są nowe równie ciekawe propozycję jak 501 czy 824/820 na diodach flux led. Niebawem ukończymy projekt Vertex 502 który montuje się jak czujniki parkowania i będziemy mogli zamontować je w dowolnej sekwencji jak w najnoszych modelach wysokiej klasy samochodów.
pozdrawiam
Łukasz K.
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4915

Post#35 Post autora tematu 16 Lut 2011 09:17   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Sklepowisko, trochę naciągacie... Skoro klienci dają wam znaki, czemu wasze nowe wyroby wciąż mają problemy z chłodzeniem ? Diody wiszą w powietrzu... Obecnie jestem w posiadaniu waszych modeli 507 i kilku nowych które dorwałem z usterkami - przetwornice i elektronika nic się nie zmieniła. Lampy jak zakłócały tak dalej zakłócają radio, CB itd. Diody wiszą w powietrzu lub są przewoltowane.

Co do waszej produkcji - dziwne że na chińskich stronach są "wasze" modele z takim samym wyposażeniem ale bez nazwy vertex...nawet model jest ten sam...tylko że wcześniej się pokazują, szczególnie dużo ich na alibaba.com
Powrót do góry
   
sklepowisko_com
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 6
Miasto: Zabrze

Post#36 23 Lut 2011 16:59   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Zacznijmy od tego, że model 308 nie jest produkowany przez tą samą firmę. Model ten, owszem jest podobny do naszego nowego modelu 820 aczkolwiek rozróżnić je można po ilości diód (308- 24 LED, 820-20 LED). Nie kierujmy się stroną alibaba.com ponieważ jak Pan twierdzi nie jest ona związana z naszymi produktami ani naszym producentem.


Jak już wspomniałem modele 507 oraz 506 zostały poprawione (właśnie dzięki znakom klientów) lecz jak wiadomo zmiany nie nastąpią z dnia na dzień.
Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

Na pierwszym zdjęciu przedstawiony jest model 507. Jak widać wszystkie układy elektroniczne znajdują się na płytce, a cewka o której Pan wspomniał nie potrzebuje dodatkowego mocowania ponieważ utrzymują ją cztery wyprowadzenia lutowane do płyty. Natomiast każda z diód posiada osobne połączenie z radiatorem obudowy. Kolejne zdjęcia przedstawiaja model 507 S czyli model 507 po zmianach. Pierwsze co rzuca się w oczy to brak elementów elektronicznych na płytce (przeniesione zostały do zewnętrznego control box'a, który posiada także filtry przeciwzakłóceniowe) zmieniony został także sposób chłodzenia diód. Każda z diód równomiernie odprowadza ciepło na specjalnie zaprojektowana płytkę która z kolei w całości przylega do radiatora obudowy.
Powrót do góry
   
krzypol
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 16 Kwi 2004
Posty: 2

Post#37 23 Lut 2011 20:59   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Kupiłem 2 komplety lamp DRL 507 HP w zeszłym roku w miesiącu lipcu . Po tygodniu użytkowania w obu kompletach zauważyłem, że do lamp przedostaje się woda. Po demontażu kloszy stwierdziłem, że zastosowane uszczelki z materiału gąbczastego są winne nieszczelności. (Tu producent powinien bardziej się postarać skoro w specyfikacji jest podane, że są wodoszczelne). Po wysuszeniu lamp uszczelniłem klosze bezbarwnym silikonem. Problem z nieszczelnościami zniknął. Po około 6 miesięcy w trzech lampach przestały świecić diody. Trochę dziwne, ale w każdej z uszkodzonych lamp nie świecą trzy diody. Objaw była taki, że zaczynały najpierw mrugać, po czym przestały świecić. Trochę szkoda, bo lampy świeciły naprawdę fajnym światłem i były bardzo widoczne w porównaniu z innymi pseudo-lampkami jakie spotykane są w samochodach na drogach. Lampek nie mogę reklamować, bo sam modyfikowałem uszczelnienie :(. Mam pytanie do dystrybutora: czy jest możliwość wymiany tych uszkodzonych diod, bo powiem szczerze że nie chce zostawiać otworów w zderzaku:). W moich lampach diody są te większe, czyli chyba Samsunga.
Powrót do góry
   
sklepowisko_com
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 6
Miasto: Zabrze

Post#38 24 Lut 2011 09:44   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Jeśli lapmy były kupione u nas i ma Pan dowód zakupu, można je przysłać do nas przecież są jeszcze na gwarancji. Samodzielne uszczelnianie nie powoduje utraty gwarancji.

Na 95% diody nie uległy przepaleniu. Głównym powodem awarii w pierwszych modelach 507 było uszkodzenie układów znajdujących się na płytce. Każdą z diód można sprawdzić podając na nią napięcie 3 V. Jeśli jednak chociaż jedna z diód się przepaliła- przestaje świecić cały segment, ponieważ diody łączone są szeregowo w dwóch segmentach 2+3.

W przypadku jeśli nie ma Pan dowodu zakupu wymiana płyty to koszt 20zł+ 10 zł usługa serwisowa i koszty wysyłki. Sama dioda to koszt 18 zł.
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4915

Post#39 Post autora tematu 24 Lut 2011 10:32   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


W 507 główną winą przegrzania był właśnie słaby montaż i brak dobrego docisku pomiędzy diodami a "słupkami" które miały odprowadzać ciepło. Ale to nie tylko w tym modelu.

Co do alibaba.com jest tam masa producentów, którzy w wielu wypadkach robią to samo, jak również produkty które można spotkać u Państwa w sklepie, z tym że mają na takich samych opakowaniach inne grafiki i inne nalepki. Jak pokazuje doświadczenie, wystarczy zamówić większą ilość a w Chinach nadrukują każdą gotową grafikę. Szczerze wątpię abyście zlecali wykonanie lamp specjalnie dla was, choćby dlatego, że takie same lampy jak sprzedajecie, są dostępne bez waszej nazwy. Jak by tego było mało, też za bardzo nie wierzę że to klienci dawali znaki a wy wtedy poprawiliście lampy - najpierw pokazały się lampy w wielu chińskich sklepach (jak alibaba.com, dealextreme.com, kaidomain.com) a potem po jakiś 2 miesiącach u was - wystarczająco dużo czasu na druk własnych opakowań...

W lampach 507 wydał bym trochę więcej pieniędzy i zlecił przykręcenie płytki z diodami nie 2 śrubami a przynajmniej 3 a już najlepiej pomiędzy każdą diodą. Chłodzenie niestety tutaj jest bardzo ważne a wcześniej było co tu dużo gadać - fatalne.

Dalej - czy poprawiliście w końcu przetwornice ? Wszystkie wcześniejsze wasze modele zakłócały silnie radio, CB a nawet komórki - wystarczyło włączyć lampy w miejscu gdzie był słaby zasięg by całkowicie znikał... Mam nadzieje że jest to już przeprowadzone w lepszym kierunku, bo niestety poleciłem kilku znajomym lampy które potem wracały jako "te których nie można sensownie używać z CB radiem".

Dalej - co z kloszami ? W 507 nagminnie pękały w okolicach śrub. Dodatkowo, plastik z którego były wykonane był bardzo miękki, wystarczyło przetrzeć lampę szmatką i już był porysowany klosz...O zgrozo zdarzały się niedopasowane klosze...

Kolejne - sposób montażu - wciąż ten sam kłopotliwy - o ile da się wkręcić mocowanie dwoma śrubami do kratki w zderzaku, to jak wkręcić śruby po bokach lamp ? W 99% wypadków wiązało to się z wieloma problemami. Można zawsze było zrobić na odwrót - przykręcić lampę do mocowania, wkręcić ją w zderzak, ale jak w tym momencie przykręcić lampę do końca do mocowania ? Nie da się-kratki zderzaków powodowały wiele komplikacji których nikt nie wziął pod uwagę. W wielu wypadkach lampy albo musiały wystawać z przodu auta bo nie dało się ich estetycznie wmontować w kratki,albo trzeba było zdejmować zderzak aby to zrobić, a niewiele ludzi się na to odważy a w serwisie są to dodatkowe spore koszty. Lampy trochę ważą, więc po czasie opadają lub świecą w ziemię-mocowanie tego typu niestety się nie sprawdza. Warto było by też kontrolować same mocowanie - zdarzył mi się model w którym mocowanie było za wąskie tj blacha montażowa była źle wygięta w U i jej ramiona były zbyt blisko siebie.

Następne - malowanie lamp. Tył jest pomalowany na czarno, ale powłoka jest delikatna, stanowczo za delikatna. Miejsce gdzie blacha mocująca ociera o korpus lampy farba schodzi praktycznie odrazu - efekt ? Trochę soli i chemii na drogach i po zimie farba z lamp odpada płatami. To samo z mocowaniem - wystarczyło przykręcić je śrubami które dajecie w zestawie, aby główka śruby zdarła farbę, nie pomagały tutaj nawet podkładki - farba była tak miękka, że trochę mocniejsze dociśnięcie podkładki i farba była już dosłownie przecięta. Efekt - rdza.

Kable poprawiliście, ale tutaj nie trzeba było wcale znaków klientów, tylko odrazu kable dać w oplot lub rurkę, wam to zajęło ponad rok.

Łączenia - nikt kto myśli nie robi łączenia przewodów zaraz przy lampie, szczególnie tych co zaprezentowaliście jako pierwsze - proste wtyki typu szybko-złączki, osłonięte na słowo honoru prostą rurką z pcv, która puszczała wodę, efekt był szybki - brak styku, mrugające lampy, korozja itd...

Macie sporo wciąż do poprawy. Jedyne znane diody jakie stosujecie to Samsung, w reszcie lamp są diody nieznanego pochodzenia o sporo niższej wydajności. Sposób mocowania jest fatalny, malowanie również słabe. Klosze podatne na zarysowania, niska szczelność.

PS-Foto nr 2 z poprawioną wersją lamp też daje trochę do myślenia - widać że listwa z diodami nie przylega idealnie do korpusu lampy, gdyby tak było, po dokręceniu powinna wypchać pastę termo całkowicie na zewnątrz a na foto widać ze pod płytką siedzi jej gruba warstwa, niestety choć jest to pasta termoprzewodząca, jej grubsza warstwa działa jak izolator.

Powinniście brać przykład z Philipsa - wtyki przy samym starterze. Przewody w rurce która jest elastyczna nawet na mrozach. Lampy malowane proszkowo z systemem mocowania na zatrzaski. Prosty dostęp do śrub. Klosze z poliwęglanu, ciężkie do zarysowania. W zestawie dodatkowe śruby i złączki na zapas. Polska porządna instrukcja z grafikami.
Powrót do góry
   
sklepowisko_com
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 6
Miasto: Zabrze

Post#40 24 Lut 2011 11:44   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Ponownie chciałem nadmienić, że model 507 został już poprawiony.

Jeśli podaczas produkcji lamp zauważamy niedociągnięcia natychmiast je niwelujemy i eliminujemy- mamy taką możliwość ponieważ jesteśmy głównym dystrybutorem.

Stworzyliśmy modele cechujące sie wysoką jakością, używając tańszych lecz równie dobrej jakości zamienników, a co za tym idzie- dostępnością dla każdego (pod względem ceny).

Jeśli chodzi o przetwornice, pierwszy raz słyszymy żeby zakłócały sieć GSM. Jeśli byłoby to prawdą mielibyśmy 100% zwrotów. Fakt najtańsze przetwornice mogą powodować zakłócenia lecz zależy to od modelu i stanu technicznego samochodu. Trzeba dobrać przetwornice do swoich wymagań- jeśli posiadmy CB radio lub inne urządzenia narażone na zakłócenia wybieramy model droższy a zarazem stabilniejszy.

Jeśli rzekomo posiada Pan nasze produkty, które w dodatku są uszkodzone prosilibyśmy o kontakt prywatny w celu wyjaśnienia sytuacji, bądź zgłoszenia reklamacji danych produktów.

W zaistniałej sytuacji nie rozumiemy Pana intencji w kupnie naszych produktów, które rzekomo są wadliwe bądź uszkodzone.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Lut 2011 11:44   





Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4915

Post#41 Post autora tematu 24 Lut 2011 12:04   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Nikt nie sprawdza telefonu i nie siedzi z wzrokiem wciśniętym w ekran, kontrolując stan zasięgu o włączonych lamp, tym bardziej że większość nie ma pojęcia że to wina lamp. Na szczęście jak pisałem, jest to zjawisko występujące w miejscach o słabym zasięgu, wręcz na pograniczu. Nie zmienia to faktu że nie zaprzeczyli Państwo że problem ten występował w przypadku CB i FM. To czy używali państwo najtańszych przetwornic to nie nie wiem, jednak szumnie można było przeczytać, że posiadają one:

Cytat:
EMC emulator który eliminuje wszystkie zakłócenia


I było to pisane na aukcjach z lampami 507 w starym systemie tj z przetwornicą w lampie... I jest do teraz napisane na waszej stronie. Widnieją na niej też fotografie starej wersji 507, opis również wskazuje że automat, czyli też przetwornica, są wbudowane w lampę...

Sprawdzałem również katalog lamp jakie Państw przygotują na ten rok. Wygląda ciekawie, jednak było by dobrze, aby usunąć środkową fotografię modelu 501 przedstawiająca lampę, bo nie jest to 501 tylko model Philipsa - widać to dobrze po diodach, przewód w oplocie z czarnej rurki i inne diody (Philips Rebel) i jest to Philips natomiast "wasz" produkt widać na fotografii pierwszej i trzeciej i można to poznać po diodach no-name i po krótkich przewodach z szybkozłączkami. Taki mały szczegół a dociekliwych wprowadzi w błąd...

PS-Szkoda że nawet w tak "wysokim" modelu wciąż stosujecie krótkie przewody przy lampie i te szybkozłączki, które się nie nadają do takich celów - jak już wspomniałem - woda, sól, chemia i złączni śniedzieją, rdzewieją w zastraszającym tempie. Mało kto będzie miał ochotę nurkować pod auto żeby odłączyć lampę, a lepiej było by gdyby przewód z złączem był przy przetwornicy.

Żaby nie było, przeszukałem właśnie Państwa aukcje na allegro z chęcią zakupu modelu HP507 w wersji poprawionej i ... i kiszka. W wersji z zewnętrznym starterem jest tylko model 506 ze skośnym kloszem. Model 507 wciąż występuje w starej wersji, z wbudowaną przetwornicą wewnątrz lampy, czyli tak jak było.

Wciąż pisze że mają wbudowany

Cytat:
EMC emulator


a to stara wersja bez tego cuda...

Poszedłem dalej, wchodzę na Państwa sklep na stronie sklepowisko.com i ? I tutaj też nie ma w ogóle poprawionego modelu 507...to gdzie on jest ? Chętnie go kupię w nowej wersji, faktycznie wówczas będę miał dowód dla siebie że wiele niedociągnięć zostało poprawionych.

EDIT

No i jest typowo jak na innych forach - Vertex rejestruje się, pisze kilka postów, wkleja te same fotki i po wszystkim...

EDIT

1 marca pojawiły się w końcu nowe modele świateł 507. Oczywiście lampy już zamówione. Jednak na fotkach widać już pierwszy błąd - otwór wentylacyjny jest całkowicie zakryty przez płytkę MCPCB na której siedzą diody...
Powrót do góry
   
kaputo
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 29 Maj 2003
Posty: 373
Miasto: Gliwice

Post#42 02 Mar 2011 21:42   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Zamontowałem ten zestaw PHILIPSA. Ja mam akurat 4 LED.

Układ rozpoznaje wzrost napięcia powyżej 13,4V i wtedy załącza. Ciekawostka. Światła załączają się też już po przekręceniu zapłonu, (bez uruchamiania silnika). Ale tylko na ok 5s. Widocznie rozpoznaje też spadek po włączeniu urządzeń.

To dobrze, bo przepisy mówią że DRL mają się załączyć w momencie kiedy urządzenie załączające silnik jest w pozycji umożliwiającej pracę, czyli po przekręceniu zapłonu i jeszcze przed uruchomieniem silnika.
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4915

Post#43 Post autora tematu 03 Mar 2011 23:05   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Taki system włączania można uzyskać podpinając się pod odpowiedni pin w stacyjce.

Kaputo - w jakim aucie masz lampy, jakie radio ? Masz problem z zakłóceniami radia ? U mnie siedzą lampy Philipsa na 5 diodach, jednak lecą w sprzedaż - mam od nich sporo zakłóceń.
Powrót do góry
   
kaputo
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 29 Maj 2003
Posty: 373
Miasto: Gliwice

Post#44 04 Mar 2011 05:56   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


PHILIPS 4 LED w Golf V+ 1,4 TSI. Żadnych zakłóceń. Radio fabryczne RCD 300.

Właśnie jestem pozytywnie zdziwiony, że moduł, podpięty od razu do akumulatora (nie po zapłonie), załącza światła właśnie po przekręceniu kluczyka a przed uruchomieniem silnika. Tak właśnie ma być.
Modułki sprzedawane na allegro tego nie zrealizują, nawet przypięte po kluczyku, bo musi wrosnąć napięcie do pow. 13,4 aby załączyły. Co jest w niezgodzie z przepisami.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 04 Mar 2011 05:56   





Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4915

Post#45 Post autora tematu 04 Mar 2011 11:48   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Modele MyCarr itp mają ten sam system co Philips, bo niestety prawda jest bolesna. Philips nie produkuje tych lamp, tylko zleca produkcję innym firmom w chinach, co powoduje że są dostępne modele które są z wyglądu prawie identyczne jak Philips, jednak różnią się nieznacznie diodami, wymiarami, jednak startery itp są identyczne.
Powrót do góry
   
enjoypoznan
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 73
Miasto: Poznań

Post#46 08 Mar 2011 16:13   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


Miałem w rękach obydwa modele tj 507 na diodach Osram i ten sam model 507 ale na Smd Samsung.

Osram świeci ok 1/3 mocniej niż Samsung.

Barwa światła zdecydowanie lepsza niż Samsungi które są dość żółte.

Na koniec cena pojedynczej diody. Osram kosztuje ok ~17zł a Samsung ~4zł.
Reszty dopowiadać nie trzeba.

Modelu 507 na diodach Osram już nie kupicie. Teraz trzaskają tylko na Samsungach.

Bardzo wiele egzemplarzy ma też problem z "wodoszczelnością".

Skaktus trochę mnie zaskoczyłeś Philipsem. Myślałem że żadnych zakłóceń nie będą powodować.

Może masz jakieś wyjątkowe CB ;)

I jak nowy model 507? Pozostały Samsungi?
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4915

Post#47 Post autora tematu 09 Mar 2011 22:48   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


Nowej 507 się doczekać nie mogę...

Radio CB jakie mam to TTI 880 + Sirio ML145, wszystko na oryginalnych kablach. Zakłócenia idą również w radio FM a mianowicie JVC KDR401.

Powiem tyle że dorwałem kilka modeli lamp JustTop, Noxona i no-name i mimo widocznych poprawek jak właśnie klejone klosze, cewki przetwornic w osłonach ferrytowych itp zakłócenia wciąż występują a w poszczególne lampy dalej leci woda.

PS-Jeśli ktoś chce rozkleić klejone lampy, niech włoży je do zimnej wody, potem podgrzewa wodę prawie do wrzenia (powoli), po czym zostawi lampę na 2 - 3 minuty, wyjmie z gara i klosz całkiem fajnie schodzi ;)
Powrót do góry
   
mercbenz123
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 2
Miasto: gliwice

Post#48 10 Mar 2011 00:01   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


Witam, niestety nie mogę się zgodzić z opinią na temat światełek 507. Zakupiłem światełka w firmie ''X'' w gliwicach po około 6 dniach światła całkowicie zaparowały, po naprawie światła parowały jeszcze szybciej niż przed naprawą.Postanowiłem zakupić nowy model z odpowiecznikiem tylko że w firmie ''X'' z Zabrza. I tutaj miłe zaskoczenie na sklepie można zobaczyć jak dana lampka świeci oraz bardzo fachowe podejście do klienta przez sprzedającego.Jak do tej pory 2 tygodnie światełka świecą bez problemu, nawet po umyciu samochodu na myjni.Według mnie cena jest bardzo atrakcyjna i napewno z czystym sumieniem polecam :)

Pozdrawiam

Dodano po 1 [minuty]:

Przepraszam ale zapomniałem dopisać:
Na lampkach nie szumi cb radio oraz radio jak było opisane na forum
Powrót do góry
   
enjoypoznan
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 73
Miasto: Poznań

Post#49 10 Mar 2011 17:22   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


Tak się zastanawiam czy zastosowanie dławika ferrytowego na kablach zasilających ledy coś by dało?

I podstawowe pytanie jakie mi się nasuwa po tych wszystkich postach:

Jakie światła ma wybrać ktoś kto takie chce zamontować do swojego samochodu?

Liczyłem na Philips. Jednak kolega skaktus sygnalizuje że mimo wszystko "sieją" one zakłócenia.

Wszystkie "allegrowskie" lampy są chyba też niewiele warte mimo ich jednak niemałej ceny.

Jest jeszcze hella. Ale ceny maja naprawdę kosmiczne...
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4915

Post#50 Post autora tematu 10 Mar 2011 21:21   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


To czy będą siały zależy w dużej mierze od radia, instalacji antenowej, mocy stacji nadawczej i wielu czynników.

Montaż pierścieni niewiele daje lub w ogóle. Montowałem te zestawy i np.507 w Skodzie Felicji prawie nic nie siało, ale w Golfie 3 już siało po eterze okropnie. Wiele też zależy od lamp. Np lampy JustTop mimo że z wyglądu identyczne w wnętrzu prezentują już 3 generację przetwornic.

Osobiście miałem 507 i też nie parowały, ale chyba dlatego że były porządnie skręcone i uszczelniłem je sylikonem. Niestety kiedy sygnał stacji był słaby - brak RDS, sygnał już tylko mono i wtedy było słychać pracę lamp lub "maskowanie" stacji.
Powrót do góry
   
enjoypoznan
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 73
Miasto: Poznań

Post#51 14 Mar 2011 14:29   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


Niestety przetestowałem pierścienie i nic to nie dało.

Zastanawiam się w jaki sposób można wytłumić te zakłócenia.
Oczywiście poza zmiana samych lamp.

U mnie właśnie jak sygnał jest słaby to trochę "szumi".
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4915

Post#52 Post autora tematu 14 Mar 2011 15:44   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


Można zmienić sposób zasilania np na LM 317, temat był już szeroko opisany na elektrodzie.

Jeśli masz przetwornicę w lampie, to niestety ale ja jeszcze nie spotkałem się z taką która by nie siała po eterze. Jedne robią to mocniej, inne słabiej, ale efekt ciągle jest taki sam.
Powrót do góry
   
enjoypoznan
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 73
Miasto: Poznań

Post#53 14 Mar 2011 16:06   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


To w takim układzie do następnego auta założę chyba dzienne na żarówce halogenowej 10W.

Ty skaktus masz teraz te Philips tak? Ale sieją chociaż mniej niż te nieszczęsne 507?

Zastanawiam się czy te przetwornice zakłócają tylko radio czy tez może działają niekorzystnie na inną elektronikę samochodu(ECU)?
Ja nic nie zauważyłem oprócz radia. GPS działa tak samo jak przy wyłączonych dziennych.

Zupełnie innym tematem jest to że mogliby w końcu znieść obowiązek świecenia w ciągu dnia zwłaszcza w lecie...
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4915

Post#54 Post autora tematu 15 Mar 2011 10:29   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


Philipsy sieją mniej niż 507 i to znacznie, choć w miejscach o słabej sile sygnału już potrafią zakłócić całkowicie stację lub stacja zgubi RDS a co za tym idzie AF i traci stereo.

Lampy Philipsa nie są jego produktem, są jedynie niem "sygnowane" i to są produkty MyCarr, który jest tańszy i połowę. Różnią się diodami, ale świecą praktycznie tak samo.

Lampy na żarówki są proste w montażu, ale wiele nie ma homologacji RL mimo że sprzedawcy tak obiecują. Z kolei lampy Hella z homologacją są niesamowicie drogie, co jest przegięciem, tym bardziej że w lampach nie można wymienić żarówki...
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Mar 2011 10:29   





Powrót do góry
   
enjoypoznan
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 73
Miasto: Poznań

Post#55 19 Mar 2011 10:21   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


Zastanawiam się jeszcze nad sposobami zniwelowania tego "siania" w radiu.

Może kondensator poliestrowy na obwodzie zasilania lamp?
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4915

Post#56 Post autora tematu 19 Mar 2011 16:15   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


To ci nic nie da. Tutaj sieją cewki. W nowej wersji lamp SIJ, Noxon, NSSC itp zrobiono tak, że cewki standardowe tj toroidalne, zostały zastąpione "scaloną" cewką, a dokładniej rzecz biorąc, są to 2 cewki w 1 obudowie. Dołożono również pewnych starań i cewka jest już zamknięta - czyli ma dodatkową obudowę która teoretycznie powinna zniwelować zakłócenia.

Praktyka pokazuje że zakłócenia wciąż są, nieco mniejsze ale są.

Obecnie w domu mam nowe wersje wspomnianych lamp, stare wersje 507 i kilka modeli firmy Elenik. Wszystkie zakłócają w mniejszym lub większym stopniu.

EDIT

Jako że zamawiałem zestaw nowych lamp dziennych tj. 507, chciałbym nadmienić że otrzymałem paczkę z lampami...507, ale starymi...

Jesli ktoś chce się w 100% pozbyć zakłóceń, wyjściem jest zasilanie ledów za pomocą LM317, najprostszy system, całkowity koszt to około 10 zł na 2 lampy
Powrót do góry
   
adamnix
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 7
Miasto: Poznań

Post#57 21 Mar 2011 23:02   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


Mój szwagier handlował tymi 506-kami i 507-kami w swoim sklepie i na 30 sprzedanych kompletów 15-20 wracało na reklamacje z powodu wilgoci. Natomiast pozostałe Day-lighty czy SIJ, które pochodzą z fabryk Philipsa na Tajwanie jak najbardziej poleca.
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4915

Post#58 Post autora tematu 22 Mar 2011 18:54   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


507 czy to 506 winą były piankowe uszczelki, które po prostu były kiepskie.

Wystarczyło niewiele sylikonu nałożonego strzykawką i po wszystkim ;)
Powrót do góry
   
adamnix
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 7
Miasto: Poznań

Post#59 23 Mar 2011 12:41   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


skaktus napisał:
507 czy to 506 winą były piankowe uszczelki, które po prostu były kiepskie.

Wystarczyło niewiele sylikonu nałożonego strzykawką i po wszystkim ;)



Wytłumacz to wku....... klientowi :D
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4915

Post#60 Post autora tematu 23 Mar 2011 16:44   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


adamnix napisał:



Wytłumacz to wku....... klientowi :D


Dlatego trzeba wymieniać i niech serwis Vertexa się martwi. Cała naprawa pewnie polegała na zmianie uszczelki na nową, która też pewnie jak poprzednia jest wadliwa i tak powstaje błędne koło.

Ci co bardziej manualnie opanowani, chop po sylikon i po sprawie.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.
Strona 2 z 5 Idź do strony Poprzedni  12345  Następny
Podobne tematy
Jakie światła do jazdy dziennej w Mercedesie 2 350 L z 2002r.? (1)
Światła do jazdy dziennej NSSC 808 AS - jakie diody? (3)
Światła do jazdy dziennej Philips DRL 4 czy Just Top Mini - co wybrać? (3)
Światła do jazdy dziennej (18)
Światła do jazdy dziennej. (34)
światła do jazdy dziennej (2)
Światła do jazdy dziennej (6)
światła do jazdy dziennej (34)
Światła do jazdy dziennej (13)
Światła do jazdy dziennej (6)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.114 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony