Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.
Autor
Wiadomość
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4883

Post#1 Post autora tematu 27 Lip 2010 10:43   

Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.


Witam.

Chciałbym rozpocząć dyskusję o modelach świateł dziennych dostępnych w Polsce. Głównie chodzi mi tutaj o wybór świateł najlepiej świecących, tak aby być rzeczywiście widocznym.

Osobiście posiadam takie światła:

Link

Światła zbudowane na 8 diodach FLUX, każda dioda 2 chipowa, co daje nam 16 diod na jedną lampę. Światła świecą przyzwoicie, jednak przy dużych odległościach nie są już wystarczająco widoczne.

Kolejne światła:

Link

Bardzo popularne na allegro i innych serwisach. Wadą ich jest to że w co 2 modelu zamiast diody osram, mamy diody noname SMD, które świecą wielokrotnie słabiej niż powinny. Należy popatrzyć na fotografię diody z podanego linka i sprawdzić czy dioda wygląda identycznie przy zakupi, często jest całkowicie inaczej.

Narazie tyle przedstawiam od siebie. Linki nie są reklamą, jeśli moderator uzna, może je usunąć a ja wkleję same fotografie lamp. Chciałbym aby tutaj rozpoczęła się dyskusja o światłach jakie wybrać, gdyż wiele osób kupuje światła a potem jest problem z ich jakością itp. Proszę o dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i uwagami. Jeśli ten dział nie odpowiada, proszę o przeniesienie do odpowiedniego. W moim interesie nie jest zaśmiecać forum, tylko współpraca.
Powrót do góry
   
leniuk
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 114
Miasto: Wrocław

Post#2 28 Lip 2010 22:19   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Najlepiej widocznym jest się na światłach mijania, a czasem aż za bardzo jak ludzie sobie wcisną żarówki xenoenwe lub zepsuty jest układ ich regulacji :/ Sam mam dzienne polskiej produkcji, ale nie bardzo mogę powiedzieć jak mnie widać ;)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 28 Lip 2010 22:19   





Powrót do góry
   
piorun0
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 531
Miasto: Bydgoszcz

Post#3 28 Lip 2010 22:36   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Ja używam w Matizie lampy z żarówkami 21 W firmy Wesem(nie reklama)wmontowane w miejscu gdzie niektóre modele miały halogeny,spełniają wszystkie wymogi elektryczne i wymiarowe.
Powrót do góry
   
MCB
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 796
Miasto: krzemowa dolina

Post#4 28 Lip 2010 22:48   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Dobrze, że pojawiły się modele z homologacją.... :) , ale ta barwa świecenia, zbliżona do światła dziennego, jest podyktowana chyba tylko i wyłącznie modą.
W słoneczny dzień światła o takiej barwie są mniej kontrastowe w przeciwieństwie do tradycyjnych, jakie emitują żarówki.
Niech ktoś mi wytłumaczy jaki jest sens, poza modą oczywiście, montowania dodatkowych świateł do jazdy dziennej, bo wszystkie argumenty spotykane na wielu forach są małoprzkonujące.

pozdrawiam
Powrót do góry
   
leniuk
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 114
Miasto: Wrocław

Post#5 29 Lip 2010 20:31   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Zużycie paliwa i elementów auta, takich jak akumulator, alternator. Oczywiście też wygoda-światła zapalają i gasną automatycznie.
Powrót do góry
   
lowin55
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 61
Miasto: ostrów maz

Post#6 29 Lip 2010 22:58   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


witam
mój pomysł jest taki
żarówki lamp długich połaczyłem szeregowo
świecą trochę żółto bo moc spadła 4-krotnie

Dodano po 1 [godziny] 58 [minuty]:

Nie musialem kupywać nowych lamp
oszczędzam żarówki i alternator
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4883

Post#7 Post autora tematu 30 Lip 2010 09:49   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


MCB napisał:
Dobrze, że pojawiły się modele z homologacją.... :) , ale ta barwa świecenia, zbliżona do światła dziennego, jest podyktowana chyba tylko i wyłącznie modą.
W słoneczny dzień światła o takiej barwie są mniej kontrastowe w przeciwieństwie do tradycyjnych, jakie emitują żarówki.
Niech ktoś mi wytłumaczy jaki jest sens, poza modą oczywiście, montowania dodatkowych świateł do jazdy dziennej, bo wszystkie argumenty spotykane na wielu forach są małoprzkonujące.

pozdrawiam


W aucie posiadam żarówki H1, o zwiększonej mocy, znane + 90 %, żarówka wytrzymuje około 3 miesięcy jazdy, więc wymieniam je średnio 3 lub 4 razy rocznie. Wymieniam 2 żarówki za każdym razem, jedna żarówka to 20 zł, dwie to 40 zł. Obierając punkt że wymieniam rzadko to mamy wyliczenia 3 x 40 zł = 120 zł rocznie

Paliwo - według wyliczeń wykonanych przez Hella, w autach typu Golf 3, Skoda Felicja itp czyli starszych, wyłączenie świateł drogowych i pozycyjnych daje spadek podobru mocy na poziomie ok 150 W. Zmniejszony pobór powoduje zmniejszone spalanie na poziomie ok 200 - 300 ml paliwa na 100 km - wyliczenia Hella. Przyjmując najgorsze założenie czyli 200 ml, na 100 km, otrzymujemy 20 litrów na 10 000 km, gdyby przyjąć że paliwo kosztuje 4 zł na litrze, mamy kolejne 80 zł.

Kolejna sprawa to akumulator, wielu osobom zdarza się jeździć na b. krótkich odcinkach, podobnie jak mi i czasem jest ich tak dużo że akumulator nie jest w stanie się naładować, szczególnie zimą. Jeśli dziennie pokonuję po 4 - 6 dystansów po 2 - 3 kilometry i jeden nieco dłuższy to akumulator po tygodniu nadaje się jedynie do ładowania.

Kolejna sprawa to widoczność, osobiście mam światła świecące bardziej na żółto z białym niż na szpanersko xenonowo i wiem że mam dobrze ustawione światła bo sprawdzałem czy jestem widoczny.

I na koniec - to że światła drogowe są najlepiej widoczne to nie prawda. Wystarczy jechać pod słońce i już z naprzeciwka praktycznie nic nie widać, a szczególnie czy reflektory świecą. Dodatkowo reflektory soczewkowe są ciężko dostrzegalne bez względu na pogodę i najczęściej widzimy jeden mały punkt z soczewki bliżej ulicy, który i tak znika po chwili, im bardziej zbliżamy się do auta. Dalsza wada to żarówki pseudo-xenony i tuningowe nieznanych firm - świecą słabo, prawie niewidocznie, tych już w ogóle nie widać. Niektórzy piszą, że po zamontowaniu żarówek typu HID POWER BLUE LASER XENON LIGHT w nocy zatrzymywali się bo nie wiedzieli czy przypadkiem żarówki się nie spaliły.
Powrót do góry
   
lowin55
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 61
Miasto: ostrów maz

Post#8 30 Lip 2010 11:05   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


To wychodzi ci ponad 100w na żarówkę.
Taka moc jest nie zgodna z przepisami
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4883

Post#9 Post autora tematu 30 Lip 2010 13:32   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


lowin55 napisał:
To wychodzi ci ponad 100w na żarówkę.
Taka moc jest nie zgodna z przepisami


Przeczytaj raz jeszcze co napisałem i policz sobie na przykładzie G3:
-reflektor 2 x 55 W = 110 W
-tyle pozycyjne 2 x 5 W = 10 W
-przednie pozycyjne 2 x 5 W = 10 W
-oświetlenie wnętrza, liczników,zapalniczki itp = 8 x 2 W = 16 W

Razem 146 W. Nawet gdyby liczyć 150 W :2 = 75 W, to wciąż nie wiem jakim cudem ci wyszło ponad 150 W na żarówkę. Tym bardziej że napisałem o wyłączeniu drogowych i pozycyjnych a co za tym idzie, w większości aut równoznaczne z wyłączeniem oświetlenia liczników itp.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 30 Lip 2010 13:32   





Powrót do góry
   
MCB
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 796
Miasto: krzemowa dolina

Post#10 30 Lip 2010 15:40   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


skaktus napisał:

W aucie posiadam żarówki H1, o zwiększonej mocy, znane + 90 %, żarówka wytrzymuje około 3 miesięcy jazdy, więc wymieniam je średnio 3 lub 4 razy rocznie. Wymieniam 2 żarówki za każdym razem, jedna żarówka to 20 zł, dwie to 40 zł. Obierając punkt że wymieniam rzadko to mamy wyliczenia 3 x 40 zł = 120 zł rocznie.

Zakładając żarówki o większej wydajności, na własne życzenie godzisz się z dodatkowymi wydatkami. Producent eksponuje "+90%", ale "zapomina" zaznaczyć, że takie żarówki mają znacznie skróconą żywotność. Ten punkt nie stanowi dla mnie argumentu. Osobiście stosuję żarówki standardowe, zalecane przez producenta auta i nikt mi nie powie, że jestem przez to mniej widoczny.

skaktus napisał:
Paliwo - według wyliczeń wykonanych przez Hella, w autach typu Golf 3, Skoda Felicja itp czyli starszych, wyłączenie świateł drogowych i pozycyjnych daje spadek podobru mocy na poziomie ok 150 W. Zmniejszony pobór powoduje zmniejszone spalanie na poziomie ok 200 - 300 ml paliwa na 100 km - wyliczenia Hella. Przyjmując najgorsze założenie czyli 200 ml, na 100 km, otrzymujemy 20 litrów na 10 000 km, gdyby przyjąć że paliwo kosztuje 4 zł na litrze, mamy kolejne 80 zł.


Pomiary, o których piszesz, zwykle wykonuje się w warunkach laboratoryjnych. Przejeżdżając ten sam, określony odcinek z włączonymi i z wyłączonymi światłami. Nie podważam wyników badań, ale w praktyce znacznie więcej paliwa można zaoszczędzić doskonaląc technikę jazdy, tak więc i ten argument mnie nie przekonuje.

skaktus napisał:
Kolejna sprawa to akumulator, wielu osobom zdarza się jeździć na b. krótkich odcinkach, podobnie jak mi i czasem jest ich tak dużo że akumulator nie jest w stanie się naładować, szczególnie zimą. Jeśli dziennie pokonuję po 4 - 6 dystansów po 2 - 3 kilometry i jeden nieco dłuższy to akumulator po tygodniu nadaje się jedynie do ładowania.


Tu chyba trochę przesadziłeś z tym tygodniem... :) No chyba, że jeździsz starym maluchem wyposażonym w prądnicę zamiast alternatora, poza tym przejeżdżając tak krótkie odcinki lepiej przemieszczać się rowerem... ;). W tak eksploatowanym aucie procesy destrukcji dotyczą nie tylko akumulatora, ale wielu innych, znacznie droższych, podzespołów.

skaktus napisał:
Kolejna sprawa to widoczność, osobiście mam światła świecące bardziej na żółto z białym niż na szpanersko xenonowo i wiem że mam dobrze ustawione światła bo sprawdzałem czy jestem widoczny.


I bardzo dobrze, że dbasz o prawidłowe ustawienie świateł. Na temat tzw wieś-ksenonów mam wyrobione, bardzo negatywne, zdanie.

skaktus napisał:
I na koniec - to że światła drogowe są najlepiej widoczne to nie prawda. Wystarczy jechać pod słońce i już z naprzeciwka praktycznie nic nie widać, a szczególnie czy reflektory świecą. Dodatkowo reflektory soczewkowe są ciężko dostrzegalne bez względu na pogodę i najczęściej widzimy jeden mały punkt z soczewki bliżej ulicy, który i tak znika po chwili, im bardziej zbliżamy się do auta. Dalsza wada to żarówki pseudo-xenony i tuningowe nieznanych firm - świecą słabo, prawie niewidocznie, tych już w ogóle nie widać. Niektórzy piszą, że po zamontowaniu żarówek typu HID POWER BLUE LASER XENON LIGHT w nocy zatrzymywali się bo nie wiedzieli czy przypadkiem żarówki się nie spaliły.


