Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 06 Paź 2010 23:34
    PH0ENIX
    Poziom 14  

    Witam

    Szukam od jakiegoś czasu

    przyczyny kiepskiej pracy silnika

    w moim Audi A6 C5 2.4 . Odpiąłem wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu prawej głowicy ale efekt żaden, żadnej reakcji ani zmiany podczas jazdy i na postoju. Zdziwienie moje było jeszcze większe gdy zajrzałem VAG-iem do pamięci błędów - brak błędów !

    Nie wiem czy tak samo dzieje się po odpięciu lewego czujnika bo dostęp do wtyczki jest nieco utrudniony ale prawy wydaje się nie istnieć dla ECU. Co może być przyczyną tego, że czujnik ten nie jest diagnozowany i wydaje się nie działać ?

  • #2 07 Paź 2010 00:44
    rox1
    Poziom 18  

    witam....wydaje się że ujechane ecu ,albo jakieś zwarcie na wiązce i dostaje odczyt z czegoś innego .................

    pozdro rox...........

  • #3 08 Paź 2010 22:01
    PH0ENIX
    Poziom 14  

    Jest taka możliwość żeby czujnik ten nie był diagnozowany ?

    Czy vag-iem można sprawdzić działanie tego czujnika ?

    Jak zachowuje się silnik po odłączeniu jednego z dwóch (o ile u mnie są 2) czujników ?

  • #4 09 Paź 2010 06:40
    emeryt2
    Poziom 42  

    W tym modelu diagnoza jest chyba po CAN - ie. Masz dwa czujnika wałków.

  • #5 09 Paź 2010 18:04
    T5
    Moderator Samochody

    Jakim wagiem to diagnozujesz?

  • #6 10 Paź 2010 01:11
    PH0ENIX
    Poziom 14  

    VAG wersja 311-2

    Czy po odłączeniu drugiego czujnika (o ile on i ECU jest sprawny) silnik powinien odpalić bez problemu ?

    Jak sprawdzić czy ECU jest "całe" ?

    Mam możliwość podpiąć inny komputer z silnika 2.4 z tego samego roku ale kod silnika jest inny chyba AGA (u mnie ALF), jest sens próbować ?

  • #7 10 Paź 2010 02:12
    Kwas91
    Poziom 10  

    A mam pytanko odpiąłeś czujnik na ciepłym silniku prawda? odepnij czujnik na zimnym i spróbuj zapalić jak dla mnie nie zapali (chociaż nie wiem jak jest w V-kach ale jakbyś odpiął obydwa to na zimnym na 100% nie zapali) a po chwili kręcenia na pewno rzuci błędem "czujnik położenia WR"

    Aha, ECU masz sprawne i na pewno nie masz zwarcia na wiązce i opisz dokładniej co się dzieje z tym silnikiem?

  • #8 10 Paź 2010 02:40
    Rafik4
    Poziom 25  

    Powinno wywalić błąd jak odepniesz czunik ale zobacz jeszcze co się dzieje w kanale 93, pozycja 3 i 4 to czujniki halla i czy coś się zmienia po odpięciu czujnika.

  • #9 10 Paź 2010 10:19
    PH0ENIX
    Poziom 14  

    Silnik nierówno pracuje, trzęsie się - podobno przez to, że na jednej głowicy czasy wtrysków są dużo dłuższe niż na drugiej.
    Długo schodzi z obrotów.
    Od czasu do czasu wywali błąd zbyt ubogiej mieszanki (zamontowany gaz). Podciśnienia i odma uszczelniona.
    Podstawiałem inny przepływomierz bo i taka była teoria, żadnej różnicy. Zreszta po odpieciu przeplywomierza tez raczej nie ma roznicy.

    Umieszczam logi dynamiczne grup 1, 2, 3, 5, 20, 21, 90, 92, 93, 95, 120

  • #10 10 Paź 2010 19:49
    Rafik4
    Poziom 25  

    Czujniki halla są ok, ale źle jest ustawiony rozrząd, grupa 93, pozycja 3 i 4 wartości na wolnych obrotach powinne być w granicach 0, tolerancja +- 6, u Ciebie tak nie jest, tak więc rorząd do poprawki, fazy ładnie się przełączają co widać w logu grupy 90 (93 z resztą też).

  • #11 10 Paź 2010 22:05
    PH0ENIX
    Poziom 14  

    Zrobić jeszcze odczyt kanału 93 na wolnych obrotach czy do stwierdzenia, że rozrząd jest spaprany wystarczą dynamiczne ?

    Jesteś w stanie powiedzieć czy wystarczy zdjąć pasek i ustawić wszystko tak jak ma być czy też trzeba będzie jeszcze regulować na łańcuchach ?

    Co możesz powiedzieć o przepływomierzu po tych logach ?

  • #12 11 Paź 2010 00:02
    Rafik4
    Poziom 25  

    Wygląda na to, że wystarczy dobrze ustawić rozrząd na blokadach, paska nie trzeba ściągać, listwa na koła rorządu i blokada w wał, koła na wałkach rozrządu luzujesz. Co do przepływki, wygląda ok, liniowo idzie w górę. Dla pewności możesz wkleić loga z grupy 93 na wolnych obrotach. Jestem z okolic Hrubieszowa, mogę to ogarnąć gdybyś chciał.

  • #13 11 Paź 2010 08:59
    Kwas91
    Poziom 10  

    Mówisz że czasy wtrysków są dłuższe na jednej głowicy a to by sugerowało że dostaje za dużo powietrza albo lewe, nie wiem czy dobrze wyczytałem zagazowany tak? weź sobie kup tester szczelności (albo lepsza opcja samostart bo jak będzie nieszczelność to zacznie podnosić obroty jak pociągnie samostartu) odpal samochód i psikaj gdzieś w okolicy uszczelki od kolektora, wtryski, również te od gazu(jeśli jest) Ja bym od tego zaczął jeśli wydłuża czasy wtrysków po jednej stronie

  • #14 11 Paź 2010 09:59
    PH0ENIX
    Poziom 14  

    Wstawiłem statyczne grup 90 i 93

    Dzisiaj sprawdzę jeszcze czy na pewno wszystko dobrze uszczelniłem. W przyszły czwartek jestem umówiony na ustawienie rozrządu.

    Do Hrubieszowa w sumie nie daleko ale w tym tygodniu raczej nie znajdę czasu żeby podjechać.

  • #15 11 Paź 2010 11:35
    Rafik4
    Poziom 25  

    Tak jak pisałem, trzeba dobrze ustawić rozrząd i będzie ok.

  • #16 21 Paź 2010 18:36
    PH0ENIX
    Poziom 14  

    Rozrząd okazał się w porządku. Różnica wynosiła może pół ząbka.

  • #18 17 Paź 2014 12:16
    paput1987
    Poziom 12  

    kolego ja mam dokładnie to samo w tym samym silniku i nie wiem nadal co jest, wymieniłem g40 i to samo i zaczyna się dławic na wolnych obrotach i slabo przyspiesza z dołu na przejachalem 40 tys km i było dobrze

  • #19 17 Paź 2014 19:59
    daw2
    Poziom 18  

    PH0ENIX napisał:
    Rozrząd okazał się w porządku. Różnica wynosiła może pół ząbka.

    Żartujesz? Uważasz ,że pół ząbka jest ok? Wklej jeszcze raz zobaczymy czy poprawiłeś. A potem dodatkowo wklej grupy 1,2,32,33

  • #20 17 Paź 2014 20:12
    ontel44
    Poziom 9  

    czy fałszywe powietrze ma wpływ na pracę tego czujnika i jak to interpretuje diagnoskop - czy je pokaże? - raczej tego silnika nie znam .Pytanie informacyjne.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty