X
  • #1 01 Oct 2010 12:43
    baciar44
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam pytanko do specjalistów, mianowicie został zerwany gwint . Ponieważ
    nie mam miernika gwintów, a obudowa jest z aluminium to też nie wiem jakiego gwintownika powinienem użyć.Wiem że zwyczajny gwint jest zbyt słaby jak na aluminiowe sprawy. Stary zerwany miałem drobniejszy nieco M16 .
    Czy ktoś mi powie o jakim skoku gwinta najlepiej nagwintować w aluminium.
    bo szukam gwintownika M18 i są ale o skoku 2.5 lub 1.5 .
    Nie chcę daremnie kupować czegoś co okaże się niepotrzebne, zbyt drobny gwint nie jest mocny, a i ten w codzienności stosowany jest też niekorzystny, słaby i co w efekcie ,jak jeden tak drugi podatne są na łatwe w zerwaniu gwinta. Tak więc kto wie, i mi doradzi jaki gwintownik użycz do aluminium?
  • #2 01 Oct 2010 12:54
    fascynat
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Dużo zależy także od grubości blachy w której ten gwint ma być wykonany.
    M16 trochę duży ten gwint jak do obudowy. Jak się domyślam, grubość blachy chyba odpowiednia do tej wielkości.
    Masz przecież starą śrubę od poprzedniego otworu, to weź na porównanie i kup do niej gwintownik, tylko większy, czyli M18.

    Można spróbować połączenia w inny sposób ale nie wiem jak wygląda ta obudowa i miejsce łączenia.
  • #3 01 Oct 2010 13:35
    baciar44
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie jest to blacha bo wieko przednie od silnika ciągnika tz4 k 14 od dołu jest korek jego na owym zdjęciu nie widać ale chodzi o to że przez ten korek spuszczało się olej (wymiana oleju) Tak więc w tym tkwi mały problem, i denerwujący przez to głupstwo niepozorne nie złożę ciągnika bo muszę najpierw zaleć olej i tak dalej. Zerwany gwint ,Jakim gwintownikiem zagwintować w aluminium
  • #4 01 Oct 2010 13:47
    Removed
    Helpful post? (0)
    Jaką masz grubość w miejscu gdzie chcesz wykonać gwint ?
  • #5 01 Oct 2010 13:48
    fascynat
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    baciar44 wrote:
    Nie jest to blacha bo wieko przednie od silnika ciągnika...

    Teraz sprawa jasna, pozostaje pierwszy sposób.
  • #6 01 Oct 2010 13:59
    baciar44
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jeśli chodzi o grubość jest ona 2.5 cmm
  • #7 01 Oct 2010 14:21
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Helpful post? (0)
    Gwint metryczny M18 jako normalny ma skok 2,5 , natomiast drobno-zwojny występuje w wersji: 2 , 1,5 i 1 .
    Do alu proponuję skok 1,5 jednak dopasuj gwintownik do "korka", który wkręcisz w nagwintowany otwór.
  • #8 01 Oct 2010 15:25
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Problem nie wtym jaki gwint wykonasz tylko w tym jak mocno dokręcasz korek. Im większa średnica tym trudniej zachować warunek prostopadłości płaszczyzny uszczelniającej i osi gwintu. Gwint należałoby wykonać maszynowo z planowaniem płaszczyzny uszczelniającej. Alternatywnie zastosować korek z uszczelnieniem miękkim (np pierścień O). Podsumowując skok 1,5 mm nie musi być nieodpowiedni.
  • #9 01 Oct 2010 15:31
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    To ja bym proponował stożkowy korek ze skrzyni biegów fiata/poloneza i dobrać do niego gwintownik, nie będzie problemu z uszczelnieniem i prostopadłością gwintu
  • #10 01 Oct 2010 15:33
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Korki oleju przeważnie mają gwint "gruby" - z co najmniej dwu powodów - nie muszą jakoś specjalnie odporne mechanicznie, im większy skok gwintu tym wyższy "grzbiet" - łatwiej wkręcić, trudniej zerwać, dodatkowo uszczelnienie wcale nie musi być płaszczyzną czołową - stożkowe korki, doszczelniające gwintem obrazowo mówiąc.
  • #11 02 Oct 2010 19:04
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Panowie macie rację z uszczelnieniem stożkowym. Ale osoba pytająca chyba nie jest na to przygotowana. Przecież pyta o rodzaj gwintu a dopiero później dopasuje korek. Obawiam się, że ma na myśli srubę (mój domysł). Przy gwincie stożkowym trochę trudniej o zerwanie. Czyli odwrócić kolejność rozwiązywania problemu. Dobrać korek stożkowy, dopasować do niego gwintownik, zrealizować.
  • #12 20 May 2012 19:03
    baciar44
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuję wszystkim za wpisy ,porady.Udało mi się zakończyć sprawę robiąc nowy gwint .Na szczęście było na tyle miejsca,by uniknąć spawania.
  Search 4 million + Products
Browse Products