Nic nie pisałem o światłach drogowych..... Zresztą używanie ich w dzień to jakieś nieporozumienie. Co do reszty, to zgadzam się z Tobą. Szczególnie bawi mnie nazwa "HID POWER BLUE LASER XENON LIGHT" ..... może warto by dotać do niej takie słowa jak TURBO, HIPER, MEGA i kilka innych podobnych. Zapewne wzrosła by (o zgrozo) ich sprzedaż.

pozdrawiam
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4883

Post#11 Post autora tematu 30 Lip 2010 17:21   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Nawet jeśli bym używał zwykłych żarówek, bez dodatkowych "podkręceń" to mimo wszystko żywotność żarówek np H7 wynosi 200 - 300 godzin, potem fakt, będą wciąż się świecić w wielu wypadkach, ale co z tego, skoro świecą już bardzo słabo...

W zeszłym roku w grudniu kolega prosił mnie o pomoc w wymianie reflektorów w Oplu Corsie, z tego względu że jego auto w ogóle "nie świeciło". Poczytał na www o wypalonych lustrach i przystąpił do zakupu nowych reflektorów. Przy wymianie okazało się że to nie wina reflektora, tylko żarówek, w tym wypadku Tungsram który spisał się aż nadto dobrze, bo świeciły już ... 6 lat. Po wymianie na nowe był oczarowany ilością światła, barwą... Dlatego osobiście przed erą żarówek +90% wymieniałem komplety 2 razy do roku. Zawsze wyciągałem sprawną żarówkę a wewnątrz każdej mimo że wciąż była sprawna siedział zdeformowany do granic żarnik. I nie było ty żarówki z marketu.

Dziś stałem się posiadaczem bardzo dobrej jakości świateł dziennych, barwa biała neutralna, ani niebieska ani żółta, po prostu biała. Jasność bardzo wysoka, lampa posiada 5 diod 3 W, jednak pracujących na ok 1,2 W - tak wynika z moich pomiarów. Ilość światła wystarczająca, zrobiłem szyki montaż, potem regulacja i sprawdzanie z różnych odległości czy aby nie świecę komuś po oczach. Skutek pozytywny. Nowe światła w użyciu.
Powrót do góry
   
mazidolo
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 7

Post#12 01 Sie 2010 08:29   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Witam serdecznie Wszystkich.

Mam dość płacenia po 30zł za żarówkę które przepalają się przynajmniej dwa razy w roku. Taki urok H7, najlepsze tradycyjne H4. Na dodatek kilka dni temu otarłem się o mandat za brak zapalonych świateł i padła decyzja o montażu, już nie wspomnę o wyglądzie :D
Zdecydowałem się na światła LED Osram, koszt ok 200zł, sprzedawcy dają rok gwarancji w razie przepalenia się diody.

skaktus napisał:
Bardzo popularne na allegro i innych serwisach. Wadą ich jest to że w co 2 modelu zamiast diody osram, mamy diody noname SMD, które świecą wielokrotnie słabiej niż powinny. Należy popatrzyć na fotografię diody z podanego linka i sprawdzić czy dioda wygląda identycznie przy zakupi, często jest całkowicie inaczej.

Przeglądając oferty i fotki kontrahentów znalazłem taką różnicę.

Mam rozumieć że to jest dioda Osram?
Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

a to jest podróbka?
Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 01 Sie 2010 08:29   





Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4883

Post#13 Post autora tematu 01 Sie 2010 15:31   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


W światłach prezentowanych przez ciebie, wszystko zależy jak trafisz. Jeśli kupisz zestaw HP507 których producentem jest firma Vertex dostaniesz albo lampy na diodzie Osram widocznej na górnym foto, albo lampę z dolnego foto, z tym że jest to dioda Samsunga. Co innego jesli kupisz lampy bez takowego oznaczenia tzn jakiejś innej firmy, to niestety zdarza się że trafiają się po prostu lampy z zwykłymi diodami SMD, w lepszym wypadku trafisz na diodę SMD 4 elementową, czyli 20 diod na lampę co i tak nie ma porównania do Osrama.

Osobiście posiadam światła osram, niestety posiadają one wady w postaci słabego chłodzenia diod. Każda dioda ma pod sobą wycięty otwór w płytce a przez ten otwór pod diodę wchodzi aluminiowy "walec" który odbiera ciepło z diody. O ile diody z brzegu są chłodzone prawidłowo, to we wewnątrz nie są w ogóle. Efekt jest taki że w trakcie pracy, temperatura diod zewnętrznych jest w granicach 40 stopni (mierzone na padach do lutowania) natomiast te w środku ok 90 stopni. W tym efekcie w piątek przerobiłem owe lampy, co wiązało się z pracą nad każdą lampą przez około godzinę. Aktualnie każda dioda w trakcie pracy nie przekracza 45 st a radiator odbiera rzeczywiście ciepło z diod i przekazuje je na tył obudowy, która jest wykonana z aluminium.

Każda lampa posiada około 5,7 W mocy przy 12 V, co daje nam ok 1 W na diodę. Każda dioda dostaje napięcie na poziomie ok 3,2 V o natężeniu mierzonym na poziomie ok 340 mA. Z datasheetów można wyczytać że przy 350 mA dioda osrama dostarcza zależnie od binu od 70 do 110 lumenów. Diody samsunga dostarczają max 100 lumenów. Ogólnie diody Smasunga mają niższą wydajność. Producent podaje również że zestaw ma 350 lumenów co nie jest prawdą. 350 lumenów ma jedna lampa, obie ok 700 lumenów, to jednak jest około bo nie wiadomo z jakiego binu są diody. Gdyby było najwyższej jakości, wóczas obie lampy przy obecnym zasilaniu dawały by ok 1000 lumenów, czyli tyle ile mniej więcej jedna żarówka H4 :)

A co do żarówek, fakt H7 padają szybciej, H4 wolniej, ale co z tego, skoro H4 świecą słabiej od H7 ;)
Powrót do góry
   
mazidolo
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 7

Post#14 01 Sie 2010 18:37   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Zamówiłem te z górnego zdjęcia (Osram) ale nic nie będę przerabiał puki co są na gwarancji.
Teraz się dopatrzyłem że to model DRL 705 czy to jakieś inne?
Ciekaw jestem ile podziałają. Widziałem na aledrogo diody na sztuki Osram z lamp od audi. Jak by się jakaś przepaliła to można kombinować z wymianą.

Co do przepisów,
czy mogę jeździć na SAMYCH światłach do jazdy dziennej, bez pozycyjnych?
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4883

Post#15 Post autora tematu 02 Sie 2010 09:25   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


mazidolo napisał:
Zamówiłem te z górnego zdjęcia (Osram) ale nic nie będę przerabiał puki co są na gwarancji.
Teraz się dopatrzyłem że to model DRL 705 czy to jakieś inne?
Ciekaw jestem ile podziałają. Widziałem na aledrogo diody na sztuki Osram z lamp od audi. Jak by się jakaś przepaliła to można kombinować z wymianą.

Co do przepisów,
czy mogę jeździć na SAMYCH światłach do jazdy dziennej, bez pozycyjnych?


Dioda bez poprawnego chłodzenia w temperaturze 110 st wytrzymuje ok 30 000 godzin, jednak przy temp 90 st wytrzymuje 70 000 godzin. U mnie diody mało kiedy przekraczają 45 st, dodatkowo lampy leżą a nie są owiewane powietrzem jak w trakcie jazdy. Ja przerobiłem lampy odrazu również z tego względu że wewnątrz lamp siedzi cewka, która wisi w powietrzu i nie jest w żaden sposób przymocowana do płytki, co może skutkować jej odpadnięciem za jakiś czas.

Co do przepisów - było już o tym milion tematów. Możesz jeździć bez włączonych pozycyjnych. Musisz zachować odległości mocowania lamp zgodne z przepisami - tj odstęp od siebie i inne.
Powrót do góry
   
mazidolo
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 7

Post#16 02 Sie 2010 11:18   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Szkoda że nie zrobiłeś jakiejś małej fotorelacji z przerabiania lamp :D
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4883

Post#17 Post autora tematu 03 Sie 2010 11:07   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Foto małe jest :)

Postaram się wrzucić na dniach. Prócz zmian i z cewką trzeba też przelutować kondensator gdyż opiera się na przewodach i skutecznie ściera izolację z nich ;)
Powrót do góry
   
mazidolo
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 7

Post#18 05 Sie 2010 08:31   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


No to czekamy :D


Dostałem przesyłkę i po rozpakowaniu okazało się że diody są Samsunga. Wyglądają jak na dolnym zdjęciu, światła są firmy VERTEX model DRL 507 HP.
Sprzedawca pokazywał zdjęcia lamp z diodami OSRAM i napisał że to model lamp 705 a okazało się co innego.
Czy jest różnica między tymi diodami? Bardziej chodzi mi o niezawodność i jak by co to w przyszłości o dostępność takiej diody. Mogę bez problemu zwrócić.
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4883

Post#19 Post autora tematu 05 Sie 2010 11:40   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Sprawdź najpierw jak to świeci. Diody Osram świecą na tyle mocno, że patrzenie w lampę powoduje oślepienie a diody zaczynają się "mienić" w oczach na różne kolory. Po odstawieniu lampy z przed oczu przez jakiś czas po prostu nic nie widać od oślepienia.

W moim wypadku lampa po poprawie nagrzewa się po ok 10 minutach ciągłej pracy i osiąga ok 40 st, natomiast pady diod mają ok 45 st, soczewka ok 50 st czyli wszystko w normie.

Lampy świecą u mnie kolorem białym neutralnym, czyli ani za ciepłym ( z domieszką żółtego) ani zimne (z domieszką niebieskiego ). Światło jest bardzo mocne i wręcz "ostre".

Z całości jestem zadowolony. Z moich oględzin i pytania się sprzedawców wynika że diody samsunga mają nieco cieplejszy kolor (większa domieszka żółtego) oraz że trochę słabiej świecą. Potwierdzały by to też datasheety obu diod, jednak różnica nie powinna być najgorsza.

A co do sprzedawców - oni nie wiedzą tak naprawdę co sprzedają. Miałem okazję z takimi rozmawiać to tylko 1 był uczciwy i mówił co ma. Reszta okropnie kłamie i kręci...
Powrót do góry
   
mazidolo
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 7

Post#20 05 Sie 2010 12:22   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Jestem po rozmowie tel. ze sprzedawcą. Dobrze wiedział że są to diody Samsunga i powiedział że nie ma problemu z wymianą. Jeśli nie mają na magazynie to zwróci kase. Twierdzi że na te Osramy mają dużo reklamacji a na Samsungi sporadycznie. Zastanawiam się czy cała wymiana jest warta zachodu.
Dzisiaj w pracy sprawdzę jak świecą.
Powrót do góry
   
mazidolo
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 7

Post#21 06 Sie 2010 23:04   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Światełka sprawdzone.
Jestem pod wielkim wrażeniem jasności, nic więcej mi do szczęścia nie trzeba. No, może niezawodności.
Dzisiaj trochę się pobawiłem i zamontowałem w kratki. Jutro zajmę się elektryką. Jak wszystko pójdzie sprawnie to zapodam jakąś fotkę :wink:
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3361

Post#22 07 Sie 2010 07:59   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


skaktus napisał:
lowin55 napisał:
To wychodzi ci ponad 100w na żarówkę.
Taka moc jest nie zgodna z przepisami


Przeczytaj raz jeszcze co napisałem i policz sobie na przykładzie G3:
-reflektor 2 x 55 W = 110 W
-tyle pozycyjne 2 x 5 W = 10 W
-przednie pozycyjne 2 x 5 W = 10 W
-oświetlenie wnętrza, liczników,zapalniczki itp = 8 x 2 W = 16 W

Razem 146 W. Nawet gdyby liczyć 150 W :2 = 75 W, to wciąż nie wiem jakim cudem ci wyszło ponad 150 W na żarówkę. Tym bardziej że napisałem o wyłączeniu drogowych i pozycyjnych a co za tym idzie, w większości aut równoznaczne z wyłączeniem oświetlenia liczników itp.


Kolega zapomniał o oświetleniu tablicy rejstracyjnej 2x5W
A tak wogóle to wydaje mi się że Eurokołchoz powinien przegłosować ustawę o fabrycznym montażu doidówek do jazdy dziennej w nowo wyprodukowanych samochodach
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4883

Post#23 Post autora tematu 07 Sie 2010 10:30   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


mazidolo napisał:
Jestem po rozmowie tel. ze sprzedawcą. Dobrze wiedział że są to diody Samsunga i powiedział że nie ma problemu z wymianą. Jeśli nie mają na magazynie to zwróci kase. Twierdzi że na te Osramy mają dużo reklamacji a na Samsungi sporadycznie. Zastanawiam się czy cała wymiana jest warta zachodu.
Dzisiaj w pracy sprawdzę jak świecą.


Hahaha, a mi powiedzieli że na Osram nie mają reklamacji za to Samsung wraca... Moim zdaniem w wypadku takich świateł najważniejsze jest chłodzenie diody. Być może w Samsungach poprawili ich mocowanie i ułożenie podkładek sylikonowych.

Ja wybrałem Osram z tego względu że mają wyższą jasność niż Samsung, i w dodatku po "podkręceniu" ich, czyli po podaniu im wyższego natężenia, mogą świecić jeszcze znacznie mocniej niż obecnie. Do tego dochodzi renoma firmy, OSram oświetleniem zajmuje się od lat, Samsung niedawno wszedł w diody więc ;)

Zamieść fotografie jak to świeci, jaka barwa i w ogóle.

KKKNC ten Euro jak ty to tam go nazywasz, już dawno to zrobił i o ile się nie mylę od roku albo 2011 lub 2012 wszystkie nowe auta muszą mieś światła dzienne. Nawet nowe Fabie mają diodówki w standardzie ;)
Powrót do góry
   
lowin55
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 61
Miasto: ostrów maz

Post#24 08 Sie 2010 15:47   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Kol.skatus sprawę mocy wyjaśnil już kol. MCB.
Poza tym ,tyłu nie musimy już świecić.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 08 Sie 2010 15:47   





Powrót do góry
   
mazidolo
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 7

Post#25 09 Sie 2010 10:11   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Światła zamontowane :lol:
Nie muszę myśleć o włączaniu i fajnie wygląda. Próbowałem zrobić fotkę komórką ale wychodzą masakrycznie.

Mam dizla i czasami w zimie muszę doładować jak jeżdżę po mieście. Ciekawe czy coś się zmieni? Obliczyłem że odliczając światła do JD oszczędzam ok 170W :D Idąc w kierunku oszczędzania to przestane używać klimy :? :wink:

Nie oszukujmy się ja to zrobiłem dla wyglądu 8-) i komfortu, licząc grosiki, złotówki itp a co będzie jak się przepali to 200 idzie w plecy :D
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4883

Post#26 Post autora tematu 03 Wrz 2010 15:54   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Witam.

Odświeżam. Aktualnie dla zabawy kupiłem sobie lampki na diodach Samsunga. Moje obserwację są takie:

-patrząc na samsuga dają one nieco cieplejsze światło
-patrząc na samsunga z góry, gdzie nie ma chipa świecącego a sam luminofor, w tym miejscu świecą wręcz na żółto z zielonym odcieniem
-lampy osram pobierają ok 480 - 500 mA przy 12 V, lampy Samsunga ok 410 mA
-w samsungach nieco poprawiono chłodzenie, choć niestety środkowa dioda ma je kiepskie, bo pod nią jest cewka, która opiera się na przewodach i nie pozwala by płytka była dociskana do końca
-diody samsunga ze względu na nieco inną barwę świecą nieco słabiej, moja oczy, czyli indywidualnie, jest to wartość na poziomie ok 5 - 7 %
-diody samsunga nie posiadają soczewek, luminofor jest dość nierówny i jest go mało, przez co przewody doprowadzające zasilanie do chipa, są trochę wystawione na wierzch i nie są zalane tak grubąwarstwą jak reszta część diody

Poza tym bez zmian. Jeśli ktośchce bardziej zimne światło - Ocram, nieco cieplejsze - Samsung.
Powrót do góry
   
enjoypoznan
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 73
Miasto: Poznań

Post#27 20 Paź 2010 10:52   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Witam!

Panowie stoję przed zakupem tych światel vertex 507.

Tylko jest problem żeby dostać na diodach OSRAM. Nawet nowy model 506(skosne) jest na diodach wyłącznie samsung-a.

Ciekawe dlaczego zrezygnowali z OSRAM...

Czy różnica jest znaczna?

Tutaj prośba o rade zwłaszcza do kolegi skaktus.

Mazidolo jeżeli to nie problem to czy mógłbyś wrzucić jakieś foty Twoich świateł na ledach samsung?

Czy ktoś miał problemy odnośnie parowania tych świateł , z elektroniką lub diodami?
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4883

Post#28 Post autora tematu 20 Paź 2010 13:44   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Światła mogą parować, bo uszczelki są takie sobie widziałem już kilka osób z zaparowanymi lampami a w niektórych wręcz było sporo wody.

Co do jasności - różnica jest niewielka, Samsung jest nico bardziej żółty, ale minimalnie.

Na dzień dzisiejszy żegnam się z lampami HP 507 i im podobnymi. Niestety praktyka pokazuje że przetwornice tych lamp zakłócają radio. Nie dzieje się to w każdym aucie, ale niestety w dużej większości tak jest. Śmiem twierdzić że nawet w 90% aut lampy się nie sprawdzają jeśli chodzi o radio. Co ciekawe, radio CB u mnie na lampach działa idealnie :P Zakłócanie wygląda tak, jak byśmy nie do końca ustawili prawidłowo radio, czyli pojawiają się szumy, trzaski itp.

Na rzecz tych świateł kupuję philipsy, mam nadzieje że da to pozytywny skutek :P

enjoypoznan - jak będziesz chciał, zgłoś się do mnie, będę sprzedawał swoje lampki, są porządnie przerobione - chłodzenie, są dobrze zasylikonowane, mają oizolowane przewody itp. Robiłem je pod siebie więc są zrobione na cudownie ;)
Powrót do góry
   
enjoypoznan
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 73
Miasto: Poznań

Post#29 20 Paź 2010 14:10   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Philips też chodziły mi po głowie-w końcu renomowana marka. ;)

Mam możliwość okazyjnego kupienia samych modułów ledowych Philips 5 led LUXEON bez tzw startera. Czyli tego kwadratu który steruje włączaniem ledów.

I z tego co sie dowiedziałem nie ma możliwosci podłączenia ich bez tego modułu.
Chyba dlatego że siedzi w nich cała elektronika-nie tylko sterowanie.

Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.

Jak sądzisz skaktus?

Fakt faktem ze philips kosztuje 2xtyle co te "allegrowskie". :|

Przekopałem cale alledrogo i wszystko wsio ryba. Oprócz philips i hella-której cena powala to sama chińszczyzna.

No i cały czas ciekawi mnie dlaczego ten tajemniczy producent modelu 506 i 507 zrezygnował z Osram na rzecz Samsung...
Powrót do góry
   
skaktus
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 4883

Post#30 Post autora tematu 20 Paź 2010 16:06   

Re: Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybr


Lampki stoją na allegro ;) Po zakupie 2 sztuk i tak wychodzi taniej niże komplet nowych, ale tak naprawdę nie wiadomo co siedzi w "starterze". Podejrzewam że może to być układ rozpoznający wzrost napięcie (czyli uruchomienia silnika co powoduje ładowanie akumulatora, oraz przetwornica do zasilania ledów - cały sterownik). Najlepiej było by spojrzeć w sterownik, ale foto nigdzie nie znalazłem więc nie da się określić.

Co ciekawe, u ojca w Felicji lampy nic nie zakłócają...
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Światła jazdy dziennej - dyskusja o modelach, jakie wybrać.
Strona 1 z 5 Idź do strony 12345  Następny
Podobne tematy
Jakie światła do jazdy dziennej w Mercedesie 2 350 L z 2002r.? (1)
Światła do jazdy dziennej NSSC 808 AS - jakie diody? (3)
Światła do jazdy dziennej Philips DRL 4 czy Just Top Mini - co wybrać? (3)
Światła do jazdy dziennej (18)
Światła do jazdy dziennej. (34)
światła do jazdy dziennej (2)
Światła do jazdy dziennej (6)
światła do jazdy dziennej (34)
Światła do jazdy dziennej (13)
Światła do jazdy dziennej (6)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.089 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony