Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Dobranie bezpiecznika do silnika 11kW.

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Elektryka Instalacje i Sieci -> Elektryka Początkujący -> Dobranie bezpiecznika do silnika 11kW.
Autor
Wiadomość
zaleszczok
Poziom 2
Poziom 2

Post#1 Post autora tematu 21 Wrz 2010 02:05   

Witam. Nurtuje mnie pewne pytanie. Jaki bezpiecznik powinien być zastosowany do zabezpieczenia silnika 11kW którego dane są przedstawione na zdjęciu. Nie jestem pewien czy w moim domu jest zastosowany dobry bezpiecznik. Aha i najważniejsze, czy oznaczenie 380Δ oznacza ze prądu rozruchu jest zmniejszony 3-krotnie? Chodzi mi o przełącznik λ/Δ lecz nie znam się na nich za dobrze.

Znalazłem w innym temacie taki sposób na dobranie bezpiecznika do silnika:

Obliczamy prąd znamionowy In ze wzoru: In= P/√3 • U • cosφ

następnie prąd rozruchu Ir ze wzoru: , Ir = k•In , k- zależy od budowy (podaje producent, w moim przypadku znalazłem w internecie ze jest to 8.3)

oraz prąd bezpiecznika Ib ze wzoru: Ib= Ir/α , α – ciężkość rozruchu
(np. rozruch ciężki α=1,5 , rozruch średni α=2,5 , rozruch lekki α=2,5 )

Z moich obliczeń wychodzi ze jeśli 380Δ oznacz ze prąd rozruchu jest zmniejszony 3-krotnie to mam dobry bezpiecznik a jeśli nie to znaczy ze chyba 3 razy za mały....

Bardzo proszę o pomoc.

Powrót do góry

cepilek
Poziom 20
Poziom 20

Miasto: -

Post#2 21 Wrz 2010 06:18   

Re: Dobranie bezpiecznika do silnika 11kW.

Trójkąt oznacza, że silnik może pracować w połączeniu jak w trójkącie i może pracować w połączeniu w gwiazdę. Chociaż nie zawsze bo gdy wewnątrz już jest połączony na stałe w trójkąt to niemożliwa jest praca w gwiazdę.
Powrót do góry

Google