X
  • #1 03 Aug 2010 19:55
    jarek14r
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam. W moim aucie odczuwalny jest brak mocy. Przyspieszanie jest mozolne chociaż praca silnika nie budzi zastrzeżeń. Zapala zawsze na dotyk zimą i latem. Obroty jałowe w normie z leciutkim, nieregularnym wahaniem. Spalanie w normie. Check się nie zapala. Trzeba zdecydowanie wciskać gaz. Da się oczywiście szybciej pojechać ale uzyskanie np 140 km/h to już robota na dłużej. Jedyne co pamiętam po prześwietleniu parametrów to komunikat: EGR - pozycja liniowa. Samochód jest wrażliwy (muli) na wszelkie podjazdy pod górkę. Przebieg 137 tys. Czasem na dwójce podczas przyspieszania czuć leciutkie (szarpanie to za mocne słowo) falowanie auta jakby lekko zmienny ciąg. Czy pozycja liniowa oznacza, że EGR stoi w miejscu?
  • #2 03 Aug 2010 20:24
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Katalizator może być zapchany a EGR pewnie brudny i się zacina.
  • #3 03 Aug 2010 21:16
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Objaw występuje właściwie tylko na gorącym silniku na zimnym auto jest żywsze więc ja wiem czy katalizator? A czy po wykręceniu EGR-a celem sprawdzenia muszę potem zastosować nową uszczelkę?
  • #4 03 Aug 2010 22:18
    tomasz0703
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Nie uszczelka zostaje ta sama ,zaślep sobie ten egr i zobacz czy pomoże.
  • #5 04 Aug 2010 09:33
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    checka nie wywali? bo tu egr jest sterowany elektronicznie.
  • #6 04 Aug 2010 16:14
    siemianek
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Check ci się nie zapali jak podłączysz kostkę, a zaślepić możesz. Sprawdz jeszcze sondę i przepływomierz
    pozdrawiam
  • #7 04 Aug 2010 19:42
    KS2507
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Witwm!

    Posiadam Astre G z silnikiem X14XE, i nawet po zaślepieniu sprawnego EGRA po rozgrzaniu silnika CZAK się zapala.

    Zapal śilnik i zdejmij kostkę z EGRA pomwinien zapalić się CZEK.
  • #8 04 Aug 2010 20:08
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wiadomo, że po zdjęciu kostki wywali check. Siemianek: w tym silniku nie ma przepływomierza. Co do sondy to kiedyś sprawdzałem i napięcie się zmieniało dość znacznie. Posiadam certyfikat dekry do tego auta, dostałem go przy kupnie. Jest tam informacja o wartości lambda z 2008 roku. Wynosiła wtedy 1.03. Wiem, że idealnie jest wtedy gdy wynosi równe 1. Czy takie odstępstwo od normy może świadczyć o zbyt ubogiej mieszance?poniżej zamieszczam scan certyfikatu może któś coś wypatrzy, ale jest niestety po niemiecku.

    Opel Astra G 1.6 8V 75 km. Spadek mocy, błędów brak.

    I co nagle zabrakło pomysłów?
  • #9 13 Sep 2010 19:29
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (+1)
    No więc tak panowie. Silnik jest całkowicie sprawny w co szczerze mówiąc podświadomie wierzyłem. Żadne tam sondy, egr-y, katalizatory czy inne paskudztwa
    nie były winne spadkowi mocy po rozgrzaniu. Winowajcą okazał się...... termostat powietrza znad kolektora. Cały czas dawał gorące powietrze do dolotu. Sam termostat jest właściwie sprawny tylko zawór odcinający od niego podciśnienie nie działa. Ot i tyle w tym temacie a wniosek jaki wyciągnąłem to fakt, iż warto najpierw poszukać przyczyn w błahostkach. Zamykam temat.
  • #10 13 Sep 2010 20:48
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Naprawdę trudno było by zerknąć w parametrach na temperaturę zasysanego powietrza.
  • #11 13 Sep 2010 20:51
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    A gdzie niby w X16SZR masz czujnik temperatury powietrza dolotowego????? To nie Z16SE
  • #12 13 Sep 2010 21:01
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Racja, pomyliłem z wogle inną marką.
  • #13 13 Sep 2010 21:06
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nic nie szkodzi, ten się nie myli co nic nie robi. Najważniejsze, że doszedłem przyczyny.
  • #14 09 Jan 2011 11:21
    michal-mar
    Level 2  
    Helpful post? (+5)
    Witam,
    mam podobny problem z dynamika silnika 1,6 8v (84km) 2002r. Mam pytanie gdzie znajduje sie ten termiostat odcinajacy to ciepłe powietrze. Wczesniej nie palila sie zadna kontrolka i elektromech. nie potrafili stwierdzic przyczyny braku mocy, ostatnio zaswiecił sie chec i byc moze to im pomoze, ale podpowiem im o tym co pisales... aha i jaki był koszt naprawy tego zaworu czy jak to zwał...
  Search 4 million + Products
Browse Products