Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Mój schemat podłączenia kotła węglowego 15kw z sterowaniem

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Systemy Grzewcze Serwis -> Systemy Grzewcze Użytkowy -> Mój schemat podłączenia kotła węglowego 15kw z sterowaniem
Autor
Wiadomość
krajes1985
Poziom 6
Poziom 6

Miasto: Toruń

Post#1 Post autora tematu 05 Paź 2010 22:43   

Witam szanowne grono.
W sprawach grzewczych jestem laikiem, ucze się dopiero.
Lubię sam majsterkować i robić co tylko mogę.

Niestety trzeba zasięgnąć porady u fachowców.
Dużo czytałem o instalacjach.
Więc napiszę co i jak jest u mnie.

Kocioł węglowy, sterowanie i dmuchawa
3 kaloryfery są niżej nawet niż sam piec, mieszkanko mam w jednym ciągu, 2 pokoju i kuchnie, z kuchni idzie podłogą instalacja do łazienki do kaloryfera wiszącego.

Moje pierwsze podłączenie wyglada następująco:

Na wyjściu z kotła wody gorącej oczywiście pompa i równolegle zawór różnicowy.
Dalej prosto do góry do naczynia przelewowego, wiem wiem jest za nisko.
Następnie bojler, wysokości odzwierciedlone na rysunku.

TEraz piszę w czym problem:
Otóż mój tata podłączył na pierwszy raz instalacje bez zbiornika wyrównawczego, oczywiście wszystko pilnowalismy.
Piec moment rozgrzał wodę, było cisnienie 1 bar i kaloryfery od razu były gorące wszędzie.

Po zmianie, zamontowaniu zbiornika wyrównawczego ciśnienie 0,1 bar, dopływ wody do bojlera, zbiornika i pierwszedo kaloryfera gorący!!!
Grzejniki zimne, powrót wody z bojlera zimny, z kaloryferów zimny!

Nie wiem o co chodzi.

Na chwile zaślepiliśmy przelew i odpowietrzenie w zbiorniku wyrównawczym, dopuściliśmy wodę do cisnienia 1 bar i kaloryfery moment gorące!!!!