X

Bingo s4,nie chodzi na gazie,na benzynie na tylko na 3 cyl.

27 Sep 2010 12:20 KAKazuyoshiFunaki
  • #1 27 Sep 2010 12:20
    KazuyoshiFunaki
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Mam problem z instalacja gazowa w moim mitsubishi colt 1600 1997, 4 cylindry, 2 cewki zapłonowe.
    Po naprawie blacharskiej silnik chodzi tylko na benzynie, nie chce chodzić na gazie.
    Na panelu sterowania nie pali się żadna dioda.
    Instalacja nie reaguje na naciśniecie przełącznika panelu sterowania jest głucha jak pień.
    Dodatkowo odkryłem ostatnio że instalacja momentami powoduje prace silnika tylko na 3 cylindrach.
    Po wypięciu wtyczki biegnącej do części centralki tej nie odpowiadającej za pracę emulatora centralki gazowej i uruchomieniu silnika auto chodzi normalnie na 4 cylindrach.
    Dodatkowo wcześniej aby przywrócić instalację dożycia wykonałem następujące kroki:
    1 .sprawdziłem wszystkie masy
    2. sprawdziłem wszystkie przewody, ich ciągłość aż do centralki gazowej
    3. sprawdziłem mikro wyłącznik na pulpicie sterowania-działa
    4. spiąłem 2 przewody czarny i biały idące do pulpitu ręcznie w trakcie pracy silnika na benzynie-nie przełącza
    5. Próbowałem uruchomić silnik kręcąc rozrusznikiem jednocześnie naciskając przełącznik-bez skutku
    6. Zmasowałem przewód czujnika temperatury-bez skutku
    7. Sprawdziłem zawory gazowe-OK
    8. Podłączylem poprawnie za pomocą interfejsu USB kompa z wgranym ze strony programem -brak komunikacji z kompem
    Problem pracy silnika tylko na 3 cylindrach pojawił się ostatnio-wykluczyłem: uszkodzenie świec, przewodów zapłonowych, zawieszenie wtrysków. Sprawdziłem ciśnienie sprężania.
    Co wobec tego może być przyczyną tego że auto nie chodzi na gaz?
  • Helpful post
    #2 27 Sep 2010 13:45
    cichy lis
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    uszkodzony komputer gazowy- być może spawanie spowodowało uszkodzenie- Jechać do warsztatu LPG i sprawdzić podmieniając sterownik/komputer
  • #3 27 Sep 2010 14:46
    KazuyoshiFunaki
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki być może masz racje ale próbowałem już z drugim sterownikiem kupionym na allegro. Być może kupilem znowu uszkodzony ale raczej póki co wykluczam taka opcje. A co myślisz o wytartych stykach wtyczki do centralki?
  • #4 27 Sep 2010 15:35
    cichy lis
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Ciężko żeby były wytarte - Nie były wielokrotnie rozłączane - chyba.
    Zastanawia mnie ta praca na 3 cylindrach- Lecz jak wiązka jest sprawna to dla mnie jest kwestia sterownika LPG. Rozumiem że obydwa napięcia są na kostce komputera LPG?
  • #5 27 Sep 2010 15:46
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Albo zepsuty wtrysk albo emulator daje ciała.
  • #6 27 Sep 2010 15:48
    cichy lis
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Wtrysk ? Tylko że był sprawdzany i wtrysk gazowy nie wpływa na pracę na PB- jakby sterownik nie przepuszczał- Dziwny jest brak komunikacji z PC.
  • #7 27 Sep 2010 17:42
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Podjedz do elektryka naprawi w godzinę.
  • #8 27 Sep 2010 17:52
    cyberda
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Ale skoro nie działa centralka i nie ma komunikacji to po prostu na instalacji nie ma zasilania. Może rozwiązanie jest jak zwykle najprostsze - miałem podobny problem z brakiem zasilania i niby wszystko było ok ale okazało się że po prostu + był "latający" i tyle wystarczyło zdjąć klemę, przesmarować i dobrze skręcić.
  • #9 28 Sep 2010 12:30
    KazuyoshiFunaki
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zasilanie na wtyczce dochodzącej do centralki gazowej jest na 100%. Sprawdzałem jeszcze raz problem z pracą silnika tylko na 3 cylindrach. Teraz na przykład pali na 4 gary, przedtem zdarzało mu się palić na zmianę raz na 3 raz na 4 cylindry w zależności od tego jak wpięta była wtyczka do sterownika gazowego. Czasami ruch podpiętą wtyczką wystarczył by chodził na 4 potem 3. To może jakiś problem z emulatorem? Ale czy w takim przypadku normalne jest ze nie chodzi na benzynie czasami bez problemu i w tym samym czasie nie chce przełączać się na gaz i że jest brak jest jakiejkolwiek komunikacji z kompem? Jak wcześniej wspomniałem mam 2 takie centralki. I obie zachowują się tak samo.
  • Helpful post
    #10 28 Sep 2010 13:42
    cichy lis
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Mimo sporej wiedzy jaką posiadasz warto się wybrać do gazownika?
    Jak dla mnie to jak by centralka miała obydwa zasilania to bez problemu by była widoczna w PC- co by pomogło zdiagnozować dalsze problemy.
  • #11 29 Sep 2010 05:18
    KazuyoshiFunaki
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Długo juz badam ten temat. Jestem uparty i jeszcze starcza mi energii by dalej prowadzić te sprawę. Stawiam na uszkodzona centralkę, bądź problem z wtykami idącymi do centralki. Jutro sprawdzę omomierzem przejścia pomiędzy wtykami a ścieżkami drukowanymi na płytce centralki choć dziwi mnie ze obie centralki zachowują się tak samo. Pozdrawiam
  • #12 29 Sep 2010 08:40
    cichy lis
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Super :-) Tak więc gruntowne sprawdzenie wiązki- a może jak by ktoś miał taką samą instalacje- To wrzucić do kogoś na test sterownik..było by jasne :-)
  • #13 30 Sep 2010 19:41
    KazuyoshiFunaki
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Stan na dzień dzisiejszy i pełniejszy opis dla jasności:
    Dane auta i instalacji:
    Mitsubishi Colt 1.6 1997
    instalacja gazowa kme bingo s4
    Samochód przestał przełączać się na gaz po naprawie blacharskiej i długotrwałym postoju - rok
    Inne objawy: brak świecenia się jakichkolwiek diod - nawet po naciskaniu przełącznika na pulpicie sterowania.
    Ostatnio auto momentami chodzi tylko na benzynie na 3 cylindry momentami na 4 przy innym położeniu wtyczki względem centralki. Czasami z połączoną centralką nie chce się w ogóle uruchomić.
    Jeśli pozostawię wetkniętą wtyczkę emulatora i wyciągnę wtyczkę drugą auto chodzi na benzynie bez problemu.
    Płytka centralki gazowej wydaje się być w porządku.
    Czy jest możliwe by pomogła wymiana wtyczek łączących kable z centralką?
    Wszystkie inne uszkodzenia wydaje mi się ze wykluczyłem.
    Co zrobiłem:
    1. sprawdziłem napięcia na wtyczce dochodzącej do centralki:
    jest plus i minus od akumulatora , jest plus od stacyjki przy włączonej stacyjce
    2. sprawdziłem masy i ciągłość przewodów
    3. Kabel brązowy jest podłączony do minusa cewki zapłonowej dającej napięcie na 2 i 3 cylinder. W samochodzie sa 2 cewki.
    4. Sprawdziłem mikro przełącznik panelu sterowania-działa
    5. Próbowałem przełączyć instalacje na gaz przez zwarcie przewodu bialego czarnego i białego mikro przełącznika - bez skutku
    6. Kupiłem na allegro używana centralkę bingo s 4- też nie przełącza
    7. Sprawdziłem przewody dochodzące do panelu sterowania- były kiepsko zaizolowane-istniała możliwość zwarcia- poprawiłem czy ktoś wie czy mogła w ten sposób uszkodzić się centralka gazowa
    8. Kupiłem kabel na viaken.pl do komunikacji z kompem
    9. Kabel zainstalował mi się na porcie 4
    ustawiłem w programie kme bingo ściągniętym ze strony producenta port 4. Program wyświetla mi brak komunikacji z centralka. Dioda kabla po podłączeniu do kabla diagnostycznego świeci się.
    Proszę o pomoc

    Dodano po 18 [minuty]:

    Chyba kupie nową wiązkę z wtykami pasującymi do centralki oraz prześle centralkę do KME celem sprawdzenia choć dalej jestem otwarty na Wasze sugestie i pomysły za które bardzo dziękuję.
  • #14 14 Oct 2010 13:00
    KazuyoshiFunaki
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Samochód dalej chodzi tylko na gazie. Wykluczyłem na 99,9% niesprawność centralki gazowej Bingo S4- założyłem nowa-dale nie chodzi na gazie. Co nowego- odkryłem ze gniazdo diagnostyczne jest nieoryginalne i było wlutowane niefabrycznie stad być może problemy z komunikacja z kompem. Zadzwoniłem do KME i uzyskałem pomocy ze względu na fakt ze moja centralka jest stara i jej przewody maja inny kolor niż w nowszych instalacjach Bingo s4. Może ktoś dysponuje taka starsza centralka i wie jakie kolory w starszych centralkach odpowiadają kolorom w nowszych centralkach, albo jaki kolor przewodu gniazda odpowiada jakiemu kolorowi w wiązce interfejsu diagnostycznego? U mnie od mojej centralki gazowej ida przewody: biały, brązowy, żółty, zielony. I odpowiadają następującym kolorom interfejsu biały, czarny, czerwony, brązowy.
  • #15 15 Oct 2010 12:25
    KazuyoshiFunaki
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Próbuję jeszcze zmienić kable gniazda diagnostycznego-ich kolejność. Teoretycznie możliwe ze zostały wlutowane w zlej kolejności. Jak dalej nie będzie komunikacji z kompem wymienię okablowanie na nowe. Zastanawia mnie niepalenie na 4 cylindrze-teraz za każdym razem. Próbowałem zamienić cewki zapłonowe- w aucie sa dwie cewki- miejscami by w ten sposób wykluczyć niesprawność cewki, Mimo wymiany dalej nie pracuje 4 cylinder. Sprawdziłem sprężanie na wszystkich cylindrach. Wymieniłem świece na 4. Jest OK. Nie wiem czy dostaje paliwo na 4 cylinder. Musze to sprawdzić. Może ktoś podpowie jak najprościej to zrobić. Świece każdego cylindra wydają się być jednakowo przepalone i wyglądają podobnie.
  • #16 21 Oct 2010 14:13
    KazuyoshiFunaki
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zamykam temat. Rozwiazalem problem sam. Niestety nawet producent i projektant centralki nie zbliżyli mnie do rozwiazania problemu. Okazalo sie ze przyczyna były kiepskie styki,choc nie wygladaly na takie złe pomiedzy centralka a okablowaniem. Po wymianie wtyczek wszystkie problemy zniknęly.
  • #17 27 Oct 2010 23:32
    cyberda
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    ciekawe ile z Ciebie zdarłby gazownik za tą naprawę - na pewną zamontowałby nową centralkę i parę innych nowych elementów i pozbyłbyś się kilku stówek - gratuluję wytrwałości !!!

    Ale tak swoją drogą to są efekty nieużywania auta przez długi czas
  • #18 29 Oct 2010 02:33
    KazuyoshiFunaki
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzieki za zainteresowanie i poparcie.Czy warto byc takim nie wiem. Chyba jednak dzis łatwiej jest skupic sie na jednym temacie i być w nim naprawdę dobrym. Lizanie wszystkich na raz to chyba jednak droga donikad i nie wszystkich na to jednak stac.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products