Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Peugeot 206 1.9d traci moc i dymi

haghi 29 Lip 2010 15:08
  • #1 29 Lip 2010 15:08
    haghi
    Poziom 8  

    Witam.
    Mam następujący przypadek:
    Samochód Peugeot 206 1.9 rok produkcji 1998
    Samochód odpala normalnie chociaż da się zauważyć sekundową przerwę w pracy silnika po odpaleniu.
    Jedzie się normalnie do czasu aż traci moc tzn. wygląda to tak jakby połowa koni uciekła, nie można przyspieszać a jeżeli się dociśnie gaz to za autem robi się chmara czarnego dymu. I tak przez jakiś czas.
    Po jakimś czasie jazdy usterka ustępuje i już się jedzie normalnie.
    Co może być przyczyną takiego zachowania?
    Dodam, że pompa lucasa była regenerowana bo prawdopodobnie była nieszczelna(ciekło paliwo). Kolektor czyściłem było w nim oczywiście pełno sadzy a w pierwszej części od rozrządu tak jakby jakiś smar(mokro), w pozostałych sucho.
    Proszę o jakieś sugestie.

  • #2 29 Lip 2010 18:42
    jawiczka
    Poziom 27  

    Sprawdź czy EGR sie nie zacina, wtedy będą podobne objawy.

  • #3 02 Sie 2010 09:53
    haghi
    Poziom 8  

    Wykręcałem egr chyba ze dwa razy i czyściłem
    Na sworzniu który wychodzi z egr był ślad że sie porusza ale nie jestem pewien czy się nie przycina.
    A w jaki sposób sprawdzić czy się nie przycina.
    A może spróbować w jakiś sposób zaślepić

  • #5 04 Sie 2010 08:53
    haghi
    Poziom 8  

    Spróbuje zaślepić, może to coś pomoże
    Zauważyłem jeszcze, że zaczyna gasnąć przy ruszaniu.
    To znaczy diesel praktycznie powinien ruszać bez gazu i tak było wcześniej jeszcze ze 2-3 dni temu. A teraz żeby ruszyć trzeba go mocno potrzymać na obrotach bo inaczej zgaśnie, no i dalej jest dobrze do czasu aż złapie muła.
    Problem z ruszaniem pojawia się raczej na ciepłym silniku.
    Może to być egr, który się nie zamyka narazie będę szedł w tym kierunku. Jak zaślepię to dam znać.

  • #6 04 Sie 2010 17:50
    NAZON
    Poziom 9  

    Sprawdź też pompkę podciśnienia i czy któryś przewodzik nie jest luźny,załamany,lub pęknięty.Też będzie wariacje.

  • #7 17 Sie 2010 13:46
    haghi
    Poziom 8  

    Zaślepiłem egr i zrobiłem z 10 km i jest w miare dobrze to znaczy chyba delikatnie stracił moc ale to może byc moje wrażenie. Ale jak narazie nie ma muła to znaczy nie traci mocy na 5 minut a poźniej rusza jak szalony. Ale jeden problem pozostał gaśnięcie przy ruszaniu. Jak jest zimny to raczej rusza się dobrze a na ciepłym trzeba trzymać na obrotach. Jak pojeżdzę więcej to dam znać czy coś się dzieje. Nie pisałem długo bo jeżdzę innym autem i nie miałem czasu po majstrować przy 206

  • #8 06 Wrz 2010 23:07
    beser11
    Poziom 1  

    mam taki sam przypadek z berlingo 1,9d 99r. jak się przymuli to kopci na czarno ,wymieniłem filtry paliwo i powietrze czyściłem ten EGR i nic ,pali dobrze o strzał
    na luzie wchodzi na obroty .

    Dodano po 9 [minuty]:

    Mam pytanie kolego jak zaślepiłeś ten EGR i czy po tym przestał dymi czarno z rury.
    Dodam że mój do tego nie bierze grama oleju a stało się tak nagle no i nie idzie jechac. Pomóżcie

  • #9 07 Wrz 2010 09:24
    haghi
    Poziom 8  

    Ja zrobiłem to w tym miejscu jak strzałka na obrazku

    Peugeot 206 1.9d traci moc i dymi



    Trzeba zdjąć tą metalową opaskę. w miejsce przerwy łączenia tych rurek wstawiłem okrągłą cienką blachę średnicy ok. 3-4 cm trzeba dopasować ja muszę trochę jeszcze poprawić bo za małą wstawiłem. Dodatkowo na środku tej blaszki wywierciłem dziurkę wiertło 4-5mm, tak żeby trochę spalin przechodziło.
    Co do blaszki musi być cieniutka inaczej opaska się nie zaciśnie, osobiście zrobiłem z wieczka od konserwy w miarę sztywne i cienkie.
    Jedna wada, że trochę spaliny po przegazowaniu wydostają się z pod opaski ale chyba to dlatego, że za małej średnicy wstawiłem blaszkę i nie nachodzi idealnie na cały kołnierz. Cała praca około 5 minut.
    Zalety: przestał dymić na czarno, nie ma muła, nie gaśnie przy ruszaniu(na rozgrzanym silniku)
    Wady: delikatny wyciek spalin przy egr( ale to chyba z winy niedokładności zamontowania), czasami potrafi delikatnie wchodzić na obroty przy przełaczaniu biegów

    I to jest chyba odpowiedź na twoje pytanie odnośnie obrotów.( z tego co zauważyłem to działanie egr polega na tym, że jeżeli samochód jest na luzie na wolnych obrotach, czy też hamujemy silnikiem to powinien być otwarty, a jeżeli przyśpieszamy czy też poprostu dodajemy gazu to powinien się zamykać wówczas spaliny nie idą w silnik.
    Podsumowując jeżeli wchodzi na obroty na luzie to znaczy że egr jest zamknięty (przycioł się) a jeżeli dymi przy przyśpieszaniu to jest otwarty(przycioł się) i przepala spaliny. Ogólnie wówczas działa odwrotnie niż powinien.

    Ogólnie operacja pomogła, można normalnie jeździć i w każdej chwili można cofnąć po przez wyjęcie blaszki.
    Ogólnie uważam, że ten sposób jest dobry na sprawdzenie czy to jest wina egr, u mnie tak jest.
    Czytałem też że można zaślepić wężyk podciśnieniowy od egr np: śrubką ale tego nie próbowałem.


    Mam nadzieję że wyczerpująco opisałem
    Pozdrawiam

  • #10 15 Wrz 2010 09:02
    marek_aa
    Poziom 9  

    haghi napisał:
    trzeba dopasować ja muszę trochę jeszcze poprawić bo za małą wstawiłem. Dodatkowo na środku tej blaszki wywierciłem dziurkę wiertło 4-5mm, tak żeby trochę spalin przechodziło.


    Najlepiej do tego celu nadaje się dno z puszki po piwie, jest idealnie wyprofilowane i nie trzeba nic formować, otworu też nie trzeba wiercić. Co do dymienia to sprawdził bym jeszcze czy nie spadła dźwigienka z przepustnicy powietrza, która znajduje się w gardzieli przed zaworem EGR. Bezwładne zamykanie się tej przepustnicy może dać podobne objawy, powinna być otwarta.

  • #11 17 Wrz 2010 14:07
    haghi
    Poziom 8  

    Nie w każdej gardzieli przed egr jest przepustnica w moim przypadku nie ma oczywiście fabrycznie.
    Z denkiem od puszki to może być dobry pomysł spróbuje tak zrobić

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty