X
  • #1 04 Sep 2010 12:01
    salawalas
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Do rzeczy.W Samsungu Avila (GT-S5230) padł dotyk, więc podejrzewam uszkodzony digityzer. Jako, że telefon ma jeszcze rok gwarancji udałem się do serwisu, lecz serwisman nie chciał go przyjąć do naprawy w ramach gwarancji, zastrzegając się dokonaną zmianą softu w telefonie. Czy to jest normalne stanowisko serwisu gwarancyjnego?
    Kto tu ma rację?
    Pytanie drugie.
    Czy gdybym sam chciał dokonać podmiany digityzera, czy jest to trudna operacja? Wiem, że to mało obiektywne pytanie, ale z waszego punktu widzenia jak to wygląda?
  • Helpful post
    #2 04 Sep 2010 15:08
    OlekMTG
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Grzebiąc w sofcie telefonu anulowałeś prawa gwarancyjne, tak więc decyzja o odmowie naprawy gwarancyjnej była jak najbardziej słusza. Co prawda niekażdą zmiane widać i niezawsze w serwisie się czegoś takiego dopatrzą, ale jak jest to widoczne na pierwszy rzut oka to niema czemu się dziwić.
  • Helpful post
    #3 04 Sep 2010 17:01
    gregor_009
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Wymiana nie jest bardzo trudna, jednak jeśli nie zajmujesz się tym na codzień to lepiej oddać do serwisu w celu wymiany, ponieważ samemu można narobić dużo szkód - pourywać tasiemki itp., a wtedy koszt naprawy znacznie wzrośnie.
  • #4 04 Sep 2010 19:18
    salawalas
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jako, że telefon nie jest mój i nie ja dokonywałem zmiany softu, to i książki gwarancyjnej nie widziałem na oczy i nie wiedziałem, że zmiana softu powoduje utratę gwarancji. Ponieważ nie siedzę dobrze w tym temacie także oddam do serwisu. Dzisiaj pytałem w jednym serwisie, oszacowali tę usługę na 80-100zł. Nie mam pojęcia czy to dużo, czy mało, ale wygląda na to , że nie mam innego wyjścia.
  • #5 04 Sep 2010 20:22
    mundek223
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Lub sprzedaż telefonu na części lub komuś do naprawy
  • Helpful post
    #6 05 Sep 2010 19:08
    janosik99
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Do jakiego konkretnie serwisu oddawałeś telefon? Żaden szanujący się serwis nie odmówi naprawy gwarancyjnej z powodu zmiany softu. Wyślij telefon bezpośrednio do ccs lub regenersis, jeżeli telefn nie jest uszkodzony mechanicznie lub w skutek działania cieczy to nie będą robić żadnego problemu.
  • #7 05 Sep 2010 20:10
    salawalas
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Byłem w lokalnym serwisie w Kielcach, w tzw. autoryzowanej filii. Z tego co wiem telefon ani nie upadł, ani nie został zalany. Z tego co wiem, zastrzegam.
    Spróbuję jutro się skontaktować z CSS, albo z tym drugim serwisem. Można do nich bezpośrednio wysłać telefon?
  • Helpful post
    #8 05 Sep 2010 20:15
    janosik99
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Można bezpośrednio i to nawet na ich koszt :)
    http://ccsonline.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=85&Itemid=89
  • #9 05 Sep 2010 20:21
    salawalas
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    O, dzieki. Nie zamykam tematu, napiszę co i jak z tą naprawą.

    Dodano 2010-09-22.

    Wysłałem do serwisu CSS do Warszawy, dzisiaj przyszedł naprawiony telefon. Naprawili bez problemu i wydziwiania.

    Tak a propos na przyszłość zacytuję fragment z książki gwarancyjnej:

    pkt.5
    Gwarancją nie są objęte:
    ....
    - uszkodzenia powstałe na skutek samowolnych napraw, przeróbek, zmian oprogramowania dokonanych przez Kupującego lub osoby nieupoważnione.

    A więc wg mojej logicznej i rozsądnej argumentacji, samowolna zmiana oprogramowania nie mogła spowodować zaistniałego uszkodzenia, czyli uszkodzenia panelu dotykowego i dlatego naprawa gwarancyjna jak najbardziej w tym przypadku obowiązuje.

    A te leszcze z lokalnego serwisu niech już nie liczą na zarobek z mojej strony.
    Zamykam.
  Search 4 million + Products
Browse Products