X

Renault Megane 1.4 16v przerwa/zwarcie

Andrzej.24 10 Sep 2010 22:22
  • #1 10 Sep 2010 22:22
    Andrzej.24
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Mam wielki problem z autem.
    Podczas odpalania wszystko jest ok a gdy lekko dodam gazu zapala się kontrolka ok rezerwy. Wszystkie wskazówki opadają, zapala się oil, ok po prostu licznik traci zasilanie.
    Podczas jazdy auto szarpie gaśnie i z licznikiem to wszystko się dzieje.
    Gdy delikatnie dodaję gazu jest w porządku a gdy dodam gwałtownie to dopiero dzieją się te rzeczy.
    Byłem u kumpla i podłączył mi samochód do KTS, skasował błędy i nic nie wyskoczyło.
    Po szybkim dodaniu gazu pojawiły się błędy:
    3504 zawór reg.odparow.paliwa PRZERWA/ZWARCIE
    2524 obwód grzania sondy lambda (rząd 1 czujnik 1) PRZERWA ZWARCIE
    5004 elektron. blokada odjazdu PRZERWA ZWARCIE
    3404 PRZEKAŹNIK POMPY PALIWA ELEKTR. PRZERWA ZWARCIE
    4104 napięcie zasil. sterownika przerwa zwarcie
    3044 wtryskiwacz (cylinder 4) przerwa zwarcie
    3034 wtryskiwacz (cylinder 3) przerwa zwarcie
    3304 przekaźnik główny przerwa zwarcie
    3504 zawór regen. odparow.paliwa przerwa zwarcie
    3204 regulator biegu jałowego przerwa zwarcie
    Tak to wygląda.
  • #2 10 Sep 2010 22:28
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Na moje to wygląda na problem z jakąś masą, bądz połączenie komputera wtrysku itd. albo jakaś wiązka się "nagina" gdy gwałtownie dodasz gazu, bądz też masz jakiegoś lokatora pod maską (gryzonia).
  • #3 10 Sep 2010 22:39
    Andrzej.24
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziś sprawdzane były MASY na silniku obok akumulatora na lewym słupku jest dobrze przykręcona i na prawym też. gdy odłączę ta z lewego i prawego słupka nic się nie dzieje auto pracuje dalej i z licznikiem jest ok. po dodaniu gazu szarpie i wszystko szaleje. odkręcałem komputer i nawet rozkręciłem go i nie jest zalany wodą ani rdzy nie widać nigdzie i złącze też wygląda oki nie jest zaśniedziałe
  • #4 10 Sep 2010 22:44
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    No to na odpalonym, ruszaj naciągaj naginaj wszytkie przewody na silniku i patrz co się dzieje.
  • #5 10 Sep 2010 22:47
    Andrzej.24
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Musze dodać ze spotkałem w trakcie poszukiwań myszkę ale nigdzie nie widać żeby kabelki gryzła. stycznik po włączeni zapłonu odpala pompkę paliwa. A gdy auto gaśnie na sekundę włącza się wentylator chłodnicy. jeżeli mam szukać masy to gdzie jeszcze i gdzie kable od masy powinny sie zaczynać a gdzie kończyć?

    Dodano po 2 [minuty]:

    dokładnie też tak robiłem silnik pracował a ja za wszystkie kable i kabelki ciągałem wyciągałem a brat na licznik patrzył i nic nawet wskazówka żadna nie opadła ani auto nie zgasło
  • #6 10 Sep 2010 22:48
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Jeśli widziałeś myszke (mam nadzieje że nie białą :D ) no to masz odpowiedz... Instalacja do przerycia, łącznie ze skrzynką bezpieczników itd. itp.
  • #7 10 Sep 2010 22:53
    Andrzej.24
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Chyba będę musiał dalej ze kabelki ciągać i morze znajdę coś. skrzynka bezpiecznikowa obok akumulatora podaje napięcie na bezpieczniki. a ta pod kierownicą była wyciągana w stronę pedałów i za kabelki też ruszałem i nic. ale chyba tak jakby usterka się nasilała, auto coraz gorzej reaguje po dodaniu gazu
  • #8 10 Sep 2010 22:55
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Nie ciekawa robota ale musisz szukać, napewno pod maską...
  • #9 10 Sep 2010 22:56
    Andrzej.24
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    A jeszcze pytanie o kable masowe gdzie mogę ich szukać jeszcze?
  • #10 10 Sep 2010 22:59
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Który rok auta? Z aku na kaste, z kasty na silnik, lub z aku na skrzynie, ale gdyby masy lub coś to byś nie odpalił itd, myślę że w tym kierunku nie masz co szukać.
  • #11 10 Sep 2010 22:59
    Andrzej.24
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    A jeszcze na forach czytałem o na wiązce która jest na podszybiu jest związana z licznikiem i lubi sobie zgnić. czy to ona mogła być powodem usterki?
  • #12 10 Sep 2010 23:02
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Patrząc na błędy np. 3044 3034 jest to mało prawdopodobne... Ale sprawdzić nie zaszkodzi
  • #13 10 Sep 2010 23:26
    Andrzej.24
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    1999 rok

    Dodano po 2 [minuty]:

    autko odpala na dotyk czy zimne czy cieple

    Dodano po 3 [minuty]:

    czytałem a gościu który odłączył komputer od masy i wszystko było ok(chyba problem z sondą miał) może i tego spróbować?

    Dodano po 10 [minuty]:

    Dzieki za podpowiedz jutro postaram się znowu wszystkie kable poruszyć. O wynikach poinformuje.
  • #14 11 Sep 2010 20:34
    Andrzej.24
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam niestety po ponownym sprawdzeniu okablowania lipa :(
    gdy dodaje gazu powyżej 3000obr zrażą się kontrolki od ładowania stop ręczny i serwis. ale gdy silnik przerywa odzywa się stycznik w komorze silnika gdy go odłączę silnik gaśnie. wymieniłem go na nowy, nadal to samo zrobiłem zworkę i nadal słychać jak przerywa i kontrolki się zapalają i wskazówki opadają wszystkie. od stycznika wychodzi siwy grubszy kabelek gdy stycznik się załączy pojawia się tam napięcie 14.5v gdy silnik pracuje. ten kabelek wchodzi jest zabezpieczony osłoną i dalej rozchodzi sie na mniejsze. (chyba na wtryskiwacze pompkę paliwa przepustnice i silniczek krokowy i oczywiście na komputer jeden kabelek też. i gdy właśnie odciąłem ten kabelek który do komputera biegnie silnik pracuje normalnie odpala i porostu zapier.... :)) ale gdy chwile postoi zgaszony auto nie odpala. wtedy podłączam kabelek przekręcam stacyjką bryk i chodzi. :) rozłączam ów kabelek i dalej jazda. tak samo na wyższych obrotach żarzą się kontrolki stop serwis ręczny i ładowanie.
    A ZAPOMNIAŁEM WCZEŚNIEJ DODAĆ ŻE LICZNIK LICZYŁ CZASAMI W WILGOTNE DNI DO TYŁU!!!
    odłączyłem kabel zasilający od alternatora i odpaliłem bez ładowania i zeż lipa była.
    jeżeli przypomnę sobie co jeszcze dziś robiłem to dopisze ale pewnie dopiero w poniedziałek pozdr.....

    Dodano po 4 [minuty]:

    jeszcze dawałem bezpośrednio od akumulatora zasilanie na ten stycznik i też przerywał i objawy jak powyrzej
  • #15 12 Sep 2010 12:03
    jurekk55
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    <przerwa/zwarcie> pozostaje określenie na którym z obwodów masz problem-zanika (+)czy(-)?Jak to ustalisz jest nikła szansa że uda się jakoś pokierować twoją naprawę.;)
  • #16 13 Sep 2010 00:24
    Andrzej.24
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    po dzisiejszej jeździe z odłączonym kabelkiem jednak 2 razy zapaliła sie kontrolka od rezerwy ale silnik pracował a wskazówki nie opadały, ale za to obroty podniosły się powyżej 1500 i zaczęły falować, a po ponownym podłączeniu kabelka normowały się wolne obroty. silnik gasiłem wtedy dpaliłem kabelek odłączyłem i przez jakieś 3 godziny było lepiej, powyżej 3000obr dalej żarzą się 4 kontrolki od ładowania ręcznego stop i serwis. odczuwalne jest lekkie przerywanie silnika, ale jest lepiej niż na początku gdy całkiem gasł. Czy te żarzenie kontrolek może wynikać z braku jakiejś masy gdzieś pod deską rozdzielczą????

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie wiem już gdzie mam szukać i czego :(

    Dodano po 7 [minuty]:

    pytanie od JUREKK 55
    czy mógłbyś mi podpowiedzieć jak najlepiej sprawdzić czy to jest wina + czy - ???
  • #17 13 Sep 2010 17:32
    jurekk55
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Andrzej.24 wrote:


    pytanie od JUREKK 55
    czy mógłbyś mi podpowiedzieć jak najlepiej sprawdzić czy to jest wina + czy - ???


    No i tu leży sedno problemu(nie zamierzam cię dołować),pomiar a raczej sprawdzenie jest możliwe jeśli się orientujesz chociaż pobieżnie jak poprowadzone są obwody,dokładaniem kabla i w ten sposób uzupełnianiem braków na "ślepo"możesz
    tylko pogorszyć sprawę.Naprawa u elektryka nie powinna być zbyt kosztowna.
  • #18 13 Sep 2010 20:52
    Andrzej.24
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    chyba będę musiał tak zrobić. zostawię auto u elektryka tylko uprzedzał mnie ze to może potrwać :( oczywiście gdy coś będę już wiedział to podzielę się informacją

    Dodano po 2 [godziny] 9 [minuty]:

    a zapomniałem dopisać ze serwis wymienił mi stycznik i wd-40 poprawił styki w liczniku i miło być wszystko już oki ale tylko kasę zmarnowałem. wiec szukam wszystkich możliwych opcji. jechałem do nich 2 tygodnie temu i spodziewałem się ze będę normalnie jeździł. rozmawiałem z elektrykiem i mówi ze może to być ...tps... albo czujnik wału. to możliwe?? a czy po wymianie komputera trzeba immobilizer też przekodowywać jakoś???? może spróbuje na szrocie podmienić jak normalnie odpalę i będę mógł wypróbować?????
  • #19 13 Sep 2010 22:37
    jurekk55
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Andrzej.24 wrote:
    może spróbuje na szrocie podmienić jak normalnie odpalę i będę mógł wypróbować?????


    Nie wypróbujesz ,najpierw trzeba się z nim trochę nagimnastykować.
  • #20 14 Sep 2010 22:03
    Andrzej.24
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam czyli immobilizer nie pozwoli odpalić ?
  • #21 14 Sep 2010 22:25
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Zgadza się.
  Search 4 million + Products
Browse Products