X

Vectra GTS mrugają swiatła dzienne - dlaczego?

hoolio 02 Aug 2010 22:50
  • #1 02 Aug 2010 22:50
    hoolio
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Zamontowałem dzisiaj światła do jazdy dziennej.
    Swiatła mają 3 kable:
    1.plus do swiateł dziennych
    2.masa
    3.plus od swiateł mijania ( wykrywa kiedy właczam mijania i rozłącza ledy)

    Po podłączeniu zgodnie z instrkcją światła migają . Tzn co 2 sekundy gasną na ułamek sekundy.

    Dzieje sie to nawet kiedy podłącze je bezposrednio pod akumulator.
    Vectra wysyła jakies dziwne sygnały. Ledy odbierają to jako uruchomienie swiateł mijania i sie wyłączają na ułamek sekundy.

    Podłączyłem kondensator 2000u i dalej to samo. Kondensator podpiąłem pod plus idący od swiateł mijania (tzw. wykrywacz włączonych swiateł) moze powinienem podpiąć rowniez kondensator rowniez pod zasilanie ledów.
    Pomocy bo te Vectry mają 100 milionów czujników i nic nie mozna do nich podłączyć. Wszystko odbierane jest jako błąd lub miga jak moje ledy.

    Prosze o pomoc bo zapłaciłem za światła 100€ a nie mogę sie nimi nacieszyć :(
  • #2 02 Aug 2010 23:07
    balonika3
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Pomocy bo te Vectry mają 100 milionów czujników i nic nie mozna do nich podłączyć. Wszystko odbierane jest jako błąd lub miga jak moje ledy.
    No i sam sobie odpowiedziałeś - wszystko, co jest montowane poza fabryką jest widziane jako błąd. No bo niby jak miałby działać układ wykrywający spaloną żarówkę? Kolejny przykład, że "ledowanie" samochodu nie wychodzi na dobre.
  • #3 02 Aug 2010 23:12
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Wiem że nie na temat ale dlaczego ludzie tak upierają się na montowanie swiateł diennych? Wydał 100 euro i co z tego ma? W czym problem aby mieć włączone Swiała mijania.... No nie rozumiem....
  • #4 02 Aug 2010 23:16
    hoolio
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    balonika3 wrote:
    Quote:
    Pomocy bo te Vectry mają 100 milionów czujników i nic nie mozna do nich podłączyć. Wszystko odbierane jest jako błąd lub miga jak moje ledy.
    No i sam sobie odpowiedziałeś - wszystko, co jest montowane poza fabryką jest widziane jako błąd. No bo niby jak miałby działać układ wykrywający spaloną żarówkę? Kolejny przykład, że "ledowanie" samochodu nie wychodzi na dobre.


    Moze źle to napisałem..... auto nie pokazuje błędu. Po prostu migają mi ledy.
    To przez te implsy wysyłane z auta. Jak pozbyć sie migania?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przemo9826 wrote:
    Wiem że nie na temat ale dlaczego ludzie tak upierają się na montowanie swiateł diennych? Wydał 100 euro i co z tego ma? W czym problem aby mieć włączone Swiała mijania.... No nie rozumiem....


    Hehe.... to takie zboczenie kolego :) jedni lubia zbierać znaczki inni klej do znaczków a ja lubie akurat takie zabawy :)
  • #5 02 Aug 2010 23:32
    balonika3
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Przemo9826 wrote:
    Wiem że nie na temat ale dlaczego ludzie tak upierają się na montowanie swiateł diennych? Wydał 100 euro i co z tego ma? W czym problem aby mieć włączone Swiała mijania.... No nie rozumiem....
    Sama idea posiadania świateł dziennych wynika z oszczędności. Raz - mniejsze zużycie energii (czyt. paliwa), dwa - mniejsze zużycie palników ksenonowych (no bo montowanie "dziennych ledów" w starszych pojazdach to już całkiem sztuka dla sztuki). I pewnie producenci samych palników nie są zadowoleni, ale dziś ekologia górą (no tu trzeba popierać w granicach rozsądku). No i zrobiła się z tego kolejna moda - białoniebieskie punkciki pod reflektorem, to ostatnio lepsze, niż "sportowy wydech", czyli brak wydechu.

    Dodano po 6 [minuty]:

    hoolio wrote:
    Moze źle to napisałem..... auto nie pokazuje błędu. Po prostu migają mi ledy.
    To przez te implsy wysyłane z auta. Jak pozbyć sie migania?
    No daj sobie przegadać. Sterownik oświetlenia nie jest do tego przystosowany i zachowuje się w sposób (dla Ciebie) nienormalny.
  • #6 02 Aug 2010 23:37
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Nie no ja rozumiem jeśi dzienne są fabryczne, tylko po co montować w starszych pojazdach.... Bo oszczędności w tym przypadku są żadne.... No właśnie ta moda.... Ciekawe co następne? Wycinanie dachu i wstawianie szyby?
  • #7 02 Aug 2010 23:49
    pipałosia
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Wycinanie dachu juz było i choć latem wiosną jakiś pożytek z tego był.
  • #8 03 Aug 2010 07:30
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    No cóż. Sterownik świateł wykrywa napięcie wynikłe z podłączenia nowego urządzenia. Czyli, że owo urządzenie pobiera sporo prądu (jak dla tego sterownika). Można podejrzewać, że jest tam przekaźnik, który może sobie pozwolić na prąd rzędu 100 mA. Niby mało, ale za dużo. Pozostaje zastosować element pośredniczący w postaci tranzystora lub komparatora. Takie coś obciąży instalację na kilka mA i pewno nie będzie przeszkadzało sterownikom (jako, że prądy zbliżone upływności pod wpływem wilgoci).
  • #9 13 Aug 2010 22:11
    gufer-posepny
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Jeśli jest jakiś system diagnozujący spalone żarówki to może być to przyczyna . Przepnij się do pozycyjnych czy będzie to samo . jeśli masz ten moduł automatyki do lamp to istnieje taka szansa że są chwilowe spadki napięcia w instalacji auta i moduł to widzi jako wyłączenie silnika . jak to nie to to pozostaje kopanie w komorze silnika i szukanie gdzie pojawia się stały plus i tam wpięcie się + przekaźnik aktywowany przez mijania odcinający dzienne .
  • #10 13 Aug 2010 22:23
    momik12
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    hoolio wrote:


    Dzieje sie to nawet kiedy podłącze je bezposrednio pod akumulator.


    Po pierwsze o co tu chodzi ?? co jak i gdzie podłąnczasz??
  • #11 13 Aug 2010 22:41
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Przemo9826 wrote:
    Bo oszczędności w tym przypadku są żadne

    Pomijając już oszczędność prądu a jest spora, to można wziąć po uwagę niszczące się reflektory od przegrzania w czasie upałów.
    Osobiście jestem za montowaniem świateł dziennych ale nie takich bubli co sobie mrugają.
  • #12 11 Jun 2011 23:42
    Zibid
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Panowie,
    Niby forum specjalistów a dyskusja zamiast o meritum, to o tym po co komu światła dzienne, z delikatną sugestią, że to głupota.

    Otóż nie - to nie jest głupota, zwłaszcza w samochodach z oświetleniem tradycyjnym.

    Dlaczego?
    Ano dlatego, że światła LED pobierają ułamek tego co pobierają światła halogenowe - mniejsze obciążenie alternatora, mniejsze zużycie paliwa (licząc w przybliżeniu 2x50W - przód, 2x5W pozycyjne przód, 2x5W tył, oświetlenie tablicy rej - 5 W, podświetlanie deski i kokpitu niech będzie 5 W, razem 130 W).
    Dobre żarówki halogenowe kosztują około 70 zł za komplet - przy przeciętnym użytkowaniu w dzień starczają na mniej więcej pół roku (chyba, że ktoś lubi w nocy marne światła, wtedy kupi sobie pierwsze z brzegu żarówki za 10 zł - powodzenia w deszczu).
    Kolejna sprawa - mając światła dzienne nie spalam żarówek w desce rozdzielczej - może one nie są drogie ale ich wymiana bywa upierdliwa.
    O zużyciu reflektorów, ktoś już wspominał.

    Reasumując - "prawdziwe" LEDy (ok. 300 zł) zwrócą się spokojnie po 2 latach, jeśli ktoś jeździ dużo to jeszcze wcześniej, o mniejszym zanieczyszczeniu środowiska też warto wspomnieć. W jednym samochodzie to pikuś ale efekt skali robi swoje - gdyby więcej samochodów miało LEDy, byłoby czyściej - przynajmniej trochę.

    To nie jest dyskusja o ochronie środowiska, tylko o problemie z LED w Vectrze.
    W dodatku bardzo już archiwalna
    Regulamin, pkt.:3.1.19. (13) Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych.
    Temat zamykam
    mod.[CameR]
  Search 4 million + Products
Browse Products