X
  • #1 22 Sep 2010 21:59
    adi25w
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam, mam problem otóż podczas jazdy odkręciła mi sie półoś i uderzyła w silnik robiąc otwór 1,5-1,5cm .Co można na to poradzić są jakieś preparaty typu klej lub coś innego co by mogło zakleić ten otwór. golf 3 1.8 . Proszę o podanie nazwy jakiegoś preparatu lub inny sposób rozwiązania tego problemu. Z góry dziękuje
  • #2 22 Sep 2010 22:05
    Szuler17
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Najbezpieczniej byłoby pospawać jeżeli blok jest aluminiowy czy żeliwny. Proste to nie będzie, ale raczej żaden cudowny klej itp. nie pomoże.
  • #3 22 Sep 2010 22:05
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Sam nic nie zrobisz - jeśli to element nie pracujący mechanicznie (np. ściana płaszcza wodnego) to możesz próbować z klejami na bazie żywic epoksydowych - Distal, Epidian czy Poxipol. Wyższa szkoła jazdy to pospawanie, ale do tego trzeba mieć sprzęt, spoiwo i dobry dostęp do elementu. Albo takie coś - http://www.naprawa-metalock.pl/
  • #4 22 Sep 2010 22:06
    marcpol
    Level 20  
    Helpful post? (+1)
    Blok do wymiany. Można próbować spawać, ale jest ryzyko np. ponownego pęknięcia, a wymaga to wyjęcia i najlepiej rozebrania silnika.
  • #5 22 Sep 2010 22:24
    gilus1
    Level 28  
    Helpful post? (+2)
    Wiem z własnego doświadczenia że kleje i inne wynalazki typu metal w płynie trzymają się max 2 miesiące. Potem robi się szczelina i przeciek. Blok podczas pracy nagrzewa się i zmienia swoje rozmiary i dlatego stosowanie w.w preparatów daje efekt na krótko.
  • #6 22 Sep 2010 22:36
    ekka
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    Kolega gilus1 ma racje
  • #7 22 Sep 2010 22:56
    adi25w
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    a taki klej da rade Klej do metalu CX-80 Auto Weld Spawanie na zimno
  • #8 22 Sep 2010 23:01
    ajanek9
    Level 28  
    Helpful post? (+1)
    Klejenie to chwilkę, ewentualnie żeby tylko dojechać. Na dłuższy użytek należy pospawać i wszystko jedno czy aluminium czy żeliwo nie może tego zrobić ktokolwiek, raczej fachowiec który ma wprawę i doświadczenie w spawaniu takich rzeczy. Może to trochę kosztować, ale cena spokojnej i bezawaryjnej jazdy jest chyba większa.
  • #9 22 Sep 2010 23:05
    Removed
    Helpful post? (-1)
    Weź się do kupy i napisz gdzie masz tę dziurę może? A właśnie, ty chociaż wiesz, gdzie ją masz? Coś ci tam cieknie? Co? Żenada.
  • #10 22 Sep 2010 23:27
    siewcu
    Level 31  
    Helpful post? (+1)
    I pytanie zasadnicze - jest to dziura przebita na wylot do cylindra/kanału wodnego/czegoś innego czy nie jest przebity na wylot ?
  • #11 23 Sep 2010 20:46
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, jest takie porzekadło chirugów że maść to brudzi ,śmierdzi i gów....o pomaga, a porzekadło mechaników klej.............., powodzenia
  • #12 23 Sep 2010 23:16
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    Nawet pospawanie żeliwa nie jest takie proste, bo pęka jak spaw stygnie.
  • #13 23 Sep 2010 23:23
    Removed
    Helpful post? (+1)
    Bez przesady, spawają, nic się nie dzieje. Ale to kosztuje i oczywiście nie mówimy o takim co wszystko spawa i jest super spawaczem.:D
    Właśnie, o czym tu mówimy?
  • #14 23 Sep 2010 23:38
    pitool
    Level 27  
    Helpful post? (+3)
    ociz wrote:
    Nawet pospawanie żeliwa nie jest takie proste, bo pęka jak spaw stygnie.

    Gdzieś kiedyś wspominali,chyba w szkole ze podczas spawania żeliwa powinno się grzać w okolicy spawania i stopniowo studzić(mam słabą pamięć wiec mogę się mylić)
  • #15 23 Sep 2010 23:43
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Nie pisałem że się nie da tylko że nie jest łatwo. Sam kiedyś próbowałem na takim samym silniku(po dzwonie pękł przy tylnej łapie) i g... z tego wyszło. :D A wozić komuś żeby to zrobił profesjonalnie się nie opłacało więc silnik poszedł na złom.
  • #16 23 Sep 2010 23:48
    Removed
    Helpful post? (0)
    W trójce to dobra myśl.:D
  • #17 24 Sep 2010 09:47
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Spawałem kiedyś "Uszy" bloku w sierze elektrodą Ni-Cr, operacja się udała. Klient postanowił sam wymienić sprzęgło "ze szwagrem w stodole", nie przyszło im do głowy, że trzeba wycentrować tarczę, ponieważ nie byli w stanie złożyć silnika ze skrzynią, bo wałek nie trafiał w tulejkę, to założyli dłuższe śruby i skręcali na chama, aż połamali kosz sprzęgła w skrzyni i łapy w bloku
  • #18 25 Sep 2010 21:59
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, generalna zasada wszystkich spawanych elementów o duzej masie że trzeba je podgrzac do temperatury około jak sie nie myle 150 st i utrzymywac ta temp w czasie spawania potem studzic stopnio i czy to alumunim (to jeszcze musi byc podkładka by zminimalizowac upływ ciepła), czy żeliwo, u mnie na lotnisku spawaja wsio nawet elektron, ale trzeba sporo zapłacic i czasami nieopłacalne, pozdrawiam
  • #19 09 Jul 2012 10:13
    maszynowy
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Przepraszam za odkop, ale a propos tematu, to uczą tego na "laborkach" http://maszynowy.blogspot.com/2012/07/atanie-dziur-w-uszkodzonym-silniku.html
  • #20 09 Jul 2012 22:42
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    maszynowy-jakiego kleju mam użyć do bloku aluminiowego.Podaj konkrety.Mam ryse na bloku ok 5cm.
  • #21 09 Jul 2012 22:48
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    Żeby to takie proste było...
    Ale jeśli pytasz poważnie, to wyślij zapytanie tutaj - http://chester.com.pl/POL/
    Z tego co wiem to produkują kleje prawie jak dla NASA.
  Search 4 million + Products
Browse Products