X

VW Golf 3 1,4 60km problemy, dławi, drga

28 Aug 2010 19:00 BLblade91
  • #1 28 Aug 2010 19:00
    blade91
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam, VW Golf 3 1.4 60km + gaz, szukam sposobów na rozwiązanie problemów z silnikiem..

    1. Praca silnika niby jest dobra, ale trzęsie autem, sprawdziłem poduszki, 2 wymieniłem na nowe, 3 jest sprawna. auto według obrotomierza ma 900-950 obrotów. Co jeszcze może być odpowiedzialne za zawieszenie silnika i nieprzenoszenie drgań na nadwozie?

    2. Auto przy dławia się na benzynie i na gazie, po odpaleniu na benzynie, ma stałe obroty, po wciśnięciu gazu dławi się, czasem zgaśnie, zakopci na czarno z tłumika, tak do 2000obrotów, gdy przeżuci na gaz (około 1800 obrotów) jak jest zimny zaraz gaśnie, gdy załapie temp na benzynie po przerzuceniu na gaz działa sprawnie, ale też dławi. po wciśnięciu gazu do oporu auto mułowato przyspiesza, niema tego jednoczesnego wzrostu mocy do wciśnięcia gazu nawet od samego początku wciskania gazu. Na benzynie jest identycznie.
    Ale chciałbym się skupić głównie na naprawie podstawy czyli benzyny by było ok.

    Kable WN, świece, kopułka, palec rozdzielacza nowe, po tym zabiegu lepiej pali, obroty trochę wzrosły bo tak miał 800 na jałowym ale nadal trzęsie, to taka sugestia do pierwszego punktu. Zapłon był wielokrotnie ustawiany, nic to nie poprawiało.
    Gaz również był regulowany ale dławienie nie ustąpiło chociaż na gazie.
    Silnik miał robiony pomiar ciśnienia, jest prawidłowe i nie wskazuje na wyeksploatowanie silnika.
    Nie mam już pomysłów co można by zrobić w nim. Nie którzy mówią że może mieć winę przepustnica, wtrysk, albo przypchane tłumiki ale to raczej odpada. Również ciekawi mnie to trzęsienie i przenoszenie na karoserię, w środku wyraźnie czuć drgania na jałowym biegu.

    Czekam na wszelkie sugestie z waszej strony które mam nadzieję okażą się pomocne.
    Pozdrawiam!
  • #2 28 Aug 2010 19:36
    4jerry
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Być może rozrząd się przestawił. Sprawdź stan i napięcie pasa rozrządu a następnie czy wszystkie znaki się zgrywają z markerami, tzn. koło pasowe wału korb., koło wałka rozrz. Nie piszesz od czego się zaczęło, może jakaś niefachowa ingerencja była?
  • #3 28 Aug 2010 19:43
    jarek serwis
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    sprawdż sonde lambde jak steruje mieszanką . czujnik temperatury silnika .ja bym zrobił diagnostyke silnia +pogląd parametrów czujników silnika'
  • #4 28 Aug 2010 20:08
    blade91
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    nie wiem czy była jakaś niefachowa ingerencja, auto niedawno kupiłem, staram się doprowadzić je do porządku, wiem że stało trochę czasu i było normalnie użytkowane gdy w użytku było.
    Rozrząd sprawdzę, też znajomy mi taką sugestię podsunął.
    A mam pytanie do kolegi:
    jarek serwis wrote:
    sprawdż sonde lambde jak steruje mieszanką . czujnik temperatury silnika .ja bym zrobił diagnostyke silnia +pogląd parametrów czujników silnika'


    Jak sprawdzić sondę? czy ona ma jakieś znaczenie do działania na gazie?
    a czujnik temperatury silnika ma aż tak duże znaczenie co do poprawnej pracy silnika?
  • #5 28 Aug 2010 20:38
    jarek serwis
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    jak masz zamontowany silniczek krokowy miedzy reduktorem a mixerem to jest on podpiety pod sonde lambde która powina prawidłowo sterowac 0.1 v-0.9vna czarnym kablu przy sondzie.proponuje sprawdzić czy masz sczelny kolektor sacy .
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products