Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 22 Wrz 2010 21:59
    adi25w
    Poziom 7  

    Witam, mam problem otóż podczas jazdy odkręciła mi sie półoś i uderzyła w silnik robiąc otwór 1,5-1,5cm .Co można na to poradzić są jakieś preparaty typu klej lub coś innego co by mogło zakleić ten otwór. golf 3 1.8 . Proszę o podanie nazwy jakiegoś preparatu lub inny sposób rozwiązania tego problemu. Z góry dziękuje

  • #2 22 Wrz 2010 22:05
    Szuler17
    Poziom 22  

    Najbezpieczniej byłoby pospawać jeżeli blok jest aluminiowy czy żeliwny. Proste to nie będzie, ale raczej żaden cudowny klej itp. nie pomoże.

  • #3 22 Wrz 2010 22:05
    robokop
    Moderator Samochody

    Sam nic nie zrobisz - jeśli to element nie pracujący mechanicznie (np. ściana płaszcza wodnego) to możesz próbować z klejami na bazie żywic epoksydowych - Distal, Epidian czy Poxipol. Wyższa szkoła jazdy to pospawanie, ale do tego trzeba mieć sprzęt, spoiwo i dobry dostęp do elementu. Albo takie coś - http://www.naprawa-metalock.pl/

  • #4 22 Wrz 2010 22:06
    marcpol
    Poziom 20  

    Blok do wymiany. Można próbować spawać, ale jest ryzyko np. ponownego pęknięcia, a wymaga to wyjęcia i najlepiej rozebrania silnika.

  • #5 22 Wrz 2010 22:24
    gilus1
    Poziom 28  

    Wiem z własnego doświadczenia że kleje i inne wynalazki typu metal w płynie trzymają się max 2 miesiące. Potem robi się szczelina i przeciek. Blok podczas pracy nagrzewa się i zmienia swoje rozmiary i dlatego stosowanie w.w preparatów daje efekt na krótko.

  • #7 22 Wrz 2010 22:56
    adi25w
    Poziom 7  

    a taki klej da rade Klej do metalu CX-80 Auto Weld Spawanie na zimno

  • #8 22 Wrz 2010 23:01
    ajanek9
    Poziom 28  

    Klejenie to chwilkę, ewentualnie żeby tylko dojechać. Na dłuższy użytek należy pospawać i wszystko jedno czy aluminium czy żeliwo nie może tego zrobić ktokolwiek, raczej fachowiec który ma wprawę i doświadczenie w spawaniu takich rzeczy. Może to trochę kosztować, ale cena spokojnej i bezawaryjnej jazdy jest chyba większa.

  • #9 22 Wrz 2010 23:05
    Usunięty
  • #10 22 Wrz 2010 23:27
    siewcu
    Poziom 31  

    I pytanie zasadnicze - jest to dziura przebita na wylot do cylindra/kanału wodnego/czegoś innego czy nie jest przebity na wylot ?

  • #11 23 Wrz 2010 20:46
    wopor
    Poziom 32  

    witam, jest takie porzekadło chirugów że maść to brudzi ,śmierdzi i gów....o pomaga, a porzekadło mechaników klej.............., powodzenia

  • #12 23 Wrz 2010 23:16
    ociz
    Moderator Samochody

    Nawet pospawanie żeliwa nie jest takie proste, bo pęka jak spaw stygnie.

  • #13 23 Wrz 2010 23:23
    Usunięty
  • #14 23 Wrz 2010 23:38
    pitool
    Poziom 27  

    ociz napisał:
    Nawet pospawanie żeliwa nie jest takie proste, bo pęka jak spaw stygnie.

    Gdzieś kiedyś wspominali,chyba w szkole ze podczas spawania żeliwa powinno się grzać w okolicy spawania i stopniowo studzić(mam słabą pamięć wiec mogę się mylić)

  • #15 23 Wrz 2010 23:43
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie pisałem że się nie da tylko że nie jest łatwo. Sam kiedyś próbowałem na takim samym silniku(po dzwonie pękł przy tylnej łapie) i g... z tego wyszło. :D A wozić komuś żeby to zrobił profesjonalnie się nie opłacało więc silnik poszedł na złom.

  • #17 24 Wrz 2010 09:47
    carrot
    Moderator Samochody

    Spawałem kiedyś "Uszy" bloku w sierze elektrodą Ni-Cr, operacja się udała. Klient postanowił sam wymienić sprzęgło "ze szwagrem w stodole", nie przyszło im do głowy, że trzeba wycentrować tarczę, ponieważ nie byli w stanie złożyć silnika ze skrzynią, bo wałek nie trafiał w tulejkę, to założyli dłuższe śruby i skręcali na chama, aż połamali kosz sprzęgła w skrzyni i łapy w bloku

  • #18 25 Wrz 2010 21:59
    wopor
    Poziom 32  

    witam, generalna zasada wszystkich spawanych elementów o duzej masie że trzeba je podgrzac do temperatury około jak sie nie myle 150 st i utrzymywac ta temp w czasie spawania potem studzic stopnio i czy to alumunim (to jeszcze musi byc podkładka by zminimalizowac upływ ciepła), czy żeliwo, u mnie na lotnisku spawaja wsio nawet elektron, ale trzeba sporo zapłacic i czasami nieopłacalne, pozdrawiam

  • #20 09 Lip 2012 22:42
    T5
    Moderator Samochody

    maszynowy-jakiego kleju mam użyć do bloku aluminiowego.Podaj konkrety.Mam ryse na bloku ok 5cm.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty