Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek płynu chłodniczego


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek płynu chłodniczego
Autor
Wiadomość
micdo
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 12
Miasto: Łódź

Post#1 Post autora tematu 11 Wrz 2010 01:26   

Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek płynu chłodniczego


Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. z klimą
Trochę się rozpisałem, ale proszę przeczytajcie całość i pomóżcie!
DZIĘKI

Mam problem z ubytkiem, wyciekiem płynu chłodniczego z zbiornika wyrównawczego, co jakiś czas wywala płyn i świeci się kontrolka od chłodnicy na czerwono, po dolaniu płynu kontrolka gaśnie. Gdy znowu wywali płyn kontrolka świeci i tak w kółko, czasami ignoruje gdy na zimnym silniku świeci i gdy ilość płynu na zagrzanym silniku wzrasta kontrolka gaśnie.
Jaka może być przyczyna wycieku płynu, wycieku niby indziej nie ma, w serwisie sprawdzali i nic nie znaleźli (jak to w serwisie - jak wymieniali mi pasek rozruchowy klinowy i był poszarpany powiedzieli, że zęby są ostre na kolach zębatych, trzeba wymienić nowy pasek, koła i dalej rwało.
Pojechałem do mojego mechanika i powiedział, że to napinacz na 100%, po wymianie napinacza nic nie świszczy i paska nie tnie) wracając do tematu, piszę dalej...

Proszę pomóżcie!

Samochód nie grzeje się temperatura w normie jest choć czasami troszkę się podnosi niż normalnie, natomiast w czasie tych opałów 50 stopniowych w lipcu 2010r. temperatura podniosła się znacznie ale nie osiągnęła krytycznego poziomu tzn. nie doszła do czerwonej kreski.
Stwierdziłem, że podczas tych upałów i obciążenia + klimą jeszcze silnik mógł się tak zagrzać?

Na otwartym zbiorniku płynu nie wywala nic i nie gotuje nie ma bąbelków, z rury nie dymi biały dym, raczej to chyba nie uszczelka pod głowicą?
Dawno temu z 4-5 lat była wymieniana pompa wody.
Chłodnica raczej ma obieg jest gorąca,
Czy może jednak układ się zapowietrza gdzieś?
Może termostat?
A czy nie szczelny korek od płynu w zbiorniczku może być przyczyna ubytku płynu?

Proszę pomóżcie. Dziękuje. Czekam na odpowiedzi.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 11 Wrz 2010 01:26   





Powrót do góry
   
gimak
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 1927
Miasto: Jastrzębie Zdrój

Post#2 11 Wrz 2010 10:24   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek PŁYNU CHŁODNIECZE


Nie jestem mechanikiem samochodowym, więc układy chłodzenia znam tylko w tych samochodach z którymi miałem do czynienia. Z opisu wnioskuję, że zbiornik pracuje jako ciśnieniowy. Opisany problem jest podobny do tego który występuje w mojej megance.
Cytat:
czy nie szczelny korek od płynu w zbiorniczku moze byc przyczyna ubytku płynu?

W korku są dwa zaworki - nadciśnieniowy i podciśnieniowy.
Nadciśnieniowy ma za zadanie nie dopuścić do wzrostu ciśnienia ponad ustawione na nim ciśnienie. Przy nadmiernym wzroście ciśnienia otwiera się i upuszcza trochę powietrza znad płynu na zewnątrz nie dopuszczając do rozerwania jakiegoś elementu układu chłodzenia (najczęściej węża gumowego).
Nadmierny wzrost ciśnienia w układzie jest efektem obecności pęcherzy gazu chcących powiększyć swą objętość ze wzrostem temperatury. Jeżeli jest to tylko efekt złego odpowietrzenia układu to według mnie ewentualnie (przy mocnym zapowietrzeniu) powinno dojść do jednorazowego wyrzucenia płynu i po jego uzupełnieniu powinno się na tym zakończyć. Przy stałym dopływie gazu (powietrza) wyrzucanie płynu będzie się powtarzać, szczególnie wtedy gdy na zimnym silniku uzupełniony jest płyn pod "max". W tym przypadku trzeba sprawdzić skąd jest dopływ gazu - miejsca w których układ styka się z elementami w których może występować duże ciśnienie (silnik, reduktor LPG, turbiny - nie wiem czy są chłodzone, nie miałem z nimi do czynienia).
To są moje wnioski wyciągnięte na podstawie obserwacji układu chłodzenia w mojej megance.
Kolega pisze
Cytat:
Samochod nie grzeje sie temperatura w normie jest choc czasami troszkę sie podnosi niz normalnie, natomiast w czasie tych upałow 50 stopniowych w lipcu 2010r. temperatura podnisła sie znacznie ale nie osiagneła krytycznego poziomu tzn. nie doszła do czerwonej kreski

Ta sytuacja (ze wzrostem temperatury) występuje wtedy, gdy poziom płynu w układzie obniżył się tylko do tego stopnia, że nastąpiło tylko ograniczenie, a nie przerwanie przepływu płynu przez chłodnicę. Blokowanie przepływu płynu może również powodować duży pęcherz gazu.
To czy kolega ma przedmuchy (stałe pompowanie gazu do układu), w warunkach garażowych jednoznacznie pokaże test z butelką opisywany przeze mnie na kilku forach.
U mnie test z butelką wyszedł pozytywnie (mały przedmuch jest). Temperatura płynu jest utrzymywana w granicach 87-90*C więc do wrzenia dosyć daleko. W ASO twierdzą, że układ jest w porządku, ale skąd to stałe bąbelkowanie tego sensownie nie umieją wyjaśnić. Obecnie jeżdżę z otwartym układem chłodzenia (z butelką) i nie mam z jego strony żadnych problemów. Butelka działa jak bufor - co układ wypluje to później zaciągnie (nie muszę go uzupełniać).
Podciśnieniowy ma za zadanie wyrównać ciśnienie w układzie do atmosferycznego po wystygnięciu silnika, jeżeli on nie działa to na zimnym silniku węże gumowe robią się płaskie.
Trochę się rozpisałem .....
Powrót do góry
   
micdo
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 12
Miasto: Łódź

Post#3 Post autora tematu 11 Wrz 2010 14:27   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek PŁYNU CHŁODNIECZE


Dzięki kolego, dużo mi dały Twoje wyjaśnienia
Układ chłodzenia odpowietrzałem kilka razy ale nie pomogło wyrzut płynu jest nadal, WYDAJE mi sie ze winna tak jak mowisz kolego jest w nieszczelnym korku od zbiorniczka. Czasami widzialem mokry korek i na zbiorniku slady plynu. Duzo płyno nie bylo ale mogło odpoarowac przecierz silnik goracy jest i wszystko wyschnie.
Piszac dalej jak silnik jest rozgzany to spod korka syczy powietrze uchodzi przez korek i weżyk ze zbiorniczka( ze z wężyka to normalne nadmiar musi odejść) i jak delkikanie nacisnie sie korek albo do góry tak porusza nie odkrecajać go to syczy powietrze jeszcze bardziej.
Sądzę ze korek bedzie winna, w sumie nie wielki koszt a sprobować można.

Kolego o tym tescie butelka tez słyszałem, ale jak byś mogł dac namiar gdzie go znaleść bo mam problemy z wyszukaniem.
POdaj jakiegos linka...

Dzieki POzdrawiam
Powrót do góry
   
zl1000
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 4
Miasto: Wawa

Post#4 28 Wrz 2010 17:12   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek PŁYNU CHŁODNIECZE


Od dłuższego czasu mam dokładnie to samo; właśnie kompletuję części do wymiany uszczelki pod głowicą, przy okazji wymienię jeszcze trochę gratów.
Powrót do góry
   
micdo
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 12
Miasto: Łódź

Post#5 Post autora tematu 28 Wrz 2010 22:10   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek PŁYNU CHŁODNIECZE


Witam!!!!

Mi dalej płyn ucieka teraz nie tak bardzo ale jak przejade 200km autostrada albo w trasie to wywali płyn. Mechanik mój mi powiedział, że to uszczelka bedzie pod głowicką, początki objawów uszczelki. Teraz silnik sie wogóle nie grzeje nie ma zadnych objawów innych tylko wyrzuca płyn i jak wywali płyn to robi sie poduszka powietrzna w układzie powietrze w układzie i jak sie odkręci korek od zbiorniczka wyrównawczego to "wybucha" w wiekszości powietze. I zarz słychać jak w silniku przelewa sie płyn.

Mechanik upiera się, że to uszczelka pod głowica. Więc chyba nie mam wyjscia!!!
Powrót do góry
   
JONY B
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 31
Miasto: Bydgoszcz

Post#6 28 Wrz 2010 22:16   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek PŁYNU CHŁODNIECZE


ternostat wymontowac,pojezdzic,jesli ubedzie to uszczelka
Powrót do góry
   
bodek434
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 917
Miasto: Polska

Post#7 28 Wrz 2010 23:37   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek płynu chłodniczeg


Zacznij od termostatu. Uszczelka w drugiej kolejności.
Nie uzupełniasz płynu do MAXa na zimnym silniku przypadkiem?
Powrót do góry
   
micdo
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 12
Miasto: Łódź

Post#8 Post autora tematu 29 Wrz 2010 23:00   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek płynu chłodniczeg


Witam!

Panowie no nie wiem czy termostat da sie wymontowac bo na termostacie jest czujka i jak wymontuje to ponoc nie zapali wogole bo komputer wczyta błąd. Tak mi mechanik powiedział.

A co do płynu to tak dolewam na zimym, jest pusty zbiornik i dolewam czasami poł zbiornika, czasem pod maksimum bo troche mi sie przeleje, ale chyba jak nadmiar to sobie powinien wyrzucic troche i powinno byc.
Płynu dolewam na zimnym bo świeci mi kontrolka cały czas od układu chłodzenie, jak doleje płynu. SIlnik wogole mi sie nie grzeje, TYLKO TEN PŁYN WYLEWA CHOLERNY!!!

A jak by termostat nie trzymał to by sie chyba grzał TAK? Temperatura by podnosiła sie???

POzdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 29 Wrz 2010 23:00   





Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3650

Post#9 30 Wrz 2010 08:09   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek płynu chłodniczeg


Witam,
Wystarczy "pomacac" chlodnice, aby wiedziec, czy termostat dziala normalnie. Wymontowac go mozna, ale ten silnik ma klopoty z utrzymaniem temperatury (trzeba go dogrzewac), wiec wyjecie termostatu nie wyjdzie mu na dobre.
Zacznij od wymiany korka. 4 €, to nie majatek, a bedziesz pewny chociaz tego (korek ma utrzymac cisnienie do 1.4 bara).
Pozdrawiam, Georges
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 30 Wrz 2010 08:09   





Powrót do góry
   
gimak
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 1927
Miasto: Jastrzębie Zdrój

Post#10 30 Wrz 2010 08:36   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek PŁYNU CHŁODNIECZE


micdo napisał:
Kolego o tym tescie butelka tez słyszałem, ale jak byś mogł dac namiar gdzie go znaleść bo mam problemy z wyszukaniem.
POdaj jakiegos linka...

Tu jest najnowszy mój wpis na ten temat ze szkicem.Link
Powrót do góry
   
daw210
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 117
Miasto: Poznań

Post#11 30 Wrz 2010 08:42   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek płynu chłodniczeg


witam zobacz czy przy czujniku temp.w chlodnicy nie masz bialych plamek jak taj to dokrec czujnik mialem ostatnio podobny problem
Powrót do góry
   
micdo
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 12
Miasto: Łódź

Post#12 Post autora tematu 30 Wrz 2010 23:50   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r.Ubytek płynu chłodniczego


Nie sprawdzałem termostatu, ale myślę ze termostat jest OK bo by chya bylo cos z chłodnicą i temperatura by wzrastała raczej!?

Wydaje sie mi ze to początki uszczelki pod głowica?

Dodano po 13 [minuty]:

Mam pytanie jeszcze!!!!!!!!!!!

Jakby był nawet niewielki przedmuch usczelki pod głowicą to by chyba płyn dostawałby sie do silnika i wiecej by oleju było i silnik grzałby się, no i spalanie by wieksze było(obecnie spalanie po miescie mam ok 7,8 do 8,5 litrów ON sinik 2.0HDI 90KM, na trasie miesiąc temu i spokojnej jezdzie wziął 6,8litra). Czy TAK CZY NIEKONIECZNIE.??!!!????
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3650

Post#13 01 Paź 2010 07:47   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek płynu chłodniczeg


Witam,
Nie szukaj dziury w calym. Zacznij od rzeczy najprostszych (odpowietrzenie, korek). Jesli termostat sie nie otwiera, to chlodnica jest chlodna lub jest duza roznica temperatur miedzy wlotem i wylotem (latwe do sprawdzenia reka).
Uszkodzenie uszczelki w tych silnikach jest bardzo rzadkie.
Pozdrawiam, Georges
Powrót do góry
   
micdo
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 12
Miasto: Łódź

Post#14 Post autora tematu 01 Paź 2010 16:24   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek płynu chłodniczeg


Kolego Georges, chłodnicę ręka "macałem" na całośći byla gorąca równomiernie. Nie zauważyłem nigdzie wycieku gdzie indziej, wszedzię płynem jest osrane najbardziej przy wylocie od zbiorniczka wyrownawczego( KOrek wymieniałem na nowy) i dalej wywala płyn tzn. bardziej Tworzy sie powietrze, gdy silnik jest wyłaczony i ostyga i jak na zimnym otworzy sie korek to wywala wiecej powietrza niz płynu!!! tak samo na zimnym i gorący silniku.
Napewno Tworzy POWIETRZE W UKŁADZIE.

Układ odpowietrzałem, płyn sie przelewał normalnie.
KOlego Georges czy od terostatu może sie zapowietrzać układ i swiecic sie kontrolka od ukł. chłodzenia??? Jak sprawdzić najlepiej sprawność TERMOSTATU czy działa poprawnie???!!!
Mam jeszcze problem z układem wspomagania tzn. wycieka płyn z mogielnicy pod silnikiem oraz z pompy od wspomagania, ale jutro układ idzie do regenaracji i bedzie naprawiony. Czy ta usterka od wpomagania miałaby wpływ na ukł chłodzenia???
Mi sie wydaje ze chyba nie???

Pozdrawiam, micdo

Dodano po 4 [minuty]:

WIELU mechaników i mówiło ze uszczelka bardzo rzadko siada w tych silnikach, Silnik chodzi SUPER IDEALNIE Przejechane jest 240tys km.
Ale może jak sie go troche przycisło mocniej dostał w dupe, to może jakies rozszczelenienie sie zrobiło na głowicy.

Ja tez by chciał sprawdzic inne rzeczy niz od razu uszczelke robic?

A czy wymiana uszczelki pod głowicą wpłynie jakoś na pracę silnika i dalsza jazdę

Pozdrawia, micdo
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3650

Post#15 01 Paź 2010 19:35   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek płynu chłodniczeg


Jesli chlodnica jest rownomiernie ciepla, to termostat jest w porzadku.
Mozliwe, ze uszczeka siadla. Jesli zdejmiesz glowice koniecznie daj ja do sprawdzenia na szczenosc.
Powrót do góry
   
micdo
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 12
Miasto: Łódź

Post#16 Post autora tematu 02 Paź 2010 00:35   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek płynu chłodniczeg


głowicę się szlifuje tak? aby była równa wszędzie i gładka!!!
A Jak sprawdzają szczelność głowicy???

Pozdrawiam, micdo
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 02 Paź 2010 00:35   





Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3650

Post#17 02 Paź 2010 07:53   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek płynu chłodniczeg


Oficjalnie, obrobka mechaniczna glowicy nie jest dozwolona.
Szczelnosc sprawdza sie cisnieniem powietrza w ukladzie chlodzenia podczas, gdy glowica jest zanuzona w goracej wodzie. Specjalisci od silnikow powinni byc wyposazeni.
Pozdrawiam,
Powrót do góry
   
micdo
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 12
Miasto: Łódź

Post#18 Post autora tematu 02 Paź 2010 21:28   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek płynu chłodniczeg


KOledzy dzisiaj rano na zimnym silniku przygazowałem i na poczatku poszedł siwy dym z rury wydechowej, potem jak sie przygazowało to tez szedł, ale pozniej juz nie było dymu bo przedmuchało wszystko to co sie zebrało w układzie.

Wiec to bedzie rozszczelnienie , niewielkie i początki uszczelki pod głowicą???
W następnym tygodniu dam znac bo jade do mechanika co było?

Pozdrawiam micdo
Powrót do góry
   
zl1000
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 4
Miasto: Wawa

Post#19 09 Paź 2010 20:47   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek płynu chłodniczeg


Zabawa w termostat i przecieranie szmatą nic nie pomoże.
Masz walniętą uszczelkę na bank, miałem pod ręką mechaników co wymyślali takie cuda że sie tylko powiesić.
Wymianę zrobiłem sam w garażu i auto hula jak nowonarodzone, a objawy były takie same.
Głowicę zrobił mi warsztat (planowanie, dotarcie zaworów - bo wymiana nie była konieczna, szczelność itp). Wszystko gra, koszt ~1kpln, robocizna własna.
Zajrzyj pod ten link
http://www.307online.com.ar/manuales/reparacion/

W sieci jest sporo dokumentacji od tego silnika tyle że nie po polsku.
Bez problemu można poszukać.
Pozdro.
:D
Powrót do góry
   
Manix76
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 6

Post#20 25 Lis 2010 20:32   

Re: Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek płynu chłodniczeg


Witam,
miałem opisywany przypadek.
Peugeot 406 2.0 HDi, 110KM. 2002 rok
Cyrk z płynem chłodniczym. Wymieniłem zawór w zbiorniku wyrównawczym, termostat, wymiana płynu i duuuuużo zabawy z odpowietrzaniem. Odpowietrzenie było dobre na jakiś czas... później okazało się, że jednak to uszczelka pod głowicą. Okazało się, że jest to początek najgorszego. Jeżeli mamy uruchomiony silnik i ściskając przewody od strony chłodnicy, są twarde... uszczelka. Nie musi być wcale kakaa pod korkiem wlewu oleju i pływających oczek w zbiorniku wyrównawczym. U mnie nie występowały te objawy, zresztą najczęściej opisywane na forum. Po prostu, po woli coraz mocniej wywalało płyn przez zawór w zbiorniku wyrównawczym. A wyglądało niewinnie. Wszystko jest do zrobienia, oczywiście koszty są (niepotrzebne). Jeżdżę ponad rok i wszystko OK. Wiadomo,że przy okazji robi się rozrząd, wymienia pompę.
Pozdrawiam!
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. Ubytek płynu chłodniczego
Strona 1 z 1
Podobne tematy
307 1,6 HDI 90 KM - Ubytek płynu chłodniczego - dziwna temperatura silnika (15)
Peugeot 407 2.0 HDI 16V, ubytek płynu od wspomagania. (9)
Peugeot 307 2,0 HDI - ubywa płynu chłodniczego (8)
Ubytek płynu chłodniczego Golf 3 1,6 (22)
znaczący ubytek płynu chłodniczego (11)
ubytek płynu chłodniczego passat b3 (1)
Avensis T22 Ubytek płynu chłodniczego (4)
Fiat Panda 1.2 - Ubytek płynu chłodniczego (3)
Rover 214 Si - Ubytek płynu chłodniczego (10)
Avensis 2.2 d4d - Ubytek płynu chłodniczego (6)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.114 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony