Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Alternator z 3 wyjsciami- jak podłączyć?

Damianson14 06 Sie 2010 13:08
  • #1 06 Sie 2010 13:08
    Damianson14
    Poziom 10  

    Mam problem, kupiłem alternator i ma on 3 wyjścia śrubek.
    Wiem, ze plus trzeba podłączyć pod amperomierz a co z resztą?
    Któraś idzie do wzbudzenia? Tylko, która.
    A co z 3.
    Podaję zdjęcie:

    Alternator z 3 wyjsciami- jak podłączyć?

  • #2 06 Sie 2010 14:50
    lukaszsobek123
    Poziom 11  

    Do jakiego dokładnie ciągnika ma być zamontowany ten alternator??

  • #3 06 Sie 2010 16:21
    Damianson14
    Poziom 10  

    do t-25A2 Czyli do wladmirca ale chodzi mi tylko zeby ktos opisal do czego podlaczyc te 3 sruby

  • #4 06 Sie 2010 18:15
    viper555
    spec od auto-elektro

    Z lewej strony + czyli akumulator, środkowy to szczotka czyli zasilanie po zapłonie, i pierwszy z prawej B czyli wzbudzenie -kontrolka.P

  • #5 06 Sie 2010 18:42
    Damianson14
    Poziom 10  

    to te polskie niby U to szczotka to gdzie mam to doprowadzic gdzie to podlaczyc

  • #6 07 Sie 2010 12:04
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    viper555 napisał:
    Z lewej strony + czyli akumulator, środkowy to szczotka czyli zasilanie po zapłonie, i pierwszy z prawej B czyli wzbudzenie -kontrolka.P

    Tak dla ścisłości, to ten alternator nie ma szczotek. Wiadomo o co Ci chodzi z tym podłączeniem, jednak piszę dlatego żeby mniej doświadczeni użytkownicy nie zadawali pytań typu: "Słyszałem, że ten alternator nie ma szczotek. Czy to prawda?"

  • #7 07 Sie 2010 16:05
    Damianson14
    Poziom 10  

    czyli co to jest ta srubka w srodku

  • #8 07 Sie 2010 17:11
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    To co napisał kolega @viper555, czyli zasilanie po zapłonie. Podłączasz do stacyjki, do zacisku, na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka.

  • #9 07 Sie 2010 20:47
    Damianson14
    Poziom 10  

    a jak w t-25 kluczyk wraca i jak się przekręci to jet prąd a jak się puści to niema to tam musi być podłączony plus na stale czy tylko w czasie włączania rozrusznika

  • #10 07 Sie 2010 21:00
    andrzej0769
    Poziom 19  

    T-25 nie ma prądu po zapłonie,włącznik masy włącza zasilanie ,stacyjka ma tylko rozruch.Zacisk +idzie z amperomierza,przy plusie kontrolka,ten niżej obrotomierz u ciebie nie występuje.

  • #11 07 Sie 2010 21:29
    Damianson14
    Poziom 10  

    No wiec żeby nie było wątpliwości podaje tu kilka fotek

    Alternator z 3 wyjsciami- jak podłączyć?

    Alternator z 3 wyjsciami- jak podłączyć?

    Alternator z 3 wyjsciami- jak podłączyć?

  • #12 07 Sie 2010 21:44
    krzysiek7
    Poziom 33  

    Zostaw to wyjście "B" w spokoju, to jest wyjście prądu przemiennego z jednej fazy stojana. Wyjście "C" czyli to środkowe to kontrolka, a "+" to już wszyscy Ci powiedzieli.

  • #13 07 Sie 2010 22:27
    Damianson14
    Poziom 10  

    viper555 napisał:
    Z lewej strony + czyli akumulator, środkowy to szczotka czyli zasilanie po zapłonie, i pierwszy z prawej B czyli wzbudzenie -kontrolka.P
    no wiec B czy C jest wzbudzenie?

  • #14 07 Sie 2010 22:32
    krzysiek7
    Poziom 33  

    "C" jest wzbudzenie, "B" zostawiasz wolne.

  • #15 07 Sie 2010 23:02
    Damianson14
    Poziom 10  

    ale C po rusku czy c w kolejności A+ B niby U a C to B sory ze pytam ale tak mi namieszali w głowie ze nie wiem jak mam to podłączyć

  • #17 08 Sie 2010 07:51
    viper555
    spec od auto-elektro

    Może zacznijmy od tego że ,jest to alternator obcowzbudny nie posiadający diod wzbudzenia dlatego na uzwojenie wzbudzenia podaje się napięcie 12V a styk B służy do podłączenia przekaźnika kontrolki z blokadą rozrusznika.P

  • #18 08 Sie 2010 08:13
    andrzej0769
    Poziom 19  

    Kolego tak jak napisałem wcześniej B to obrotomierz i to zostawiasz.Twój alternator montowany jest w nowszych MTZ ,Belarus ,Pronar. T-25 ma 400W ten ma 700W i występuje z różnymi regulatorami ,osobiście spotkałem się z siedmioma,jedne z nich miały regulację zima -łato.Najnowszy to okrągły ,odpowiednik polski regulatora to Maluch 126p.Podłącz tak jak napisałem .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Viper mylisz się

  • #19 08 Sie 2010 08:30
    viper555
    spec od auto-elektro

    andrzej0769 napisał:

    Viper mylisz się


    Zgadza się wyjście na kontrolkę jest zablokowane obudową teraz widzę że to jest obrotomierz.P

  • #20 08 Sie 2010 10:44
    Damianson14
    Poziom 10  

    no to tak podsumowując to + trzeba podłączyć do plusa w akumulatorze c czyli wzbudzenie trzeba podłączyć do wyjścia z lampki a do drugiego wyjścia trzeba podłączyć minus czyli masę a ten trzeci B zostawić pusty

  • #21 09 Sie 2010 08:41
    krzysiek7
    Poziom 33  

    Kolego Damianson14, o jakiej masie piszesz? Nikt przecież nic nie pisał żebyś pod ten zacisk cokolwiek dołączał. Poza tym widzę że już w pierwszym Twoim poście jest nieścisłość na zdjęciu i pewnie stąd to całe zamieszanie. Zaznaczyłeś zacisk, który każdy zinterpretował jako rosyjską literę "C", ale wtedy ogonek powinien być nie po lewej tylko po prawej stronie. Tam jest po prostu mało czytelna rosyjska litera "D", a to oznacza że jest to wyjście z diod wzbudzenia i należy go dołączyć do kontrolki o czym i ja i kolega andrzej0769 już pisaliśmy wcześniej.

  • #22 09 Sie 2010 09:20
    Damianson14
    Poziom 10  

    no tak ale do kontrolki trzeba podłączyć minus i zacisk od alternatora od wzbudzenia

    Alternator z 3 wyjsciami- jak podłączyć?

    czy tak jak na obrazku?

  • #23 09 Sie 2010 10:19
    krzysiek7
    Poziom 33  

    Do kontrolki dołączasz plus.

  • #24 09 Sie 2010 10:35
    Damianson14
    Poziom 10  

    ale plus od alternatora co idzie czy od akumulatora

  • #25 09 Sie 2010 10:55
    Usunięty
  • #27 09 Sie 2010 20:24
    Damianson14
    Poziom 10  

    no to zrobiłem tak plus podłączyłem do amperomierza a wzbudzenie przez kontrolkę do tego plusa w amperomierzu a B zostawiłem bo nie wiem co jest potrzebne żeby to podłączyć .

    Dodano po 3 [godziny] 22 [minuty]:

    alternator pochodził z 5 minut na wysokich obrotach i zrobił się ciepły czy tak powinno być

  • #28 09 Sie 2010 21:31
    krzysiek7
    Poziom 33  

    A mierzyłeś napięcie ładowania?

  • #29 09 Sie 2010 21:33
    Damianson14
    Poziom 10  

    nie bo narazie nie mam czym ładuje na 15 amper a ile volt to nie wiem
    A on powinien być zimny czy trochę ciepły

  • #30 09 Sie 2010 22:18
    krzysiek7
    Poziom 33  

    W każdym pracującym alternatorze część energii jest tracona w postaci ciepła. Prąd ładowania jest w normie. Dobrze by było zrobić pomiar napięcia.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty