X

Pompa wspomagania wyje, piana z zbiorniku, sitko passat 3BG

11 Oct 2010 23:02 CIciuqu
  • #1 11 Oct 2010 23:02
    ciuqu
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Niedawno stałem się szczęśliwym jak na razie posiadaczem passata, niedawno zauważyłem że wycieka płyn wspomagania przez otworek odpowietrzający w korku zbiorniczka, okazało się iż płynu jest grubo ponad stan. Odciągnąłem płyn do poziomu max a raczej coś co nie przypominało płynu tylko przepracowany olej.
    Po odpaleniu pompa zaczęła pięknie wyć podczas skręcania a w zbiorniczku kupa piany, więc wlałem to co odciągnąłem i wszystko wróciło do normy.
    Z powodu dziwnej cieczy w układzie wspomagania postanowiłem ją wymienić na płyn. Zakupiłem Febi zielony 3 litry, dwa przepompowałem przez układ w celu przepłukania. Po uzupełnieniu do poziomu max efekt ten sam wycie i piana, tylko że kierownica lżej chodzi, więc postanowiłem zrobić to samo co poprzedni właściciel i dolałem ponad stan, wspomaganie chodzi wręcz wzorowo, zero wycia i piany.

    Szukałem odpowiedzi na różnych forach, w większości przypadków pisano że pompa do wymiany ale w jednym temacie okazało się że sitko na powrocie było nie sprawne (zatkane albo coś). Zanim wymienię pompę chciałbym przeczyścić sitko.

    Jak wyjąć sitko ze zbiorniczka, ewentualnie jak wyczyścić bez wyciągania. Próbowałem je wyciągnąć ale trzyma się dość mocno a nie chciałem urwać, wklejone nie jest bo się rusza, czy ktoś je wyciągał proszę o jakieś rady.

    Pozdrawiam
  • #2 12 Oct 2010 10:21
    syczylyjczyk
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Po wyjęciu zbiornika kilkakrotnie wypłukaj rozpuszczalnikiem,jednocześnie szorując szczoteczką z twardym włosem filtr .
  • #3 12 Oct 2010 12:41
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Filtr się wymienia razem ze zbiornikiem.
  • #4 12 Oct 2010 15:14
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    a może jakiś magik wstawił nie ten zbiorniczek co powinien i teraz musisz płyn nad stan trzymać
  • #5 12 Oct 2010 16:31
    ciuqu
    Level 32  
    Topic author Helpful post? (-2)
    Zbiorniczek wygląda na oryginalny, mocowania też, więc wątpię.
  • #6 12 Oct 2010 18:05
    barylalo
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Wycie sygnalizuje brak oleju, a piana zapowietrzenie pompa szatkuje olej wraz z powietrzem.
  • #7 12 Oct 2010 18:26
    ciuqu
    Level 32  
    Topic author Helpful post? (0)
    To akurat się domyśliłem, przy mniejszej ilości płynu pompa zasysała pianę i wyła, nie wiem tylko co powoduje powstawanie piany, przy stanie oleju pomiędzy min max, początkowo jest ok potem trochę piany a po jakiś 30 sek zaczyna się pienić jak cholera i wyć.

    Czy ktoś wyciągał to sitko bo chciałbym je przeczyścić też od spodu.
  • #8 12 Oct 2010 19:08
    syczylyjczyk
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Wobec tego ,nie uruchamiając silnika polużnij przewód ciśnieniowy ,gdy zacznie płynąć olej -zakręć.I pwinno być super.Oczywiście przy pompie.
  • #9 12 Oct 2010 19:35
    ciuqu
    Level 32  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kolego sycylijczyk, nie bardzo rozumiem co ma na celu ta operacja, czy możesz napisać więcej szczegółów.
  • #10 12 Oct 2010 19:46
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    ciuqu wrote:
    nie wiem tylko co powoduje powstawanie piany

    No przecież miałeś już napisane że powietrze w pompie, musi je jakoś zasysać ze zbiorniczka.
  • #11 12 Oct 2010 20:15
    ciuqu
    Level 32  
    Topic author Helpful post? (0)
    ociz wrote:
    No przecież miałeś już napisane że powietrze w pompie, musi je jakoś zasysać ze zbiorniczka.


    Zastanawiałem się już nad tym gdzie płyn miesza się z powietrzem. Wyraźnie widać że źródło powstawania piany jest w okolicy sitka, więc tam płyn miesza się z powietrzem, ewentualnie jakieś nieszczelności w maglownicy i tam zasysa powietrze ale nie widzę żadnych wycieków i przy dużej ilości płynu się nie pieni więc piana powstaje prawdopodobnie w zbiorniczku przechodząc przez sitko.
    Zastanawiam się też również nad szczelnością układu, w korku jest otworek więc układ nie jest zamknięty. Jutro sprawdzę korek czy jest swobodny przepływ przez otworek, możliwe że otworek to jakiś zawór bezpieczeństwa i normalnie powinien być zamknięty, a służy tylko do celów awaryjnych, zbyt dużego ciśnienia lub podciśnienia w układzie.
  • #12 12 Oct 2010 22:54
    Removed
    Helpful post? (0)
    Pomyśl logicznie jeśli masz pojęcie o czym piszesz. Powiedz mi jakim cudem to jest możliwe?
  • #13 13 Oct 2010 07:44
    ciuqu
    Level 32  
    Topic author Helpful post? (0)
    owik wrote:
    Pomyśl logicznie jeśli masz pojęcie o czym piszesz. Powiedz mi jakim cudem to jest możliwe?


    Możesz wyjaśnić bardziej co jest "cudem możliwe" bo nie bardzo rozumiem.
  • #14 13 Oct 2010 09:37
    Removed
    Helpful post? (0)
    Nie chce mi się tłumaczyć, od pompy do powrotu masz nadciśnienie, układ owszem otwarty. Wywal sitko i ciesz się brakiem piany.
  • #15 13 Oct 2010 09:47
    ciuqu
    Level 32  
    Topic author Helpful post? (0)
    owik wrote:
    ...Wywal sitko i ciesz się brakiem piany.


    I syfem krążącym w układzie. Sitko chętnie bym wywalił ale nie po to żeby go nie było tylko żeby je przeczyścić, tylko nikt nie wie jak a ja nie chcę czegoś połamać.
  • #16 13 Oct 2010 09:56
    Removed
    Helpful post? (0)
    Takim samym syfem który krąży w manualnej skrzyni biegów a filtra tam nie masz.:D Nikt ci nie powie bo pewnie nikt nie robił, ja ze 2 razy próbowałem, zawsze się połamało. Mówisz "rusza się" znaczy, że możesz nim kręcić?
  • #17 13 Oct 2010 10:02
    ciuqu
    Level 32  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sitko jest prostokątne (biała plastikowa ramka, patrząc z boku w kształcie litery L ) i ma 2 "dzyndzle" chwytałem płaskoszczypami i próbowałem ciągnąć, widać że odchodziło od obudowy więc wklejone nie jest, podjadę dzisiaj do ASO może sprzedają nowe sitka.
  • #18 13 Oct 2010 10:13
    Removed
    Helpful post? (0)
    Źle napisałem, chodziło mi o to, że rusza się na boki ale wyjść do góry nie chce. To jakoś chyba na gorąco montowane jest. Do ASO nie masz po co jechać, to nie występuje jako element zamienny.
    Tak swoją drogą to szykuj się na nową pompę. Bo na tym się najpewniej skończy.
    Powodzenia.
  • #19 13 Oct 2010 11:03
    ciuqu
    Level 32  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jestem na to przygotowany ale zanim wydam niepotrzebnie paręset złotych na nową pompę spróbuje z tym sitkiem, może kupię nowy zbiorniczek bo jest dużo tańszy nawet w ASO. Na forach można znaleźć parę tematów jak ludzie powymieniali sobie pompy za grube pieniądze a potem musieli jeszcze zbiorniczek bo on był do d..... a nie pompa.
  • #20 13 Oct 2010 11:44
    Removed
    Helpful post? (0)
    Dlatego mówię, wyrwij go "na chama" albo przebij i się przekonasz. Sitko zawsze możesz później dorobić z filtra siatkowego pompy paliwa, "wspawasz" na gorąco i będzie jak oryginał albo lepiej.
    Powodzenia.
  • #21 13 Oct 2010 18:25
    syczylyjczyk
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Po prostu ,płyn w zbiorniku ,silnik nie pracuje,luzujesz przy pompie przewód ciśnieniowy,podkreślam-ciśnieniowy.Z pompy trochę pocieknie oleju z resztkami powietrza,dociskasz i pompa pracuje normalnie.W zbiorniku jest tylko olej, bez powietrza.Kilka dni wcześniej przerabiałem ten problem.Po opróżnieniu czasami pompa sama nie daje rady sama odpowietrzyć się.
  • #22 13 Oct 2010 18:51
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Już ci napisałem wcześniej zbiorniczek jest razem z filtrem. Wymień go i po problemie.
  • #23 13 Oct 2010 20:12
    ciuqu
    Level 32  
    Topic author Helpful post? (0)
    trans-serwis wrote:
    Już ci napisałem wcześniej zbiorniczek jest razem z filtrem. Wymień go i po problemie.


    Układ jest otwarty (chyba że coś jest nie tak z tym otworkiem) więc odpowietrzenie pompy nic nie da.
    Najpierw spróbuje umyć zbiorniczek jak radzili koledzy, jak nie pomoże to wymienię na nowy w ASO 123zł, jak nie pomoże to zostawię jak jest w sumie w niczym to nie przeszkadza tyle że zbiorniczek cały upaprany i będę czekał aż pompa padnie choć w cale nie musi.

    Dzięki wszystkim za rady. Tematu nie zamykam by napisać dla następnych pokoleń czy coś pomogło.
  • #24 13 Oct 2010 22:51
    Removed
    Helpful post? (0)
    Zamknij lepiej bo ktoś tu na siłę bzdurę forsuje.
  • #25 14 Oct 2010 00:10
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    owik piszesz o mnie?
  • #26 14 Oct 2010 23:02
    Removed
    Helpful post? (0)
    Nie, coś Ty.
    Nowa gwiazda nam zabłysła, wszystko wczoraj przerabiał. Imć Italiano.:D
  • #27 19 Oct 2010 00:17
    syczylyjczyk
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Gdy profesjonale metody nie przynoszą efektu,z pozoru idiotyczny pomysł zdaje egzamin.Dokładnie te same objawy miałem podczas wymiany płynu i mycia zbiornika w A4.W tym przypadku to się sprawdziło.Czy ktoś z tego skorzysta:?:Żyjemy w wolnym kraju.Raczej nie bawi mnie pisanie,aby zabłysnąć.
  • #28 01 Nov 2010 21:16
    esiu93
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam Passat B4 1.9 TDI 81 KW
    Dzisiaj podczas jazdy coś się stało ponieważ ze zbiorniczka wspomagania wybijało olej (piana)(przez dziurkę w korku) nie wiem co może być przyczyną. Więc proszę o pomoc. Czytałem wyżej że to może być sitko w pojemniku, ale na innym forum czytałem też że to może być pompa i nie wiem co robić. (nie wiem czy to pomoże ale przed tym zdażeniem było słychać taki niewielki pisk z silnika, wcześneij tego nie było)
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • #29 01 Nov 2010 22:38
    Removed
    Helpful post? (0)
    U mnie to było tak, mechanik, taki brudny rozumiesz za szybko lał płyn, tak się zapowietrzyło, że nawet na forum tego się nie da odpowietrzyć.
    Sitko, kolejny dogmat elektrody...
  • #30 04 Nov 2010 15:00
    esiu93
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    To nie jest sitko ponieważ jest całe czyste
Similar topics to pompa wspomagania wyje, piana z zbiorniku, sitko passat 3BG
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products