Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 14 Wrz 2010 18:58
    BeneVaco
    Poziom 18  

    Witam mam mały problem z pompą wtryskową w Transicie ojca a dokładniej z nieszczelnością elementu zaznaczonego na zamieszczonym zdjęciu. Paliwo cieknie ciurkiem im bardziej wciskam gaz tym większy jest wyciek. Jak się nazywa ten element chcę po prostu zaprowadzić samochód to mechanika i powiedzieć co ma wymienić...

    Ford Transit 2.5 D cieknie pompa wtryskowa. wymiana naprawa?

  • #2 15 Wrz 2010 15:13
    FIAN
    Poziom 11  

    Kolego radził bym oddać tą pompę do warsztatu specjalizującego się w naprawie pomp ROTO, bo żadna inna opcja nie będzie dobra.

  • #3 15 Wrz 2010 15:57
    BeneVaco
    Poziom 18  

    Kolego ja wiem co mam zrobić tyle że chcę jakoś sensownie wytłumaczyć co mają wymienić sam w żadnym razie nie mam zamiaru brać się za naprawę bo nie mam ani stołu probierczego ani umiejętności...

  • #4 16 Wrz 2010 15:52
    BeneVaco
    Poziom 18  

    Nikt nie wie jak ta cześć się nazywa ?

  • #5 16 Wrz 2010 16:09
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie wiem w czym problem, mówisz że chcesz jechać do warsztatu, no to jedź. Pokazujesz gościowi palcem "Panie tu leci, niech Pan to naprawi" i po kłopocie.

  • #6 16 Wrz 2010 16:17
    BeneVaco
    Poziom 18  

    Problem jest w tym że umiejscowienie i mocowani pompy to uniemożliwia po prostu nie widać tego. Do lokalizacji wycieku używałem endoskopu pożyczonego z zaprzyjaźnionego warsztatu... Jak wiadomo nikt nie chce dać się naciągnąć więc chcę wiedzieć jak się dana część nazywa żeby wymienili tylko tą część.

    Jak tak pojedziesz i powiesz "tu leci napraw to pan" to gość weźmie poxipol zaklajstruje i tyle a ja druciarstwa nie toleruje...

    Teraz moje pytanie czy wiesz jak ta część się nazywa ?

  • #7 21 Sty 2011 21:20
    skrzat19
    Poziom 1  

    koledzy chcialbym sam ja naprawic powiedzcie mi czy dal bym rade ze jak wyciagne to co jest zaznaczone na zdjieciu czy jak to odkrece nierozleci mi sie prosze pomuzcie

  • #8 21 Sty 2011 21:26
    BeneVaco
    Poziom 18  

    Spokojnie wymienisz sam ja wymieniłem jest Ok do dziś

  • #9 23 Sie 2011 23:29
    hubikk
    Poziom 11  

    kolego vene baco odezwij się jesli bywasz tu jeszcze. mam podobny problem i pare pytań do ciebie

  • #10 23 Sie 2011 23:36
    tolson
    Poziom 8  

    panowie uszczelnienie elementow pompy nie jest zbyt trudne, potrzeba tylko troche checi, sam mialem podobny problem w samochdziie jeep grand cherokee 2.7 cdi z silnkiem merca, typowa usterka to cieknaca pompa, usczelki sie wyrabiaja, kupilem komplet usczelek od boscha rozkrecilem i powymienialem, wszystko smiga do dzis,

  • #11 24 Sie 2011 00:49
    hubikk
    Poziom 11  

    problem w tym że nie wiem skąd dokładnie leci i dlatego potrzebuję kogoś kto miał do czynienia dokładnie z tą pompą

  • #12 24 Sie 2011 10:06
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Nie napisałeś dokładnie z którego roku masz auto - pompy Boscha różnią się trochę w zależności od rocznika Transita, szczególnie te wcześniejsze do 1995 r. mają jeszcze dodatkową zewnętrzną dźwignię przyspieszacza zapłonu, sterowana zewnętrznym siłownikiem woskowym - na niej najczęściej są wycieki. Potem na dźwigni linki gazu. Co do zdjęcia z początku wątku - to jest pompa Lucas CAV z lat 1986-1992, bardzo rzadko spotykana, raczej tylko doświadczony pompiarz będzie znał wymiary oringów potrzebnych do wymiany (nie mylić z Lucas Epic-em z lat 1992-2000).
    Spróbuj: uszczelki i części do pomp wtryskowych i wtryskiwaczy można zamówić telefonicznie lub przez email www.hoffman.auto.pl

    Pod linkiem (post #8 )
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114723
    masz rysunki pompy Boscha w ostatniej wersji (bez przyspieszacza zewnętrznego).
    Rysunków "eksplodujących" Lucasa CAV nigdy nie widziałem.

  • #13 24 Sie 2011 10:35
    hubikk
    Poziom 11  

    dzięki za odzew. sęk w tym że to właśnie lucas cav-dokładnie taka jak na zdjęciu. i cieknie gdzieś na dole, a że tam jest bardzo ciężko cokolwiek dojrzeć to szukam opinii skąd przy tej pompie z reguły leci. wg mnie kapie (właściwie leci) na uszczelnieniu pomiędzy tym elementem dokręcanym od dołu pompy (nie wiem co to bo jak pisałeś nie ma nigdzie na necie schematu tej pompy), ale uszczelniałem juz tam 3 razy i nic nie dało. teraz chce uszczelnić sam ten element (rozebrać i wymienić oringi) ale boję się że dalej nic nie da. czy tam może jeszcze gdzieś lecieć w tej pompie?
    poniżej obrazek - najwięcej leci w miejscach gdzie są dwójki. a ta dzwignia z jedynką obraca się w kółko bez żadnego oporu. tak ma być?

    Ford Transit 2.5 D cieknie pompa wtryskowa. wymiana naprawa?



    aha. mój transit 1991 rok. wersja do 1991 roku

    a może doradzisz wymianę pompy na jakąś boscha? da się tak?

    czy ktoś może mi powiedzieć czy poniższy zestaw pasuje do pompy lusac cav des?
    http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pompy-wtryskowej-lucas-dpc-i1770801086.html

  • #14 24 Sie 2011 23:22
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Co do wymiany na Boscha - jest problem: silnik z Boschem ma dodaną pompę wstępną (mechaniczną napędzaną od wałka rozrządu popychaczem). Przy Lucasie CAV jest tylko ręczna pompa odpowietrzająca na filtrze. Nie ma możliwości dołożenia pompy mechanicznej. Jednak Bosch ma pewne własności samozasysania, bo kiedyś na Forum Forda był taki dziwoląg (Bosch bez pompy wstępnej) i... podobno jeździł.
    Do tego dochodzi kwestia wtryskiwaczy - do Boscha powinny być tzw "ołówkowe" (cienkie) Stanadyne, w dodatku jeszcze mają one różne oznaczenia kolorem w zależności od mocy i nastawów pompy, a Lucas CAV ma grube wtryski. Zresztą te wtryski może by i pracowały z Boschem, ale kolejne pytanie - czy przewody wysokiego ciśnienia są zamienne? Tu nie podpowiem nic... Natomiast wymiana wtryskiwaczy na cienkie to wymiana głowicy - nie wiem, czy to ma sens.
    No ale to ma jeździć, a nie być ideałem technicznym...

    Ten układ z którego ci cieknie paliwo to układ podwyższania wolnych obrotów i zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku, sterowany linką od siłownika cieplnego zlokalizowanego w termostacie (zimny silnik ma dodane obroty i przyspieszony wtrysk).
    Ja miałem nawet takie auto - kupiłem je w 1988 i ładnych parę lat jeździłem, ale tego akurat nie dotykałem... Ale wydaje mi się, że jest to kwestia wymiany oringu - odkręć tę dźwignię i dobierz oring (ta dźwigienka na samym dole przyspiesza kąt wtrysku - z tego co pamiętam - a z drugiej strony jest on przestawiany pionową dźwignią poruszaną dużą krzywką na zewnątrz pompy; widać to na zdjęciu w pierwszym poście wątku)...
    Skoro już wyjąłeś pompę, to nie ma jak sprawdzić, gdzie jeszcze cieknie (stary sposób - popruszyć talkiem na korpus pompy, odpalić i patrzeć, bo wyraźnie widać)... Cieknie - wiadomo - najczęściej na oringach osi dźwigni wychodzących z korpusu.
    Moim zdaniem cały ten przykręcany od spodu zespół, po zdjęciu odsłoni pierścień krzywek sekcji wysokiego ciśnienia, którego obrót zmienia kąt wtrysku. Ja bym tego nie ruszał...

  • #15 01 Wrz 2011 21:37
    hubikk
    Poziom 11  

    uszczelniłem co sie dało i puszcza dalej. teraz widac dosłownie fontannę lecącej ropy... chyba coś wewnątrz pmpy siadło. ktos ma jakies sugestie?

  • #16 02 Wrz 2011 09:02
    BeneVaco
    Poziom 18  

    kolego nowe oringi dostaniesz u pompiarza wykręcasz element z pod którego ci cieknie zakładasz nowe oringi i po sprawie... mi pompiarz sprzedał oringi za 5zł... i na tym się skończyło

  • #17 02 Wrz 2011 09:32
    hubikk
    Poziom 11  

    właśnie nie jest po sprawie. puszczają po prostu nowe miejsca. wygląda to tak, jakby z jakiegoś powodu wzrosło wewnątrz cisnienie. uszczelniam jedno miejsce puszcza drugie. teraz już leci w miejscu gdzie wstawiłem nowy oring...

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty