Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 11 Paź 2010 23:02
    ciuqu
    Poziom 33  

    Witam

    Niedawno stałem się szczęśliwym jak na razie posiadaczem passata, niedawno zauważyłem że wycieka płyn wspomagania przez otworek odpowietrzający w korku zbiorniczka, okazało się iż płynu jest grubo ponad stan. Odciągnąłem płyn do poziomu max a raczej coś co nie przypominało płynu tylko przepracowany olej.
    Po odpaleniu pompa zaczęła pięknie wyć podczas skręcania a w zbiorniczku kupa piany, więc wlałem to co odciągnąłem i wszystko wróciło do normy.
    Z powodu dziwnej cieczy w układzie wspomagania postanowiłem ją wymienić na płyn. Zakupiłem Febi zielony 3 litry, dwa przepompowałem przez układ w celu przepłukania. Po uzupełnieniu do poziomu max efekt ten sam wycie i piana, tylko że kierownica lżej chodzi, więc postanowiłem zrobić to samo co poprzedni właściciel i dolałem ponad stan, wspomaganie chodzi wręcz wzorowo, zero wycia i piany.

    Szukałem odpowiedzi na różnych forach, w większości przypadków pisano że pompa do wymiany ale w jednym temacie okazało się że sitko na powrocie było nie sprawne (zatkane albo coś). Zanim wymienię pompę chciałbym przeczyścić sitko.

    Jak wyjąć sitko ze zbiorniczka, ewentualnie jak wyczyścić bez wyciągania. Próbowałem je wyciągnąć ale trzyma się dość mocno a nie chciałem urwać, wklejone nie jest bo się rusza, czy ktoś je wyciągał proszę o jakieś rady.

    Pozdrawiam

  • #2 12 Paź 2010 10:21
    syczylyjczyk
    Poziom 15  

    Po wyjęciu zbiornika kilkakrotnie wypłukaj rozpuszczalnikiem,jednocześnie szorując szczoteczką z twardym włosem filtr .

  • #3 12 Paź 2010 12:41
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Filtr się wymienia razem ze zbiornikiem.

  • #4 12 Paź 2010 15:14
    toku74
    Poziom 30  

    a może jakiś magik wstawił nie ten zbiorniczek co powinien i teraz musisz płyn nad stan trzymać

  • #5 12 Paź 2010 16:31
    ciuqu
    Poziom 33  

    Zbiorniczek wygląda na oryginalny, mocowania też, więc wątpię.

  • #6 12 Paź 2010 18:05
    barylalo
    Poziom 1  

    Wycie sygnalizuje brak oleju, a piana zapowietrzenie pompa szatkuje olej wraz z powietrzem.

  • #7 12 Paź 2010 18:26
    ciuqu
    Poziom 33  

    To akurat się domyśliłem, przy mniejszej ilości płynu pompa zasysała pianę i wyła, nie wiem tylko co powoduje powstawanie piany, przy stanie oleju pomiędzy min max, początkowo jest ok potem trochę piany a po jakiś 30 sek zaczyna się pienić jak cholera i wyć.

    Czy ktoś wyciągał to sitko bo chciałbym je przeczyścić też od spodu.

  • #8 12 Paź 2010 19:08
    syczylyjczyk
    Poziom 15  

    Wobec tego ,nie uruchamiając silnika polużnij przewód ciśnieniowy ,gdy zacznie płynąć olej -zakręć.I pwinno być super.Oczywiście przy pompie.

  • #9 12 Paź 2010 19:35
    ciuqu
    Poziom 33  

    Kolego sycylijczyk, nie bardzo rozumiem co ma na celu ta operacja, czy możesz napisać więcej szczegółów.

  • #10 12 Paź 2010 19:46
    ociz
    Moderator Samochody

    ciuqu napisał:
    nie wiem tylko co powoduje powstawanie piany

    No przecież miałeś już napisane że powietrze w pompie, musi je jakoś zasysać ze zbiorniczka.

  • #11 12 Paź 2010 20:15
    ciuqu
    Poziom 33  

    ociz napisał:
    No przecież miałeś już napisane że powietrze w pompie, musi je jakoś zasysać ze zbiorniczka.


    Zastanawiałem się już nad tym gdzie płyn miesza się z powietrzem. Wyraźnie widać że źródło powstawania piany jest w okolicy sitka, więc tam płyn miesza się z powietrzem, ewentualnie jakieś nieszczelności w maglownicy i tam zasysa powietrze ale nie widzę żadnych wycieków i przy dużej ilości płynu się nie pieni więc piana powstaje prawdopodobnie w zbiorniczku przechodząc przez sitko.
    Zastanawiam się też również nad szczelnością układu, w korku jest otworek więc układ nie jest zamknięty. Jutro sprawdzę korek czy jest swobodny przepływ przez otworek, możliwe że otworek to jakiś zawór bezpieczeństwa i normalnie powinien być zamknięty, a służy tylko do celów awaryjnych, zbyt dużego ciśnienia lub podciśnienia w układzie.

  • #12 12 Paź 2010 22:54
    Usunięty
  • #13 13 Paź 2010 07:44
    ciuqu
    Poziom 33  

    owik napisał:
    Pomyśl logicznie jeśli masz pojęcie o czym piszesz. Powiedz mi jakim cudem to jest możliwe?


    Możesz wyjaśnić bardziej co jest "cudem możliwe" bo nie bardzo rozumiem.

  • #14 13 Paź 2010 09:37
    Usunięty
  • #15 13 Paź 2010 09:47
    ciuqu
    Poziom 33  

    owik napisał:
    ...Wywal sitko i ciesz się brakiem piany.


    I syfem krążącym w układzie. Sitko chętnie bym wywalił ale nie po to żeby go nie było tylko żeby je przeczyścić, tylko nikt nie wie jak a ja nie chcę czegoś połamać.

  • #16 13 Paź 2010 09:56
    Usunięty
  • #17 13 Paź 2010 10:02
    ciuqu
    Poziom 33  

    Sitko jest prostokątne (biała plastikowa ramka, patrząc z boku w kształcie litery L ) i ma 2 "dzyndzle" chwytałem płaskoszczypami i próbowałem ciągnąć, widać że odchodziło od obudowy więc wklejone nie jest, podjadę dzisiaj do ASO może sprzedają nowe sitka.

  • #18 13 Paź 2010 10:13
    Usunięty
  • #19 13 Paź 2010 11:03
    ciuqu
    Poziom 33  

    Jestem na to przygotowany ale zanim wydam niepotrzebnie paręset złotych na nową pompę spróbuje z tym sitkiem, może kupię nowy zbiorniczek bo jest dużo tańszy nawet w ASO. Na forach można znaleźć parę tematów jak ludzie powymieniali sobie pompy za grube pieniądze a potem musieli jeszcze zbiorniczek bo on był do d..... a nie pompa.

  • #20 13 Paź 2010 11:44
    Usunięty
  • #21 13 Paź 2010 18:25
    syczylyjczyk
    Poziom 15  

    Po prostu ,płyn w zbiorniku ,silnik nie pracuje,luzujesz przy pompie przewód ciśnieniowy,podkreślam-ciśnieniowy.Z pompy trochę pocieknie oleju z resztkami powietrza,dociskasz i pompa pracuje normalnie.W zbiorniku jest tylko olej, bez powietrza.Kilka dni wcześniej przerabiałem ten problem.Po opróżnieniu czasami pompa sama nie daje rady sama odpowietrzyć się.

  • #22 13 Paź 2010 18:51
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Już ci napisałem wcześniej zbiorniczek jest razem z filtrem. Wymień go i po problemie.

  • #23 13 Paź 2010 20:12
    ciuqu
    Poziom 33  

    trans-serwis napisał:
    Już ci napisałem wcześniej zbiorniczek jest razem z filtrem. Wymień go i po problemie.


    Układ jest otwarty (chyba że coś jest nie tak z tym otworkiem) więc odpowietrzenie pompy nic nie da.
    Najpierw spróbuje umyć zbiorniczek jak radzili koledzy, jak nie pomoże to wymienię na nowy w ASO 123zł, jak nie pomoże to zostawię jak jest w sumie w niczym to nie przeszkadza tyle że zbiorniczek cały upaprany i będę czekał aż pompa padnie choć w cale nie musi.

    Dzięki wszystkim za rady. Tematu nie zamykam by napisać dla następnych pokoleń czy coś pomogło.

  • #24 13 Paź 2010 22:51
    Usunięty
  • #25 14 Paź 2010 00:10
    trans-serwis
    Poziom 39  

    owik piszesz o mnie?

  • #26 14 Paź 2010 23:02
    Usunięty
  • #27 19 Paź 2010 00:17
    syczylyjczyk
    Poziom 15  

    Gdy profesjonale metody nie przynoszą efektu,z pozoru idiotyczny pomysł zdaje egzamin.Dokładnie te same objawy miałem podczas wymiany płynu i mycia zbiornika w A4.W tym przypadku to się sprawdziło.Czy ktoś z tego skorzysta:?:Żyjemy w wolnym kraju.Raczej nie bawi mnie pisanie,aby zabłysnąć.

  • #28 01 Lis 2010 21:16
    esiu93
    Poziom 8  

    Witam Passat B4 1.9 TDI 81 KW
    Dzisiaj podczas jazdy coś się stało ponieważ ze zbiorniczka wspomagania wybijało olej (piana)(przez dziurkę w korku) nie wiem co może być przyczyną. Więc proszę o pomoc. Czytałem wyżej że to może być sitko w pojemniku, ale na innym forum czytałem też że to może być pompa i nie wiem co robić. (nie wiem czy to pomoże ale przed tym zdażeniem było słychać taki niewielki pisk z silnika, wcześneij tego nie było)
    Z góry dziękuję za pomoc.

  • #29 01 Lis 2010 22:38
    Usunięty
  • #30 04 Lis 2010 15:00
    esiu93
    Poziom 8  

    To nie jest sitko ponieważ jest całe czyste

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty